Nokia lumia 720. muuten toiminut hienosti lukuunottamatta näytön moduulia joku hajos. kuulemma yleinen vika ainakin juuri näissä 720:ssä. nuo menee kuitenkin takuuseen niin ei hätää.
Printable View
Nokia lumia 720. muuten toiminut hienosti lukuunottamatta näytön moduulia joku hajos. kuulemma yleinen vika ainakin juuri näissä 720:ssä. nuo menee kuitenkin takuuseen niin ei hätää.
Samsung s3, muuten kelpo kapula mutta akunkesto on mitä on :mad:
Samsungilta tulossa uusia luureja, A-sarjaa Samsung Launches Ultra Slim GALAXY A Series Optimised for Social Networking | SAMSUNG Singapore
Mulla on ollut Samsung Galaxy S3 jo yli 2,5v käytössä, mutta nyt on alkanut osoittamaan väsähtämisen merkkejä.
Johan tuo nykyisessä kännykkämaailmassa on "ikuisuuden" palvellut, joten aika laittaa jotain uutta tilalle.
Hakusessa oli laite, jonka näyttö ei ole yli 5" (mulla on jo yksi tabletti, en halua kantaa sellaista taskussa), mutta suorituskykyä kuitenkin riittävästi.
Vaihtoehtoja ei lopulta omasta mielestäni ollut kuin yksi (koska halusin pysyä puhelimen kanssa Androidissa, tabletti on IOS:lla).
Eli uudeksi luuriksi tulee nyt sitten Sony Xperia Z3 Compact:
Sony Xperia Z3 Compact - Full phone specifications
On helvetin hyvä valita, pieksi puolueettomissa akkutesteissä ihan kaikki. Ja on mukavan tuntuinen käyttää+käteen. Oma on saunassa poppikoneena joka lauantai (vesitiivis mainoksen mukaan niin perkele paree olla...).
Etpä puhunut paskaa!
Muutaman tunnin nyt ehtinyt tuota käyttämään ja ensivaikutelma on niin positiivinen kuin olla voi.
Helppo ja selkeä käyttöliittymä, kaikki toimii todella nopeasti ja on tosiaan mukavan tuntuinen (ja näköinen) laite.
Saunomaan en vielä sen kanssa kerinnyt, mutta eipä se tuon tärkein käyttötarkoitus mulle olekaan :D
Ite tykästynyt Samsungin yksinkertaisuuteen. siis samanlainen, kuin isäntäkin. X Cover 2 pelitellyt hyvin ja ehkä jossain välissä joku muu Samsung missä parempi kamera ja isompi näyttö. Ei vaan jaksa kattella ja lukea, mitä on missäkin. Kävelen kauppaan ja ostan jos tuntuu sille.:) Hyvää vinkkiä voin ottaa vastaan toki jos jollain on käyttökokemusta.:laugh:
Koskakohan ja missäköhän sitä kehtaisi Sonyn luurin käyttää korjauttamassa. Yli kuukauden on möllöttänyt vieressä näytön lasi hajonneena.
Z3 Compact. 220 euroa on kipuraja, SCF menee siitä yli ja Optima ei afaik korjaa Sonyn luureja. Hetihuolto heitti tarjouksen 210 euroon ja Smarthuollossa menisi noin 150 eurolla, mutta jokin tökkii noissa lafkoissa.
LCD-paneeli on tosin ehjänä, joten mietin jos jostain saisi pelkän kosketuslasin ja menisi DIY-linjalla :thinking:
Matkapuhelinkorjaukset | Nopea palvelu
Tuolla ainakin itse yhden Sampan lasin vaihdatin. Ei ollut vaihto hinnalla pilattu, ja muutenkin homma toimi ihan ok.
Itse otin ensin tuon arvioinnin, tarkastavat puhelimen ja ilmoittavat kustannusarvion. Sen jälkeen päätät, korjataanko vai ei - arvioinnin hinta, ainakin mulla, hyvitettiin lopullisesta laskusta.
E. Itse selvisin pelkällä lasin vaihdolla, hinta taisi olla jotain 60,-. Tuolle sinun mallille ei näytä olevan pelkän lasin vaihtoa tarjolla, joten voipi olla järkevää googletella pelkkää lasia + vaihtaa se itse, mikäli ei ole liian hankala vaihtaa...
Ei kai se kysyminen haittaa.. Sattuisitko tietämään mitä mahtaisi kustantaa One M7:an akun vaihdatus uuteen takuukeikan yhteydessä? Omassa siis se kameramoduulin tyyppivika, en ole jaksanut vieläkään käytättää huollossa kun ei ole siitä pahimmasta päästä kuin mitä joillakin olen nähnyt.
Joka tapauksessa joutuvat tuota luuria aukomaan että pääsevät kameramoduuliin käsiksi niin siinä samallahan menisi se akunkin vaihto.. Ajattelin joskus syksymmällä, takuuta jäljellä 2016 helmikuun alkuun niin eipä tässä mikään kiire ole.
Eihän se itse akku maksa paljon paskaakaan mutta mitäköhän veloittavat työstä :thinking:
P.S. On kyllä ihme etten ole onnistunut paskomaan tämän Onen lasia. Varsinkin viimeaikoina tipahdellut kädestä useamman kerran :D
Samsungin A5 speksejä :
Yleiset ominaisuudet
Käyttöjärjestelmä: Android (4.4.4)
- Suoritin: 1,2 GHz neliydinprosessori
- Muisti: 2,0 Gt RAM, 16 Gt tallennustila + microSD (64 Gt asti)
- Akku: 2300 mAh
- Koko ja paino: 139.3 x 69.7 x 6.7 mm , 123 g
Näyttö
- Näytön resoluutio: 720 x 1280 pikseliä
- Näytön koko: 5-tuumainen qHD sAMOLED-näyttö
Kamera
- Pääkamera: 13 megapikselin takakamera
- Etukamera: 5 megapikselin etukamera
Video ja audio
- 1920x1080 (1080p HD) (30 fps)
Musiikki ja äänet
- Tuetut ääniformaatit:
Yhteydet ja liitettävyys
- Wi-Fi: 802.11 a/ b/ g/ n
- Bluetooth: BT 4.0
- USB: USB 2.0
- 4G: 800 (band 20), 850 (band 5), 900 (band 8), 1800 (band 3), 2100 (band 1), 2600 (band 7) MHz
- 3G: HSDPA 850, 900, 1900, 2100 MHz
- 2G: 850, 900, 1800, 1900 MHz
- NFC
Navigointi
- A-GPS, GLONASS
Samsungin A3 speksejä
Yleiset ominaisuudet
- Käyttöjärjestelmä: Android (4.4.4)
- Suoritin: 1,2 GHz neliydinprosessori
- Muisti: 1,5 Gt RAM, 16 Gt tallennustila + microSD (64 Gt asti)
- Akku: 1900 mAh
- Koko ja paino: 130.1 x 65.5 x 6.9 mm , 110 g
Näyttö
- Näytön resoluutio: 540 x 960 pikseliä
- Näytön koko: 4,5-tuumainen qHD sAMOLED-näyttö
Kamera
- Pääkamera: 8 megapikselin takakamera
- Etukamera: 5 megapikselin etukamera
Video ja audio
- 1920x1080 (1080p HD) (30 fps)
Musiikki ja äänet
- Tuetut ääniformaatit:
Yhteydet ja liitettävyys
- Wi-Fi: 802.11 b/g/n
- Bluetooth: BT 4.0
- USB: USB 2.0
- 4G: 800 (band 20), 850 (band 5), 900 (band 8), 1800 (band 3), 2100 (band 1), 2600 (band 7) MHz
- 3G: HSDPA 850, 900, 1900, 2100 MHz
- 2G: 850, 900, 1800, 1900 MHz
- NFC
Navigointi
- A-GPS, GLONASS
En tästä ihan hetkeen ole luopumassa (vaikka One M9 vuotokuvien perusteella houkuttelee helvetin paljon) ja kun kerta sen kameramoduulin takia käytätän huollossa niin siinä samalla se tuore akku niin kestää taas jonkun aikaa :D
Jos joskus erehdyn tämän myymään niin ompahan karvan verran parempi arvo kuin jollain wanhalla akulla varustetulla yksilöllä.
