.
Printable View
.
Törmäsin puffilassa mesh tankkeihin. Joskus jostain luin että tuo on jokin historiallinen jäänne, mutta tuote näyttäisi olevan uusi. Sen enempää en tuohon lähtenyt vielä tutustumaan, mutta onko mesh laitteissa jotain hyvää/huonoa vrt. näihin tavallisiin(?) pumpulitöhöttimiin?
Toinen kysymys on single vs dual coil. Jotkut vannovat yhden nimeen ja jotkut kahden. Kangerilla ja PaulSaarella noi atot on ilmeisesti alunperin olleet singlejä ja nykyään kaikki on dualeja ja pystyssä. Nautilus ja eGo on kai singlejä ja pystyssä, subtanki single ja makuulla. Jotenkin omalla logiikalla dual coililla höyrytellessä coilien höyryttävä pinta-ala on tupla vs. yhteen samoilla kierroksilla ja halkaisijalla olevaan. Single coil pärjää puolella virralla vrt. dual.
Jos vertaan nautilusta/subtankkia dual setuppiin caterpillarissa, niin höyryn määrä on silmämääräisesti ihan identtinen (en luultavasti osaa rakentaa järkevää dual coil setuppia) kun tehot pyörivät tuolla 15W nurkilla (korkeammilla maku muuttuu nautiluksella/catella tympeäksi, subtankilla höyry taas helv...tin kuumaksi.).
Onko tässä jokin idea jonka olen totaalisesti missannut? Omat coilit rakenneltu noiden laskureiden mukaan ja ohmit singlenä ja dualina 0.8-1.6 alueella, enkä ole huomannut oikeastaan muuta eroa kuin sen, miten hitaasti dual coilit heräävät henkiin mikäli tehoja ei nosta >20W ja se taas aiheuttaa tuon makuongelman.
P.S. Tein ihan piruuttani testin tukkia subtankin rba:n imureijistä kolme. Imuvastus parani tuolla keskimmäisellä reikäkoolla sellaiseksi sopivan napakaksi (pienin tuntuu välillä liiankin tiukalta). Voi olla että mielikuvitus vaan teki tepposet kun oli tunne että höyry olisi viilentynyt tuon ansiosta? (Teoria:imuvirtauksen nopeus nousi joka mahdollisesti viilensi coilia tehokkaammin? Pienimmällä reiällä eroa en kyllä huomannut (tosin tankin pikku reikien pinta-ala pienempi kuin rba:n yhden ilmareiän), isointa lovea en edes kokeillut)).
.
Nautilus on kyllä niin hyvin suuhun sopiva kun vaan voi olla. Subtankin sain toimimaan kun löysäsin villoja coilissa tosi reippaasti: ei enää palanutta kitalakea/huulia ja höyrykin on sopivan lämmintä (ei niin viileä kuin Nautiluksella, mutta molempi parempi).
En mä tuota meshiä ole harkinnut itselleni käyttöön, ihan vain mielenkiinnosta pisti silmään :D. Ainoa joka tuossa selvityksesi jälkeen kiinnostaisi on tuo makujen selkeys, mutta jos höyryn lämpö on korkea, niin jätän väliin siihen asti kun ei enää muuta uutta keksi.
Olen yrittänyt vähän noita drippereitä etsiskellä. Derringer vaikuttaisi lupaavalta maisteluun pienen kokonsa vuoksi ja ilmareikäasettelun vuoksi. Siinä ilmeisesti tuo aikoinaan miettimäni reikähomma toimii joko kahdelle tai yhdelle coilille. Derringerin klooni tilauksessa mutta kolmas dripperi on vielä hakusessa korvaamaan tuota Caterpillaria.
Tykästyin tohon MISTerin V2:n sen verran suurella sydämellä, että tuli tilattua aito Nemesis klooni kiinasta ja nyt myös mietiskelen tuota Silver Foxia...on se vaan kaanis...ja hintava.
Ei mun mielestä höyry ole meshillä sen lämpöisempää kuin pumpulilla. Ainakaan kun nextgenillä vetelen 0,8 ohmin setillä 17,5 watin tehoilla. On pistänyt silmään että olet aika kiinnostunut näistä vehkeistä. :D Suosittelenkin tutustumaan nextgen klooniin. On loistava ato, eikä maksa juuri mitään. Ei tarvii vaihdella mitään atopäitä tai pumpuleita, sen kun hyöryttää menemään ja välillä kuivapolttaa. Itsellä sama setuppi ollut jo yli kuukauden ilman mitään ongelmia sisässä. Imuvastuskin on sellainen että onnistuu hyvin toi mouth to lung tekniikka. Imo parhaan maku elämyksen saa meshillä ja tällä hetkellä paras meshilaite on nextgen. Takaan että maku hakkaa subtankit ja nautilukset 6-0. Ensimmäiseen setupin tekoon tosin kannattaa varata aikaa ja kärsivällisyyttä, on aluksi aika vittumainen setupoitava..
No niinpä tietenkin...mitens tämä Smokin laitos SMOK RSST-C rebuildable Genesis tankkiatomisaattori PYREX SS tai http://www.puff.fi/smok-rsst-korjatt...ri-p-1135.html (näyttää enemmän siltä mitä yhdessä juutuubivideosta löysin). Arvaa jaksanko odottaa kuukautta jotain uutta :rolleyes:. Fasttech on muuten pop, mutta tälläsiin akuutteihin hätätiloihin se ei sovellu :D.
Hommaa forkalta käytetty mesh-vehje, löytyy ihan vaikka h-attyä nykyään jo parilla kympillä. Mesh on laitteiden laite, makustelu juttu!
Kolmas päivä evicillä ja alkaa nuo henkoset tuntumaan ihan kodikkaalta, ehkä harjoituksen puutetta. Töissä menee kuitenkin iStickillä ja GSAirilla, on juuri sopiva taskuun.
Nautilus laitettava seuraavassa tilauksessa tulemaan.
Evic on muuten melko juoppo, neste kuluu melkoista tahtia...
Edit: Huomasinpa vasta tarkistaa GSAirin atoista wattimäärät, 8-20w. Olen tähän asti vedellyt 6w, kun Kangerin Protank II isommilla savuaa. Kokeilin siis GSsää 10 ja lähemmäksi 20, ihmekös nuo höyryt olleet tähän asti hieman vaisut. Kaikkea sitä oppii, kun täältä opiskelee...
Evickilläkin jo 250c ja ei se 270 niin pahalta enää tunnu. Vaatii hieman totuttelua, kuten vapottelun alussa.
Osaako joku kertoa, mistä saisi ostettua valmista 100% PG-nestettä ja mielellään halvalla? Ilmeisesti VG-pohjaiset litkut aiheuttavat minulle allergisen reaktion.
Luulen, että se on juuri VG, sillä oireet on lisääntynyt, kun vaihdoin nesteen enemmän VG:tä sisältävään nesteeseen.
Joku jossain mainitsi, että kannattaa Kangerin atosta ottaa pari lankaa vastuksien päältä pois. Protank 2 ja kokeilin tuota, hiukan parani höyryt jopa itikku minillä vedellessä näin. Tästäpä mietin, onko mahdollista vaan vaihtaa uutta lankaa väliin, kun vanhat kuluu, periaatteessa käyttöikä pidentyy? Tai jos laittaisi ihan pumpulia, paraneeko höyrytys tai maku? Voisiko tuohon vaihtaa vaikka nikkelilangan ja saisi lämpösäädettävän? :eek:
Vielä en ole atoja askarrellut, mutta täytynee tilailla evicciin rakenneltava pää ja kokeiltava.
Tai sitten kokeilet näitä:
http://www.elektrosavu.com/kanger-so...ne-p-1296.html
Joo, taitaa olla helpompaa. Protankki voi olla muutenkin jo wanhanaikainen, ei paljon yli 4w voi tehoja laittaa, kun alkaa käryämään...
Mites muuten, tuohon evicin tankkiin saa korjattavan atopään, voiko siihen vaihtaa myös langan itse? Vai kannattaako hankkia esim Kangerin Subtankki, jossa kai voi itse askarrella alusta loppuun?
Kokeilinpa kuitenkin. Otin langat pois ja laitoin tavallista pumpulia. Hyvin tuo höyryää tuollakin, eli hätätapauksessa saa palaneen aton korjatttua. Ehkä kuitenkin kannattaisi hankkia puhtaampaa pumpulia, tuossa käyttämässäni saattaa olla myrkkyjä.