Niskassa joku h-tillinen jumi ja päätä särkee kuin lekalla hakattas. Migreenilääke ja panasolit vedetty eli kaikki on melko kummallisen näköstä. Pitäs olla hissukseen, mitähän sitä tekis..
Printable View
Niskassa joku h-tillinen jumi ja päätä särkee kuin lekalla hakattas. Migreenilääke ja panasolit vedetty eli kaikki on melko kummallisen näköstä. Pitäs olla hissukseen, mitähän sitä tekis..
Joo, lainalyhennykset, autot, autojen maksut, sähkön, netin, sähkön yms. Eli kaiken muun olen maksanu paitsi yhtiövastikkeen ja safkan.
Tosin osan ruokaostoksistakin olen maksanu ,mutta vain pienen osan. Ja silti lähes joka vuosi sama homma, viime vuonna piti tyhjästä repiä n.900e, joista avorouva maksoi kyllä puolet.
Ei siinä mitä jos tietäisi edes noista ongelmista ennen kuin tulee kerralla tuommoinen maksu mutta ei sanaakaan.
Jos teillä ei nyt mene lusikat jakoon, niin jatkossa avokkeesi maksaa vastikkeen sulle ja sä hoidat maksun eteenpäin. Näin pystyt kontrolloimaan, että se on maksettu. Joko avon rahalla taikka omalla.
On aika rajun kuuloista kyllä. En nyt halua manata mitään, mutta voi olla taustalla voi olla vielä jotain muuta. Jos jättää systemaattisesti maksamatta yhtiövastikkeen niin voihan siellä taustalla olla myös muita häiriöitä. Tarkasta hyvä mies taustat, ettei kosahda näpeille juttu.
Tiedän erään Rouvan, jolla on aikamoinen pino haasteita käräjille maksamattomista laskuista. Postia ei tule enää kotiin, koska hakee nykyisin kaiken postista, ettei ukko näe lappuja. Aviomies ollut pitkään tietämätön touhusta.
Meiltä löytyy n.100 - 200kpl. avaamattomia perintäfirmojen sekä ulosottovirastonkirjeitä. Yksikään ei ole minun nimellä. Ja kyllä, olen nalkuttanu asiasta ja yrittäny auttaa..
Mutkikkaan asiasta tekee tuo lyhytkasvuinen ihminen jota myös lapseksi kutsutaan. Muuten olisin ratkaisun tehny jo ajat sitten!
Tossa tilanteessa vaikken kannatakaan fyysisen koskemattomuuden rikkomista nappaisin niskasta kiinni ja sanoisin että nyt ne kirjeet avataan tai itketään ja avataan. Oikeesti. En tiedä näistä asioista, mutta mulla on se käsitys että tosta voi seurata se että teillä ei oo kummallakaan kohta enää kattoo pään päällä tai omaisuutta (jos siis se omaisuus on yhteistä, tai ootte naimissa, en tiedä) joten sen takia olis parasta että nappaat muksun ja häivyt vaikka saattaa olla jo myöhäistä. Emännälläs saattaa olla mielenterveysongelmia, mut se ei oo mikään selitys eikä sitä pidä ymmärtää kun on kuitenkin lapsikin mukana siinä sotkussa. Mä voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä että on parempi kasvaa ilman äitiä kuin kaikki asiansa päin helvettiä hoitavan epävakaan äidin kanssa.
Mietin että mitäs vaihtoehtoja tuossa nyt on.
Jos et tee mitään tai avokki ei tee mitään. Käräjiä, luottotiedot (mites ne ei oo vielä menneet?), ulosotto. Eli työnteko erittäin kannattamatonta -> sinä maksat lähes kaiken. Ja ulosotto tulee koputtamaan teidän ovelle.
Velkajärjestelyt; avokki rupeaa omatoimisesti lyhentämään sopimusmenettelyllä. En tiedä luottotietoasioista tms.
Sattuipas sopiva aihe. Päivän postissa saapui tuolle toiselle tässä taloudessa asuvalle kasa kirjeitä parista perintätoimistosta.
Onneksi huomenna pääsee katsomaan asuntoa.
Kyllä niitä välistä omaankin postilootaan tulee, onneks vaan joskus ja kaikki saadaan aina maksettua. Mut huomaa kyllä, että on surkeet ajat ja kaikki tosi kallista (ja vielä kalliimmaksi käy koko ajan) kun niitä ylipäätään tulee. Tuntuu, että opiskellessakin jäi enemmän hiluja taskun pohjalle. Huoh. Palkkapäivää taas ootellessa..
