Joo eihän kartosta lähtevä metallihile mitään haittaa, mutta jos laikan pölystä liukee jotain nesteen sekaan. Kyllähän se sitten tulee höyryn mukana keuhkoihin.
Printable View
Joo eihän kartosta lähtevä metallihile mitään haittaa, mutta jos laikan pölystä liukee jotain nesteen sekaan. Kyllähän se sitten tulee höyryn mukana keuhkoihin.
Yhä ja edelleenkin olette kovia jätkiä imemään jos tuon märän vanun läpi onnistutte imemään metalli hileet suuhun/keuhkoon :D
Ei kyllä pitäisi olla mahdollista mitenkään.
En nyt edellenkään tarkoita mitään metallihilettä tai partikkeleita jotka mahdollisesti kulkeutuu vanun läpi, vaan että pölystä liukee jotain kemikaalia nesteeseen. Aivan kuten suola tai sokeri liukee veteen.
En tiedä voiko näin käydä tai onko tuossa mitään vaarallista, tulipa vaan mieleen kun näin mustaa litkua valuvan slotista.
No ei todellakaan mitään metallia keuhkoihin tule.Kostea vanu ja cartoja ei imetä kuin nainen sitä vaan hitaasti jotta saa kunnon savut.Noiden kartojen reijittimien tekijöiden lobbausta vain.
Mä luulen, että tuo musta litku tulee cartosta sen takia, kun rälläköidessä se carto kuumenee ja neste "kiehahtaa" siellä sisällä. Eipä taida metalli liueta kuitenkaan tuohon e-nesteeseen.. ;)
Ehkä parempi slotata cartot kuivana? Tai käyttää puncheria? ;)
Sitä laikan pölyä tarkoitin. Ei karton metalli tietenkään liukene siihen.
EDIT: Uudet mehut tulee yleensä testattua pelkällä kartolla. Jos mehu on hyvää sitten slottaa kyseisen karton ja lykkään tankkiin. Mulla loppuu tankit muuten kesken.
Tuota puncheri käytänkin yleensä, mutta kun metallipäätyiset tankit aiheuttaa ongelmia siinä. Puchattu karto ei oikein luista cäpissä ja tankin täyttö on aina yhtä taistelua.
Eikös aina rälläköidä tietenkin kuivana ainakin minä. :antismoke:
Jos tuo rälläkän pöly tai metalli olis niin vaarallista, ei olis täs maas yhtää hitsaria...
On niitä paljonkin.Enemmän sairaana on konttorityöntekijöitä(henkisesti).Tuo Glygoli keuhkoissa on 100 kertaa vaarallisempi,kuin muutama partikkeli metallia silloin tällöin.
Veikkaanpa, että vaikka liukenis puhdasta syanidia, niin ei tosta määrästä mitään haittaa voi olla. Niin on pienet partikkelit kyseessä.
Kai siellä tankissakin lilluis jotain, jos siitä jotenkin vaarallisen paljon jotain irtoais.
No jotain faktaa myös peliin ensin jossa todetaan cartojen rälläköimsen olevan vaarallista ja siitä kulkeutuu todistettavasti keuhkoihin vaarallisen paljon metallia.Ja kaikkihan tuon tietää jotta ei PG vettä ole.Ei se mitään vaaratonta ole vaikka kuinka väännetään siitä.Vaarattomampaa,kuin analoogisen veto se kyllä on siksi minäkin höyryttelen enkä polta tupallaa vaikka VG nesteitä yritän suosia.
Niin, hyvä pointti. Ei varmaan sen vaarallisempaa kuin normi pölyn hengittäminen. Mistä näitä tietää kun ei oo tutkittu ;)
Taidan kuitenkin siirtyä rautasahan käyttöön. Tein eilen yhden kokeeksi ja onnistuu helposti kun laittaa 510 adapterin ruuvipenkkiin kiinni ja ruuvaa karton siihen.
Rautasasassa plussana vielä se että saa leveämmän slotin.
Juu tiedän kyllä kuinka homma toimii. Normi DCT tankilla(muovipäätyisillä) onnistuu hienosti, mutta eipä toimi näillä uusilla metallipäätyisillä olympian tankeilla. Sain lisää näitä kyseisiä tankkeja eilen ja testailin taas yhtä, kun luulin että edellisessä erässä cäpit olivat liika nafteja puchatulle kartolle.
Tein uuteen kartoon puncherilla kaksi pientä reikää ja kokeilin ujuttaa sitä metallicäppiin. Hyvinhän se sinne meni ja liikkui riittävästi että täyttö pitäisi onnistua.
No, sitten kun laitoin nestettä tankkiin ja aloin painamaan kartoa paikoilleen, niin ei helvetti millään. Naama punaisena sain työntää sitä paikoilleen. Mä en tajua mikä tuossa mättää. Voiko neste laajentaa kartoa ??? Tämä on nyt testattu varmaan neljään kertaan ja aina sama juttu.
Sori offtopic. Jos sulla on jotain kikka kolmosta, niin kerro tuolla DCT tankki langassa
Kyllähän noi metalliset tankit on hieman tiukempia kuin muoviset. O-renkaat oon aina kostuttanu nesteellä kun vaihdan karton tai nesteen tankkiin. Itsellä ei reijitetyt ole tuottanut mitään ongelmaa mutta slottauksessa saa hioa siistiksi reunat ettei revi tiivistettä rikki.. muutes eikös vg neste ollut vaarallisempaa kuumennettuna kuin pg.. ???