Ratkaisin ongelman käyttämällä tuota protankin mukana tulevaa koristekaulusta, jossa ego-kierre. Ruuvaan sen tuonne yläcapin alle sopivalle korkeudelle ja kiristän tankin sitä vasten.
Printable View
Vamo V5 (21.20€) $28.62 Vamo V5 Variable Voltage/Wattage Mod / APV - chromed brass at FastTech - Worldwide Free Shipping tuli vahingossa tilattua kun ei vanhoissa eGo akuissa ole höyryvoimaa.
Jaaha, hyvä kai varautua toimitusaikoihin 2-4 vk.
Miksi höyrytellessä rätinä kuuluu vähän aikaa ja loppuu vähän kuin kesken tulituksen, vähän kuin höyryn tuotto loppuisi. Ja näyttääkö muilla laite ohmit yläkanttiin. 2.5 ohmin atolle laite näyttää 2.8 ohmia. Laitteena Vamo V5
Se rätisee, kun vastus on yltä päältä märkä, ja lakkaa rätisemästä, kun "ylimääräinen" neste on haihtunut. Näin olen ainakin käsittänyt. Drippaillessa varsinkin käy alinomaa noin, ja silloin jos srtupöi wickaa vähän turhan paljon. Itse oikeastaan tykkään siitä.
Mulla Vamo näyttää ohmeissa pientä heittoa sen mukaan, kuinka märkä vastus sattuu olemaan.
Ihan normaalia on. Kuuluu jopa asiaan mun mielestä.
Nyt tarttis akuuttia apua: Pakasta vedetty vamo v5 ei inahdakaan kerran käytetyllä trustfiren 18650 akulla. Osaako joku sanoa että kummassa on vika? Akun pitäisi olla täyteen ladattu.
Ootko painanut nopeasti 5 kertaa tulitusnappia?
Juu kokeilin viittä ja useampaa painallusta :D Voi olla että pitää tilipäivää tullessa tilailla uusia akkuja ja yrittää pärjätä noilla egoilla siihen asti :D
Kysynpä täälläkin: Oisko ketään ystävällistä Stadilaista höyryttelijää joka voisi akkua lainata sen verran että pääsee varmistamaan ettei vika ole laitteessa? :) Jos vielä kalliosta löytyisi ni ois täydellistä mutta kyllä muualtakin käy :)
Täällä olis tarjolla suutarilasta.. Laittele yvtä jos kiinnostaa..:) vähän on kyl matkaa.:(
Pari kyssäriä kun ei saa unta ja herätessä on toivottavasti Vamo V5 noudettavissa lähikaupasta...
-Mikähän voisi olla mukava tankki-mallinen clearo Vamo V5:sen päähän niin että a) näyttää hyvältä / sopusuhtaiselta b) pelittää hyvin. Kartotankit ei oikein vielä tällä hetkellä kiinnostaisi...
-Mites tälläisen kuljettaminen julkisilla paikoilla olisi näppärintä / kannattaako tätä ottaa baarireissuille mukaan eli onko miten hajoavaa sorttia? Itse olen kuljetellut eGo-akkuja tällä hetkellä puvuntakin povitaskussa mutta tämä taitaa olla jo sitä kokoa ettei samaan paikkaan mahdu, varsinkaan kun ei ole vielä 18350-akkuja joilla saisi vielä pienemmäksi. Joku vyöhön kiinnitettävä pamppukotelo voisi kyllä olla aika cool :P
Eipä muuten kestä. Just vaihdoin Vamoni Smokin SID:iin.. Ensinnäkin vamo on liian monesta palasesta eli siinä on yksi liitos liikaa. Tippuessaan lopulta vääntyy joskin voi vääntää paikoilleen takasin. Lisäksi pinta kuluu rumasti ja ensin tulee kupari ja sitten varmaan messinki läpi. Nuo nyt vielä kestää mutta lopulta kävi niin ettei enää tulita joka kerta taikka lopettaa tulittamisen kesken imun, ja tällästä keppiähän on aika ikävä tarjota tytöille maistettavaksi.. Muuten ihan soiva peli eikä pahaa sanottavaa siitä ajasta (vajaa vuosi ehkä) mitä yhessä vietettiin. Ehkä tuon tulitusongelman jotenkin saisi korjattua, jäänee siihen asti varamodiksi :) Mikäänhän näistä ei heittelyä kestä se on ihan saletti.
Harkinnassa on tämän vehkeen hankkiminen, uskallatteko suositella?
Jos koko ei ole ongelma niin siitä vaan.
itse ainakin uskallan suositella ja 18350 koossa kulkee hyvin mukanakin vaikka ei tosin missään farkun taskussa
Uskallan suositella, mutta ole varovainen liittimen kierteitten kanssa. Väännä laitteet hellällä kädellä kiinni.
