Kuinkas monta kieppiä siihen pitää laittaa ? 3 ?
Printable View
Kuinkas monta kieppiä siihen pitää laittaa ? 3 ?
Mulla on viimeisin setuppi 3mm kengännauha silicaa kaksinkerroin (u-lenkki) ja siinä 0,20 kanthalia awg32 viitisen kieppiä (n.2 ohmia) löysästi että silikaa pystyy liikuttamaan kanthalin sisällä ja noi kanthaalista ylimennevät osat käännetty sivuille ulkokuorta laittaessa, sitten kevyesti painanut ruuvarilla sitä hapsupäätä kupin pohjalle, mutta ei niin että tukkii nestesyötön, ja hyvin toimii ja makukin alkanut löytymään, muista toki tohottaa silica ja kanthal setuppia tehdessä, ilmeisesti jos tuo silica ei kostu tarpeeksi niin makuakaan ei synny vaikka savua tulisikin.
Näitä oli eilen intastella saldoilla semi-polished versiona, käytiin sitten niiden supportin kanssa henkevät keskustelut noista värikoodeista että miten ne pitää merkata, kun niillä oli laitettu tuo epsilon(e) malliksi brushed, no tietty illalla saldot meni nollaan siinä sähköpostien lähetyksen aikana, mutta tämä mukava support Christina, oli laittanut yhden sivuun ja se on nyt suomeen tulossa tämänpäiväisten sähköposti keskustelujen jälkeen :)
Svoemestoltakin tullut uutuuksia kayfun-lite ?????????? «?????? ????» ? Svo?Mesto hinta cloud9vapingilla £66,95+p&p, pohjatäyttö löytyy ja imuilman säätö puuttuu.
Kysymys :)
Jos ato tulvii alakertaan heti coilin teon jälkeen niin onko ongelma nyt siinä että en ole tarpeeksi laittanut silikaa? vai onko tässä aparaatissa bugi
Ilmeisesti coili on tehty jotenkin väärin tai liian lähellä ilmareikää, näin olin muistaakseni jostain lukevinani :)
on 1-2mm väliä reikään ja tein U muotosen 3mm wikin, jätin kyllä aika lyhyeks noi karvat. Maku ja höyry oli alkuun helvetin hyvät mutta sitten alko höyry vähenemään ja collectori olikin sitten täynä :P
Kokeiles ruuvata ilmaruuvia enemmän auki. Omakohtainen kokemus kayfunista on se, että vaatii melko löysän imuvastuksen, jottei ato tulvi. Tai sitten joudut tunkemaan silicaa uriin, tai ainakin urareikien päälle, jottei alipaine pääse imemään suoraan tankista.
katos tän linkin videot, niistä oli ainakin itselle apua, varsinkin siinä alempana on 3mm silicalla tehty versio (video 4/5) http://www.c9v-forum.com/svoemesto-p...p-kayfun-v3-1/
Joo en luovu kyllä tight drawista :D Eli pitää änkee enemmän kamaa.
Aika kireelle on saanut ilmaruuvin vääntää kun tommosen <0.9 ohmisen setupin väsää.. en suosittele tukkimaan sitä welliä silicalla hätäratkaisuna, sitte saa "ilmailla" vähän väliä..
Yleensä jos kurlaa, on ilmaruuvi vedetty hampulit irvessä liian kiinni, tai setuppi on liian kiinni ilmareiässä. Myös ajan kanssa oppii suhteuttamaan silican määrän setupissa vastusarvoon verrattuna, ettei wickkaa liikaa eikä liian vähän. Ei ole tarvinnut ilmasäätöön hetkeen enää isommin koskea. Nesteiden koostumuserot tuntuu vaikuttavan aika paljon kaiffarissa myös :confused:
Mitenkäs herkkiä nämä ovat laskemaan alleen? Sveolle myynnissä olevan collector tankin tarpeellisuus kiinnostaa.
Jos tollaisen tuplalenkillä, niin minkä paksuista silicaa olette käyttäneet?
Mulla on käytössä 3mm puffin kengännauha silicaa
Täällä käytössä ainoastaan 3mm ekowool. Nyt setupissa 1x3mm ekowool ja 0.9ohm. Eikä mitään ongelmaa wickkamisessa.
