Charun http://www.scotweb.co.uk/mens-wear/k.../leather-kilts tästä hevimiehelle.
Printable View
Charun http://www.scotweb.co.uk/mens-wear/k.../leather-kilts tästä hevimiehelle.
Onkos tuossa ollut jotain muutakin draamaa Kribin suhteen sitten bannien Vapersilta, Pittissä kun en notku.
Ei kyllä se oli ihan tähän h-dripperi hommeliin liittyy koko komeus. Toki trolli melkein naapurina vois käydä vähän puristelemassa ja pehmittelemässä ;)
Eipä ole miestä näkynyt, mutta pitää puristella, jos törmään.
Hitusen on tainnut nousta hattuun, tukkaa kun ei ole.:D
Täällä on uitu koko päivä ja otettu aurinkoa, helteet lämmittäny mukavasti järven :yeah:
Ei mulla muuta, jatkan lomailua :smoke:
Ihanaa hyisen kesäkuun jälkeen kun nyt tarkenee illallakin käydä topissa lenkillä. :cool: En kyllästy ihastelemaan sitä miten ihanalta luonto tuoksuu näin kun kesä on parhaimmillaan. Ja askelkin kevyempi kun lihakset saa ihanteellisesti happea. :yeah: Taisi mennä 9 kesää vajavaisella hajuaistilla. Onneksi löytyi pelastus. :esmoke:
No nyt lenkin jälkeen jaksaa taas valvoa aamutunneille :)
Minkä sateen?!?
Perkeleen rosvot, viette multa ja jassolta sateet!:D
Kuopiossa on satanut niin perkeleesti että monen miljoonan alatori kastui TAAS. On se kumma että insinöörit ei osaa siitä tehdä vedenpitävää.
Alatorille tulvi runsaasti vettä - Savo - Savon Sanomat
Täällä sataa tälläkin hetkellä. Ilma viilentynyt mukavasti ja saa taas yöllä nukuttua :)
Männistössä tais jo sade loppua, mutta kyllä viileni sen verran kivasti että tuuletin piti jo sammuttaa.
Toivotaan ettei että jaksaa taas huomenna kesän riennoissa... :laugh:
Just niin, mullakin taas kerran pyöri kaikkia vanhoja muistoja mielessä kuinka nuorena kaiket kesät pyöräiltiin kavereiden kanssa uimarantojen ja tallien väliä, suurkulutettiin vihreitä grandi mehujäitä ja juotiin lasipullopepsiä, ja kioskilta haettiin kirpeitä "remmikarkkeja" ja oukkidoukkeja. :love: Ihmisellä on jännä hajumuisti.
Siis mitä, tuittuko ei tiedä mikä on kalakukko? :blink: No et kyllä menetä mitään, ei se hyvää ole. Mustikkakukko sen sijaan :love:
Vasta äsken uskalsin avata verhot, paha sanoa minkälainen sää on ollut täälläpäin. Oli kova ilta eilen :cheers:, ei oo enään...
No olihan se nimenä tuttu mutten koskaan ole nähnyt, kuva riitti toteamaan että ei ole ihan mun juttu. :D Mustikkakukko varmasti olis, en ollu semmosesta ikinä kuullukkaa. :drool:
Kala on hyvää ihan vaan kalana, ei sitä tarvi "leivän" sisään leipoa.
Pikkupoikana kun olin isovanhemmilla hoidossa, niin käytiin papan kanssa aamulla kalassa ja niistä ahvenentumpeista karjalaismummo aina paisteli kalakukon pöytään... Molemmat on vielä elossa (90+) mutta alkaa jo vanha tammi latvasta lahoamaan... niin se vaan homma etenee, valitettavasti.
Mä en tykkää muusta kalasta kuin tonnarista, seitin tyyppisistä kaloista (kuten vaikka turska) leivitettynä ja lohesta hyvin tehtynä, ja se ei saa olla raakaa. :o
Saako Savon suunnalta tamperelaisten perinneruokaa eli mustaa makkaraa? Ja se ei siis ole sama kuin ryynimakkara, maussa ei ole mitään samaa. Musta makkara ja puolukkahillo. :love: Alko tehdä mieli.
Jos kalakukko tuntuu liian eksoottiselta, niin kannattaa testata avokukkoa. Taikka aloittaa lanttukukolla, siirtyä lohikukon kautta affeneen taikka muikkuun. Nam.
Ainoat mustat makkarat Kuopion seudulla löytyy muhammedien ja jamalien housuista ja hyvä niin, ei sitä ole syötäväksi tarkoitettu.
Eli tarkotat patakukkoa?
Jaa mää vai? Ei kun tommosta pientä kämmenen kokoista huikopalaa. Ruiskuori ja sisällä mitä sitten sattuukin olemaan.
Kainuun Kalatuote Oy - Avokukko
Ai, tommosta ole nähnykkään
Mäkin näin ekan kerran kun muutama vuosi sitten kävin Rönttösrouvan myymälässä Tapanilassa. Mukavia iltapaloja ovat ja vaikka ekana epäilin, että olisivat pakostikin kuivia, niin ne mitä olen täältä etelästä ostanut on olleet hyviä.
Minä paistan pihvitkin kypsäksi. Tässä aletaan taas makuasioista tappelemaan ja kohta lentelee your mamat ja ad hominemit :lol:
No niin, eli sitä kuitenkin myydään sielläkin. :D Mutta taida ihan parasta olla, en ottanutkaan huomioon ettei mustaa makkaraa valmisteta muualla ku Tampereella ja mustamakkara pitää tosiaan syödä heti tuoreena eikä lämmittää enää toista kertaa. Mutta sinä ilmeisesti tuoreenakin päässyt maistamaan, laukontorilla? :thumbsup: No saa täällä yhtä hyvää onneks ruokakauppojen palvelutiskeiltäkin. :)
Ei kai kukaan niin proteiinin puutteessa ole että lähtee hakemaan protskulisää Khalid Mohammad Jabbarilta kera aidsin. :lol:
Niin en tiedä kun ikinä en ole lohta valmistanut, sen vaan tiedän etten kajoa raakana tarjottuun, ja aina se kypsä lohikaan ei ole mitään herkkua ollut. :D
Vierailijoille tiedoksi. Jos haluatte Kuopion ja maailman parhaita lihapiirakoita, kalakukkoja tai riisipiirakoita, niin ainoa oikea osoite on Hanna Partasen myymälä, Kasarmikatu 15. Monet kerrat matka eväät napannut sieltä. Ja miksi en hae torilta? Karmeat ruuhkat yleensä myynti kojun ympärillä ja leipomon myymälästä saa vasta leivottuja, kun vain ilkeää pyytää. Ja käynpä muuten huomenna heti hakemassa sekä muikkukukon, sekä kymmenisen piirakkaa. Nami nami.
Täältäkin ääni Hannan piirakoille (:whistle:), joskus jos Kuopio-miitti pidetään niin siellä on sitten syötävänä näitä :D
No joo, kyllähän sitä voi makuasiaksikin sanoa. Possu nyt tietenkin on pakko paistaa kypsäksi aina, mutta itse en ainakaan ole läpikypsää nautaa ikinä syönyt mikä ei olisi ollut kengänpohjaa.
Lohikaloissa ei ole käytännössä loisia, joten sitä ei tarvitse pelätä. Et ole ikinä valmistanut lohta? :blink: