Onko bearille kypsyttelyaikaa? Aivan hyvää suoraan tankkiin laitettuna mutta sellanen "terä" puuttuu nii oisko kypsyttelyn puute?
Printable View
Onko bearille kypsyttelyaikaa? Aivan hyvää suoraan tankkiin laitettuna mutta sellanen "terä" puuttuu nii oisko kypsyttelyn puute?
Kyllä nuo melko mustaksi menee pitkällä kypsyttelyllä, jalippolta saatu pullo vapefesteillä vielä ihan normaali nikotiininesteen väristä. Tyhjentelin kaappeja tuossa ja löysin vanilla berryä ja bearsia puolikkaat pullot jotka oli aivan mustia :D
Bearissa kypsyttelyä ei oikeestaan tarvita ollenkaan jos meshillä höyryttelee, pumpulilla sietää kypsytellä pitkäänkin mutta sen terän saa vain meshillä.
Täytynee siis viritellä meshit MISTeriin ,ekalla kertaa oli hotspottien kaa ongelmaa ja maku kärsi... Saas nähdä onko tuo minkä aikataulun projekti, senverta haastavaa että pitäydyn punbulissa
Teepä tuommoinen:
MISTer hybridiwick ? HöyryWiki
En tiedä mikä mättää, mutta mun sekottama Milk on maultaan kaikkea muuta kun laimea. Voimakas kirpeä mansikka, ohuen ohuesti tunnistan tuon maitomaisen pehmeyden. Tässä on IMO enemmän makua kun monessa monessa muussa nesteessä. Ehkä liikaakin mansikkaa. Muuttuuko tuo pehmeämmäks ajan kanssa? Tuo on nyt pikakypsytetty kuumavesihauteessa ja seissyt vuorokauden pimeessä laatikossa. 25% suhteella sekotettu vg pohjaan.
Testilaitteena Tumppi + H-dripper 2x2mm 0.6Ohm dual
Milkki vaatii omasta mielestä ainakin viikon että se 'parfyymisuus' tasoittuu. Mielellään jopa kaksi viikkoa...
Nalle on nyt hautumassa ja odottelen kuumeisesti sen kypsymistä. Muistan kun Jalippo laittoi aikoinaan muutaman listan tästä nesteestä ja se oli kuin unelmaa. Olisko ennen ollut tummempaa tuo neste? Vai kypsyttelikö Jalippo sitä kotona?
Nalle tarvii reilun viikon ainakin oman makuaistin mukaan. Mixailin 4.5. (tosin niksa oli PG:tä, joten aivan tavoitesuhteeseen en päässyt) ja pistin pikku makustelumillit suoraan eGo Oneen - tuli semmonen hajuveden ja saippuan sekoitus suuhun ja oli pakko keikauttaa säiliö tyhjäksi. 5 päivää annoinkin sitten olla ihan rauhassa korkki auki ja välillä ravistellen, jonka jälkeen oli vielä semmonen pieni saippuan maku. Nyt 9. päivän jälkeen ei siinä enää maistu saippuakaan vaan on ihan kuvauksen mukaista tuotetta. Seuraavaan puteliin onkin varattuna 52mg VG nikotiinia, joten voin kokkailla aivan reseptin mukaan.
Hyvä tietää et milkki vaatii pariviikkoa kypsyttelyä. Ei tee tiukkaa kun muutenkin kypsyttelen pitkään nesteitä. Monet on muutaman kk jussikaapissa, odottamassa pääsyä dripperiin/katiskaan.
Kaippa nuo on vähän makuasioita. Itse olen milkit vedellyt 0 - 1 viikon kypsytyksellä, toki laitteistokin vaikuttaa siihen miten maut tulee esiin.
Nyrkkisääntönä kuitenkin se 2 viikkoa nesteelle kuin nesteelle ei ole ikinä pahitteeksi. :)
Pitänee antaa vaan kypsyä sitten rauhassa. :) hyvää tuo silti on kun makustellut reilun vuorokauden aikana jo 20ml :D
Nallekarkki näin reilun viikon kypsyttelyllä maistuu ainakin herkulliselta Delta II:sta höyryteltynä 25 watilla
Nalle olisi kypsynyt nyt 5 päivää ja testasin sitä maganuksessa ja magmassa ja maku on tosi saippua ja parffyymimäinen. Pitää jatkaa kypsyttelyä. Milkkin taas sai laittaa tankkiin heti kokkausten jälkeen, ja maku juurikin sitä mitä luvattiin.
