Luulen että sinne on vaikeampi päästä pummina.Lainaus:
Jos täällä on niin kauheeta niin miksette sitten muuta sinne ukkos kotimaahan?
Printable View
Luulen että sinne on vaikeampi päästä pummina.Lainaus:
Jos täällä on niin kauheeta niin miksette sitten muuta sinne ukkos kotimaahan?
Muuttaminen sinne oli joskus suunnitelmana, mutta pääosin minun tilanteeni takia asutaan täällä.
Alunperin tavattiin, kun hän oli suomessa ollut jo vuodenpäivät töissä. Suomeen ei muuten niin vaan muuteta ilman sitä työpaikkaa edes EU-alueelta, jos ei todella ole pakolainen/turvapaikanhakija.
mutta niin, nyt eksytään yleisestä aiheesta henkilökohtaiseen. Itse nostin vaan yleisenä suhtautumisena ulkomaalaisiin ja ne ennaakoasenteet kumpuavat hyvinkin jo esiin.
smamille täydet kompsit.
Eli siis hän on myös ennakkoluuloinen muita kohtaan? Itse en ole kohdellut kaltoin maahanmuuttajia, pakolaisia tai ulkomaalaisia geenejä omaavia henkilöitä, joten en myöskään kanna vastuusta heidän kokemastaan rasismista. Se, että pärstäni on valkea ei tarkoita, että kantaisin kollektiivista taakaa muiden teoista.
Mä oon jotenki päässy eroon suurimmista ennakkoluuloista noita puolalaisia lohtaan, kun niitten kans on löytäny jonkinlaisen yhteisen kielen., ja kun oppivat pääsemään yli suuremmasta ylimielisyydestä. Ne ei alkuun tajua, että ei se auta, vaikka vauhtia olis kuinka, kun laatuakin vaaditaan. Liian usein menee niin, että puolalainen tekee ja suomalainen korjaa
Muuten en ota tähän kantaa, mutta EU:n kansalaiset saa pyöriä kohtuullisen vapaasti Unionin alueella, jos vain on varaa hengailla / tulot sellaiset ettei tarvitse turvautua sosiaaliturvaan. Ei ole pakko olla työpaikkaa, vaan esimerkiksi eläke, puolison työ maassa tai jokin muu tulon lähde tai opiskelupaikka riittää.
Ei hänkään sano kuitenkaan, että kaikki suomalaiset ovat laiskoja vaan keskiarvona kyllä. Samaa hän sanoo joistan maahanmuuttaja tutuistakin. Tämä oli hieman provo heitto minulta, kun itse kuulen niin usein juuri suomalaisten suusta näistä mamulusmuista ;).
Juurikin niin, että kenenkään tulisi joutua kantamaan vastuuta muiden lusmujen tekemisistä vain ihonvärinsä tai kansallisuutensa vuoksi.
Näin esimerkkiä oikeasta maailmasta. Tässä pari vuotta sitten otettiin kaverin kanssa vähän painia parin ulkomaalais taustaisen suomalaisen kanssa, jotka ihan suoraan tulivat päitään aukomaan ja riitaa haastamaan siitä, että he ovat erillaisia ja miten meidän olisi pitänyt täpötäydessä baarissa antaa heille pöytä. No, parit lauseet siinä vaihdettiin ja nää jantterit päättivät alkaa sen verran kovaäänisiksi, että järkkäri talutti molemmat ulko-oven toiselle puolelle. Myöhemmin ku päätettiin siirtyä matkalle kotia kohti, niin nää saatanan samat pallinaamat tulee sit ihan kunnolla uhoamaan ja tappeluksihan se meni. Onneks paikalla oli silminnäkijöitä ja jonkulla vielä sen verran järkeä, että oli ihan videota ottanut alusta asti, niin voitiin todistaa, että kaverin kanssa vana puolustettiin itseämme. Poliisit siinä sitten kyselivät, että nostetaanko syytettä, mutta kun siinä hetki rupateltiin, niin poliisi ehdotti, ettei kananta, koska oikeudessa homma saattaisi kääntyä todisteista riippumatta päinvastaiseksi ja siitä esitten tulisi enää pelkästään pahoinpitelysyytteitä vaan suoraan myös viharikossyyteet ja vaan sen takia, että kusipäähomot olivat ulkomaalaistaustaisia.
Ja selvennyksenä: en ole rasisti, kyl mä lyön ihan tasaveroisesti takaisin, oli tappelun alottaja suomalainen, ruotsalainen, somali tai vaikka invaliidi. Ja en myöskään koe olevani mikään provosoiva henkilö, koska tappeluun johtaneita keskuteluja olen tainnut elämäni aikana käydä vain 3 ja niistäkin vian kaksi baarireissulla. Ja mitä kylillä kuullut, niin Turussa pyörii ainakin kaksi ulkomaalaistaustaista porukkaa, jotka ihan ilman syytäkin käyvät taistoon ns. suomalaisten kanssa ja jälkeenpäin poliisille kertovat miten heitä loukattiin sanomalla neekeri tai vastaavaa. (Ja keskusteluun sopiva video, joka saattaa järkyttää tietyn tyyppisiä ihmisiä, joilla on kukkiahatuissaan)
Rasismi on inhottavaa. Itse pyrin vihaamaan kaikkia tasapuolisesti ikään, rotuun tai sukupuoleen katsomatta.
mentholi, jos olisit yksin pimeällä kävelemässä kotiin, ja olisi vain kaksi reittiä, toisen reitin varrella lauma kännisiä suomalaisia ja toisella parveilee mamuja, niin kumman reitin ihan rehellisesti valitsisit? Vai väitätkö ettei sählämien ohi käveleminen jännittäis yhtään enempää kuin suomalaisten?
Edit. Eikä sitten turhia viisasteluja siitä että ne tummemmatkin voi olla suomalaisia...
"Ja keskusteluun sopiva video, joka saattaa järkyttää tietyn tyyppisiä ihmisiä, joilla on kukkiahatuissaan"
:laugh:
Multa puuttuu ne kukat hatusta kuitenkin.
Ja muuten aiheeseen, ei se ihonväri sitä idioottia muuksi muuta. Raiskaaja on on raiskaaja ja lusmu on lusmu, ihonväriiin ja kansalaisuuteen katsomatta. Vaaditaan niitä kukkia todella hattuun, että niitä puolustelisi.
Tuskin tekisin päätöstä ainakaan pelkästään ihonvärin perusteella. Mut on jopa raiskannut suomalainen ja toisaalta se sählämi tuonut mun lompakon mulle turvaan, kun sen huolimattomasti pidin yleisellä paikalla esillä. Eli sen voin sanoa, että sählämien ohi käveleminen ei jännittäis yhtään enempää kuin suomalaisten, jos pelkästään sitä kansalaisuutta katsotaan.
Muuten en osaa tuohon oikeasti vastata enkä siihen tekisinkö oikean ratkaisun, luultavasti tekisin ratkaisun olemuksien perusteella tai sitten luottaisin että en ole enää viehkeä että kummatkaan olisi minusta kiinnostuneita.
Lisätään nyt vielä, että mun mies ei sählämi eikä tummaihoinen ja mulla taitaa suunnileen yhtä tumma tukkakin, jos ei tummempikin kun ukolla.
Ihan ot:na vaan muistaako kukaan viime/toissakesän senkausta helsingissä? 5 maahanmuuttajaa käveleskeli ympäri keskustaa ja esitti muutamille kysymyksen:"oletko suomalainen?" ja jos vastaus oli kyllä olen niin kaikki kävivät päälle. 70+ eläkelläis mies, muutama keski-ikäinen nainen ja 1 nuori mies saivat nyrkkiä ja monoa osakseen.
Toinen hieno tapahtuma sattui kavereille parivuotta sitten kun menivät ensimmäistä kertaa baariin helsinkiin muutettuaan. 4 tyyppiä piti kaveria kiinni naama tyttöystäväänsä päin, 2 muuta hakkasi naikkosta ja pian tuli 3 joka löi tuopin tämän 160 pitkän ja 45kg kokoisen tytön päähän rikki. Koskaan ennemmin eivät kyseisiä tummempia omaa kieltään puhuvia herrasmiehiä olleet nähneet.
Omat mielipiteeni eivät siis ole kovin positiiviset mutta silti pienessä määrin suvaitsevaiset. Tykkään tuon tilanteen jälkeen enemmän silti virolaisista ja venäläisistä kuin tummemmista herroista, haastavat sentään riitaa eivätkä yht.äkkiä salakavalasti takaapäin käy kiinni.
Omasta mielestä nämä muutamat mädät omenat poistamalla maasta päästäisiin jo todella monesta ongelmasta. Aika pieni osa maahanmuuttajista aiheuttaa ongelmat, jotka peilaa suoraan asenteisiin kaikkia maahanmuuttajia kohtaan. Töissä näkee paljon maahanmuuttajia ja ulkomaalaistaustaisia työntekijöitä asiakkailla. Erään varaston päälikkö sanoikin eräästä tummasta herrasmiehestä joka ei juurikaan suomea puhunut, että tuossa on varaston paras työntekijä. Mutta nämä herrat ja rouvat eivät uutiskynnystä ylitä tekemällä joka päivä töitä kuten kaikki muutkin.
Eli rikollisille välitön karkoitus maasta.
Mulla kumpuaa inho tietyistä maista tulleita mamuja kohtaan ihan jo siitä kuinka ne ahdistelee naisia. Mua iljettää kuinka häikäilemättömästi ne virnistelee ja tuijottaa, huutelee ja pahimmillaan on lähteny seuraankin mua. Se on helvetin pelottavaa keskellä päivääkin kun puistossa törmäät parinkymmenen sählämin parveen joka innostuu huuteleen ja vihelteleen. Ja kun suomalainen mies yrittää iskeä, niin se uskoo (humalatilasta riippuen siihen voi toki mennä hetki) ja lähtee kalppimaan kun käskee, mamut taas ei ihan oikeasti suostu uskomaan vaan siinä kahden sentin päässä limaisesti virnuilevat ja inttävät "miksi ei, miksi ei" ja pitää itse vaihtaa maisemaa että pääsee eroon. Ja sekin pitää tehdä reippaasti ja mahdollisimman kauas, mielellään toiseen baariin koska muuten se on kohta taas siinä kyselemässä että miksi ei. :thumbdn:
Asiasta villasukkaan. On hauska huomata kuinka toi koira ymmärtää asiota, mulla on tommonen reppu/laukku jota käytin 4v kun laivalla hommissa ja se otettiin taas tänään esiin kun akkeli lähtee huomenna riparille. On nimittäin yhdistänyt sen että kun tuo laukku otetaan esiin niin mä lähen vähintään viikoksi pois, ei nimittäin päästä mua metriä kauemmas itsestään. Vessaan kun meen niin oottaa ovella ja nyt sängyssä pakko olla ihan iholla kiinni :D
Uusi forkan käyttäjäennätys:
Entinen (joulukuulta) oli 295, joten aika iso hyppäys. Olisiko eilisellä mediarummutuksella osaa kiinnostuksen lisääntymiseen?Lainaus:
Eniten käyttäjiä koskaan paikalla oli 577, 26.02.14 kello 00:13.
On kyllä tosiaan aika hurja hyppy kävijämäärässä. :thinking:Toivottavasti kävijät on potentiaalisia uusia höyryttelijöitä joilla uutisoinnin sävystä huolimatta herännyt kiinnostus sähkötupakkaan keinona lopettaa tupakointi.
Vaikuttaa bugilta tai muuten virheelliseltä lukemalta.