Kaikki keitot paranee vaan seuraavalle päivälle. Ite syön vasta valmistunutta mahdollisimman vähän, että jää enemmän seuraavalle päivälle
Printable View
Näkyy.
Tämmösiä saa lemmikiks nykyään Suomestakin! :eek: Pitäsköhän hommata uusi ökkömönkiäinen... :love: Jerboa!
http://25.media.tumblr.com/tumblr_md...452ko2_250.gif
Saatavana myös pitkäkorvaisena mallina! :teaching:
http://www.atoananet.com.br/links/20...de-verdade.jpg
Edit. Ai niin, se lemmikkiketjukin olis... No, kyllä näin erikoinen elukka sopii höyrytsättiin :D
mitään tollasia pellelemmikkejä, iguana olis kova. helvetin siisti ku äijä vaan tsillailee lämpölampun alla ja sit vois koirien kanssa lähtee lenkittää 150cm liskoa pihalle :D
http://puu.sh/7tdMH.jpg
^ Noi on kai niin vihasiaki että moni koira jäis toiseks :D
Onhan sonnitki kasvissyöjiä muttei siltikään kovin ystävällisiä elukoita. :D En mä noista oikeesti mitään tiedä, mutta muistan joskus luokkaretkellä Särkänniemen akvaariossa että opas selitti siellä olevasta iguaanista että se on aggressiivinen ja sain sen käsityksen ettei se ees oo harvinaista. :D
Juuh, en mäkään noista sen tarkemmin tiedä, mitä nyt useammalla kaverilla niitä on ja ainoastaan tuo yks on ihan helvetin äkänen yksilö, muut on suurinpiirtein lampaita henkisesti. Hengailee lampun alla päivät ja vaikka sohvan selkänojalla jos sen sinne laittaa ja ne on ihan kiltisti.
Eijeijeijei, ei riipu pelkästään siitä. Niillä on omat persoonat kaikesta huolimatta. :)
Mutta tuon lisäksi mä haluun ainakiiiiiiiiiiin chinchillan, parta-agaman, goljatinlintuhämähäkin ja suuremman käärmeen. :D Saksarit pysyy perheessä aina, taikka vähintään koirat. <3
edit. typo.
Joo tietty ihan niinkuin hevosillakin on jokaisella oma persoonansa, mutta näiden elukoiden kanssa voi kuitenkin ihminen omalla toiminnallaan ohjata suuntaa mihin se luonne ja käytös kehittyy. :)
Mä oon kanssa ajatellu hommata joskus chinchilloja, kun marsujen ja kanien kanssa on aina se murhe että ne elää vain 6-8 vuotta, chinchilla voi elää 18 vuotta. :love: Tai joskus harvoin jopa 20. :)
Edit.
http://www.youtube.com/watch?v=mDSGy7BpBrI
Voi se chinchillakin joskus olla hieman kiukkuinen <3 Ihana kun kuulostaa ihan vihaiselta Aku Ankalta :love:
Ja se turkki on niin pehmeä että tulee itku kun koskettaa. :3 Purrrrrrr! :3
Ja hei, meillä oli viimekesänä koira, joka oli peruskoulutettu. Se oli niin mahdoton että annettiin se eteenpäin. Ei pärjänny yhtään pojan kanssa, mutta yritin kuitenkin hetken kouluttaa sitä lisää. Seuraava omistaja ei ehtiny aivastaakaan kun ilmotti että hän ei kestä tätä, koira tulee takas. Seuraavaksi sitten perheeseen joka piti isoa laumaa saksareita muutenkin, olis ollu kavereita. Meni muutama viikko ja tuli ilmotus että ei pysty, ihan kamala ja hirvee.
Joo, mä vihaan kun elukoilla vaihtuu koti, mutta kun tuohonkin ketjuun mahtuu ainakin kaks perhettä joilla on kokemusta saksareista, helpoista ja hankalista, niin oli se oma sarkansa. Kyllä mä olisin sen ruotuun laittanu jos ei olisi muuta arkea. Tai jos en minä niin emäntä. Tiedä missä Roki (se koira, ei foorumilainen) menee nyt, ja ikävä on kova, mutta se oli ilmeisesti niitä harvoja OIKEITA ongelmakoiria. :<
Lemmikissähän luonne on tärkeä. Suunnilleen ymmärrän miksi minun vähemmän pieni ja söpö kissani ehkä oli löytöeläinkodissa. Siksipä se onkin minun nyt. Totta kai kissan pitää osata koiria kouluttaa, vaikka sitten vaikeimman kautta.
Saatan muuten tietää missä kaimani menee nyt.
Mä en oo ikinä päässy chinchillaa silittään mutta oon kuullu että niiden turkki on älyttömän pehmee. :) Mä oon rakastunu tohon niiden pallomaiseen muotoon ja pölyhuiskahäntään. <3 Ja niistä lähtee aivan valloittavan ihania ääniä, niin lähtee kyllä marsuistakin. En tiedä möykkääkö ne niin paljon kuin morsot joista lähtee kaikenlaisia ääniä, "purp purp purp, pulp? SKVIIIIIIK!!!" :D Marsut muuten purisee kovaa kun niitä silittää, chinchillat kai myös. :3
Ja toi ongelmakoira josta kerroit, niin onhan noita tollasia hevosmaailmassakin tullu joitain nähtyä... Siitä päästäänkin sitten samaan kysymykseen kuin ihmistenkin kanssa, että voiko joku olla paha, vihainen tai hullu jo syntyessään. :thinking: Ei siihen taida oikein olla vastausta.
Voi, mutta harvoin, suurin osa on ihmisen syytä. Ne harvat oikeat ongelmatapaukset on asia erikseen, mutta vituttaa suunnattomasti kun elukka joutuu multiin siksi että omistajan mielestä se on "hankala." Parhaana esimerkkinä saksanpaimenkoira. Lapsen mielestä hauska leikki juosta karkuun, koira jahtaa ja jossain vaiheessa koira näykkää. Vika on lapsessa, paimenkoira on paimenkoira. Kaikki kuitenkin syyttää koiraa eikä lapsen kasvattajaa niinku oikein olis. Perkele.
Ja Roki, yönmusta lyhytkarvainen nuori saksanpaimen? Uskomattoman hellyttävä ja rakastettava hyvinä hetkinään, mutta valitettavasti täällä meni lapset edelle.