Tänään sain vehkeen ja akkujen ladattua testailemaan. Pari mielenkiintoista huomiota,
-Vapeonlyn CE5-S ei jostain syystä pelaa tässä vehkeessä. Näyttää ohmit ja rätisee hirmuisesti mutta höyryä ei tule vaikka imuttaa. Mikähän voi olla syynä vai eikö vaan ole sovelias laite?
-Mukana tullut Kangerin T3S clearo toimii mukavasti mutta vain 3-3.2 voltilla, kaikki tosta yli niin maistuu palaneelta. Jotenkin luulin että yleisemmin käytetty volttimäärä liikkuisi 4-4.5 hujakoilla, olin kai siis väärässä.
Seuraavaksi sitten joko iClear30, Vivi Nova-tankki tai joku vastaava ostoon ja Vamon päähän.
Kannattaa mieluummin ostaa iClear 30s. Tykkään itse käyttää wattisäätöä. Voit aloittaa alhaalta ja lisätä watteja maun mukaan.
Ce5s ei minulla kokemuksia mutta vaikuttaisi että ei saa ilmaa eli voisi koittaa ruuvata sen löysemmälle Vamoon.Tai ehkä tukossa.Voit koittaa puhaltaa imusuuntaan,(kierrepäästä) jos otat sen irti.
Saattoi olla CE5-S liian tiukalla, testailen huomenna, nyt höyryää Kangerilla niin mukavasti. Ja kun äsken puhuin iClear30:stä niin tottakai tarkoitus oli puhua tosta 30s-versiosta. Toki en ole ihan vielä päättänyt että mikä tankkiclearo lähtee tilaukseen, pitää lukaista ja katsella muutamat arvostelut vielä.
Kiitos tästä vinkistä, laitoin RMS:n päälle ja sain nostettua voltit neloseen, neljässä puolessa alkoi maistumaan palaneelta. Höyryttely jatkukoon siis ilolla :smoke:
Mitenkäs muuten, onko kukaan mittaillut ton vamo femman paksuutta ton kavennuksen kohdalta?
Olen nyt koittanut kokeilla paria muuta clearoa ton Kangerin T3S:än lisäksi Vamossa mutta mikään muu ei tulita. Vapeonlyn CE5-S ja Justfoqin MAXI-clearo ei anna mitään, näyttää 9.9 ohmia eikä tunnu saavan mitään kosketusta koko Vamoon. T3S toimii ihan hyvin. Sinällään outoa kun kumminkin nuo kaikki on eGo-kierteillä...
mikä perhana vamoon tuli kun tulittaa todella heikosti kaikilla evodeilla ja kartoilla. ei auta akun vaihtokaan. kontaksia ottaa kyllä, onneksi on ego twist vara laitteena sillä saa samoilla päillä kunnon savut. :confused:
Täällä alkaa V5 tulitusnappi vetää viimeisiä. Saako tuota purettua niin että pääsisi mikrokytkimen vaihtamaan. Tai en epäile sitä etteikö purkaannu mutta saako sitä enää kasaan? :)
Toisaalta olisi jo aika vaihtaa mekaaniseen...
Perusteellinen kontaktien ja kierteiden putsaus. Jos ei auta niin voi olla sama kun omassa jonka kaveri lahjoitti mulle vastusten mittailuun. Vika tuli sen jälkeen kun kaveri iski akun väärinpäin, vamo lämpesi melko hyvin ja päästi sauhut pihalle nappien välistä. Purin koko härvelin ja kyllä sieltä piiriltä oli jotain kyrvähtänyt. :rolleyes:
Mitäs Vamo V5 tahtoo kertoa kun tulitusnappia painaessa tulee ohmit näytölle? Smok scar ja 1 ohmin dualcoil nokassa, ego-c twist pistää kyllä langat punaiseksi...
Onko noin.......? Aattelin kokeilla drippaillen vamolla ja kunnon kuormalla... Tuleeko ohmit vastaan, eli vamo ei missään tapauksessa anna noiden ohmien alle, vai teho joka ylittää vamon 15W maksimin, jos watit niin kepulikonstina vajaa akku... Kaavalla jännite kertaa jännite jaettuna resistanssilla.
Vastaan tässä omaan kysymykseeni, Panasonic 3,4Ah 3,7V näyttää samaa vaikka teho jää 13,7 wattiin. Nimimerkki "kaleppo" tietää :thumbup:... en epäillyt, testasin vaan, mielenkiinnosta...
Miusta varmaan, kun en oo ku pari viikkoo vast tän kans sinutellu :D Tämmönen linkki mistä luin Vamo V5 VW-mod harjattu teräs ss tehosäädöllä 3-15W 18350/18650
Sen jälkeen tein rumasti ja tilasin fasttechiltä. Käytössä wattisäätö 3-15w.
edit: täällä ollaan väärässä, meni virta ja teho yksiköineen sekaisin... Pitäis lukea ihan oikealla ajatuksella ennen kuin kirjoittaa... mutta kun tässä vapottelun alkuhuumassa on sen seitsemän asiaa mielessä...
Kiitos että ojensit :facepalm: