Kannattaa ottaa esim 306 drippereita puffilta jos haluut maistella eri makuja
Printable View
Kannattaa ottaa esim 306 drippereita puffilta jos haluut maistella eri makuja
Noniin... Nyt hajottaa kun pientä oravaa.. Puolasta tuli paketti ja olinkin epähuomiossa klikannut 400mAh version! Onhan tuo pieni ja näppärä, mutta mitenhän mahtaa akku kestää =) 1300 mAh tosiaan piti ottaa. Hinnassakin kauhea jopa 1,75€ ero =)... Noo katotaan saisko vaikka myytyä johonkin ja uutta tulemaan tai jotain.
Aamun avautuminen..
Sillä höyrystää about millin nestettä :)
Pidä se varalla ja tilaa uus isompi mahhinen
Joo tarvii laittaa tilaukseen jahka litkut käy vähiin tms. Tuolta Puolasta vissiin on porukat hyvällä menestyksellä litkuja tilaillut.
Ego2.pl on nykyään mun ykköspaikka tiivisteille. Pahaa tiivistettä en ole vielä löytänyt, erinomaisia useamman.
Hei,
Olen 18-vuotias poika ja olen elämäni aikana polttanut yhteensä noin yhden tupakan.
Savun puhaltelu on hauskaa ajantappamista, mutta en sitä tupakalla halua tehdä. Haluan myös nauttia niistä mauista mitä sähkötupakasta tulee.
Kaverini ovat alkaneet polttaa päivittäin tupakkaa ja itse en halua tähän lähteä, mutta kun muut tekevät vieressä rinkuloita ja tappavat aikaa tällä tavalla on houkutus lähteä siihen mukaan suuri. Siksi olen kiinnostunut ostamaan sähkötupakan ja siihen nikotiinitonta makunestettä. Myös samalla haluaisin yrittää saada kavereita siirtymään tähän sähkötupakkaan antamalla heidän kokeilla sähkötupakkaa, jonka hankkisin.
Olen tämän päivän tutustunut sähkötupakoihin, mutta en osaa valita sitä oikeaa. Ulkomailta tilaisin mielelläni jos vaan saa yhtään halvemmalla. Tärkeää sähkötupakan osalta olisi se että sillä voisi yhdellä akullisella höyrytellä väh. pari tuntia, mitään aktiivista höyryttely ei tulisi olemaan. ja vaikka tämä typerältä saattaakin kuullostaa, niin haluaisin myös että savua muodostuisi paljon, jotta voin puhallella paksuja savupilviä.
Ja koska opiskelija olen niin hinta on aika tärkeä kriteeri, joten sitä kaikista korkeinta hintaluokkaa on minun turha lähteä katsomaan.
Tutulta, joka on höyryttelyn aloittanut, kysäisin asiasta ja hän ehdotti tämmöistä: eGo-eVod SMOK Winder XL 1100mAh MUSTA vv-mod-aloituspaketti säädettävä 3,2V-4,8V
Vaikuttaa omaan, aloittelijan silmään, hyvältä, mutta uskon silti että netistä löytyy, jossei parempaa niin ainakin halvempaa. Ja nikotiinittomia nesteitä siis ostaisin mielelläni myös useita ja paljon kerralla, jos siinä vain yhtään säästää, kuitenkin se huomioiden, että höyryttely ei tule olemaan todella aktiivista.
^ Evod on ihan passeli laitos, mutta nämä uudet bottom dual coilit kyllä vie voiton, myös höyryn määrässä. Eli Aspire-sarja, sekä Vapeonly BDC:t. Maksaa 7-10€.
Akuksi joku eGo-kokoinen säädettävä, eli Twist, Spinner, Winder, tai Evod-VV. Pari tuntia höyryttelee näistä millä tahansa, mutta mitä enemmän milliampeeritunteja (mAh) niin sitä pidempään jaksaa tykittää. Mun suosikki noista on Spinner 1300mAh. Hintaerothan näissä on aika pienet, karvan 20€:n paremmalla puolella kaikki.
Siihen vielä eGo-laturi (~5€) ja höyryttimen vaihtopäitä (~2€/kpl) niin sulla on valmis setti.
Bargainvapors ja Ego2.pl taitaa olla halvimmat nesteidentilauskaupat, ja Ego2.pl myös halvin hyvin toimiva laitekauppa kohtuullisilla tilausajoilla.
Eli runsas 40€ + nesteet niin pääset mainioon alkuun.
Oli muuten vuos sitten aikalailla surkeammat laitteet tarjoolla. Saati sitten 2v sitten kun mä alotin.
Jep jep :thinking:
höyryn määrässä vievät kyllä voiton, ja maussa ehkä tosi niukasti, mutta mitä luotettavuuteen tulee niin ei nämä BDCC:t edes näe evodin perävaloja. Nuo ilmakanavat on niin herkät että se on ihan lottoa missä laiteessa nuo suostuu milloinkin toimimaan ja missä ei. Evodeissa sentään jos sen vaan kiinni saa kierrettyä niin aina toimii. Nimenomaan seurahöyryttelijälle suosittelisin ennemmin evodia. Ei tule niitä noloja taukoja höyryttelyyn kun ato kurlaa ja menee koko ajan tukkoon. Mainehan siinä menee kavereidenkin silmissä :lol:
^ Taitaapa olla ihan totta, vaikka tän Spinner 1300:n nokassa nää mun BDC:t toimii hyvin. Itse tulee imuvoimaa ja -tapaa säädeltyä ihan automaattisesti sen mukaan miten höyrytin juttelee, mutta aloittelijalle tuskin tulee yhtä intuitiivista reagointia.
Tällaisen setin sitten keräilin tuonne nettikaupan koriin:
http://kuvaton.com/k/t/YNW6.bmp
(klikkaamalla suuremmaksi)
Sopivathan nyt kaikki yhteen?
Laskeskelin että, jos yhdestä makunestepullosta saa n.200 tippaa ja yhteen millilitraan pitää sekoittaa 1-4 tippaa, niin 200/4=50(ml). Eli tarvitsen yhteensä 100ml tuota pohja-ainetta, tai miksi sitä nyt kutsutaankaan, kahdelle 10ml makunestepullolle. Right? :D
EDIT: Kauppa on siis puolalainen ego2.
En tiedä mikä tuo kauppa on mutta tilaa ihmeessä jotain muuta / jostain muualta pohjaneste ja makunesteet. Nuo flavor-x:t maistuu pelkästään fairylle.
-Oho, ei tähän pitänytkään.-
Juu hyviä nesteitä ne on (paitsi kaktus, yyyh).
Just tein Flavor-X Tobacco 18mg PG-voittosen koeputelin ja tuoreeltaan tuntuu laimeelta, ei kuitenkaan paha. Antaa kypsyä ja katotaan mikä tuli. :unsure:
Terve!
Nyt olisi itselläkin aika siirtyä sähkötupakoinnin maailmaa! Mitäs porukka olisi mieltä mikä aloituspaketti kannattaa ostaa?
Kriteereinä olen pitäny:
-Paketissa kaksi kokonaista höyrystintä. Toinen tulee töihin, ja toinen jää vapaa-ajalle. Työpaikkani on metallipajalla, joten mikään puhdas ympäristö ei ole. Tulisiko tämä ottaa huomioon valinnassa?
-Purettava clearomisaattori, eli vaihdettava atomisaattori (ellen ihan hukassa ole niin tämähän tulee edullisemmaksi?)
-Akussa saisi olla kapasiteettia mahdollisimman paljon, en kuitenkaan muista sitä joka päivä latailla...
-Koolla ei ole niin paljon merkitystä, saa olla vähän isompikin, kunhan sen johonkin povariin tai taskuun saa laitettua.
-Edullisuus, mutta ei sen kaikkein halvin tarvitse olla, sellainen mikä toimisi mahdollisimman pitkään.
-Tankkista olisi hyvä nähdä läpi ja tietysti saisi olla mahd. iso.
Tässä muutama vaihtoehto mitä on tullut katseltua:
FinnVape iMist sähkötupakka | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa
Onko ylläolevilla malleilla jotain suurtakin eroa?
evod | aloituspaakaus | sähkötupakka | bottom coil | sähkötupakka | VapeFun | VapeFun Sp. zo.o.
ego CE5 | aloituspakkaus | sähkötupakka | Sähkötupakkakauppa VapeFun | VapeFun Sp. zo.o.
FinnVape eGo-K aloituspaketti, 900mAh, musta | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa
Tähän lisäksi vielä tietysti muutama atomisaattori varalle+nesteet.
Tarvitseeko jotain muuta vielä?
Onkohan mikään ylläolevista varteenotettava vaihtoehto?
Parempaakin saa ehdottaa!
Modia en vielä ajatellut ostaa, katsotaan mitä tykkään höyryttelystä(toivottavasti pidän).
Jos homma saa röökin polton loppumaan niin sitten hommataan modi, ja nämä nyt ostettavat saavat jäädä töihin/vara höyrystimiksi!
Kiitos jo etukäteen avuista.
ego CE5 pois vaihtoehdoista. Kaikki muut ihan ok. Maxia on isot pojat myös kovasti kehuneet
http://www.finnvape.com/product/383/...premium-900mah
Itse ottaisin sinuna ainakin toiseksi laitteeksi jonkin säädettävän akun, esim. Vision Spinner, Ego Twist tai Smok Winder, vähintään 900mAh.
Siihen ottaisin kokeeksi erilaisia atomisaattoreita joista sitten löytynee se itselle parhaiten toimiva. Clearoista testattaviksi muutama, esim. Kangertech evod, Aspire BDCC, iclear16, Maxi ja Smok Aro nyt ainakin. 4-6 eur/kpl joten ei tule turhan kalliiksi ja onpa helpompi myös kokeilla uusia makuja kun on useampia. Noissa on yllättävän suuria eroja mitä tulee höyryn määrään ja makuun.
Vähän perusaloitussettiä kalliimmaksi tulee säädettävän akun kanssa, mutta aika monelle tuo reguloitu 3,7V latinki ei aina riitä vaan tarvii välillä vähän tujummat höyryt ja enemmän makua kun alkaa oikein tupakkahammasta kolottamaan.
Näin lyhyen ajan sisään höyryttelyyn siirtyneenä voisin koittaa hieman auttaa. Toimin siis trukkimekaanikkona joten en ihan puhtaissa olosuhteissa ole töissä itsekään. Referenssinä poltin aiemmin sen maxi askin punaista päivässä nyt höyryttelen noin 3-4ml 18mg/ml. Toki kulutusta lisää se että tämä nyt vaan on niin kivaa että tulee höyryteltyä kotona melkein jatkuvasti. Poltin noin 14 vuotta ja nyt tupakoiminen tuntuu lähinnä naurettavalta idealta. Pari röökiä olen maun takia polttanut ja olen joutunut pettymään. Tuo tuoksu kun on paljon parempi kuin maku tupakassa.
-Aloituspaketteja löytyy kahdella akulla todella helposti finnvapelta, kuten kaikkialta muualtakin. Itse olen kokeillut tuota evodia ja maxia ego-T (900mAh) akulla. Kummatkin ovat todella hyviä, mutta maxin kanssa joutuu katsomaan missä asennossa höyryttelee kun nuo imulangat ylhäällä ja ovat todella lyhyet ja vielä vastakkaisilla puolilla joten helposti jäävät "ilmaan". Höyryt ovat tosin lämpimämmät kuin evodissa. Täyttäminen on myös helpompaa maxissa, mutta ei se evodin täyttö ole mitenkään vaikeaa. Kumpaankin vaihtoatot ovat halpoja. Kumpaakin saa tankata vähintään 2 kertaa päivässä jollei useamminkin. Kummatkin ovat muovia joten ei kestä aivan kaikkia nesteitä.
-900mAh akkua joutui lataamaan joka päivä enkä usko että 1100 mAh auttaa asiaa ollenkaan. Toki jos toisen jättää töihin kun lähtee, riittää akku todennäköisesti kaksi päivää. Koittaa ottaa rutiiniksi laittaa akku laturiin kun menee nukkumaan niin aamulla on laite taas toiminnassa ja riittää taas päiväksi. Itse toimin niin että laite oli jatkuvasti taskussa ja vara-akku kotona jos sattui loppumaan virta. Toinen akku sanoi sopimuksen irti joten päätin hankkia säädettävän modin josta myöhemmin tulee koti/varalaite.
-Jos haluaa laitteen jossa akku kestää useamman päivän ja tankki riittää, joutuu katselemaan jo jonkun modin perään. Itsellä nyt käytössä Joyetechin eVic ja joku kiinalainen clearo (pro tank kopia ja X10kopio) missä evodin atopäät. Tankkiin menee se 4ml nestettä mikä riittää hyvin päiväksi ja tuo 3400mAh akku kestää hyvin kaksi päivää. Töihin hommasin tuohon tosin 18350 akkuputken ja 800mAh akut jolloin kokokin on maltillinen, mutta akku kestää juuri ja juuri työpäivän. 18650 akun kanssa tuo on melkein 19cm pitkä pötkö joten ei se siro ole, mutta menee vielä housun taskuun.
-Itselleni suositeltiin aiemmin tuota misteriä, mikä on vielä ostoslistalla kunhan sitä lakkaa köyhtymästä (veronpalautuksia odotellessa). 18650 akulla varmasti riittää päiväksi eikä nuo 18500 akkutkaan mitään heikkoja ole. Vaikka kertainvestointina tuommoinen maksaa jonkun verran, ei sitä tartte seuraavana päivänä uudelleen ostaa kuten tupakkaa.
-Hinnathan näissä hommissa on aikalailla kertainvestointeja. Nuo akut kestää kuukausia ja atopäiden hinta on noin pari euroa kappale. Itselläni on kestänyt atopäät viikosta kuukauteen joten rahaa menee huomattavasti tupakointia vähemmän.
Mister erottuu edukseen ku vääntää mesh setupin mikä kestää viikkoja kun pesee ja kuivapolttaa välillä. Itse suosin 18350 akkua koska akun vaihto vaikka työpäivän aikana ei ole suunnaton projekti. Ja ok kokoisessa muovikotelossa menee 4kpl 18350 akkua. Modia kuitenkin pidetään kädessä reilummin että mielummin pidän pienempää jatkuvasti hyppysissä.
Muuten ego aloitusseteillä pääsee ok alkuun. Clearo missä vaihtoato, noita ei kannata liian kauaa yrittää käyttää per atopää koska maku heikkenee ajan funktiona vaikkei atopää suoranaisesti hajoisikaan. Pari akkua, pari clearoa ja vaihtopäitä 5 vielä lisäksi niin pääsee ok alkuun ja pitkällekkin jos niin haluaa. Myöskin tankkaus on loppuviimein pieni homma ja nuo pikkutankilliset tuppaa toimia paremmin että clearo / mini protank osastolla pärjää kyllä. Nesteitä kannattaa alkuun kokeilla reilulla skaalalla, vaihtelu pitää homman mielekkäänä. Toki yksilöllistä, jotkut imailee samaa makua sitkeästi putkeen.
Jos ei ole höyryttelevää kaveria niin suosittelisin just jotain säädettävää ego akkua + vaikka kartotankki siihen nokkaan.
Sitten kun on omaksunut höyryttelyn itselleen sopivaksi ja on pikkasen enemmän tietoa miten nää toimii, niin sitten jos tekee mieli alkaa miettiä esim misteriä.
Täälläkin olisi aloittelija hukassa kaikenmaailman termien kanssa. Eli vuonna 2011 kokeilin mielestäni jotain liberty flightsin EGO mallia. Hajosi parissa viikossa, tosin johtui varmaan siitä kun pidin nestetankkia akun kanssa, eli akku ei enään latautunut. Jotain osia siitäkin on vielä kyllä jäljellä.
Tilasin pari viikkoa sitten tälläisen:
CE5 Rechargeable 1100mAh USB Electronic Cigarette w/ Atomizer - Black + Silver - Free Shipping - DealExtreme
Muutoin varmaan ihan toimiva, mutta vuotaa nestettä suuhun jos imaisee tarpeeksi kovaa. Plus laturi hajosi kirjaimellisesti palasiksi, kun otin pois lautumasta, sain ehkä 5 päivää käytettyä joten ei hintansa arvoinen.
Eli haeskelen kohtuu laadukasta, mutten kauhean hintaista ja sellaista, mihin saisi varaosia halvalla.
Vaihtoehdoiksi sain karsittua:
FinnVape eGo-K aloituspaketti, 900mAh, musta | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa
Mutta en nyt ymmärrä, että mitä varaosia noihin kannattaa / voi hankkia ja mistä tiedän mitkä osat sopii yllämainittujen kanssa yhteen. Myös ehdotuksia muista malleista otetaan vastaan, haluaisin vain sellaisen, johon neste voidaan helposti kaataa säiliöön.
molemmissa paketeissa on akut joissa on EGO ja 510-kierteet, eli varaosiksi kelpaavat kaikki atomisaattorit, clearot ja kartot joista löytyvät joko/tai EGO tai 510-kierteet. Verkkokauppojen tuotesivuilla on mainittu yleensä mitkä kierteet missäkin laitteessa on.
Finnvapen ego-K paketissa on alkuperäisenä clearomisaattorina Innokinin iclear16, jos se sattuu miellyttämään ja lisää haluat ostaa.
Laite-ehdotuksia on tämä ketju täynnä. Sivun tai kaksi edes jos viitsii selailla taaksepäin niin löytyy pääosin ihan asiallisiakin vinkkejä.
Juu noissa kannattaa kanssa muistaa että höyryn määrä ei lisäänny kovempaa imemällä vaan atoa vaihtamalla :) Yleensä ottaen matalampi resistanssi tehokkaampi mutta atotyypeissä myös eroja. Ja höyryä voi kokeilla imailla pidempään rauhallisemmin jolloin saa enemmän höyryä eikä nesteet lennä suuhun. Myös nikotiinipitoisuutta nostamalla saa enemmän tuntumaa (myös eri mauissa eroja vaikka se pienempi tekijä kuin nikotiinin määrä). Mutta myös clearoista paljon juttua tässäkin ketjussa. Ja usb laturit on vähän pilipalilatureita pääosin eli ei ole erikseenkään kalliita. Jos akku kunnossa niin tuurilla latautuu myös uuden aloitussetin laturilla.
Tilasin nyt tuon eGo-K aloituspaketin, sekä lisäksi yhden tälläisen Aspire CE5 BDC | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa ja nikotiinitonta liqua vanilja -nestettä, jos näillä pääsisi alkuun. Kotoa löytyy siis jo liberty flightsin menthol nestettä 8mg ja minttua 14mg sekä jotain mansikkaa vahvana. Josko noilla pääsis alkuun ja ei hajoais heti niin olisin varsin tyytyväinen. Vaihtopäitä iCleariin jäin kaipaamaan, mutta olivat loppu.
Jos haluaa lopettaa tupakoinnin niin mielestäni tämä on kelpo setuppi: Joyetechin eRoll mukaan kaupungille ja työpaikalle (koska on niin savukkeenomainen laite, ja kätevästi latautuu omassa boksissaan. Näyttää myös erittäin tyylikkäältä), sitten kotona jykevämpi laite, itsellä tällä hetkellä Smokin Winder ja Trophy Tank mutta lähitulevaisuudessa varmaan "kalliimpi" modi.
http://www.joyetech.com/images/produ...ll/index01.jpg
Mulle tuli tänään tuo ego-k aloitus setti. Aamulaa kiskaisin pari sinistä lämäriä ja kun posti toi tuon paketin ja otin höyryneitsyyden menetys höyryt :D niin aikalailla tuntu samalta mutta nyt vaan imettiin höyryä.
