Juu pe - la yöks mut 12 aikaa lauantaina päästä irti :)
Printable View
Ok, kyl mä sille pari pannua kaffia voin keittää ja jättää toisen käden vapaaksi (pitäähän sen pystyä vaihtaan istukkaan uutta vekotinta ja vetään höyryt välillä)
Noup molemmat kädet kii ja pillillä vesimuki :)
Oon armollisella tuulella huomaa sentää saa juoda jotain
Mitäh! Kloonikeskustelussa tapahtunu mitään koko iltana. :glare:
Mä en kyl ala laittaan sille yhtään matskua sorviin, selvitköön siitä sit varpaillaan. :D
Juu ei sen tarvi ku kasata ne menee varpailla hyvin
Ja muista pieni peltimuki sitä vettä sitten vaan ja kylmää
Jaahas, joku veti henkselit persvakoon.
Huudelkoon nyt aikansa, ehkä se sitten joskus jopa OSTAA jotain.
Kysyin sinulta vastakysymyksen, vaikka sinun tarkoituksesi oli vain aukoa päätä. Ei näy vastausta vieläkään.
Ja mielestäsi siis foorumin tarkoitus on suunnitella ostoksia, ja niitä ostoksia on syytä tehdä jatkuvasti? Eikö tuo ole mielumminkin sijaistekemistä jollekin kuin hommata nikotiinifiksit jollain tupakointia terveellisemmällä tavalla (ja apteekkituotteita paremmalla)?
Sen ohella tietysti, että sulle tämä on myös foorumi, jossa aukoa päätä netin suojissa, ja sitten lähteä livohkaan. On tapahtunut kohdallasi toistuvasti. Uskallatko tehdä tuota livenä?
Sitä sun ehkä pitäisi kysyä joltain modaajalta.
Miksi?
No sen hinnan takia, herra jumala!
Nyt tässä ketjussa kysyin sulta ihan muuta.
Edit:
Mainitaan nyt myös, kun tuossa esität, että höpisen vain, enkä osta mitään, niin melkoisesti tuota roinaakin on tullut hankittua tässä reilun puolen vuoden höyryttelyn aikana, enemmän luultavasti kuin keskiverto täällä kävijä. Atomisaattoreita on ainakin 12-15 kpl, niistä yli puolet RBA. Putkia ja muita modeja on ainakin 8-9. Reilusti yli tarpeeni pitkäksi aikaa. Olenko ostellut tarpeeksi vai joudunko tilaamaan taas jotain?
Trolli on taas ärsyttänyt jotakuta :popcorn:
Haittaaks se ? :popcorn:
MÄ TIESIN etten turhaan ostanu kinkku-juusto croissanttia ja lasipullocokista iltapalaks. :popcorn:
Ostit lidlist sen croisanti ?
Joo, kloonicroissantin! Lasipullocokis on aito :popcorn: Ja sit mulla on vielä pari aitoa pätkistä jälkkäriks :popcorn:
Huhuu, trolli. Älä taas pakene, vellihousu.
Voitaikina mis o yks metu sisällä :)
Ei se mikää klooni ole se o saksalainen
Siellä on kinkkuu ja juustoo eikä mitään metukkaa! :teaching: Lidlistä pitää aina välillä käydä hakemassa kinkku-juusto croissantteja, omenataskuja ja sitä litran tölkissä olevaa kaakaoo. :3
Nyt henkseli se turpa kiinni, jooko?
No ei nyt vielä. Leffakin tuli juuri katsottua loppuun. Joudut ensin vastailemaan.
Mihin?
Mähän vastasin jo sun kysymykseesi!
Eli kertauksena epäilisin, että tuollaisen boksin esimerkiksi larma VOISI (huom!) kasata alle tuolla, mutta sitä sun pitää itse kysyä.
Ei tuo ollut mikään kunnollinen vastaus, ja oli muutenkin väärässä ketjussa. Muihinkin on vastaamatta.
Kuten siihen dripperikysymykseen.
Ehkä, vain ehkä jokainen kysymys EI ansaitse vastausta tai tarvi sotkea enempää.
Ei kelpaa tuollainen välttely. Palataan asiaan jatkossa...
Mitä nopeasti katsoin, niin Henkselin kysymykset on kyl aika kohdallaa, mutta CCI box-modi on kyl vähän ylihintainen, jos ei oteta huomioon erikois nappia ja työtä. Puolittain sarkasmilla sanoen, tommosen low-drop boxmodin tekeminen nyt ei ole mikään rakettitiedettä vaativa homma, paksua kupari/hopea johtoa mahdollisimman vähän, kovia virtoja kestävä ja mahdollisimman vähän droppaava (kupari/hopea kontaktit) omaava nappi ja kupari/hopea kontakteilal oleva 510-liitäntä. Ja mitä kuvia tuosta CCI.stä nähnyt niin ei siihen tarvitse edes akua vaivata tai kaivaa 0nnia eläkkeeltä veistämään puulaatikkoa. Toisinkuin vähän droppaavien outkimodien kanssa, boxmodi kamat löytyy aikalailla sähköliikkeen hyllystä taskurahalla ja mitään erikoisia laitteita ei sen tekemiseen tarvita (ainakaan jos kolvia, puukkoa, hiekkapaperia ja liimaa osaa käyttää). Polttokuviointikin onnistuu ihan tavallisella kolvilla.
Mutta ottakaa puolittain sarkasmina tämä, koska mun mielestäni on ihan helvetin hienoa, että joku on nähny vaivaa ja tuonu myyntiin tommosen modin.
No enpä tiedä. Ei toi mun mielestäni ole pahan hintainen. Hyvälaatuiset komponentitkin maksavat, ainakin jos saatavuus on huono kuten hyville 510-liittimille, ja mahdollisesti kunnon napeille. Puuboksin voi toki tehdä itse, jos ei laske työlle arvoa, tai jos on todella näppärä tuollaisen heittämään kasaan nopeasti, ja on kunnon työkalut ja penkit. Rakenteesta tiedän sen mitä avoimen boksin kuvasta näkyi, eli kuparilevyt ylhäällä ja alhaalla, joihin hitsattu tai kovajuotettu tms. paksut kuparijouset ja plusnapoihin jotkut nastat.
Kyllä mä tuon hinnan voisin maksaa jos todella mataladroppista mekaanista etsisin, maksavathan läntistä valmistetta olevat putketkin yleensä vähintään lähes tuon, ja niissä ei ole mitään erityistä verrattuna muihin. Tuossa kuitenkin on ne väitetysti supermatalat dropit, ja tupla-akut rinnan, sekä kyky käsitellä hyvin korkeita virtoja - joissa korjatkaa jos olen väärässä - monen putkimodin kytkin saattaisi sipata (paitsi ettei niillä pääse noihin virtoihin, mitä tuossa väitetysti pääsee).
Joka tapauksessa, jos muita vastaavia ei ole, suomalaisia varsinkaan, niin vaihtoehtona on sitten vain 'normaaleilla' dropeilla varustetut mekaaniset (jos uskomme väitteisiin jne...). Ja toki jotkut 150+ W VV/VW-boksit.
Edit:
Vielä itse tekemisestä. Se on käytännössä vaihtoehto vain joillekin, innokkaimmile ja/tai käsistään kätevämmille ja hyvät työkalut omistaville. Ja jos tarvitaan hitsauksia noille virroille... Ehkä hyvällä toholla voisi kovajuottaa tosin.
Myös noita hyviä komponentteja haaliessa voi joutua maksamaan kovat postikulut useasta kaupasta. Jenkeistä varsinkin jos joutuu tilaamaan. Ja mahdolliset verot myös niistä postikuluista.
Ja pitäähän sille työllekin laskea arvoa, ainakin jos vertaillaan valmiin tilaamiseen. Tämä ei ehkä koske niitä, joiden mielestä tuo rakentelu on arvo itsessään.
No, jos on käytetty kupari-liuskoja johtojen sijana, niin niillä on vähän enemmän hintaa, jollei jostian saa kätevästi sopivan levyisiä kupari levyjä. Nappi tossa tilanteessa on vielä halvempi ja yksinkertaisempi, oikeastaan ei tarvita kuin jousi, ruuvi ja mutteri. Reikä modin reunaan, jousi ruuvin varteen, ruuvi reijästä läpi ja mutteri toiselle puolelle ja sitten vaan modin sisälle vaikka miinus liuska puoliksi, toista puolta toiseen päin sen verran, että menee sen alle, toiste väännetään nappia päin ja vóla, meillä on nappi, jossao nvain yksi kontakti ja mahdollisimman vähän droppia.
Todellakin 510-liitin on se kallein osa. Suomessa varmaan Gene, Veljo ja muut voisivat vääntää kuparisen säädettävän 510-liittimen, mutta hintaa sille tulisi.
Eli ei mikään maailman hankalin modi tehdä, mutta kuten sanoin, arvostan sitä että joku niitä tekee.
