Eikö esim nuo sonyn akut puske enemmän amppeereita kuin AW IMR akut?Itse tilasin nuo sonyt juurikin sen takia,kun luulin että AW IMR akut eivät syötä tarpeeksi amppeereita.Ja nyt oon ihan kujallla :)
Eikö esim nuo sonyn akut puske enemmän amppeereita kuin AW IMR akut?Itse tilasin nuo sonyt juurikin sen takia,kun luulin että AW IMR akut eivät syötä tarpeeksi amppeereita.Ja nyt oon ihan kujallla :)
Joo ne puskee enemmän, AW: n tiedoissa lukee että suurin jatkuva purkuvirta 10A, kun taas Sony VTC4: ssa 30A jatkuvaa ja hetkellisesti jopa 60A. Ainoa huono puoli on että ne ei sisällä sitä IMR -teknologiaa eli kemiallista suojausta.
Ei ne niitä amppeereja puske vaan kestävät kovempia purkauksia kyykkäämättä, yli 0,7ohm setuppeihin saa kyllä ihan saman määrän tehoa aw:n ja vaikka sonyn akulla. 650 mitassa löytyy toki monia aw:ta parempia akkuja mutta 500/490 ja 350 akuissa ei oiken ole. Miinuksena toki se että ne 20/30A akut jaksaa puskea sitten oikkariinkin niin isoa virtaa että putki/ato saattaa ottaa lämpöä kunnolla, siksi ainakin aloittelijalle suosittelisin vieläkin noita aw:n akkuja mekaanisiin
Okei ite oon taas ollut siinä uskossa,että subohmeilla pitäisi ainoastaan käyttää niitä vihreitä sonyja jotka purkaa sen 30A.Eli voin siis käyttää subohmeilla 183500 AW IRM turvallisesti?mites tuo imr suoja toimii?
Akku ei oikosulussa räjähdä silmille, vaan kuumenee voimakkaasti ja saattaa laskea mehut ulos.
Kun pyörittelet ohmin lakia pyörittelee niin näkee minkämoisen akun tarvii :rolleyes: 18350 on 6A max purkaus virralla = täydella akulla 25W ja max 0,7ohmia. Kannattaa vähän perehtyä matikkaankin jos meinää subohmeihin lähteä ;). Noikin on siis max rajat eli mielellään vastukset 0,8ohm ja yli.
E. Sonyn 30A akun max purhaushan hetkellinen purkaus on 60A ja sillä pääsee jo 0.07-0.14 ohm ja 126-252W tehoihin. Ongelma noissa vaan on se että jos asiaan perehtymätön pämäyttää sen sonyn akun oikkariin niin se tosiaan purkaa sen 60A mikä lämmittää suhttehokkaasti sitä oikkari kohtaa.
Todellisuudessahan noihin tehoihin ei pääse eikä mitään järkeä/hyötyä siinä olekkaan.
Ite suosin aluksi efestiä joka kyllä ihan hyvin toimii mekaanisella ja silica atolla n.1 ohmin vastuksiin. Sitten kun mökkiin tuli ensimmäinen mesh ato niin huomasin tuon efestin ja aw:n eron jonka kyllä huomaa aika selkeesti.
Noh tuikkasin efestin 18500 säädettävään putkeen joka alko pätkimään n. 3.7v tienoolla ja aw:n akulla pääsi käyttämään ihan putken rajoituksiin asti joka muistaakseni on 3,5v vai olikohan 3,4v.
Eniveis nyt seisoo efestit kaapissa, kuten myös säädettävä modi. Mekaanisella mennään ja jos säädettävä vielä tulee käyttöön niin se on sitte todennäkösesti jokin DNA tai vastaava vempain.
okei thanks.... taidan pysyy kaukana 18350 ja pitäytyä sonyssa joka purkaa sen 30A.Kuulostaa jotenkin järkevämmältä.....kuin lähtee kokeilee IMR akuilla
Onhan aw:n 18490 16A purhausvirralla(0,27ohm, 67W) ja 18650 10A(0,42ohm, 42W) (1600mah versiot 20A(0,21ohm, 84W)) ihan riittävät rajoitukset ainakin mulle. Kierrossa 5kpl 490awta joista vanhin yli vuoden ikäinen ja ainavaan pitävät virtaa hyvin(paitsi se 1 mikä purkaantui taskussa 2.0V :D), muutama efesti kävi kierrossa mutta nyt ovat jo kierrätyksessä.
Itse asiassa,Nyt kun muotoilit asian noin :) Niin taidan kokeilla AW IMR iä.Kun sitä laadukkaampana akkuna pidetään ja tekin sitä suositte :)
Joskus vaan metsästelin käyriä niin panasonic, sony samsung oli aika vahvoilla sekä keston että virranannon puolesta (toki mallista riippuen). Ja turvakemiastahan noilla omat nimet eli ei välttämättä IMR. Mitä kestoon tulee niin itsellä 6kpl aw ja 4kpl efest ja kaikki ne tuossa hyvin kukkuu. 2kpl nimettömiä ja nekin toimii ok vaikka ovat ensimmäiset 350 koon akut ja nyt jo jääneet hätävara-akuiksi. Mutta juu 350 koko nyt ei paras subohm koko koska noilla pikkuakuilla tuo virtapuoli jää ja tuppaavat tyhjentyä max virroilla aika nopeasti. Suuremmilla jos min tupla max virta niin ei tarvi aivan maksimilla ajella.
E. Lisätään nyt tuo ero mikä aw vs efest. Efest tuntuu hyytyvän nopeammin kun akku lopussa. AW taas tuntuu hiipuvan enemmän pikkuhiljaa eli helpommin ajaa alemmas. Joskus olevinaan huomasin tällaista eroa, tiä sitte kumpi paree vai oliko huomiot vääriä kun ei tarkemmin tullut tutkittua.
Mikäs ihme siinä on, että täyttöreijän tulppaamisella saadaan muutettua wickausta? Jokin looginen selitys olis paikallaan :D
Syntyy hiukan alipainetta ja neste ei virtaa coilille niin helposti.
Kuinkas yleisiä nämä oikkarit sitten ovat? Jos esim. Sonyn vihreä akku menee oikkariin mekaanisessa, vahinkoa syntyy ainoastaan akkuun (ja huonossa tapauksessa käyttäjään)?
Mä olen ihastunut noihin pansun 18650 akkuihin. Kesto on ihan jäätävä. Tais olla 3400mAh. Uskaltaa kickin kans käyttää vaikka kemia ei liene niin turvallinen kuin AW akuissa. Max purkuvirta muistaakseni 6,5A niin et ei paras akku mekaaniselle. Mun vastukset kaiffari kloonissa on tollasta 1,3-2ohmia, joten niitä uskaltaa ajella varsinkin, kun on kickki suojaamassa. Sit dripperin kans, kun ohmit on alle 1 tykkään käyttää noita AW 18490 tai 18650 akkuja.
Mistä johtunee, että A9 RDA: ssa täytön jälkeen tulee hyvät höyryt n. 3-6 hatsin ajan jonka jälkeen alkaa puskee dryhittia? Aivan joka kerta. Hotspotit on katottu ja kaikkea..
Minkälaisella setupilla käytät, ei kuulosta wickaavan tarpeeksi jos kerran kuivahtaa muutaman hatsin jälkeen.
Ihan perus silica setuppi + vähän pumpulia seassa.
Ja kiepit/lanka?
-Kyllähän tuo vähä siltä haisis että inan verran turhan matalat ohmit ja sitä kautta liikaa tehoa ko.setupille niin ei pysy wickaus perässä.
e. Ja hotspottiahan tuollanen ei kehitä, kun se vaatii meshin/vaijerin josta se oikosulku tulee. Setupista irti oleva lanka, joka hehkuu käydessään kuivana ei ole hotspot. Noin niinku termistön haltuunottoa varten :)
Joo on siinä n. 4 kieppiä, 1.2 ohminen tällä hetkellä.
Voi olla myös että kääritty liian tiukalle wickin ympärille tuo lanka
Ois tarkotus siirtyä kunnon RBA vehkeisiin vivi novasta johon oon viimeset ~6kk tehny ite setuppeja mutta tekis mieli saaha vähä enemmän irti. Oon miettiny meshi puolelta RSST tai sitten Fogger V2/V3 johon sais sitten mitä vaan wickiks, kumpaa suosittelette? All day käyttöön tulisi koska vivistä ois tarkotus luopua joka siinä on toiminut hyvin ja muita atoja en omista, eli mahdollisimman vuotamaton laite.
Muitakin pirkka atoja saa toki ehdottaa!
RSST: tä ei voi muutakun suositella, alottelijakin saa siihen helposti meshi setupin aikaan nopeasti.
RSST:stä mun on paljon vaikeampi saada tyydyttävät höyryt kuin Foggerista. Mutta ymmärrän toki että Foggerin vuoto-kuivuus-tasapaino saattaa olla vaikea löytää.
Tällä hetkellä Foggerissa ekaa kertaa dual micro pumpulilla. On muuten lämmintä ja hulppeet höyryt, jo 10W:lla!
Morjes taas,Mites bobas boynty toimii gensiksessä vaijeri wickillä?
Kyllä mulla ainakin on toiminu hyvin 0.8-0.9ohm setupilla. Kannattaa käyttää #200 meshiä.
siis tarkotat että heittää vaijerin päähän 200 meshiä?
ja sit yks viel,miten te ootte parantanut vaijerin wickausta?
Joo siis vaijerin päälle ihan vaan pari kierrosta meshiä ja vaan siihen coilin kohdalle.
Tulossa muutama RBA-höyrytin, ja luultavasti tarvetta on vaihtaa näihin rosteriruuveja. Voisiko joku listata mahdollisimman kattavan listan todennäköisimmin tarvittavista ruuvikoista ja prikkakoista, niin käyn jossain ruuviliikkeessä ostamassa näitä parin vuoden varaston niin että riittää ainakin 15-20 kpl tulevaan höyryttimeen.
Eli tyyliin:
M2.5 0.4xjotain jne
M3 jotain jne., vaikka 15 kpl
(mutta tarkemmin nuo koot siis)
Jos siis mahdollista, niin vielä arviot määristä joita kutakin kokoa saattaisi suunnilleen tarvita, tai ainakin että näitä paljon, ja näitä riittänee muutama jne.
Ja prikoille vastaavaa.
Ja vielä millaisilla kannoilla tms. lisätietoa. Ainakin jos on todennäköistä tarvetta muille kuin tavallisille ristipääkupukantaisille.
Saako noin pieniä ruuveja oikeasti jostain? Torx kanta on paras.
Kyllä noita ruuveja saa kiinnitystarvikeliikkeistä. M2.5, M3 ja M4 taitaa olla sellaset mitä kannattaa ottaa eri pituuksissa.
Muutaman kerran täältä Itä-Suomen liikkeistä kysynyt ja eioota on myyty, jotain pikkuruuveja joskus kaipasin en tosin muista enää mihin.
Sellainen kysymys olis että.. Toimiiko rsst elektro modeilla?? Esim. Vrt:llä?? Tai jollain muulla boxi modilla??
Tuo on taasen ei päde, riippuu täysin wikistä & vastuksesta.
Mutta VTR rahkeet eivät taida autodripperiä pidemmälle riittää, ehkä taiten optimoidulle meshille.
Eli mekaaninen ois moste kööppa... Tarviiko k 101 kickin vai riittääkö aw:n imr akku tuuttaamaan rsst:lle virtaa turvallisesti?