Ei vielä, kesäkuussa laskettu aika. :3 Ponteva vauva tulossa, selkeesti veljeensä levottomampi. :D
Mutta koskas se tuittu lähtee päiväkahville, vai pitääkö laittaa joku paikallinen kaveri opastamaan? :D
Printable View
Liite 13298
Jaa vähän niin kuin tuo, joka on kaverini lapsettomassa perheessä nyt ollut jonkin aikaa?
Ehkäpä laitat sen onnittelun sitten hahmolle SakkeMO. Tuolla Humutusketjussa oli vähän sensuuntaista juttua.
Tämä. Vituttaa nää saatanan apinat jotka ei ymmärrä esim. lajin ominaisuuksista mitään ja luulee että kaikki koirat vaan kivasti leikkii lapsien kanssa jne. Taannoinhan tässä myös oli tämä tapaus, jossa mielestäni olisi jo saanut antaa sekä vanhemmille että lapselle piikkiä koiran sijaan.
Hyvänä esimerkkinä, tuo meidän vanhempi leidi ei ole moksiskaan vaikka muijan nuoret sisarpuolet nykii korvista ja hännästä, Mä tiedän ton koiran ja tiedän ettei se satuttaisi kärpästäkään mutten silti jättäisi minuuttia pidemmäksi aikaa kahdestaan sen koiran kanssa. Kyseessä kuitenkin on pohjimmiltaan eläin, joka loppujen lopuksi toimii pelkästään vaistojen varassa ja jos sitä satuttaa, niin voi olla varma että se iskee takaisin. On täysin edesvastuutonta muutenkaan jättää lapsi koiran kanssa yksin, ellet ole aivan varma ettei sekä lapsi että koira osaa oikeasti käyttäytyä.
Jos hankkii lapsia ja sulla on koira (tai toisin päin) niin pitää olla aika helvetin tarkkana sen kanssa, että oikeasti osaat tulkita koiraa milloin se näyttää sen että sille oikeasti riittää. Siinä vaiheessa jos lapsi juoksee koiran perässä kun koira juoksee karkuun, on jo tosi huono hetki hyvin lähellä. Valitettavasti liian moni koiranomistaja luulee, että se sama lutuinen koira joka tykkää rapsutuksista ei ole moksiskaan vaikka kersat repii korvista jne. Hyvin koulutettu koira kuitenkin kunnioittaa ihmistä niin helvetisti että se menee todella pitkälle ennenkuin koira oikeasti käy ihmiseen kiinni. Silloin kun se 20+kg koira ihmiseen kiinni käy niin seuraukset on valitettavan tuhoisat.
Oikeat ongelmatapaukset toki erikseen mutta valitettavan suuri osa näistä "ongelmatapauksista" johtuu siitä, että ihmiset ottaa rodun johon ei vaan taidot riitä.
Juurikin näin. Ja jostain kumman syystä koiraa pidetään aina syyllisenä. Esmerk. appivanhempien suursnautseri, äärimmäisen fiksu, mutta nimenomaan vahtikoira. Oli yleisesti tiedossa että vahtii tonttia ja oli ihan lappujakin vahtikoirasta. Joku epeli päätti silti lenkillään tunkeutua toisen tontille, koira tuumas että perkele ja iski kiinni. 10K markkaa korvauksia vekistä perseessä.
Että näin, mitä teet vahtikoiralla joka ei saa vahtia? Ammutaan tunkeilija heti rajalle kun pääsee vähemmällä?
Ha, meillä oli just vähän samantyylinen keissi itse asiassa. Nyt kun koirat on tossa muijan kämpillä espoossa ja siellä oli putkiremppaa niin oltiin etukäteen laitettu lappua menemään remppamiehille että tulkaa mielellään silloin kun ihmisiä on asunnossa paikalla kun tuo em. vanhempi leidi tosiaan on myös helvetillinen vahtivietiltään (ihmekös tuo, kun dalmatialaiset on vahtikoiriksi jalostettuja) niin eiköhän heti seuraavana päivänä joku putkiäijä soittanut suurinpiirtein itku kurkussa kun koira huutaa kämpillä pää punaisena. Onneksi akka oli sentään tosiaan eri huoneessa eikä suoraan eteisessä. Jos ei olisi ollut tuttu ihminen vastassa niin olisi varmasti käynyt kiinni, itsekin muutaman kerran sain aikanaan ton akan painia nurin silloin kun se meille tuli puolentoista vuoden ikäisenä. Asennetta riittää. :D
Sikäli kyllä ristiriitainen elukka että se on about universumin laiskin koira lukuunottamatta sitä, kun kämpille tulee vieraita. Silloin samantien täydessä tappeluvalmiudessa menossa vastaan mut muuten viettää suurimman osan ajasta vaan makoillen :D
Meillä tää vanhus on onneksi kiltti ja sosiaalinen, vaikka varoittaakin tulijoista. Ainoastaan yhden kerran oon nähny sen valmiudessa korvat pystyssä, ja se oli kun menin valittamaan naapureille lenkin jälkeen melusta ja joku hampuusi tuli silmät punaisina ovelle. Ite asukas kun tuli niin oli oma iloinen ja utelias ittensä, että pakko siinä mulkussa oli joku isompi vika olla kun tuo lapanen varo sitä. :D
Koirat on kyllä. <3
Parhautta. Yksinkertaisesti. Mä oon elämästäni ehkä n. 95% viettäny koirien kanssa enkä vois parempaa kuvitella. Myös ihan vaan sen takia et "pakko" olla koirien kanssa tai alkaa taas tää mun allergia pahentumaan ihan helvetisti. :D
e: niin ja tosiaan meinasin et toi akka on tappeluvalmiudessa käytännössä vaan sillon jos kämpille tulee vieraita silloin kun ketään muuta ei oo paikalla. Jos mä tai muija ollaan kämpillä ni kyllä toi haukkuu ovella muttei muuten oo moksiskaan vieraista. :D
Kuulostaa ihan meidän sakemannilta. :D Tosin oppi tuon ovelle haukkumisenkin vasta nyt 9-vuotiaana. On ihan tosissaan lapanen. :D
Ite nyt vasta kolme vuotta eläny koiranelämää, isällä oli kultsi mutta se lopetettiin pian mun syntymän jälkeen lonkkien takia, ja eka "oma" koira vasta nyt kolme vuotta sitten. Ja ennen sitä pelkäsin kuollakseni koiria kun aikanaan kävi yks kimppuun. Nyt ei puhettakaan. :D
Mäkin joskus kersana pelkäsin koiria ihan hulluna kun jossain hoitopaikassa oli sellanen (tai no, sen hoitotädin pojalla oli koira) koira joka oli ihan helvetin äänekäs. Näin myöhemmällä iällä tajunnut että sekin koira oli äänekäs vaan sen takia että se ei tykännyt olla yksin. :(
Se poika siis teki jotain 8-10h duunipäivää vissiin sillon ja koira muistikuvien mukaan ehkä just ja just vuoden ikänen sakemanni.
Näinpä, sitä ymmärtää ihan eri tavalla näin vanhempana. Mutta tuo joka kimppuun kävi oli jonkun rouvan kultsi tai labbis, pyöräilin koulusta kotiin niin niiden pihasta ampaisi perään ja suoraan lahkeeseen ja nilkkaan kiinni. Tuosta vaan. Jalkaan tuli pipi ja kammosin koiria seuraavat 15 vuotta. Täti vähän pahoitteli kun jätti vahtimati.
Taas todistaa hyvin sen, että iso osa noista ongelmakoirista on omistajan vika. Mä en pidä tota meidän junnua missään muualla vapaana kuin keskellä metsää porukoiden mökillä tai koirapuistossa just siitä syystä, et se tykkää hihnan perässäkin juosta leikillään lenkkeilijöiden ja pyörien perään. Se on kyl kiltti pikku tyttö kans, ei se mitään pahaa kenellekään tekis muttei se tarvii kuin yhden edes lievästi koirakammoisen ihmisen ja kun tollanen +20kg belgianpaimenkoiran näkönen seropi pomppaa päin niin se ihminen pelkää pahimmassa tapauksessa koiria kuollakseen koko loppuikänsä. Valitettavasti monet koiranomistajatkin on vaan niin helvetin välinpitämättömiä noiden elukoiden suhteen("eihän sitä hihnassa tarvii pitää ku toi on niin kiltti" jne.).
Koirat ja etenkin sakemannit on vihmeriä otuksia. Ei tarvia pienen kissimirrin kuin kerran upottaa kyntensä koiran kuonoon, niin tietävät pysyä kaukana.
Täällä kissa kiusas tota koiraa, koira tietenki pelkäs sitä ja sen kynsiä.
Kerran vaan se hermostu ku se kissa vaani sitä ja jotain, niin pahasti et se nappas kissan suuhunsa, paiskas sen lattialle ja alko talloa ja purra sitä.
Onneks näin koko tilanteen ja sain otettua koiran pois siitä, ois muuten tullu kissasta lounas.