Milkki menee suoraan kokkauksen jälkeen ja beari muutaman päivän jälkeen loistavaa. Vanilla cream muutaman päivän jälkeen yhtä hyvää kuin libertyn ensimmäiset mitä tilasin. Pumpuleita karstoittaa reippaasti enemmän kuin muut. Vajaa litran verran yhteensä valmiina :)
Mikähän mättää tässä Milkissä nyt mulla. Kokkailin tiivarin Jalippon ohjeen mukaan, mutta makua ei tunnu löytyvän kovinkaan paljon. Vapekamppeina toimii SMOKin VCT ja Aspiren CF Mod.
Nalle näistä oma suosikki ja ylivoimaisesti paras nalle mitä vastaan on tullut. Nalle makuja testailin joskus muutama vuosi sitten, ne eivät säväyttäneet. Nyt kun nämä tulivat tiivarina vapetalolle ja päätin ottaa testiin niin jumaliste sitä makuelämystä joka tuli :thumbsup: Tänä aamuna sekoiteltu nallea 100ml lisää :esmoke:
Lisää tehoa tai tiukempaa atoa? H-dripperistä makua irtoaa kyllä reilustikin noin 35w tehoilla.
Teit siis 25% suhteella VG-pohjaan? Eli 1/4 tiivaria ja 3/4 VG-pohjaa. Samaa erää kaikki vapetalolla olevat, joten siinä mielessä ei pitäis olla mitään maanantaipullojakaan välissä.
Onneks nyt on tiivareina, niin lurautat hiukan lisää joukkoon jos ei muu auta.
Joo just noin sekottelin. Täytynee himpun verran lisätä vielä tiivaria, niin pääsee neste ansaitsemaansa arvoon. Kaverilta vappuna maistelin atlantiksesta ja maku oli niin järjettömän hyvä, että pakko saada lisää vielä makua tähän nesteeseen. Onneks Atlantis on tulossa itellekki vielä tällä viikolla, niin pääsee kokeileen, että johtuuko se tästä nykyisestä tankista.
Ai, oisko tää milkki pitäny vg-pohjaan laittaa ???
Mä laitoin 50/50 pohjiin, kunnei ollu parempaa tietoa :(
No maistuu tuo noinkin, mut ei mitenkään ihmeellisen hyvältä ;)
Pitänee viel koittaa uusiksi joskus :)
Teoriassa 50/50 pohjaan kun pistää pitäisi pärjätä pienemmällä tiivistemäärällä. Vg tuo kyllä vähän ehkä makeutta lisää (gurut korjaa jos olen väärässä).
Eikö noi tiivariprosentit ole laitettu sen mukaan että noilla pärjää myös subohm clearoilla ?
Drippereillä + mesh atoilla voi hitusen tiputtaa tiivarin määrää.
Juu, ja samoin jos on PG:tä mukana. No itsellä se on vaan se niksasta tuleva liru. Tein nyt joka tapauksessa Vanilla Creamin 25% suhteella eli 5-yksikköä alle suosituksen. Täydennetään ellei makua tule tarpeeksi.
Nalippo maistuu ehkäpä jopa paremmalle mitä libertyn versio tiivarista tehtynä, ompa tuosta kyllä aikaa kun libertyn verioo olen maistellut. Herkkuahan se vieläkin on jännä vaan että aluksi maistuu omituiselle mutta paranee mitä enemmän sitä höyryää.
Nalippo on tällä hetkellä ainut neste minkä kanssa on tämä "ongelma". Useampi neste sitten on sellanen joka paranee mitä enemmän höyryttelee.
Onkos liberty-flight:iltä muut jalipon nesteet loppunu? Ei näy sivuilla muuta kun tuo vanilla berry? Vai onko tuotanto lopetettu siellä suunnalla?
Ei oo enää libertyllä Jalippot. Saa nykysin vaan tiivisteenä vapetalosta :)
Tämäkin ois selvinny, kun ois muutaman sivun taaksepäin jaksanu lukea...
Tai edes aloituspostauksen :D
Itse asiassa oikeassa olet, onhan tuo aloituspostaus vähän epäselvä :D
No johan nyt... selvensin vielä entisestään aloituspostausta. Laajentumisella tarkoitettiin tietysti uusien makujen tuloja valikoimaan.
Libertyllä on vielä muutama pullo Vanilla Berryä hyllyssä, mutta lisää ei tule, eli poistuu sieltä kun viimeiset 95 pulloa on myyty.
En ole ikinä jalipon nesteitä maistanut, kokeiluksi ostin vapetalolta nallea ja kermaa. ADV nämä menee, laitoin varmuuden vuoksei lisää tiivareita tulemaan 8)
toivottavasti saan tarrat....
