Ei käännetä veistä haavassa mut varmaan 4 viimeisimpään luuriin iteleikatusta mikrokortista taiteillu oikealle kohdalle normisimin slottiin kortin....
Printable View
Viime viikon maanantaista asti ollu makuaineita tulossa briteistä eikä oo vieläkään saapunu. Vitun RM/Itella.
Kannatti valittaa, postinkantaja kävi just tiputtamassa luukusta. Mikä lie ollut logiikka kun laskut tulivat jo tuossa yhdentoista aikaan ja nyt tipahti tuo kuori...
KUKA KUOPION POSTINKANTAJISTA LUKEE FOORUMIA?!?
Satuin olemaan kotona tänään aamulla kun postimies toi kortin ja lähti juoksemaan karkuun. Kortissa luki, että "olin jakamassa postia bla bla", "paketti ei mahtunut luukusta tms". Juoksin äijän kiinni kun oli kengät jalassa kun olin lähdössä ulos muutenkin. Meni vähän vaikeaksi ilme kun tivasin korttia näyttäen, että missäs se paketti on?
Kyllä vitutti mennä postikonttorille taas turhan takia. Jos maksan ovellepaketin niin vittu se on silloin ovelle paketti eikä mikään juoksupaketti! Olisin nostanut aikamoisen metelin jos ei olisi ollut toista kirjattua kirjettä postissa jonka hain samalla.
Rahtifirmojen kanssa mulle on käynyt vähän vastaavalla tavalla lähemmäs kymmenkunta kertaa, viimeksi viime viikolla. Matkahuolto, Schenker ja Kiitolinja olleet näissä asialla. Eli olen varta vasten paikalla odottelemassa isoja ja painavia paketteja jotka ovat seurannan mukaan "jakelussa asiakkaalle" ja mitään ei kuulu, sitten illalla seurantaan on ilmestynyt "asiakas ei paikalla/ei tavoitettu". Asuntoni on 1-2 kilsan päässä em. puljujen terminaaleista eli oletettavasti usein reitin viimeisiä paikkoja, jonne ei sitten ole ehditty/viitsitty enää viiden korvilla lähteä isoja laatikoita kantamaan.
Onko se sukua juoksukaljoille?
Hope not.
Taas onnistuin murtamaan yhdestä evodista driptipin irti ja mielestäni en ole vaikeita nesteitä höyrytellyt... No johan tuolla oli kuukausi ikää.
^Samaa tein itekin DHL:n leivissä, mutta väittäsin olleeni vähemmistössä kuskien joukosta..
Ei se nyt kuitenkaan paljon aikaa ota, jos vaikka siirtymäpätkällä pokalle soittaa ja kyselee onko kotona, vai toimitetaanko esim. töihin tms. mutta monille sekin tuntu olevan liian työlästä..
ainahan se on yksittäisen miehen päätös kyseessä, eikä varmaan minkään firman linjaus että ollaan sekä soittamatta että käymättä. Ihmeesti vain kasautunut nimenomaan tuonne Schenker-Kiitolinja osastolle tämä sähläys omalla kohdalla. Pari pakettia onnistuneet hävittämäänkin, siis sellaista jota muka on oltu jo mulle kärräämässä mutta ei ole tavoitettu. Pakko ollut alkaa jotain hyviä ulkomaan tukkujakin boikotoida sen perusteella mitä sopimusfirmaa kuljetuksissa käyttävät.
Taitaa tuo olla ihan kuskista kiinni. FedExin jätkä soitti ennen ku tuli ja varmisti, että ollaan kotona, DHL:n (Itellan) äijä vaan tuli, soitti ovikelloa, lykkäs lapun luukusta ja lähti menemään (ja nimenomaan niin nopeasti kuin tämän luette, enkä ehtinyt edes perään juosta, kun oli vähän "paperihommia" tehtävänä).
Ainakin omat kokemukset ympäri pääkaupunkiseutua ovat:
1: UPS. Yleensä aina soitettu hyvissä ajoin ja sovittu aika
2: FedEx. kts. yllä. Tosin nopeasti oli jo kirjoittamassa jotain että ei olla kotona ku juoksin rappuset alas ovelle.
3: DHL. Hae lähimmästä postista lähes poikkeuksetta. Ei tuu tilattua yleensä jos DHL hoitaa kuljetuksen, ellei ole tarve. Lähipostiin ei ole pitkä matka mutta se on tuollainen Valintatalon yhteydessä oleva jossa ne mammat ei kyllä tajua postista mitään. Ja lähes aina saa jonottaa (monesti 10-20min).
Jos itse pitää postittaa (normi suomiposti) niin menen kyllä normaalisti muualle kuin tuohon lähimpään postittamaan, ainakin Malmin postikonttuurissa tuntuu olevan tuommosia 50v patuja jotka hoitaa hommat tehokkaasti ja nopeasti.
Tänään työfysioterapeutilla ja kylläpä olikin onneksi täyspäinen mimmi. Jotain parannettavaa keksittiin ja antoi pari korjaavaa ohjetta ja kk päästä taas katsotaan onko parannusta tullut asiaan.
Mitään kuvauksia ei toistaiseksi tarvittu ja olinkin oikeastaan ihan samaa mieltä monista asioista. Seison huonosti ja kävelen huonosti, pientä eroa saattaa olla jalkojen pituudessa, mutta niin pieniä asioita että ei niitä huomaa itse, ja niin pieniä että toista tuntia joutu mimmi mua katteleen kalsarit jalassa että saatiin pienetkin viat löydettyä. Kun kertoi niin sitä itsekin huomas että joo totta.
Kumman pienistä asioista sitä kaikenlaista vaivaa tuleekin :confused:
Täähän kuulus tällä haavaa humutusketjuun :)
FedEx = Viimeksi kuski meinasi hermostua kun ei meinattu löytää sopivaa toimitusaikaa. Saatiin sovittua vaihtoehtoinen toimituspaikka.
Ei mitään valittamista kun joka kerta on soiteltu ja varmisteltu.
"Ootko kotona? Vartti niin olen siinä pihalla"
DHL= Ninjakuski yritti toimittaa seurannan mukaan ja päivystin ulko-oven vieressä, muttei näkynyt, eikä kuulunut.
Vihainen s-posti välittömästi perään kun seuranta muuttui ettei tavoitettu.
Seuraavana aamuna soittivat ja tunnin parin päästä paketti kotona.
Eiköhän nämäkin ole enempi kiinni kuskista kuiin firman politiikasta toimia.
Mä just mietin että pitäskö täs alkaa tekee markkina-analyysiä VaPo kaupalle mutta aina taitaa tulla tuo rahoitus vastaan.
Ostajia varmana olisi mutta ei sitä pääomaa ihan yks tai kaks taida repiä tähä säästöistä.
Sit pitäs se rahoittaja löytää, ja jos ei gixxer saa rahalla ees teetettyä vapokamaa, niin mistä sitä lainarahaa sit?
Monenkohan kimppa pitäs olla et sais varastoa ja laadukasta kamaa alkuun heti ~ 5-10 hlö~* xk€?
Sekin taitaa vaatia jo ainakin muutamalta erilliset henkilötakaukset firman lainoihin..
emt. pitää varmaan laskea tässä kesän aikana, ei se niin vaikea laskutoimitus ole.
Mutta ei niitä tietty niin vain perusteta :D
Niinpä, ja eiköhän esim. puffilla olla laskettu samat kulut: ei vaan kannata avata mitään liikettä.
Ja jos hyllyssä pitäisi olla vielä vähän eksoottisempaa kamaa niin... :antismoke:
Tai se ostari olis jossain mörön perseessä ja kuka siellä kävisi?
Eihän kivijaloilla ole tarkoituskaan selättää nettimyynnin hintoja. Ei sillä että se olisi mitenkään päin edes mahdollista :)