Hirsipuutarhuri kiittää!
on kyllä käsittämättömän hyvä tankki tämä, setupin teossa ei ollut mitään hankaluutta dreamin jälkeen ja höyryntuotto on jotain ihan uskomatonta. huomenissa ajattlin mennä sensein oppiin vääntämään mesh- setupin niin ei tarvitse olla kokoajan värkkäilemässä :laugh:
Eilen velipoika tuli kaiffari kouras kylään ja sanoi että pitäis tehä mesh setuppi. No yhen mesh setupin olen ennemmin kaiffariin tehnyt.
Siinä sitä hääräilin jonku aikaa ja kyllä se toinenkin verkon palanen rupes toimimaan. Maukkaat ja runsaat höyryt siitä sai kun hetken käytteli sisään.
Onko kaiffarin mesh setupin teosta jossain videota?
Pistäkääs hieman infoa tai videota miten kaiffariin tiehdään meshSetuppi
Itsellä on jonkin verran aikaa siitä kuin kaiffariin tein mesh-setupin, joten yksityiskohdat ovat unohtuneet, mutta pääpiirteittäin näin:
#200 meshistä leikkasin vinottain noin 6x3cm palan, ja väänsin sen ohueksi 6cm pitkäksi rullaksi, jonka tohotin. Kiersin ympärille ehkä noin 4 kierrosta 0,25mm kanthalia samaan tapaan kuin silicaan, ja kiinnitin atoon paikalleen mesh siis edelleen suorana. Tässä vaiheessa muistaakseni pulssitin hot spotit pois mekaanisella, jonka jälkeen taivutin meshin päät alas ja mutkalle, ja silmämääräisesti leikkasin päistä ylimääräiset pois. Sitten ruuvasin metallisylinterin paikalleen (ilman hattua), jonka jälkeen uusi pulssitus. Itsellä meshin päät ottivat kontaktia sylinteriin, joka sai aikaan pientä kipinöintiä, mutta pulssituksella ja coilin siirtelyllä asia korjaantui. Tämän jälkeen atopesän hattu päälle ja normaali kokoaminen, ja nesteet sisään. Alkuun ei mitään höyryä tullut, vaan jonkin aikaa sai imailla tulittamatta, jotta atopesään tuli nestettä, ja mesh siirsi sen coilille.
Olen tehnyt tämän vain kerran, kun kaiffari ei ole minulla päivittäiskäytössä, mutta muistaakseni itse laitoin enemmän kuin noi mainitsemani 4 kieppiä kun halusin olla varovainen, ja siitä syystä höyryntuotto ei ollut yhtä hyvä kuin siliicalla. Mesh kuitenkin syö osan tehosta, ja siksi mainitsin tuon 4 kieppiä, joka voisi olla suht hyvä. Pitää joskus itse askarrella tämän kanssa lisää. Kokeile rohkeasti vaan, mutta älä sulata eristeitä pulssitellessa liian matalaohmista setuppia :)
Kiitos Uksa tiedoista. Ajattelin kokeilla tuota sun ehdotusta ja myös tätä video setupointi =) Katsotaan miten äijän käy.
http://www.youtube.com/watch?v=tBfqanTykSY
Kokeilin just tuota video mesh hybrid setuppia ja voi pojat! Nyt pääs kaiffari uudelle levelille. Poikkeuksena videosta käytin pätkää 3mm ekowollia ja olisko ollut 400# meshiä. Todella helppo tehdä ja toimii. Setuppi paikoillen pikku pulsitukset ja toimii laakista. Voin suositella kannataa kokeilla pikku vaivalla ISO hyöty. Käytin 0.20 kanthaali olisko ollut 4kieppiä ohmeiksi tuli 1.3 :thumbsup:
Tässä ois Fasttechin myynnissä olevasta kloonista revikka (3.1 ES).
http://www.youtube.com/watch?v=fTip9K4wnqw&feature=c4-overview&list=UUS8t92Dsq4wkQz_LONjh2cA
perjantai ehtoosti tilattu cloud9vapinkista ja tänää kolahti laatikkoon saapumis ilmotus. pakko sanoo että nopiaa toimintaa :D
Pilvi ysillä on törkeen hyvä aspa ja nopeet toimitukset.
E: Niin ja itse asiaan. Mulla ilmeisesti 3mm Silica ei kerkee nostamaan riittävästi nestettä höyryttelytahdille, kun kusee aina nesteet pihalle?
Pari kertaa tehnyt 3mm silicasta setupin, 0.25 ja 0.20 Kanthalilla ja molemmilla sama tulos. Eka ei anna höyryä, sit alkaa kurlaamaan (eli neste lämpenee liikaa?) ja kusee litkut pihalle.
