Aamulla herätessä olo oli kuin hakatulla.. Hetken keräilyn mieleen tajusin että miksi, mähän sain nyrkkiä naamatauluun eilen. Vituttaa nuo saatanan kännirähinöijät jotka ilman mitään syytä tulee uhoamaan ja käy päälle.
Printable View
Aamulla herätessä olo oli kuin hakatulla.. Hetken keräilyn mieleen tajusin että miksi, mähän sain nyrkkiä naamatauluun eilen. Vituttaa nuo saatanan kännirähinöijät jotka ilman mitään syytä tulee uhoamaan ja käy päälle.
Kolmatta viikkoa Jalipponallet matkalla :crying:
Chi(na) you kadoksissa postissa :( Tai sitten mua on kusetettu..
Puuvillahanskat kädessä hauduttelemassa vitullista atopiaa. Rakastan talvea.
Samaa vikaa täälläkin,erehdyin iltasella ottaan kahdet hatsit kartosta ja revin melkein naamani irti yöllä.Mikä lienee sit noissa kartoissa kun ego atolla ei mitään ongelmaa.
Mulla ei kyllä iho piittaa tippaakaan siitä, millä vehkeillä tai nesteillä vetelee. Talvella pakkanen ja kesällä hikoilu raiskaa meikäläisen nahan. Syksyllä kaikkein paras, onneksi sitä riitti tänä vuonna.
Jahka saa vekarat unille, niin seuraava kierros vahvaa kortisonia...
Kaleppo tattista!
Ryökaverilla on kanssa ihan helvetin paha atooppinen iho. Sen käyttämät rasvat on suhteellisen mielenkiintoisen hintaisia...
Halvallakin pääsee kun käyttää oikeenlaisia rasvoja :) Juuri eilen illalla rasvasin korppukuivan tyttäreni ja aamulla iho oli pehmoinen ku vauvan pylly :)
Mitä käytät? Voin kysäistä onko kokeillut jo. :)
Jannu ei tosiaan voi pitää edes lyhythihaista paitaa ja joskus valvoo yöt, kun ihoon sattuu niin saatanasti ettei voi edes koisata.
No siinä on yks juttu.. jos on vuosia rasvaillu apteekin rasvoilla, kestää aika kauan ennenku iho tottuu uuteen rasvaan. Mulla ja tyttärellä on paha atooppinen iho, aluksi iho tuntu menevän pahempaan suuntaan ja nyt kun iho on tottunu, ei enää kuivukkaan niin pahasti ku apteekin myrkkyrasvoilla. Myös ihon pesussa kannattaa välttää turhia kemikaaleja, ne pesee suojaavan kerroksen iholta pois. Yks tosi turvallinen keino on rasvata iho puhtaalla sheavoilla, jos haluu päästä vähän helpommalla nii kannattaa kokeilla Urtekramin Aloe Vera body lotionia. Se voi alkuun pikkasen kirvellä koska se oikeesti kosteuttaa niin tehokkaasti. Apteekin rasvat ja kortisonivoiteet kierrän kaukaa koska ne siirtää ongelman tuonnemmaksi ja kun lopetat käytön niin tilanne on vaan entistä pahempi. Ja iholleni en todellakaan mitään jätekemikaaleja levittele! Kannattaa kokeilla myös suolan (puhdistamaton merisuola/ruususuola/suolasaippua) käyttöä esim. kylpyinä :)
Tuntuu tuo itella kusevan oikein urakalla, varmaankin uudistus aiheuttaa?
Sinne vitun tulliin terveisiä, ettekö saatanan pässit tiedä EU säännöksista? Lopettakaan se turha hively, turpaan tulee ja urakalla, uusin lakiehdotus panee tiedätkin maksamaan perseilystä.
Atooppinen iho on suoliston oire. Keliakia, ihokelia tai gluteiiniherkkyys. Kannattaa suhtautua vakavasti, ja laittaa ruokavalio kuntoon. Jatko ongelmat saattaa olla pahoja, diapetes ym autoimmuunisairaudet. Itsellä loppu maha,iho ja väsymys ongelmat kun tytön tueksi lähdin gluteiinittomaan ruokavalioon. Muutama kk ja likalta loppu kaulan ja kyynärtaipeiden ihottumat. Funktionaalisen lääketieteen lääkäri neuvo meitä, ja olen kyllä ikuisesti kiitollinen.
Nykyään ei tarvitse oikeasti edes luopua mistään ruoasta, gluteiinitomia löytyy tosi hyviä.
Kantsii kokeilla esim. keräkaalia ja pinaattia(heittää huiviin).Itsellä kaali jeesaa jonkun verran.Lainaus:
Mitä käytät? Voin kysäistä onko kokeillut jo.
Jannu ei tosiaan voi pitää edes lyhythihaista paitaa ja joskus valvoo yöt, kun ihoon sattuu niin saatanasti ettei voi edes koisata.
Tuossa jotain aiheesta:
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suos...i/.../nak06982
Meille teki toi lääkäri gluteiiniherkkyys todistuksen , joka oli ainakin täällä pätevä.
Kalepolle, et en esitä noita omana tietonani vaan että tuo oli lääkärin meille kertomaa jonka ainakin itse kokeilleena allakirjoitan. Likan kanssa takuttiin noiden erirasvojen kanssa vuosikaudet, ilman mitään apua.
Keliakia kannattaa pois sulkea tietty ensin, apteekista saa muutamalla eurolla pikatestin.
Gluteiiniherkkyys ei näy testeissä, altistus / välttättämis testi meidän tytölle tehtiin. Atooppinen iho on autoimmuuni sairaus, näin meille kerrottiin. No, en minä lähde tästä väittelemään autopeltisepän papereilla. Kerroin vaan mikä meitä jeesasi isosti.
Altistamallahan tuo löytyy, ja autoimmuuniongelmia molemmat niin ei mikään ihme että linkittyvät. (: Mutta atopia voi ilmetä ilman suolistovaivaakin, niinku mulla ja emännällä. Mulla onneksi tosi lievänä.
Että suurin piirtein kyllä olit oikias, noillakin papereilla. En mäkään oo ku vaivainen lähihoitaja. Kohta. :D
Heikki Laatikaisella on tosi hyvä kirjotus aiheesta, kannattaa lukasta!
Heikki Laatikainen: Atooppisen ihottuman luonnollinen hoito
En ny osaa tuota laittaa mikskää linkiks, kai te aikuuset miähet osaatta sen kopioora ja liittää :D
E Tulipas siitä linkki!
Parin viikon testi , sillä selviää paljon. Ja ei meillä ollut kuin mulla varpusparvi ongelmia, tytön vatsa on toiminut ok koko ajan. Eli käsittääkseni suolinukka saa siipeensä ja ruokasulaa imeytyy suolen läpi elimistöön ---> aiheuttaa iho ym oireita. Meillä tasaantui kyllä niin likan kuin isänkin X-( temperamentti paljon, jo kuukaudessa. :D
Tytöllä oli kuitenkin niin paha tuo, että kynsi itsensä verille öisin. Kaula , kyynärtaipeet ja kasvot. Nyt on menty koko talvi ilman mitään oireita.
Ps. Kukko olut on gluteiiniton ja hyvääkin.
Barole, ootko kuullu vuotavasta suolesta? Sitä xbikes varmaankin tarkoitti. Ja todellakin, kaikki mitä tapahtuu sisällä, näkyy ihossa, oli sitte keliakiaa tai allergiaa tai ei mitään. Jos maha voi huonosti, koko ihminen voi huonosti. Henkisesti ja fyysisesti. Olet mitä syöt.
Hitto mä nyt sit lähdin tähän... :mad::D Kohta 3. tossa jutussa. Toki kannnattaa lukea muutenkin.
Autoimmuunisairaudet ja patofysiologiset mekanismit: hoito ravinnolla sekä stressinhallinnalla | Integral Life by OlliS
Tiedän todellakin, siksi omat auttavat tänne laitoinkin. Kokeile Kaleppo pariviikkoa, ei se mitään ota jos ei annakkaan.
Nyt kyrp#¤!! Tänään tajusin, että en oikeasti maista höyryjä, ainoastaan haistan. Lakritsi suusta = kirpakka olo kielen taka-sivu-osissa ja ikenissä samoilla suunnilla, ei makua, sieraimesta = lakun tuoksu, hattara = ei mitään makua, sieraimesta täys linnanmäen fiilis, mahtavaa. Siis mitä pask#¤?!? Voiko oikeasti mennä aistit näin? Alkaa ehkä kiinnittämään julkisilla paikoilla huomiota jos työntää jotain systeemiä nenäänsä ja puhaltelee höyryjä? Aromit tuntuu ainoastaan nenän kautta imettynä tai puhallettuna. En ala mitään!!! Kotonahan voin työntää laitteet vaikka per¤¤n jos lystään jos saan siitä kickit, mut ulkona talosta saattaa olla hämmentävää :lol: Teininä, vuonna keppi ja kivi, vedettin röökiä sieraimen kautta (herra armahda, en ees muista miks, kun on niin kauan) ja siks aloin vertailee kokemusta, ja nyt tämä sitte!!!! Tiedän kyllä, että välilevyleikkauksen jälkeen on RK -boxi ollu aika sekaisin, mut tää oli jo ylläri.
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Ihunaa, kun naiset puhuu tuhmia:laugh:
Kokeilisit edes. Et menetä siinä yhtään mitään. Mutta kato tosi tarkkaan mitä mikäkin tuote sisältää, gluteenia laitetaan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin. Kun valitsee ihan perus raaka-aineita niin ei tarvi siitä stressata :)
Tässä on tullut huomattua että pinnakaan ei oo enää niin kireellä ku ennen vaikka tällä kertaa mun gluteenittomuus on kestäny vasta vajaa pari viikkoa ja tulokset näkyy jo ihossa ja olossa.
Tarkoitus oli juottaa huumorimielessä salakavalasti kämppikselle luumupalinkaa. Otin seuraksi pienet tömäykset ja nyt on semmoinen rapellus että hiki lentää ja jalat ei kanna.
Onks tää nyt se karma osasto?:laugh:
Taitaa olla nimenomaan sitä. Oikeasti, tää on yks kummallisimpia darroja mitä mulla on koskaan ollu. Ei ole varsinaisesti paha olo, mutta kroppaa prakaa tosi pahasti. Tärisen kauttaaltaan, hiki lentää ja sydän hakkaa aivan hulluna. Tuntuu myös koko ajan siltä kuin kaatuisin vasemmalle :confused:
Saatana, susta tulee kommunisti!
Ja taaskaan ei nukuta.. Jee. :banghead: