Maailmalla tunnetaan myös squonker nimellä. :)
Printable View
Eipä sillä väliä missä järjestyksessä niitä sotkee.Helpoin ehkä jos sulla on niksat ja pohjat erikseen niin sekoitella ne ekaks yhteen erilliseen puteliin siihen niksavahvuuteen johna haluut.Pulloon johon teet tiivarinesteen ekaks tiivarit jonka jälkeen niksapohjat , sekoitus ja se on siinä;)
Hei. Millä laitteilla ja nesteillä porukka noita trickejä tekee? :O ku kattelee nuita videoita ni hävyttömiä pilviä ja rinkuloita porukka tekee...
Eipä se niin paljoa laitteista oo kiinni trickkien teko, tosin joku ego tikku ei ehkä hommaan riitä. Kyllä ihan subox mini kitilläkin kohtalaisia pilviä saa ja höyryä riittää rinkuloidenkin tekoon. Sitten kun vielä syystä tai toisesta tarvitsee lisää niin joku 100-200w modi ja dripperi jossa joku quad coili buildi.
Nykyisissä laitteissa on jo niin hyvät suojat,että ne on harvemmin syynä akkujen kosahtamiseen.vika on ennemminkin itse akussa.
Näitä vape akkuja ladataan kuitenkin sen verran pienemmällä virralla,että suurempi kosahduksen mahdollisuus on vapeilun aikana suurilla virroilla.
Mä yleensä uusien akkujen kohdalla seuraan niitä latauksen aikana tiheämmin (kerran tai kaksi) tunnin aikana ja jos mitään kuumentumista saati akun pullistumista ei tapahdu, seuraavalla kerralla en valvo. Jos mahdollinen jysäys pelottaa, niin ainakin RC kaupoista saa latauspussukoita jotka ovat palamatonta materiaalia. Itse en noita käytä edes sähkö RC akun latauksissa koska lataan ne varsin maltillisella virralla, en max ilmoitetulla.
Moro...
Olen etsinyt googgelilla näitä tietoja mutta ei osu silmiin, niin nyt on pakko kysyä
Eli mulla on tälliset laitteet käytössä
-Modi on Eleaf istick tc 510(ego) 40W vw-box teho/lämpö, 2600mAh
-Atopää joko vakio 0.2ohm tai 0.2ohm (Ni200)
-Neste enjuice forest fruit primo eLiquid 50/50 PG/VG mix
Eli muutama kysymys.
-Ensinäkin, miksi tuo tarvii noilla paljon Watteja, että se edes syttyy tai saatika höyryttää, esim molemmat atopäät tarvi vähintään se 20W ylöspäin, tuolla lämmönsäädöllä ei oikeastaan ollut muuta tekemistä kuin että ei toimi kun lämnpöraja on saavutettu, kait??
-Tuon modin akun kesto, siis nyt en tarkoitan latauksen jälkeen kestoa, koska sehän riippuu siitä miten paljon höyryttää, vaan onko jollain kokemusta miten kauan, voiko esim siihen vaihtaa itse akun, kun akun tunnit tulee täyteen.
-Ja tuossa kun kokeilin tuollaista, Kanger Aerotank V2 AFC bottom dual coil, jossa oli 1.5ohm atopää, niin sillä tarvi vain olla 9W, niin se tuntu aivan mahtavalta....
-Siis ihmettelen että miksi 0.5ohm atopäällä tarvii enemmän watteja että höyryttää edes, kun vertaa tuohon 1.5ohm atopäähän.
Kiitos vastauksista.
Joku viisampii vastanne tähän noista vastus/teho -asioista.
Subtank minillä 0,5 atolla menee kevyesti 30w, enkä ymmärrä miksi ne isommat watit on ongelma?
Joo, toki akku kuluu nopeemmin 0,5ohmin atolla 3w kun 1,5ohmin atolla 9w. Mutta höyryn määrässäkin on ero, ja tarvittavassa nikotiinimäärässä.
Mimoza
Siis ihan näin suomalaisen uteliasuuttani pohdiskelen...Ja onhan se mukavampaa että se akku kestää pidempää, miksi ei olisi.
Ymmärrän toki ton akkukesto-pointin :)
Tervehdys kaikille ja kiitos nopeasta toimituksesta Su tilattu tänään kädessä :thumbsup: Pikku kysymys olisi kun tää on mun eka sähkörööki: 33v polttanut sätkää ja silti sähkötupakka yskittää:o laite: eGo one mega neste:liqua vanilla 9mg. Osaako joku kertoa mistä tämmöinen johtuu?
Varmaan aika monen summa. Tottumattomuus on ensimmäinen, liikaa höyryä toinen (en tiedä millä coililla käytät), jos siis edellisessä joku 0.5ohm coili käytössä niin mahdollisesti liikaa niksaa nesteessä ja viimeisenä tuo vanilija saattaa ärsyttää ja aiheuttaa yskimistä. :)
Mulla tuo yskäefekti ilmaantuu yleensä silloin kun ilmankulku coilille/coililta on jollain tavalla päin jonkia (RBA tankeissa coili asennettu liian lähelle ilmarööriä). egon atoissa tollasta ongelmaa ei pitäis olla (ellei ato ole susi). 9mg niksoja ei mouth to lung tyylillä kyllä pitäisi sätkäilijää yskittää, mutta jos tosiaan sub ohm atot käytössä ja vedät suoraan henkeen tilanne voi olla toinen. Sitä en sitten tiedä voiko mahdollinen yliherkkyys PG/VG:lle aiheuttaa tuota...
Syntse voi hyvinkin olla oikeassa tuon vanilijan ärsyttämisestä. Itse olen vedellyt suoraan keuhkoon jopa 18mg niksoilla eikä ole yskittänyt kun taas joku toinen neste paljon pienemmillä niksoilla on saanut aikaan kunnon yskänärsytyksen.
Eli kokeiluun toinen ato ja/tai neste.
Kannattaa tutustua ohmin lakiin ja ihmetellä tehon, jännitteen ja virran eroja eri vastuksilla. Esim. Tuonne vaan syöttämään eri lukuja ja ihmettelemään ;):
Ohms Law Calculator
Istick 40w on kiinteäakkuinen laite, johon ei ole tarkoitus vaihtaa akkua. Jos laite yleensäkään kestää niin pitkään, että akussa tulee tunnit täyteen, on siihen käytännössä aivan turha alkaa edes suunnittelemaan uuden akun juottamista.
Kiitos tästä Smoked_Vaping
Onko normaalia, että atopäät ei toimi heti "kunnolla". Huomannut että useasti kun vaihdan sen menee suunnilleen päivä, vasta kun alkaa tuottaa "kunnolla" höyryä. Vaihdoin aamulla uuden ei oikein antanut taas höyryä. Nyt vaihdoin vielä vanhan kokeillakseni tätä ja vanhasta tuli paljon paremmin höyryä.
Edit: Ja tosiaan kastelen kyllä aina kunnolla atopään
Toi vähän riippuu atosta. Ainakin Nautiluksilla tuo paras höyry/maku tulee yleensä about päivän käytön jälkeen (eli ei hirveästi aktiivista höyryttelyä, koska samanakaisesti käytössä 2-3 tankkia). ego one:n atot kaipaavat suunnilleen saman ajan ja siinä ero on mielestäni selkeämpi. RBA virityksien kanssa en ole pahemmin eroja huomannut alkuaikojen suhteen.