Vastaavia ei ole suomessa paljoa, jotain mekaanisia boxeja kyllä on tehty esim. Tumbeliina on joskus noita mekaanisia "boxeja" väsänny. Ja tuo jenkkien "competition mod"-luokkao njotain ihan käsittämätöntä shaibaa. Droppeihin vaikuttaa kontaktipintojen koko ja materiaalit ja siinä vaiheessa kun droppia alkaa olemaan 0.1V niin siinä ei droppaa muu kuin akku enää :D
Mistä täällä nyt rähistään taas? Minäkin voin tulla väittämään mukaan, kun vaan tietää mikä on aihe :D
Mielummin ottaisin kyllä tuon CCI-boksin 100A kytkymellä kuin tuohon tapaan itseni tai jonkun muun itse tekemänä... Your mileage may vary.
Täsäs nyt ei puhuta mistään rakettitieteestä, vaikka jenkit niin haluavat uskoa. Voisin melkeen lyödä vetoa siitä, että hopes Caravelassa on pienemmät dropit, ku jenkkien "Competition" Manhattanissa koskaan, vaikkei se olekkaan "Competition mod" (tosin hintaa on kyllä sen verran, ettei monenkaan kukkaro riitä). Ja noi 100A napit on kyllä arvoikkaita, mutta ei harvinaisia ainakin kun kattoo teollisuus nappeja. Mekaanisen kytkimen virrankestosta on vaikea puhua, koska virrankesto napeissa on yleisesti se misäs kohtaa materiaali alkaa hitsaantumaan, joka taas riippuu ihan paljonko materiaalilla ja kontaktilla on vastusta ja tuottaako se tarpeeksi lämpöä.
Montakos aitoa? :sarcasm:
Nyt kun toi boksikeskustelu on tänne siirtynyt, niin kerroppa millä akuilla saat tuon 100A täyteen? Edelleen; suurin jännite"hävikki" (hävikki on kylllä vähän väärä sana korvaamaan jenkkien käyttämää drop-termiä tässä yhteydessä) tulee akun kyykkäyksestä, jos on laadukas täysmekaaninen modi ja toisekseen boksin rinnan kytketyt akut "vääristää" tuota vertailua aika lailla (koska kuorma jakaantuu kahden akun kesken) ja myös kasvattaa kokoa yhden akun vehkeeseen verrattuna..
Jos itse lähtisin suunnittelemaan mahdollisimman pienillä jännitehävikeillä olevaa akkujänniteboxia, niin todennäköisesti toteuttaisin sen melko eri tavalla, kuin mitä tuosta olen ymmärtänyt (nettisivut ei näytä vieläkään toimivan, niin en ole päässyt tarkemmin tutkailemaan). :thinking:
Tuolla faceboonin puolella ryhmässä Juice junkiessissa oli kuva ku joku oli väsänny boxmodin jossa oli vain lipo akku, nappi, liiti ja paksut johdot. En löytäny sitä enää mutta sellasessa viritelmässä olis varmaa matalat dropit ku lipo akussa oli tosi suuri c ratingi. Saatoin kirjoittaa tapatalkilla kiireessä epäselvästi :D
Juu, LiPoja löytyy varsin suurilla purkuvirroillakin, mutta toisaalta ne käyttäytyy vähän väkivaltasemmin, jos ikävästi käy. :D
Edit. Tosta akku jolla voi ajaa 0.01ohmin vastuksia 8.4V:n jännitteellä, niin alkaa tehot riittämään jo useimmille pilvien metsästäjille (tehoa tuosta teoriassa siis irtoaa 5670W). :lol:
Edit2. Huom! En siis ota mitään vastuuta, jos joku tuolla onnistuu itsensä/talonsa/muuta räjäyttämään. :D
Enkös mä postannut sen kaavion tänne???
http://img.tapatalk.com/d/14/07/04/e7u3edyb.jpg
Esimerkiksi tuolla höyryttelee hetken, sitte laittaa sivuun ja lähte käymää vaikka keittiössä ja nappi jumittaaki pohjaa nii voi käydä aika hienosti :D
Lipot kyllä kuumottelee ku kattoo videoita niiden vikaantumisista :S kaippa ne oikein käytettynä toimii kuten pitääkin. Löytyy muutama lipo projektia varten joka on vieläkin kesken eli vamo piirillä toteutettu. Vamo piiri vaan ei meinaa enää käynnistyä niin kiinnostus on jäänyt. Vois kai tuon kiinan Dna30 piiri laittaa tupiin.