Ja tosiaan kannataa tilata muutakin makua ku tupakki!!!
Olen jostain sen lukenut ja unohtanut enkä sitä enää löytänyt. Eli paljonko se kolmen kuun tarpeet on? Siis montako putelia saa tilata?
Ryömaalla meni kaverille Innokin iTaste SVD | esmoke.fi
Ja uudelle naiselle Visionin Spinneri :thumbup:
Mulla "menee" 500ml 100mg/ml niksaa 3kk:ssa... Eli tulli ei reagoinut.
Edit: Se tekisi siis 25mg/ml vahvuista nestettä 22ml päivässä. 8oO
Tosiasiassa noi niksat kestää mulla noin 2 vuotta.
Kohtuu jäykkää sekoittelet.:D
Nyt kun olen viikon näitä sähkötupakoita tutkinut, niin päätin että siirryn suoraan noihin RBA ja modiakkuihin. Sen verran DIY-henkinen olen että clearomisaattorit ja normiakut tuntuvat jotenkin liian valmiilta. :thinking: Ohmin lakikin on sen verran tuttu että uskon pärjääväni näiden uudelleenkoottavien kanssa.
Kysymyksiä ensin:
1. Olen ymmärtänyt että näitä RB-atomisaattoreita on kahdenlaisia Silica ja Genesis tyyppisiä. Ero näissä on siis se että Silicoissa käytetään nesteen imemiseen tankissa Genesiksen metallisen mesh-verkon sijaan imukangasta. Imukankaasta voi lukemani mukaan jäädä makuja höyryyn, mitä ei taas Genesiksissä tapahdu. Eikö? Genesis taitaa siis olla parempi vaihtoehto?
2. Vastuslangan resistanssia siis säädellään vastuslangan pituudella ja paksuudella? Itseltä löytyy joku yleismittari millä voin sitten tarkistaa resistanssin langan pujottelun jälkeen.
3. Kun tuon mesh verkon käärii, niin pitääkö se kuumentaa (oksidoida?) ennen käyttöönottoa?
4. Täytyykö tuo kuumennus tehdä myös vastuslangalle, luin jostain näin tehtävän. Millä tuon saisi kuumennettua, riittääkö sytkäri?
Ongelmana on taas valinnan vaikeus niin tuotteiden kuin kaupankin kohdalla.
Eli ymmärtämäni mukaan tarvitsisin
1x RBA
1x mekaaninen akkumodi
18650 akku/akkuja
laturi akuille
mesh-verkkoa
vastuslankaa (kanthalia?)
pohjanesteet ja maut
Mistä nämä kaikki saisi halvimmalla. Kaikkien ei tarvitsisi tietenkään tulla samasta paikasta, mutta se olisi hyvä asia postikulujen kannalta. Ego2.pl-sivustolta saa ainakin halpoja nesteitä, mutta varsinkin matalahintaisten akkumodien löytäminen osoittautui ongelmaksi. Akkumodin ei tarvitse olla kummoisempi, kunhan sinne saa 18650 akun sisälle ja se sopii atomisaattoriin. Mitään VV tai VW säätöjä en tarvitse, säädetään sitten sen vastuslangan kanssa.
Ulkomailta Aasia, Amerikat, Eurooppa tilaaminen ei ole ongelma.
FastTech - Gadgets and Electronics Postikulut sisältyy hintoihin mutta toimitusaika sitten voikin olla melkein mitä vaan kahden viikon ja parin kuukauden väliltä.
Morjens! Kiva kuulla että joku on suoraan hypännyt/haluaa hypätä rakennettavien ihmeelliseen (ja välillä ehkä hieman v***umaiseen maailmaan !
1.Silica - tyyliset atomisaattorit ja tankit tosiaan käyttävät joko pumpulia tai silica/puuvillanarua nesteen vastukselle siirtämiseen. Silica tankeissa yleensä tuo vastus on tankin pohjassa (bottomcoil) kun taas genesis tyylisissä atomisaattoreissa vastuspaketti on tankin päällä top capin alla. En ota kantaa siihen että silicasta jäisi makua höyryihin, mutta genesis atomisaattoreiden höyryjä on yleensä kuvailtu "puhtaampina". Toki useimpiin silicapohjasiin atomisaattoreihin saa tavalla tai toisella rakennettua meshillä vastuspaketin. Genesis-atomisaattoreita pidetään yleisesti vaikeempina vastuksen rakentamiseen sillä niissä suurenee oikosulun vaara ja meshien "hotspotit". Youtubesta kannattaa etsiä joku "mesh tutorial" tms. suomalaisia höyryvideoitakin löytyy nykyään paljon netistä :) Suurimmassa osassa genesisatomisaattoreista on myös se ongelma että ne tuppaavat vuotamaan jos niitä pitelee kallellaan. Vuotaa siis helposti esimerkiksi taskuun. Suurin osa silica-tankeista ovat ns. "vuotamattomia". Smokin RSSTtä suosittelen jos haluaa taloudellisella tavalla päästä Genesis atomisaattorien maailmaan. Silica vehkeistä en keksi juuri nyt mitään halpaa ja toimivaa valintaa.
2. Kyllä. Mitä pidempi pätkä kanthalia tai nichromea niin sitä suurempi vastus. Ja paksummasta langasta saa matalamman vastuksen kun ohuesta.
3. Mesh wikin saa käärittä ja käyttöön ilman että sen oksidoi. LSvapilla on siitä video youtubessa. Hotspoteista pääsee eroon kun vastuslankaa "pulssittaa" varovasti kunnes se hehkuu tasaisesti. Tarkoittaa siis sitä että varovasti painelee pulssimaisesti modin nappia kun on käärinyt vastuksen meshin ympärille kunnes vastus hehkuu tasaisesti. Oksidointia kuitenkin suositellaan sillä silloin verkon kääriminen on helpompaa ja vastuslankaa ei tarvitse samalla tavalla "pulssittaa"
4. Jotkut hehkuttavat langan ensin. Jotkut eivät. Sytkärillä sen saa ihan hyvin hehkutettua. Hehkutuksen jälkeen Kanthali menettää jousimaisuudensa ja pysyy paremmin muodossa ja joittenkin mielestä sillon on helpompi kääriä vastus. Ja toki jos pelkää että kanthalissa on jotakin epäpuhtauksia niin hehkuttamalla langan, niistä pääsee eroon.
Saitko tarpeeksi epäselvät vastaukset kysymyksiisi? :)
Tässä pari linkkiä lankoihin ja videoihin joista voi olla apua:
apuja silica-vermeisiin:
http://www.e-savuke.com/vb/rebuildab...skustelua.html
http://www.e-savuke.com/vb/rebuildab...microcoil.html <-Micro coil
Puuvilla wick -->http://www.e-savuke.com/vb/rebuildab...illa-wick.html
Mesh aiheista:
http://www.e-savuke.com/vb/rebuildab...irittelya.html
Videoita
In Finnish: Making an un-oxidiced coil on #500 mesh - YouTube <- suomeksi oksidoimaton wick
LSvap - YouTube <- Lassin suomenkielisiä videoita
SiB77 - YouTube <- SiB77 suomenkielisiä videoita
defuncta - YouTube <- defunctan suomenkielisiä videoita
UrduMorhaer - YouTube <- urdun suomenkielisiä videoita
....näitä on liikaa!
4476 Electronic Cigarettes at FastTech - Worldwide Free Shipping <-- ja halvalla kiinasta klooneja !
Kannattaa vaan hulluna selata foorumia ja kattella youtubesta. Kokeilemalla se "oma juttu" löytyy.
Ja täällä foorumilla saa kysyä ihan mitä vaan. Täällä on ihmisiä jotka haluavat mielellään auttaa!:)