Mulle riittää kickin tuoma 10w, sillä pärjää jo ihan hyvin:)
Lähinnä provarin kera joutuu vähän hakemaan oikeaa tasoa.
On meillä kans ongelmat:-[
Printable View
Mulle riittää kickin tuoma 10w, sillä pärjää jo ihan hyvin:)
Lähinnä provarin kera joutuu vähän hakemaan oikeaa tasoa.
On meillä kans ongelmat:-[
Oma setupin teko:
-Hehkuta silica ja vastuslanka
-Taittele silica ja laita neula silican sekaan
-Käännä vastus tiukalle yllä tehdyn paketin ympärille
-Poista neula ja varmista että silica liikkuu vastuksen sisällä, ettei jää liian tiukalle.
-Asenna setuppi siten paikoilleen, että silica tulee aivan kiinnitysruuveihin kiinni ja vastuslanka ei jää yhtään irti silicasta.
-Työnnä hammastikku setupin ja ilmareiän väliin, jotta setup kääntyy kaarelle.
(Tässä välissä itse hehkutan setupin vielä kerran töhöllä, mutta en sitä suosittele, koska plusnavan tiiviste näyttää hieman kärsivän ajan oloon tuosta töhön lämmöstä)
-Nosta silicat pystyyn pois tieltä ja ruuvaa kammion putki paikoilleen.
(Tässä kohtaa voi silican kastella e-nesteellä langan hallinnan helpottamiseksi)
-Työnnä silican hännät koloihinsa siten päin että silica lähtee vastuslangan yli koloonsa, ei pois päin vastuslangasta, jolloin vastus jää ilman silican kostutusta siltä kohdin. Silicaa ei tule tarvita pakata tai änkeä koloonsa, vaan sitä pitää olla juuri sen verran että se mahtuu sopivasti uraansa ilman väkivaltaa. Tällä varmistetaan hyvä nesteen siirto. Liiallinen lanka määrä ei edes auta nesteen siirtymistä. Itse jätän silicat niin pitkiksi, että päät nousevat kolon vastakkaiselta puolelta hieman takaisin ylöspäin(suunnilleen vastakkaisen puolen ruuvin kohdalle)Silica siis menee U-muotoon uraan. En tiedä onko tällä mitään käytännön hyötyä, voisi ajatella että tällä saataisiin hieman suurempi silicaan imeytettynä oleva nestevaranto aikaiseksi.
-Kostuta silican hännät ja kokeile kuivapolttamalla lähteekö silica kostumaan keskeltä, ja ettei lanka hehku mistään.(Samalla voi ottaa kammiosta testi höyryjä, ja maistella tuleeko mitään ylimääräistä makua)
-Jos kaikki ok, kannat kiinni ja pohjasta täyttö
Tällä systeemillä ja sm:n myymällä punotulla silicalla olen saanut heti alusta asti puhdas ja voimakas makuisen höyryn aikaiseksi. Itse lähden yleensä nostelemaan tehoja tuolta 6 watin nurkilta ylöspäin uudella setupilla.
Lähinnä vastasin tuohon , ettei wickaus toimi yhtään isommilla tehoilla. Harva minun käyttämä maku on parhaimmillaan noilla tehoilla, ja muutenkin käyttelen itse lähinnä skaalaa 7-10 wattia.
Erääseen toiseen testiin liittyen kokeilin ajaa Kayfun III ES:ää (en homohauskaa :( ) ulkoisella virtalähteellä ja paineilmaa(hyvin pienellä virtauksella) ilmareikään syöttämällä, ja hienosti se ainakin sen neljännestankin jaksoi hyvänmakuista höyryä tuottaa.
Ody vs Kayfun vs ihan mikä tahansa vastakkain asetteluun en lähde mukaan, koska "Jack of all trades, master of none"
Eli pitää vielä treenata setuppien tekoja... :)
Itse tykkään pitää ilmasäätöä lähes kokonaan auki ja se omalta osaltaan saattaa rajoittaa tuota wickkaamista, jolloin rajaksi jäi noin 12 wattia. Ei sillä, en halua edes tehoja ylemmäs, koska ainakin tällä vehkeellä 10 wattia on mulle varsin optimi höyryn määrän/maun suhteen.
Kiiltokuvan antaman ohjeen mukaan, täytyypi seuraavaan setuppiin kokeilla tota neula systeemiä...Vaikuttais hyvältä.
Jääköhän "paketti" löysäksi kun vetää neulan pois ?
Itse käytän jotain kauluspaidan paketissa ollutta ohutta neulaa, ja sillä ainakaan ei jää löysäksi. Ennemmin meinaa tulla turhan tiukka aina. Tärkeitä tuossa on välttää silican kuristamista, ja tuolla liikkumisen varmistamisellä sen saa todettua ja samalla silica asettuu hieman vielä paremmin vastuksen ympärille.
meinaatko sitä "ruuvia" tai akselia joka on yläpäästään kiinni vastuskammion plus navassa ja jonka alapäähän collectorin plus napa ruuvataan?
Ei oo kyl vuotanu pisaraakaan vaikka parit täytöt tehny pohjaruuvin kautta... Tästä kyllä täydet pisteet tälle härvelille:)
Tuota ei tosiaan kannata päästää löystymään. Aiheuttaa aika maukkaan oikosulun huonolla tuurilla.
^Juu, onneks on Provari käytössä. :D
Samoin onneksi itsellä on ollut aina Svoemeston nokassa tuo silloin kun tuota on sattunut. Itse asiassa täytyy koputtaa lasia, ei ole kolmosella vielä kertaakaan käynyt tuota. Toisen kakkosen kanssa kävi alussa pari kertaa.
jos tota pohjaruuvia vääntää ni ei ota kontaktia mihinkään modiin :E ???? jos nyt sitä ruuvia tarkoititte.
Kiristin kylläkin sen basen jälkeen tulevan ja se oli pikkasen löysäl.
Puhe on siitä atossa olevasta "ruuvista" jossa hahlo ja reikä, se sitten siinä collector tankissa oleva mikä tulee 510 liitokseen on ihan eri juttu.
hyvä meinaa sitä juuri kiristin ja vuodot loppu :) homohauska pelaa taas O0