Optimalla näytti olevan 45€ pientyö. Eikun olihan Optimalla erikseen mainittu "Akunvaihdot: Matkapuhelin 43€"
**tun google androidin paskat.
Ei muuta sanottavaa.
Helpottiko? Ois helpompi esim. antaa vinkkiä tai edes samaistua, jos tietäisi mikä tökkii.
Oliskoos hukannut sen päätilin salasanan...
Joo, se voi kyllä olla ongelma, mutta saahan sen nollattua.
Tuosta Z3 Compactista vielä.
Ei ole kyllä kusetusta tuo kehuttu akunkestokaan. Mä latasin tuon silloin 4. päivä, kun sen sain ja tässä on nyt ollut ihan normaalia käyttöä sen jälkeen. Edelleen mennään samalla latauksella, jotain 40% vielä jäljellä. En tosin ole mitään pelejä pelaillut tms, ainoastaan ns. kevyempää käyttöä. Hienosti kuitenkin kestää tämänkaltaisessa käytössä.
Jeps. JA jos tulee pissiä sukkaan, niin tökkää Ultrastamina päälle. se rokkaa.
Paljon tulee screen-on aikaa tolla compactilla? Itellä huawei honor 6 jossa reilusti yli 5 tunnin, tuntuu että tässäkin kestää ihan ylivoimaisen hyvin verrattuna edellisiin puhelimiin, ei paskempi ostos 299 eurolla kun specsejä kattoo.
Mulla on tuo vasta pari päivää ollut, joten en osaa tarkemmin vielä arvioida.
Tuolla ainakin jotain tuloksia:
Sony Xperia Z3 Compact: Battery Life and Verdict
Lainaus:
Running a standard-definition video on 50% screen brightness with Wi-Fi turned off, it can get up to the 11-hour mark
GSMArena - Endurance rating
Xperia Z3 85h
Xperia Z3 Compact 101h
Honor 6:sta ei ole testattu mutta sijoittunee noiden kahden väliin.
Z3C 4.6"/720p + 2600mAh
Honor 6 5.0"/1080p + 3100mAh
Z3 5.2"/1080p + 3100mAh
Mutta näissä on eri prossut. Z3:sissa Snapdragon 801 ja Huihaissa niiden oma HiSilicon Kirin 920.
Muissa aspekteissa kulutuslukemat samalla tasolla mutta Anandtechin arvostelua Honor 6:sta lainatakseni
Lainauksessa mainitut A7 ja A15 klusterit tarkoittaa siis sitä että tuossa Kirin 920:ssahan on big.LITTLE sydeemi käytössä, neljä "pientä" ja neljä "isoa" prosessori ydintä. Kaksi eri klusteria ja teoriassahan noita voi sitten kytkeä isot pois päältä jotka vie enemmän virtaskaa kevyissä kuormissa ja isot sitten käyttöön tarvitsee sitä vääntöä.Lainaus:
GFXBench is when things start to get ugly: a T-Rex onscreen run averages out at 4.6W power consumption which is beyond what we find in any other competing smartphones. This really peaked my interest and tried to isolate where the power was comping from. I forcefully turned off the A15 cluster and was able to shave off almost a full 1W off the power consumption while losing only 8% of performance in the benchmark. What's left is some minor power consumption on the A7 cluster and a large chunk going to GPU and memory. When normalizing for power and peformance, the Mali T628MP4 in the Kirin 920 comes around only half the perf/W of the Adreno 330 found in the Snapdragon 801 and performs very poorly.
Mutta ihan henkilökohtainen oma mielipiteeni on että noissa helvetin big.LITTLE kötöstyksissä ei ole mitään järkeä. Varsinkin tuollainen A15+A7 kombo. Eri asia jos A57+A53.
Mieluummin kahdesta neljään helvetin nopeaa ydintä suurilla maks kellotaajuuksilla ja mahdollisimman pienet idle kellot sekä kaverina nopeasti reagoiva ondemand governor joka sitten säätää sen nopeuden tarpeen mukaan.
