Otappa tankkiosa pois, pistä pöydälle ja napauta naputtele läpi, jos on aavistuksen hypännyt kierteeltään niin jää aavistuksen vinoon ja sillon vuotaa tipistä pihalle. Mulla oli ainakin moinen ongelma
Printable View
Kiitoksia vinkeistä kaikille! Pitää testata noita kun kotiudun :)
Millasilla ohmeilla porukka ajelee kaiffaria provarilla? Itelle nyt tulossa provari tohon kaiffarin alle ja mietin vaan et millasta setuppia sitä sit alkais väsään kaiffariin.
Eikö porukka oo siihen jotai 1.6 ohmin setuppeja väännellyt ainaki näin oon ymmärtänyt.. :)
En tosiaan päätäni pantiksi pistä mut näin oon asian käsittäny.. :)
Askartelinpa nyt vihdoin ja viimein tähänkin vekottimeen dualmicrocoilit. Ei ihan putkeen sikäli mennyt, että 2x12 kiepillä 0.25 kanthalia pikkuneuloihin jäätiin vielä Provarin tulitusrajan alle, mutta onneksi löytyi .20 kanthalia ja päästiin 1.6ohmiin. Hitusen jännitti riittääkö tämä 15w, mutta näköjään mitä mainioimmin ja nyt nousi kyllä vehje kertalaakista uusiin ulottuvuuksiin. Tuo ohut kanthal ei tosin varsinaisesti herätä luottamusta, koska sitäpä ei paljonkaan muotoilla vaikka miten lämmittelis. Saa nähdä kuinka monta pumpulinvaihtoa kestää räjähtämättä. Joutuu ehkä kuitenkin tähän jotain toista masiinaa miettiä virtaa antamaan.
No niin, nyt tipahti kaiffariklooni luukusta. Pari kysymystä heti... K100 -kiinamodilla mennään ja 18350-akulla (Efest IMR). Lomat päällä ja yleismittari on töissä. Eli, montako kierrosta 32-kokoista kanthalia parimilliseen poranterään kääräisen että ei mene heti reisille eka setuppi? Pienen guuglettelun jälkeen tulin siihen tulokseen että 4-5 vois toimia. Silicalla mennään nyt ensin kun sitä tuossa mukana tuli.
AWG32 vai 0.32mm?
Tein nyt äsken 0.32mm varmanpäälle 2mm puikon ympärille 10 kieppiä ja eipä tällä setillä olis edes voinut mennä vikaan.
Hyvin pelittää ja omatekoinen Pätkis läpäisi samalla makutestin jatkoon.
Aikas vähän pumpulia.
Ton K100 tilalle joku flätcäppi vähähävikkinen modi, lanka 0.32mm eli ei AWG32 (0.2mm) jos sellaista omistat, vastuslanka microcoil-tyylisesti ja pumpulia apteekista tjsp. Ni pääsee hyvin alkuun.
Mut jos oot siis 0.32mm lankaa käärimäs 2mm puikon ympärille 4-5kieppiä ja vedät paketista käyttöön mukana tulleen silicanpätkän siihen wickiksi ni turhaa työtä taitaa olla. Eikä siitä ole mitään taetta et tämä silica menis just 2mm reijästä läpi niin kuin pitää. Microt ja pumpulit kuuluu yhteen :)
Makua parantaaksesi ja mahdollisia terveysriskejä välttääksesi kannattaa oikeasti pestä noi atot ensin vaikkapa kuumalla fairyvedellä hammasharjalla tjsp hinkaten.
Kaikenmaailman leikkuunesteet ja työstökonerasvat...
Itse rakensin nyt parin päivän aikana 4 setuppia ja vasta tähän olen tyytyväinen omaan makuun.
Reeniä reeniä ja asioiden lueskelua.
http://s1.postimg.org/odbqj7ovz/20140225_135615.jpg
Nam.
On muuten alkuperäinen lentokonealumiininen Apexin Tru-Flow tippi vuodelta 2011 :)
My preciousssssss...
Tuo on tosiaan tärkeä pointti!! Kayfunin osat pitää kiertyä todella jouhevasti kiinni, jos tuntuu vaikealta, niin silloin menee kierteet väärin!! Ja homma kusee, sananmukaisesti. Kannattaa vain hakea se oikea kierre rauhassa.
Muovitankkien kierteet on kyllä niin hienot, että melko pienelläkin sopivalla kolauksella saa ne hyppäämään paikoiltaan jolloin tankki on vino ja rupee hommat kusemaan. Muutaman kerran käynyt ja napauttamalla takaisin toimii taas kuin ennenkin, eikä ainakaan toistaiseksi ole vuotoja tai tankin hajoamisia tuosta seurannut.
kayfun tuli mulle tänään postissa ennestään on nuo tobeco ja ehpro litet jotka toimineet ihan jees, mut eka setupin jälkeen voi vaan todeta et aito on aito ihan lostava vekotin.kiitos esmoke!:hatsoff:
Svoemestolta vahvistettiin jo uus erä, et kauaa ei tarvii Ei oota ootella.
Tännekin tuli tänään kayfuni :wheee:
Duunissa väsäsin pikaisesti 0.3mm kanthalista ~1,4 Ohm setupin ja Nemesis kloonin nokkaan -> melkosen hyvä, tosin miedohkot höyryt jos vertaa 0,7 Ohm dualcoil Quasariin. :evil:
Himassa sitten paremmalla ajalla ensin 0,28mm kanthalista dualcoili ja 1 Ohm -> ei oikeen makua ja ei erikoisesti höyryäkään.
Sitten ihan normi microcoil 0,32mm kanthalista ja 1 Ohm -> tämä jää käyttöön, makua ja höyryä mukavasti.
Kaikki kokeilut tottakai pumpulin kanssa, silica ei vaan jaksa enää innostaa.. vaikka sitä oliskin varmaan ~100 metriä eri paksuuksina laatikoissa.
Muuten... kun teillä on setuppi kasassa ja uudet pumpulit coililla, niin kostutatteko pumpulin ennen vai jälkeen sen kammioputken kiinni laittamisen? Se putki joka tulee pumpulin päälle.
Tajusin just (hidas minä) et ehkä tässä märkien pumpulien päälle putkea kiertäessä se pumba menee lyttyyn, menetettää kuohkeuttaan ja nesteenkulkua?
Jos kuitenki tekis sellasen ohmisen 0.32mm micron.
Juu kostutan? Sillä saan sen siihen dekin päälle muotoon.