Ei se Ekikään nyt bro codea menis rikkomaan.
Printable View
Itse asiassa keskikokoinen hevonen painaa 500kg. :teaching: Hyvä pointti, kun mutkin on kuskattu kaviokkaiden toimesta kerran jos toisenkin ns. luvatta auringonlaskuun. :lol: Mutta, hevonen ei ole yhtä nopea kuin moottoripyörä eikä ihottuma mene luuhun asti jos tippuu, ja myös riski osua/jäädä alle isompien tiellä liikkujien kanssa on paljon pienempi. Onhan ne moottoripyörät upeita. Oon vaan jänishousu. :D
Hyvä on sulla sentään itseluottamus tallella pisteet nousivat :)
Muistakaa jätkät sitten ne kypärät! ettei vaan kävis pahasti. Ei menis sitten se amppari silmään :lol:
Tuittukin just sano, että käyttää kypärää, jos ori ei oo ihan tosi tuttu ja luotettava!
No sitä tappeluhommaa meinasin, mutta olen näköjään liian hidas kirjoittamaan :)
Ja takaperin ajelussa kannattaa sitten muistaa että pakoputkesta saattaa irrota inhottavasti karstaa...
Vielä pahempi kun enemmän massaa. Olen minäkin joskus ratsastanut ja kärryjä ohjastanut mut totesin, ettei oo mun juttu kun joskus hevonen säikähtäessään autoa tms. veti kärryt pystyyn puuta vasten. Hyvä kun ei sattunut mitään :D
Osaisin varmaan vieläkin satuloida hevosen ja saisin kuolaimet ja kaikki muut ihan paikoilleen :)
Peräpohjolan lääni, maaherra Pera Pohjola.
Ja Rovaniemihän on muutenkin ihan keinotekoinen kaupunki, yliopisto kuuluis ilmanmuuta Tornioon, Rovaniemellä ei oo yhtään mitään, Tornio on sentään luonteva paikka kansainvälisyyden kannalta.
Hei muuten olen sitten vähän humalassa, että ei permabanaania kiitos.
Viina on viisasten juoma eli toivottavasti juot vain kaljaa.
Muistakaa hyvät ihmiset kun ootte kakspyöräsillä liikentees, että te jäätte aina toiseksi nelipyöräsen kanssa törmätessä. Siinä ei ees kypärä välttämättä auta.
- Moottoripyöräonnetomuudessa puolisonsa menettänyt :(
:(
Nimenomaan, Syvimmät osanottoni Muhnu!
Mopolla/Motskarilla autoa vastaan ei ole kuin hopeaa jaossa.
Se pärinäpeli on mahtava laite jalkojen välissä, niin kauan kuin päässäkin on jotain. Ja aina sekään ei riitä, että ite olet kartalla, tiellä on muitakin liikkujia ja pienikin virhe voi koitua toisen/omaksi kohtaloksi...
Kauhulla odotan sitä päivää kun meikäläisen pikkupojat (nyt 3v ja 5v) lähtee tonne liikenteen sekaan pörräilemään :confused:
Ja en sitten missään nimessä halveksu/väheksy motskarihommia, ne vaan on niin turvattomia vaikka autoon verrattuna.
Henki lähtee myös pistoolilla ja auto ei kulje 300km/h.
Itsekkin paljon moottoripyöriä kepittäneennä, voin sanoa että se vauhti on hankala käsittää.
En todellakaan siis ole ehdottamassa moottoripyörä kieltoa Suomeen.
Mutta moottoripyörät on helvetin vaarallisia, siksi en tällä hetkellä sellaista omistakkaan.
Isältä lähti 18 kesäsenä ylähampaat motskari onnettomuudessa. Kolme päivää Kyssissä tiedottomassa tilassa ja oli samalla reissulla päättänyt ettei omille pennuilleen maksa ikinä mitään päristimiä. Se oli hyvä päätös, kun nuorena joutu ite maksamaan mopon ja sen ylläpito kustannukset. Oppi ihan erilailla arvostamaan töissä käymistä.