Voisit selventää vielä vähän lisää.. Tällä hetkellä ei ainakaan vapetalossa lue kypsytysajoista yhtään mitään ja veikkaan että juuri siksi se on saanut yhden ainoan äänen siellä (keskinkertainen). Ihmettelin miks nalle maistuu vaan oudolle ja kaivoin sitten jostain tämän ketjun syövereistä sen että sitä pitää kypsyttää KORKKI AUKI sen kaks viikkoa. Nyt on ollut valmiina varmaan jo kolme viikkoa ja siitä ajasta vasta viikon ollut korkki auki ja nyt alkaa maku menemään pikkuhiljaa siihen mihin luulen/toivon sen menevän. Se ei voi olla näin hypetettyä jos se oikeesti maistuu tolta miltä se nyt maistuu/maistui kaksi viikkoa kypsytetynä.. Maistoin joskus viikko sitten ennen kun avasin korkin niin todella pistävä ja paha kemikaalimainen maku joka alkaa nyt haihtumaan. Anteeksi avautumiseni, mutta kypsytys on käsittääkseni korkki kiinni kaapissa pitoa ja tuuletus/hengitys on korkki auki kaapissa pitoa?
Ja ettei mene ihan ininäksi tämä niin juuri hyöryttelen vanilla creamia nextgenista ja NAM! Todella hyvä kermainen vaniljaherkku. Ja milkki toimi ainakin itsellä heti sekoittelun jälkeen ihan hyvin, mutta nyt se on suorastaan loistavaa. Vanilla berry on vasta kypsymässä ja nyt mietinkin että kypsytänkö sitä korkki auki vai kiinni? Kiitos ja anteeksi..
Edit. Siis ois kiva jos tiivaritehtailijat vois laittaa alotuspostaukseen ohjeet miten kypsytellään ja sekoitellaan, sieltä ainakin itse katson ensimmäiseksi jos joku mietityttää.
Vapetalon sivuille olen pyytänyt lisäämään jo hyvän aikaa sitten suositellut kypsytysajat ja sekoitusohjeet... taitaa olla siellä päässä vaan ruuhkaa ja kiirettä uusien niksamyyntien ym. asioiden kanssa, niin tollaset pikkujutut jää taka-alalle.
Tuo kypsytys/tuuletus tuntuu olevan melkoinen taiteenlaji, mihin ainakaan minulla ei ole yksiselitteistä vastausta antaa. Joko kypsyttää korkki auki pimeässä, tai sitten korkki kiinni pimeässä, mutta päivän parin välein avaa korkin ja "pumppailee" tuoreet ilmat pulloon. Kukin tekee tyylillään ja joku käyttää vaan lämpimässä vesihauteessa ja höyryttelee pois.
Helpoin ja huolettomin tapa on tuo korkki auki, mutta jos pelkää että maut karkaa liikaa, niin sitten yllämainittu pumppailu on se hifimpi tapa.
Nyrkkisääntö kuitenkin tuohon kypsytykseen on se, että tavalla tai toisella nesteen pitää saada jonkin verran ilmaa - ei se viinikään hengitä korkki kiinni. ;)
Edit 1: Kiitos palautteesta ja nyt aloituspostiin on kirjailtu myös nuo suositukset kypsytysajoista.
Edit 2: Kiitos Vapetalo, olitte ajatustakin nopeampia, nyt kypsytys- ja sekoitusohjeet näkyvillä myös kauppapaikassa.
Nyt löytyy tarkemmat ohjeet sivuilta. Lisättiin myös maininta, että kypsytä korkki auki.
Mie ku luulin ettei pariin kuukauteen tarvitse tiivareita tilailla. Näköjään on maistunut, kun bearsia alle 20ml, creamia ja milkkiä n.40ml jäljellä. Ei kyllä libertyn valmiita voi mitenkään verrata näihin maun puoleen. Enkä kypsyttele sen enempää, kuin kerkeää pulloissa vanhentua :).
On sen verran suunmyötäistä tämä Jalipon maito että joutuu ostamaan tätä varten uuden tankin niin saa pidettyä jatkuvasti kierrossa! Tämä ei vissiin muovitankkeja riko?
25% suhteella on liikaa makua mulle mutta veikkaisin 20% suhteella menevän ihan ADV-käytössä. Pumpulilla tämä menee ehdottomasti Nallen yli.
Ennakkoluulot oli tästä nesteestä kun testipullossa oli joku outo sivumaku, mutta onneksi sitä ei tästä nyt löydy. :hatsoff: