Oli näköjään tosta yhdestä akusta kiinni. Koitan nyt latailla sitä viel ja käyttää jos heräilis vähän. Muissa akuissa täytenä 4.22v ilman kuormaa jännite ja 3.7-3.8 kuormassa.
Printable View
Oli näköjään tosta yhdestä akusta kiinni. Koitan nyt latailla sitä viel ja käyttää jos heräilis vähän. Muissa akuissa täytenä 4.22v ilman kuormaa jännite ja 3.7-3.8 kuormassa.
Silicawick setupissa 2x 0.20 lankaa ja 1x 0.15, kaikki kolme lankaa kiedottuna yhteen ja kieputeltu wickin ympärille 5/6 kierrokselle 1.2 ohmin tuloksella. Hienosti höyryää :) Mitä tää punominen käytännössä vaikuttaa? Saa pidemmän ja paksumman coilin - enemmän pinta-alaa? Miksi sitten suositaan ohuita lankoja, eikö helpommalla pääsisi kun tekisi vaan yhdestä paksummasta langasta? Vai missäkohtaa putosin kärryiltä, paljon tyhmiä kysymyksiä..:)
mikähän siinä on etten oo saanu melshiä toimimaan vaikka kuinka oon koittanu, ei vain tunnu lähtevän sähkönjohtavuus pois siittä ja sitten kun viimein sain että hekuis edes melkein koko lanka niin maistuu ihan saakelin pahalle ja melkein kaikki dry hittejä?? oisko jotain vinkkiä oon koittanu löysään kieputtaa yms sätkäpaperilla yms yms
Hapeta sitä verkkoa vaan.. Tohotat punaseks ja upotat heti veteen; toista nn kertaa, kokeile ja jos ei toimi, niin hapeta lisää. :P
Olikos sulla mikä laitos käytössä?
Kokeilinpa tehä dual coilinkin. 2x 1,5 ohmin kierukkaa, ja kokonaisuus 2.5ohm ??? Minkäarvoset kierukat mun pitää tehä, jotta saisin kokonaisvastukseks esim 1,5? Sähkötietämys 0 :D
Mikä laitos kyseessä?
Meshiä ei kannata välttämättä tohottaa tuhanteen kertaan aivan pikimustaksi. Jostain luin että harmahtava wick on se optimi ja moni on saanut siitä avun jatkuviin oikosulkuihin. Itse tohotan kertaalleen molemmat wickin päät hehkuvaksi, about 20s per puoli ja en käytä vettä sammutukseen. Katso että et kääri lankaa liian kireälle sen wickin ympäri ja pidä huoli siitä että wick pääsee vapaasti liikkumaan sen reiän läpi, eikä raavi vasten laitoja.
Eikö se oo et dual coililla kaks 3 ohmin vastusta rinnan (vai sarjassa?) tuottaa sen 1.5 ohmin kokonaisvastuksen.
Kiitos. Pitää tuota dualia kokeilla uuden kärsivällisyyden kera joskus toiste :) Illan viimesen coilin tein kolmesta punotusta langasta ja vastukseks 0.7 :D Steam Machine höyryää mini-egonkin päässä nimensä mukaisesti, tämmösiä pilviä en oo nähny edes sen pitkätukkapojun videoissa ;)
Huh, piti tuossa Didissä kokeilla tuplalankaa, vedin 0.28 kanthalia nippuun ja pyöräytin sillä 5/4 kiekkaa, ja heitin papsin putkeen kaksi 18350 AW IMR akkua.. wickaa just sopivasti, ja höyry on mukavan lämmintä ja runsasta.
Millaisia käytännön eroja olette huomanneet eri kanthal (D,A, A-1)langoilla?
Itse kun olen ainoastaan huomannut, että D "palaa" eli haurastuu jos sitä töhöllä hehkuttaa liikaa.
Eikös noissa ainoona käytännön erona ollu nimenomaan lämmönsieto?
A ja A1 välillä en oo huomannut mitään eroa koskaan. D-lankaa oli joskus pikku pätkä mut meni hermot kun se napsahtaa heti poikki pieni vastuksisella coililla jos tulee hotspot.
Onko nichromen ja kanthalin välillä minkäänlaista käytännön eroa? ???
Kyseisestä nichromesta kun ei ole mitään negatiivista sanottavaa, mutta kanthalin "hehkutusta" vain mietin ::)
Kanthalista ei siis kokemusta ja nichromea löytyy useampi sata metriä eri paksuuksia :D
Itse en nichromen ja kanthalin välillä ole muuta eroa huomannut, kuin että kanthal on hehkuttamatta enemmän jousimaista, ja siten jonkin verran koittaa oieta coilit.
Korven poika täällä taas...
Miten Penelopeen ja Odysseukseen tehdään vastuslanka punomalla? Siis se resistance osuus tietysti punotaan mutta pitääkö myös NR-pätkät punoa????
Ja miksi helvetissä punomalla saa paremman tuloksen höyryn suhteen kuin kahdella erillisellä langalla???
Orionissa oli aikaisemmin tuplacoil kahdella erillisellä langalla ja se rokkas ihan ok. mutta punotulla langalla on kuitenkin aivan hemmetin paljon parempi... Ei jummarra!!!!
NR-langan punomisesta ei ole mitään hyötyä. Eli pelkkä R-lanka punottuna.
Kaippa tuon teho perustuu siihen, että saa suurella höyrystyspinta-alalla pienen vastuksen. En ole kokeillut miten paksummalla langalla 1 ohm vastus käyttäytyy versus 1ohmin punottu ohuemmalla langalla, tuskin on niin kamalan suurta eroa.
Onkos kukaan saanu sandvikilta tai muualta vastausta siitä kanthalin ostosta? Tossa nopean etsinnän perusteella sitä ei saa tällä hetkellä ostettua mistään. Amazon.com:ssa ois 36awg lankaa, tiedä sitten onko se mistään kotoisin. Pitäisi muutama rulla saada ostettua tuota.
Vanttila perskules!!! Ei saa hajottaa ihmisten pilvilinnoja! :D
Luulin ettei tuosta Orionista sai enää parempia höyryjä pihalle, kunnes kokeilin äsken tuota kierrettyä vastusta. Jos aikaisemmin höyryä ja makua oli mahtavasti, on sitä niitä nyt jumalaisesti! Kiitokset vinkistä! :D
E: Noin 1.5 ohmin vastushan tuosta tuli yleismittarilla mitattuna. Normaalisti sellaisia 1,5-1,8 ohmin vastuksia tuossa käyttänyt...
0,7 ohmia, 4V naminami :D
Punotulla kanthalilla.
Edit, eihän toi akku jaksa kuormaan aivan noin paljoa tunkea. Mutta paljon kumminki... :D