Voiko tässä parantaa omaa osaamistaan, vai teenkö vain suosiolla 2mm Silicasta setupit? :thinking:
aijai paketti kourassa, mutta tää paketointi. kattonu youtubest videoit ni kloonit on paketoitu hienoon laatikkoon sametti pussis ja niitte mukan tulee viel kuusiokolo avain. tää tuli kuplamuovii käärittynä :D
Kyseessä siis Kaifun Mini 2.1, muttakun ilmeisesti kokolailla sama laitos niin kysäistääs täällä. Eli: akut tuntuu loppuvan huomattavasti nopeammin kuin dripperiatoissa joita olen aiemmin käyttänyt. Periaatteessa identtinen dual coili pitäisi olla kuin mitä olen ennen väsäillyt. Onko tämä mahdollista?
Vai olenko vaan munannut vastukset ja ohmimäärä onkin eri kuin olen laskenut? Mitään vastuksen mittaus keino minulla ei ole käytettävissäni, mutta kyllä nää on noissa aiemmissa atoissa aina mennyt aika tarkkaan tähdättyyn vastukseen ihan vaan langan pituuden / kieppien määrän avulla laskemalla.
Voipi olla ihan yksinkertainenkin selitys, että höyryttelet nyt Kaiffarilla pitempään nappi pohjassa ;) kuin dripperillä. En muista koska viimeksi puhdistin siitä Kaiffarista liittimen kierteet / pohjanastan, joten sekin toki kannattaa tehdä hävikkien vähentämiseksi. Muutaman euron yleismittari on muuten käypäinen peli myös setupin mittaamiseen.
Mä itse asiassa varuiksi putsasin ne itse, mutta ei niistä mitään näkyvää lähtenyt - eli ihan puhtoinen tuo oli tullessaan. Kai sitä vaan sitten höyryttelee nyt niin paljon enemmän...
Hei apua! Nyt tää kusee ton täyttöaukon kautta. Teki sen aiemminkin, mutta silloin kelasin että johtu siitä että tankki oli melko tyhjä. Ei se kyllä nytkään täysi ole, mutta on toi nesteen pinta silti melkeen ton muovitankin ylärajalla...
Se on melko tarkka sen täytön suhteen. Jos pääsee yhtään ilmaa mukaan niin puskee nesteet pihalle. Mä täytin sitä paljon yläkautta siten, että mulla oli tulpattu se imuputken reikä ja kun kiertää yläcapin kiinni niin tulppa pois. Voipi myös johtua liian "löysästä" setupista jos kurlaa samalla.
^Ei oo kurlannu kertaakaan ja ei taas vuotanu tippaakaan ennenkuin nestepinta laski tohon muovitankin yläreunan hujakoille.
EDit: löysä setup?
Kannataisko mun nyt täyttää toi tolleen imurööri tukkimalla, vai täyttöaukosta?
Kokeile. Yksi mahdollisuus on tietysti, että se täyttöventtiili takertelee tai sieltä on joku tiiviste kuivanut kun oli mulla niin pitkään käyttämättä :thinking:Jos se ei tokene niin tulppaa se täyttöreikä ja ala täyttämään yläkautta. Löysällä setupilla tarkoitin sitä, että wick on niin harva että nestettä pääsee virtaamaan kammioon liikaa, mutta jos ei kerran kurlaa niin ei siitä ole sitten kyse.
Joo, mä täytin tän ja nyt näyttäis pelittävän. Ehkä joku painejuttu ku tankki on liian tyhjä? Ja kyl se venttiili varmaan pelaa ku täytenä ei falskaa tippaakaan.
Ehkä mä kehittelen tohon jonku kumitutin tohon täyttöaukkoon, ni ei tarvi vahtii nestepinnan vajoamista. Mut kiitti taas. Asiakaspalvelu 5/5.
Purat sen ja vastavirtaan laitat ruutalla vettä, siitä oli jossain videokin, en jaksa nyt etsiä, joku viitseliääpi jaksaa?
Editttiä: Jaksoimpa kuiteki SvoeMesto Kayfun Fill Port Cleaning - YouTube
Nyt pystyy vetelee tankin tyhjäksi ilman että falskaa pisaraakaan. Täytän yläkautta silleen, että tukin ton täyttöaukon karton kortsun sisältä löytyvällä kumi"piikillä".