Nuorena miehenä möhlin omat asiat niin että oli ulosotossa reipas 4 kiloo. Onneksi sain ryhdistäydyttyä ja maksoin kaikki pois jo monen monta vuotta sitten, mutta muistan vieläkin elävästi sen ahdistuksen kun kirjeitä tuli muttei rahaa ollut. Tosta helvetistä ei pääse mitenkään muuten yli kuin itse sen selvittämällä.
Juu, eipä ole luottotiedoissa merkintöjä enää, eli pitkä aika on tuostakin jo kulunut. Tämä sattui siihen tilanteeseen kun sairastelin depistä ja samaan aikaan yritin opiskella. Eihän niistä masseista mihinkään riittänyt ja sitten tuli jo se fiilis että vitut, menkööt. Maksuhäiriömerkinnät ja ulosotto rajoittaa elämää aika kivasti...
Mun mielestä tossa bahiksen emännän tapauksessa raskauttavaa on se ettei niitä 100-200 kirjettä olla vaivauduttu edes avaamaan, viittaa siihen ettei edes ole kiinnostusta alkaa miettimään ja järjestelemään asioitaan paremmalle tolalle.
En minäkään enää niitä kirjeitä avannut, enkä ovea ulosottomiehelle. Iso nippu takansytykkeitä, jos takka ois ollut edes.
Tarkennuksena että molemmat työssä käyviä ihmisiä. Sehän tästä absurdia tekeekin että laskujen alkuperä on muutaman kympin laskuista joista on tullut satojen eurojen maksuja jne.. Ja tosiaan ei perseily talouden kanssa tee huonoa ihmistä, hyvä äiti hän on pojalle ollu ja hyysää tyttäriään enemmän kuin tarpeen olisi.
Tuo välinpitämättömyys kohdistuu lähinnä talouden hoitoon. Mutta sekin hyvin olennainen osa elämää. Ei vaan jaksaisi moista enää kun olen itse asiani hoitanu ja pitäny luottotietoni kunnossa.
Ei se huono ihmistä tee, mutta apua tuollaisessa tilanteessa tarvitaan. Velkaneuvontaan jan niskasta kiinni. Kortit poikki ja ratkaisuja keksimään ammattilaisen kanssa. Ei perintäkirjeet merkitse vielä mitään, mutta jos niihin ei vastaa mitään niin asia menee käräjäoikeuteen. Perintäfirmoissa on ihan ihmisiä töissä ja saa sovittua monia asioita suoraan heidän kanssaan. Heille paras vaihtoehto on, että saavat rahansa normaalia kautta ja velkaneuvoja pystyy auttamaan keskeyttämään kovan perinnän.
Eksote - Onko taloutesi hallinnassa?
Tuonne kun menee niin saa asiat mallilleen. Se ei ole häpeä, että hakee apua vaan se, että ei tee asian eteen mitään.
Niin noh, meinasin ennemminkin sitä ettei naimisissa kun silloinhan kait voidaan viedä toisenkin omaisuus ja jos se vielä johtaa siihen salailun takia niin morjes.
Mutta kuten sanoin, tiukka suhtautuminen johtuu siitä kun on itse nähnyt ihmisen pistävän kaikki asiansa vituiks sen takia ettei vaan kiinnosta muidenkaan hyvinvointi. Ei siinä mitään jos on vain itse kusessa, voihan sitä mennä vaikka asuun sillan alle mutta jos muille aiheuttaa ongelmia niin...
Tossa on varmaan käynyt niin, että jossain vaiheessa niitä karhuja on tullut se yksi liikaa. Jonka jälkeen on tuntunut ja tuntuu, että tuosta suosta ei pääse ylös. Ei tuossa taida olla muuta vaihtoehtoa, kuin avata kirjeet, listata mistä kaikkialta niitä on. Kontaktoida jokainen pulju ja pyytää laskelma ja yrittää sopia maksusuunnitelmasta. Iso savotta, jos niitä kirjeitä tosiaan on tuommoinen kasa. Mutta nyt vaan tuumasta toimeen ja kartoittamaan minkälaisesta summasta kokonaisuudessaan on tällä hetkellä kyse. Luottokortit nipsnaps katkipoikki ja ennen kaikkea realistiset maksusuunnitelmat jokaisen perintätoimiston kanssa.
Tsemppiä! Ja pitkää pinnaa. Sitä tuo vaatii nyt teiltä molemmilta. :)
Se kun ei ole noin yksinkertaista, tuolle tilalle on ihan oma taudinkuvansakin, joka ei juurikaan eroa mekanismeiltaan masennuksesta.
Kun se luisu on alkanut, ihminen lakkaa reagoimasta noihin kirjeisiin ja homma paisuu.
Velkaneuvojalle kantsii varata aika. Jos antaa sille valtuudet niin se selvittää grand total summan ja paljonko on pystyssä minnekin.
Kannattaa muistaa että aina talousongelmat ei ole edes itsestä kiinni. Elämä voi heitellä siten että vaikka kaiken tekisit, yhtäkkiä huomaat olevasi korviasi myöten veloissa ja perintä/uo-kirjeitä tippuu postista melkoisella päivätahdilla..
Tietyssä vaiheessa, jos velkojia on liikaa eikä tiedot anna enää myöten ottaa lainaa jolla kaikki yhdistäisi yhdeksi isoksi lainaksi, ei jää vaihtoehdoiksi kuin laina kaverilta tai perheeltä, tai maksella kiltisti ulosoton kautta. Ulosoton kautta makselu tulee kalliiksi ja vie kauan, mutta aina ei ole muuta vaihtoehtoa ja se on ainakin varma keino lyhentää velkaa, rahat kun eivät edes käy omalla tilillä. Ja uo:n käsittelijä kyllä huolehtii sun puolesta että kaikki velkojat saavat omansa. Voi sitä vapauden tunnetta kun kaiken tämän jälkeen palkka tuleekin kokonaisena tilille ja tiedät että kaikki velat on kuitattu. Tämä vaihtoehto toki edellyttää sitä että käyt töissä.
Terv nimim. saman helvetin läpikäynyt. Ei ollut kivaa ei ja ei ihan vuoden nälkäkuuri riittänyt mutta ainakin nykyään, taas ns. kunnon kansalaisena, taloudenhallinta on parempaa kuin ikinä :)
Niin ostospakkomielle? Nehän voi kai ottaa pikavippiä välittömästi kun näkeevät jossain ikkunassa hienon käsilaukun... Vaikka se olis kymmenes käsilaukku ja pikavippi samalla viikolla... Ne tulee kai onnelliseks vaan ostamisesta, mutta se onnentunne ei kestä kuin sen ostostilanteen verran. Harmi vaan ettei noita taida pystyä auttamaan millään lääkkeilläkään.
Mie jäin aikoinaan työttömäksi pari viikkoa ennen kun olis pitäny aloittaa opintolainojen maksu. Lopputuloksena mie en enää koskaan hanki mitään ilman ennakkomaksua ja varmaan kuolen ennen kun ulosottomies saa minusta tarpeeksi irti.
Ei se jaksa minua enää harmittaa. Hämmentää vaan se, paljonko perintätoimistot/muut instanssit jaksavat resurssejaan laittaa taholle, jolta eivät tule koskaan eli ikinä mitään saamaan.
Mutta Roki, eikös noi saa anteeks kun tarpeeks kauan menee aikaa? :unsure:
Mä en ymmärrä itteäni. Ostan koko ajan uusia vapojuttuja, putkia, atoja jne.
Mut mä tiiän etten tuu käyttämään niitä, ehkä testaan srtupillisen ja sit ne majoilee pöydillä ja telineillä tai myyn ne.
Mulla on misterit eikä mitkään pysty syrjäyttää niitä niin miksi?
Osaa ihminen olla tyhmä.
Mä ymmärrän sua, oikein hyvin, peräti.
:D
VOI KYRRRRRRRRR...... Perhonen ku nakertaa kun pora katkesi H-attyn hattuun stna!! Se ei oo vahingossakaan sieltä pois lähdössä ja "työstetty" reikä näyttää ihan goatselta X-(X-(X-(X-(X-(X-(
Suurikokoisen kirjeen saapumisilmoitus, jossa lukee, että paketti noudettavissa HUOMENNA, mä kun olisin halunnut paketin jo tänään :(
Ensinnäkin tuttaa se, että KY4 erät vaan paskenee ajan myötä. Ei mitään järkeä enää ostaa tuota. rip entinen adv :/
Toiseksi se, että nesteet tulevat tod.näk. vasta torstaina/perjantaina :crying:
Kuivia lankoja imutellen mennään kunnes herkkupaketti tulee :wheee:
Laite tarjonta..laitteita on ihan liikaa. silloin,kun oli vaan provari ja GG tuotteet se oli sitä jotakin!
No jotain positiivistahan tässäkin! Nykyään saa kunnollisia laiteitta halvvalla käytettynä esim koposen eilen myymä turbine 40€? Vastahan siitä sai pulittaa puoli vuotta sitten 170€.
Kuis Pottis sä oot väkisin hävittämäs tota f20+gkmf pakettia :confused: Meikäläisen melkeempä eniten käyttämä combo!