Millä suhteella ootte tehneet PA mtn dew?
Printable View
Millä suhteella ootte tehneet PA mtn dew?
Itse teen 20%, ja on ADV
Mullakin 20% ja tosi hyvää :esmoke:
Onko tuo noissa kaikissa PA:n tiivareissa suositeltavaa tuo 20%? Ois pitäny tilata enemmän perkele... :D No jos niillä alkuun pääsis.
Mä oon tehny aika pitkälti 10% PA:n tiivarit, mutta moni maku vaatii kyllä pitkään kypsyttelyä. mtn dew kyllä vaatii enemmän kun 10% vaikka sen kuukauden jaksais kypsytelläkki :D
n. 17% suhteella olen itse Mtn Dewit tehny. Eli 5ml tiivistettä 30ml pulloon ja loput basea :esmoke:
hyvää on :esmoke:
Mikähän tässä nyt on, kun melkein kaikissa tupakkamauissa maistuu ihan selvästi lakritsi. Eikä aina kovin miellyttävästi... Ei ne ennen tälle maistuneet.
Itselläni huomaan selvää makuaistin turtumista. Ensimmäiset henkoset VR Kentucky Premium Blendistä toivat miellyttävän pähkinämäisen jälkimaun. Nyt en maista enää kuin tuon karamellimaisen tupakan. EVODissa on uusi atopää ja tankki on huuhdeltu. Tätä on kyllä tullut höyryteltyä lähes päivittäin. Myöskään en huomaa enää juurikaan eroa tämän nesteen ja Kentucky Applewoodin välillä.
Vermillionin MapleWood on liian usein loppu Welholla joten pitäis löytää mahdollisimman samanlainen korvike hätätilanteita varten. Onko ehdotuksia?
Juu juu. Mutta MapleWoodin makua lähinnä olevaa etsin. Minä siitä tupakkimausta niin piittaa.
Vermont Vaporin Sugar House Blend on kans vaahterasiirappimainen, mutta ei silti saman makunen kun MapleWood..
Jos tota tilaat, niin kannattaa yrittää saada extramaulla, kun on melko mieto tavallisena. ;)
Liityn tyhmien kysymysten kerhoon:
Jossain lukaisin jotain että pitäisi uusia e-nesteitä korkki auki eka pari päivää ennen käyttöä. Teettekö te kokeneet konkarit näin? Antaako se lisää flavoria vai onko tuo jotain ihan huuhaata vaan.
Testailin tänään uusia makuja: Atmos Labin Caramel, Machiato, RY4 Janty Classic. En tykännyt oikein yhdestäkään. lr bogeilla ja iclear 16 oli käytössä. Maku oli noissa Atmos Labin tuotteissa melkoisen laimea, ja tuo Janty oli nyt muuten vain melko mitäänsanomattoman pahan makuista. Finnvapen vadelma on aika jees.
Ei ole huuhaata. Jotkut nesteet tulee niin tuoreina luukusta sisään ettei niitä pirukaan pysty höyryttellemään ilman steeppausta.
Eli jos tuntuu että maku ei nyt kyllä ehkä ole kohdillaan/liian haalea maku, niin korkki vaan veke pariksi päivää? Voiko näitä liikaa tuulettaa? Jatkan näillä laatukysymyksillä.. Vai tarkoititko, että maku on liian voimakas ja sen takia pitää pari päivää "steepata"? :D Vähän pihalla oon vielä näiden nesteiden suhteen..
se on hyvin nestekohtaista. Joissain makua tulee kypsentäessä lisää, joissain on tuoreeltaan esim. sellainen voimakas, keinotekoinen saippuamainen vahva aromi joka häviää kypsyttäessä. Joskus taas nesteet on ihan valmiita ja parhaimmillaan kun avaat pullon ensikertaa.
Liikaa ei periaatteessa pysty tuulettamaan, itse olen unohtanut pulloja kaappiin puoleksi vuodeksi, eikä se niitä heikentänyt jos ei parantanutkaan. Niksat ei sieltä haihdu minnekkään.
Itse pistän _kaikki_ litkut suoraan kaapin perälle pimeeseen,korkki auki heti ku luukusta putoaa,viikoksi vähintään. Jossain huomaan selkeän eron,toisissa ei mitää. El Toron -Eden vaati pari viikkoa steeppausta enneku alko maistumaan itelle,ja todella nyt maistuukin,enkä vieläkään sulkenu korkkia,yli kuukautta en ite kehtaa steepata mut varmaa kokeneemmat tietävät paremmin..
Ahaaa.. Tämä oli hyvä tietää, onneksi kysyin! Jos on hyvänmakuinen jo heti, niin semmosen nyt luonnollisesti käyttöön saman tien siis. Jos vähänkin tuntuu ettei maku kohdallaan niin korkki auki ja kaapin pohjalle, taidanpa mennäkin laittaa heti..
Edit:
Revittekö jollain irti myös sen tippaosan nestepullosta, tuulettuuko sen tehokkaammin siten?
Hampailla se lähtee se tippakorkkikin sieltä. Kannattaa seki ottaa pois.
Edit. paitsi se tippakärki saattaa mennä helposti linttaan, jos liian tiukasti vaik hampaila tarttuu.
Lahjaksi saatua eukalyptusöljyä kiukaalle viskoessa tuli mieleeni, että saisikohan eukalyptuksen makuista nestettä jostain? Voisi toimia höyryttelyssäkin.
DV - Mint
Mentholyptus olis.
Onks noissa DV nesteissä makua teidän mielestä tarpeeks? En tiedä sainko jotenkin aikoinaan huonosti sotkettuja nesteitä tai jotain Toscana Mallilata, mutta tilasin tossa 2012 sieltä DV ja FA nesteitä ison läjän, ja kaikki ne tuntu olevan laimeita. Oli vissiin kans Toscanan sotkemia kun oli samanlaiset pullot kaikissa nesteissä ja Toscanan oma label.
Olen tykännyt höyrytellä Inaweran colaa, mutta se on alkanut maistua saippualle. Makutiiviste pullo on korkattu siinä kuukausi sitten. Kun sanotaan että saippuainen maku nesteessä lähtee ns. tuulettamalla, niin minusta tuntuu että colan kanssa asia on toisinpäin. Mikä tässä on mennyt pieleen? Pilaantuuko cola noin, ja ainoa käyttö sille on enää vaikkapa puhdistus aineena, sillä tuo on melko vahvaa liuotinta. Monet muovit (esim. CE4 clearot) ainakin sulaa hetkessä.
Joku kysyi aiemmin eucalyptus makua. Inaweralla on Eucalyptus & minttu, löytyy ainakin Sauhupuodin valikoimista. Todella hyvä maku, ja uskomattoman riittoisa. Vajaa milli 10 milliin nestettä, niin tuoksuu koko kämppä. Kuten jo nestettä pulloon sekoittaessa. Tämäkin luultavasti liuottaa muovia, sillä se myydään lasipullossa samoin kuin tuo em. cola.
Edit: Vastaavanlaisesta on arvatenkin keskusteltu jossain täällä, mutta en ole löytänyt vastausta. Jos joku tietää ketjun tai viestin aiheesta, niin linkki siihen/niihin tulisi tarpeeseen.
Heips ! Onko kukaan kokeillut Inan Maxx Blendiä. Olisin utelias tietämään mitä piditte, omasta mielestä tosi hyvä.
Onko saman nesteen eri nikotiinipitoisuudet ominaispainoiltaan erilaisia? Eli jos sekoitan 0 ja 20 mg nesteitä, painuuko jompi kumpi pullon pohjalle jos ei ravista välillä?
Tietääkös kukaan että onko noilla tiivisteillä tapana kerätä kylmässä jotain hyyhmää? Löyty cola kisses pullosta pyöreä hyyhmärinkula joka katos kun ravisteli mutta veti nesteen sameaksi :/ Haju on ihan normaali mutta jotenki epäilyttää käyttää.
Ei muuta kun keuhkoon vaan. Cola Kick jakaantuu seistessään kahteen osaan. Pohjalla valkoinen töhnä ja pinnalla kirkasta. Myös jotkut sitrusnesteet harrastaa rotuerottelua nostaen pintaan hyhmää.
Mistäs johtuu sellainen ilmiö että maku häviää ilmeisesti nesteetsä kesken kaiken?
Erollilla paukutellu liquan vanilja makua ja nyt katos maku, atoa ja tankkia käytetty 3 päivää, kokeilin pestä aton ja tankin mutta ei vaikutusta?
Ideoita? nyt ei oikeen maistu millekkään, höyryä tulee normaaliin tapaan mutta missä on maku!?
No ainakin jos paljon höyryttelee putkeeen samaa niin makuaisti turtuu ja maku katoaa.
Höyryttele välillä jotain muuta, juo syö jotain erilaista että makuaisti herää yms.
Toki onhan niitä syitä laitetasollakin, en osaa juuri erollista sanoa kun en oo käyttäny.
Mulla vaniljoista katoaa maku aina välillä. On siinä makua taas kun hetken höyryttelee muuta.
Ja tuostapa syystä se mentholi kuuluu joka höyrystelijän vakiovarustukseen. Tankki toisinaan pitää reseptorit kunnossa.
No hyi helvetti ei ikinä mentholia :D
Just siksi, parahin iso-D.
Menthol <3 Just miksasin ja pistin kypsymään DV:n Mentholyptysta, tuoksu ainaki helvetin hyvä.
Mä taas vedän noita mentholeita ennemmin jossain mixissä. Pelkkä puhdas menthol on mulle vähän vastenmielinen
iso-D :D
kyllä mentholia väliin tulee vedettyä ihan paletin resetointiin
On muuten semmosta myrkkyä tuo Mentholyptus että oksat pois! 10% suhteella tein ja ei tuota kyllä yksinään pysty vetämään vaikka mentholista tykkäänkin. 1% suhteella nakkasin PSV:n jonku kookoshässäkän sekaan ja siinä toimii helvetin hyvin. Tais tulla tuosta 10ml pullosta mentholit loppuiäksi.
Nyt ollaan kyllä jännän äärellä maun puolesta. Wizmixin Nuclear Plusion 12mg. Niukasti liian vahva salmiakin maku ja jotain hedelmää. Salmiakki jää maistumaan kauaksi aikaa suuhun. :D Mahtasko tuulettamalla tuo salmiakin hyökkäävä maku laantua?