Poriseeko se höyrytessään teille, jotka ette ole tyytyväisiä?
Muistaakseni ekoilla setupeilla en tota ääntä huomannut, mutta nyt tää kolmas ja paras setup porisee mukavasti, ja jatkaa sitä vielä hetken tulituksen päätyttyäkin (jälkipoltto).
Printable View
Poriseeko se höyrytessään teille, jotka ette ole tyytyväisiä?
Muistaakseni ekoilla setupeilla en tota ääntä huomannut, mutta nyt tää kolmas ja paras setup porisee mukavasti, ja jatkaa sitä vielä hetken tulituksen päätyttyäkin (jälkipoltto).
^^Eli ainakin wickaus on kohdillaan :) kuin paksu rulla sulla on? Eristeellä vai ilman...
Jos tulee palanutta niin ei wickaa tarpeeks tai sit on hotspottia
Onks kukaan muuten kokeillu 700#meshillä. :laugh:
no niin, eka meshi vehje kolahti tänään luukusta.
Meshin sain mielestäni hyvin rullalle ja kanthalin kierrettyä ympärille, mutta lanka palaa lähes välittömästi poikki...
Voltit on pienimmät mahdolliset vmaxissa, eli 3, mutta mun kanthal on vain 0.16 milliä paksua..siinäkö syy?
Tilasin kyllä ebaysta 0.32 kanthalia, mutta se tulee hyvällä tuurilla ehkä ens viikolla :( , kun tulee jenkeistä asti.
Meshi on 400
Jos tää oli mulle... niin mulla on #400 meshistä lonkalta vedetty pala (ei ole mittanauhaa käytettävissä ;)) rullattu niin että se mahtuu reikään. Reijässä on eristys, en ole siihen koskenut.
Rullatessa ja muutenkin pidin (millistä?) rautalankaa rullan sisällä. Lanka lähti pois vasta kun aloin kuivapolttaa valmista atoa. Käämin tein tiukasti meshin ympärille, en tiedä liikkuuko se mesh siinä käämin sisässä, en ole kokeillut. Tuskin liikkuu, niin tiukka se kieppi on.
Coilin kiersin saman suuntaisesti kuin oli mesh kääritty, ei siis vastakarvaan. Miinuspostiin väänsin kanthalin vastapäivään, niin että ruuvia kiristettäessä lähtöpiste langalle on lähinnä meshiä. Pluspostia voi pyörittää ruuvarilla akkupäästä, muistaakseni sen avulla virittelin sen pluspuolen kanthalin kans mahd. lyhyelti ilmassa kulkemaan.
Meshin paksuus ei näytä kovin paksulta, suurin osa kiepistä on reikää, aika ohkainen on putken kuori. Näyttää reilusti isommalta kuin 18G neula se reikä.
Meni varmaan tunti ton setupin kanssa tehdessä...
Yhdyn edelliseen:(
Ei hotspottia, tasasesti hehkuu coili... kunnolla vaakatasossa toimii???
Paskaa meshiä. Sain muinaisen didin vikkaamaan normaalisti. Siinä oli muut ongelmat... Jos rupeis toimimaan kunnolla ku parempi meshi tuled::)
Tai sit teetän jossain vittu 5000:sta meshiä niin toi nestehän suihkuaa coilille:))
Mulla kyllä wikkaa hyvin. Pidän pystyssä vekotinta, painan tulitusnappia, ja pidän, rätisee ja rätisee, rätisee ja rätisee, rätisee ja rätisee, ikuisesti. Ei ala lanka hehkua mistään paikasta.
Kaikki vaan mukaan tonne VapeFestille niin MR LSVAP ja JALIPPO opettaa meidät köyhät setuppien teon salaiseen mailmaan.
Sitä kutsutaan taidoksi. ;) Kyllä #300 meshinkin saa lähestulkoon tulvimaan, jos tietää mitä tekee. Jos.
Suurin ongelma tässä on ehkä se, että on tottunut Odysseuksen tarjoamaan suorituskykyyn. Keskinkertainen on minulle huono. Prfektionisti(kö)? :D
Niin, ja kertokaas joku, saako meshi reiän eristettä pois, ja jos saa niin miten? Korjaan; saako sitä ehjänä pois, niin että voisi halutessaa laittaa joskus takaisin?
(Minkähänlainen se Ody mahtaa ollakaan.... kyllähän sitä mulle tarjottiin jo koekäyttöön, mutta en ottanut... rahan menoa semmoset kokeilut vain tietää :D)
Olen kyllä todella noobi näissä, kiitoksia oikein paljon vinkeistä, nyt ei lanka palanut poikki :)
Tohotinta mulla ei ole, tein tuon hapetuksen "kynttilä"-menetelmällä sytkärillä ja e-nesteellä useita kertoja, niinkuin täällä on kerrottu.
Nyt vielä maistuu hirveän palaneelle :antismoke:
Täytyy jatkaa ton coilin säätämistä, vaatii kyllä tää homma syvällistä perehtymistä :)
No sehän on aivan loistava. Setupin teko genesiksiin verrattuna helppoa, ja wickkaaminen on kiinni siitä kuinka auki nestesyöttöä haluaa pitää. Kestää tehoa eikä mitään oikosulkuongelmia. Joidenkin mielestä silica, olipa se poltettu kuinka hyvin tahansa, tuo siihen oman makunsa josta ei välttämättä tykkää. Siksi jotkut pitää enemmän genesisten 'puhtaammasta mausta'. Itse polttelen silican huolella enkä maista mitään ylimääräistä.
1.8 Ω, 19 W -- 5.85 V, 3.25 A
Kyllähän tosta ProVarista kai tuon saisi... kokeilen. Jaa tää on nyt Gepetto. Kokeillaans sen rajoja...
Joo-o!
http://www.local.fi/jarif/images/eci...5112012079.jpg
19W suunnilleen irtos nätisti Gepettosta, ja ei maistunut palaneelle. Aika lämmin häyry, mutta lyhyt maistaminen ei palanutta. :o