Sepä se, kun pyörät ei tarvii 300km/h että käy huonosti... muovikoppa päässä ei suojaa kuin sitä päätä vain.
Eki sanoi aika tyhjentävästi.
Vauhti tappaa, ei mutkat.
Elämä loppuu myös elämällä sen loppuun ja niin edespäin
Kyllä mun mielestä moni autokin kulkeen ainakin 250. Ei sillä 50km/h ole mitään väliä. Ei se mun mielestä edelleenkään ole prätkän syy jos sillä ajetaan kovaa. Sama tyyppi ajaisi myös autolla kovaa ja samassa riskiryhmässä. Ei se kori ympärillä kaikelta suojaa kuten olemme saaneet lehdistä lukea :( Kyllä se vika yleensä löytyy polkimen ja ratin välistä tai kaasukahvan ja penkin välistä. Toki mp on aina altavastaajana auton kanssa mutta niin on myös henkilöauto rekan kanssa. Tietenkin mp näkyy huonommin liikenteessä mutta sen kun tiedostaa niin osaa hieman enemmän varoa.
Joo ei mun miestä vauhti tappanu, vaan se äkkipysäys. Ja siinäkään ei ollu paljoo vauhtia. Sattui vaan sopivasti että henki meni ennenku maahan osui.
Totta, mullakin pelko moottoripyöriä kohtaan johtuu lähinnä siitä että joskus vuosia sitten erehdyin kyytiin, ja vaikka sanoin etukäteen että vähän nyt jännää niin kuski päätti näyttää kuinka pärrä kulkee. :mad:
Kuulostaa hyvältä, mökillä mieli lepää eikä vituta niin paljoa vaikkei niksanestettä olekkaan! ;)
Tuo ylimääräinen 50 km/h on aikalailla se strateginen alue jolloin tie kaventuu silmissä ja olet ikään kuin radalla.
Ei se kori autossa mitään auta jos mälläät noissa nopeuksissa, mutta ei se auto myöskään kiihdy 0-100 km/h alta kolmen sekunnin.
Se on se tunne kun huomaat 200km/h vauhdissa, että ei taitu, minkäs teet?
Harvoin autoilla liikutaan noissa nopeuksissa Suomessa ainakaan.
Ei se vauhti tapa, vaan se äkkipysähdys ;)
Kyl ihan kaikkien pitäis liikenteessä pitää ne aivot tallella ja jättää leikkimiset johonkin ihan muualle (esim. radalle tai johonkin, jossa ei varmasti ketään satu lähelle). Oli se sitten miten mukavaa tahansa keulia motskalla tai painaa 200km/h motarilla bemarilla tai vetää sivuluisua lähitiellä, niin liikennöidyt tiet on ihan väärä paikka niille. Mua ei vituta se, etät joku ajaa nopeampaa kuin mnä, vana se, että usein sen kaahailun ja leikkimisen seurauksena kuolee joku muu kuin tämä "maanteiden kuningas".
Se moottoripyöräkin varsin turvallinen väline on kunhan pitää silmänsä auki ja nopeuden maltillisena. Vaikka sillä kawasakilla pääsis 300km/h, niin se ei tarkoita sitä, että sillä pitäisi ajaa sitä 200km/h 100km/h-alueella. Tai vaikak miten tytöt bikineissä olisi tien reunassa katsomassa, niin ne molemmat renkaat kannattaa pitää siinä tiellä ja mieluusti myös muussa kunnossa kuin kuviottomaksi sudittuna (tämä on ihan kiva juttu moottoriurheilussa, mutta siellä on vähän eri kumiseokset käytössä ja vähän eri rengaslämmöt ja vähän erillaisesti random ihmisiä ympärillä).
Ihan samoja asioita voi sanoa niin pyöräilijästä raskaanajoneuvon ajajaan. Pitäis kyllä Suomeen saada se panssarivaunuilla tehostettu nopeusvalvonta, kerran kun jäät kiinni, niin that's all, folks.
E: Muhnu ja muut ninjas :D