Koska noiden hitaiden ytimien mukaan ymppäyksessä ei ole vittu mitään järkeä.
Ytimien/klusterin käynnistys kun vie helvetin paljon enemmän virtaskaa hetkellisesti ja sitten kun ne ytimet on vielä hitaita niin.. Se nopeampi ydin saa sen asian X hoidettua paljon nopeammin ja sen jälkeen pääsee palaamaan idle kelloille tai jos se on esim toinen tai joku muu ydin kuin pääydin niin voi ottaa ja sammuttaa itsensä.
Tietenkin nopeampi ydin hotkaisee enemmän virtaskaa mutta siinä samalla se asia kuitenkin hoituu nopeammin ja palaa idlekelloille hitaan ytimen edelleen suorittaessa tehtävää.
E:
http://www.anandtech.com/show/8425/h...nor-6-review/4
iPhone 6 space gray tilattu, vanha 4S vetelee viimesiään akkukeston suhteen.
Mulla on galaxys 2 plus .. sain tyttäreltä kun sille piti ostaa iphone..
mullapa on kohta ihone ;P......
Änkutosta tässä nyt pari viikkoa näpelöinyt, enkä keksi valittamista. Tänään roottaan kun ei muutakaan tekemistä kun mopoon tulee osia vasta huomenna. Kallis heräteostos tietty, mutta luovutin S5:n naidulleneidille kun sen omena alkoi mädäntyä. Ja gadgetfriikkikin kun olen...
Kaverin Z2:een juuri vaihdettiin takuulla näyttö, lasi ja takakansi. Hajosivat itekseen puhelimen ollessa taskussa ja takuu korvasi mukisematta. Tyyppivika Z1, Z2 ja ilmeisesti jopa Z3:ssa, google kertoo lisää. Onneksi itellä on pelkkä Z :D Mutta kannattaa koittaa sanoa että vaikkapa latauksessa pöydällä lasi halkesi, paitsi tietenkin jos on ihan siruina.
Tuosta en ollut lukenut, mutta itse totesin, että tuo takakannen lasi on ihan jäätävän liukas.
Sen takia tilasinkin tällaisen tuolle luurille:
Rearth Xperia Z3 Compact Case - Ringke FUSION Cases [Free HD Film/Dust&Drop Protection] Shock Absorption Bumper Premium Hard Case for Sony Xperia Z3 Compact (Not for Z3) - Eco/DIY Package : XPERIA Z3 COMPACT
Paljon oli postit Suomeen? :thinking:
Mä en nyt tilannut tuolta vaan Englannista.
Olen kyllä tuoltakin joskus aikaisemmin tilannut, silloin oli postit 8,12$.
edit:
Muuten olisin tilannut tuolta (on halvempi siellä), mutta halusin saada tuon mahdollisimman nopeasti. Ennen kuin tuo luuri päätyy lattialle, pari kertaa ollut kohtalaisen lähellä jo :D
Ei tosin Englannistakaan vielä ole tullut, mutta pitäisi lähipäivinä tulla.
Itellä samantyylinen kuori zetas, maksoi 3€ kotiintoimitettuna kiinasta :D Ja lasinen näytönsuojakalvo, hinta 4€ toimitettuna. Kannattaa noita kännykkäromuja tsekata geek tai wish sovelluksella ;)
Otetaanpa tämä takaisin.
Tämä tekele nimittäin on kaikkea muuta kuin hyvälaatuinen.
Tuntuu olevan mahdotonta saada tuota paikalleen niin, että takakuoren ja suojan väliin ei jää ilmataskuja. Ja jos sen sattuu paikalleen niin saamaan, niin kevyt painallus "väärästä" kohdasta tuo taas ilmataskuja näkyviin.
Eli en kyllä tätä suosittele, ihan paska suoraan sanottuna.
No ihan hyvä et en sit tilannut vielä... Mitähän helvettiä tohon ostais, jätesäkin? :thinking:
Jeh, mä teen saman jos jotain kivaa näkyy. :thumbup: