Yritä tulpata täyttöreikä?
Printable View
Yritä tulpata täyttöreikä?
Hyvi pöhisee juu mut hatun lämpeemine vaan itel ongelmana :/ eikä ees vaijerii käytös vaan neulan menevä tukki reijän kokoo.... auttasko ohuempi mesh pötkö vai mikä?
Hattu se lämpiää aina, muovinen tippi ei polta huulia. Ainaki matalilla ohmeilla.
Kokeillut tulpan kanssa ja ilman. Hassua on sekin, että ilman tulppaa tuntuis toimivan vähän paremmin eli ei yliwickkaa niin paljon. Voisi kuvitella että tuo olisi juuri toisinpäin. Ehkä sitten toi vaijerihommakin menee mulla toisinpäin ja paksummalla toimisikin paremmin...
Mites tuo toinen 1mm ilmareikä, kannattaako sitä porata jos imuvastus on nyt mielestäni sopiva?
Jos on sopiva niin elä poraa.
Ajattelin että voisko toi yliwickaus olla osittain höyryttelytavastakin kiinni. Aiemmin ei ole mesh-laitteita ollut. Ja yliwickaus loppuu jos pitää pystyssä, mutta sillä tavalla loppuu aika nopeasti wickaus kokonaan. Ja jos porais toisen ilmareiän, niin ei tarvis imeä niin kovaa samaan höyrymäärään -> ei wickais niin paljon ja ehkä lämpeniskin vähemmän. Onko tässä teoriassa mitään järkeä?
Ei ilmareijät vaikuta wikkaukseen., toi 2.5mm vaijeri tekee tota hieman, että yliwikkaa, ainaki mulla. Mulla on 7*7 2mm ja joku 0.7ohmia niin toimii hyvin, tulppa kiinni.
Ja hattuhan kuumenee subohmeilla jos vähäänkään ketjuvapoilee, ei siihenkään auta toisen reijän poraaminen. Toisaalta sillon ei välttämättä tarvi imeä sitä niin paljoa, kuumenee se silti.
Oon käyttäny noissa kaikissa yritelmissä 2mm 7x19 vaijeria, vaihdellut vaan kanthalin paksuutta ja meshin määrää. Mullahan on tuossa myös 2mm 7x7, vois kokeilla sitä seuraavaksi, pitäiskö sen wikata hiukan vähemmän kuin 7x19?
No perhana. Keskipostin jousi ei pidä lankaa paikallaan.
Mitä olette tuohon viritelleet?
Hio pohjasta plussaa vähän niin keskitolppaa pystyy ruuvaamaan hitusen alaspäin joten jousi jännittyy enemmän -> lanka pysyy kiinni.
Mulla jostain syystä ekoilla setupeilla kuumeni hattu ihan sikana ja piti vaihtaa muovitippiin kun huulet paloivat.
Nyt 2mm vaijeri ja 3 kieppiä 0.32 ollut jo pidemmän aikaa vakiosettinä ja ei kuumene pal yhtään toi hattu. Täydellinen wickaus ja tulittaessa tuskin pitää mitään ääntä. Pehmeät ja runsaat/muhkeat höyryt tulee jo ensimmäisestä imaisusta lähtien. Ilmareikä 1.4mm ja suht normaalin rauhallinen imailutahti.
väänsin sorvilla duunissa kuristuspalan rsst hattuun,ihan huomattava ero maussa ja höyryn "kosteudessa" pakko tehdä aga-t myös. laitan kuvan tuosta kuhan pääsen työpaikalta kotiin
tossa nuo kuvat. eikä kovin iso homma ollut ja tosiaan maku parani HUOMATTAVASTI
Liite 8271Liite 8272
enköhän voi tehdä. ens viikolla yritän keretä töitten ohella tehdä
Voisitkin avata aiheeseen liityvän listan saman tien. :)
iow. +1
haha :D manuaali sorvilla joudun nuo tekee ja rautasahalla leikkaaman kolon kun jyrsimelle en oikein pääse. joten en hirveitä määriä pysty nopeasti tekemään jos porukka jaksaa odotella niin joo
Voisin itekki yhe kappalee kuristusta kammioon ottaa