Aika "pian", tai itse asiassa juurikin päinvastoin. Tulevassa Super-T:n valmistamassa atossa (strata) on ikuinen ja sähköäjohtamaton wickki... vain uusi coili kääräistään siihen kiinteän wickin ympärille silloin tällöin.
Printable View
Aika "pian", tai itse asiassa juurikin päinvastoin. Tulevassa Super-T:n valmistamassa atossa (strata) on ikuinen ja sähköäjohtamaton wickki... vain uusi coili kääräistään siihen kiinteän wickin ympärille silloin tällöin.
No perhana, nythän mä vasta hokasin, että olin unohtanut koko Stratan.
Onko kellään mitään hienoja arvauksia mistä materiaalista tuo stratan wicki on tehty?
Itse yrittänyt miettiä mahdollisia vaihtoehtoja ja yksi voisi olla hiilikuituputki mihin on porattu miljoona pientä reikää. Luulisi toimivan samalla lailla kuin metalliverkonkin.
Mites tuo kapillaari saadaan toimimaan jäykällä putkella?
Jotenkin tässä nostaa rumaa päätään epäilys siitä, että wikkaus toimisi kallistamalla, eli neste ei pahemmin edes wikkaisi itsekseen.
Riittävän juokseva neste nousee kymmeniä senttejä ylöspäin jopa kahden lasilevyn välissä - esim. kapillääri liimat.
Haastavaa tuo tule joka tapauksessa olemaan, siitä olen varma. Etenkin kun e-nesteen viskotiteeteissä on niin suuria eroja.
Yksi ajatus voisi olla vaikka joku vanu mikä olisi reikäisen hiilikuituputken sisässä tjsp.? Toinen veikkaus tuosta matskusta olisi karhea laavakivi, jonka pintaa pitkin neste nousisi ja suuret lämpötilatkaan ei olisi ongelma.
Itse ehdin jo miettiä, että olisiko sieltä tulossa valmiiksi uritettua meshiputkea?
Eli langalle olisi valmiiksi työstetty ura?
Keraamisia materiaaleja on ehdoteltu useinkin tuossa Stratan yhteydessä mutta David on sanonut ettei ole kyse siitä. Mie luulen että Strataa saa odottaa vielä kaaaaauan Davidilla on tapana hautoa hommia pitkään ja julkasta tuhat totaalisen tarpeetonta systeemiä siinä sivussa (Vapemate, Klitti ja uudet P+:ssat)....
No artistinkin pitää syödä.:D
Olikos siitä puhetta, että tuleeko tämä pysyväiseksi tuotteeksi vai on SWn kaltainen one-off?
Onkos muuten Supermanun systeemi muuttunut GGksi, eli tavara valmistetaan tilausten mukaan ja hyllyssä ei pidetä mitään?
Ei ole muuttunut ja tuo SW on one off sen takia että sen tekokustannukset oli niin törkeät ettei firma saa siitä muuta kuin takkiinsa.
No sitten siellä on sorvi käynyt kuumana, koska atm kaikkia putkia saa laitettua koriin ja toimitusajaksi povataan 2-3 viikkoa.
Pitääpä muuten jos vaan huomenna aika riittää niin tuolla konepajalla sorvata 2 metallitankoa joista toinen on 2mm paksu ja toinen 2.1-2.2mm paksu. Ideana se että meshi kääritään tuon 2mm putken ympärille ja sitten tuon isomman putken kanssa tehdään coili valmiiksi modiin ja sitten vaan wicki siitä sisään.
Ei oikeen tahdo itseltä tällä hetkellä löytyä sopivia "putkia" joilla sais tehtyä coilin riittävän lähelle wickiä mutta kuitenkin niin että wickin saa pujotettua coilien läpi.
Mikähän mahtaa didissä olla, kun ei irtoo kunnolla höyryä? 1.6 ohminen setuppi ja 4 volttia provarista. Pystyy ottamaan pirun pitkiä imuja ilman dryhittiä, mut wicki ei silti ui nesteessä eli ei ainakaan wickaa liikaa. Ilmareikä on just coilin kohdalla ja nesteenä 50/50 eli pitäs sen puolesta tulla kunnolla höyryä. Oliko jossain vaiheessa puhetta siitä, et toi ylempi mutteri jäis liian ylös ja ei pääse ilma kiertämään tarpeeks? Mun mielestä tossa ainakin on kunnon rako ja imuvastuskaan ei oo mikään kauheen tiukka.
Jumatsuikka, sain kuin sainkin tuon Provarin (V2) avulla väännettyä parhaiten toimivan setupin tähän mennessä. Olen aiemmin Provaria jo tuossa yrittänyt käyttää, mutta kun on virhekoodia pukannut heti, kun fire-namiskaa olen painanut. Vaikka olen coilia "ronkkinut'', niin en ole virhekoodista päässyt eroon. Nyt pääsin, kun aikani sitä coilia ronklasin. Vastus näyttää nyt olevan 1,7 luokkaa. Mulla on Deal Extremestä tilattu tohotin, ei kuitenkaan mikään sytkärimalli, vaan isompi. Ehkä sekin on alitehoinen tohottamiseen. Pitänee vielä hommata joku järeämpi malli.
Höyryä ei vielä kuitenkaan tule tästäkään setupista läheskään sen vertaa, kuin esmes Penelopesta.
ProVariakin pystyy "huijaamaan", eli jos tarjoaa heti erroreita hot spottien johdosta, niin käy valikosta tarkistamassa aton ohmit ja tarkistusmittauksen aikana se puskee väkisin hieman virtaa coilille... siinä pystyy pahimmat hot spotit poistamaan ja siitä eteenpäin homma jatkuu normaalisti. ;)
Sain idean iltanokosten aikana, leikkasin meshistä n. 2,5cm x 0,3cm suikaleen, hehkutin sen pariin kertaan ja käärin Picoon meshin ympärille, hyvin höyryää!
Vastusta tuli sopivasti 2,5 ohmia.
Käärit meshin meshin ympärille?
Mitenkäs toi käytännössä menee ja mihin vaikuttaa?
Tuo meshin päälle käärittävä meshi mukailee paremmin keskimeshiä eikä tule hotspotteja.
Wickaa paremmin kuin langalla, voi toki johtua käyttäjästäkin kun en ole tehny setuppeja kuin pari :D
Kokeilkaas Gurut tätä ja kommentoikaa on ko kehittelemisen arvoista.
jonkun verran meinaa hehkua punaisena maaruuvin ja meshtolpan välistä.
Siis onko sulla toi ohkanen meshi vastuksen tilalla vai häh?
Putosin kärryltä. :D
"Kriittinen" piste on siinä kun meshsuikale lähtee kääntymään keskimeshiä päin, ruuvin alle tuleva meshsuikaleen
voi rutata, rutussa olevan ja suorassa olevan meshsuikaleen kohta on se joka tahtoo punottaa.
yritin tota!! grr :D
Ota sieltä juutuubista videon alta "share" ja kopioi se youtu.be-alkunen linkki ja lykkää se noiden tagien väliin, niin ei tarvii siistiä tai muuten kikkailla. ;)
no nyt onnistu!
http://youtu.be/4HEEQ2Hdr6I
Elä valkkaa mitään embeddediä, vaan niinku tällättis;
Edit. Nonii, nyt toimii. :D
Eei helvetti. Yo dawg, we put a mesh on your mesh atty so you can vape with mesh while you vape with mesh!
Nyt kyllä heräs uteliaisuus, mutta sen verran loistava setuppi DID:issä ettei oikeen raaskis purkaa.. hrm.. *mietintämyssy päähän*
Tuota on jotkut harrastaneet ECF:llä Odysseuksen kanssa, eli silican ympärille kiedottu tuollainen NR-MESH-NR kaistale ja kanthalit heitetty romukoppaan... no pitihän tätä itsekin testata Odysseukseen:
http://dl.dropbox.com/u/81860491/20121001_204248.jpg
Lisää tarinaa tuosta operaatiosta täällä: http://www.e-savuke.com/forum/index....6383#msg136383
Mitenkäs jos noihin genesiksiin rullaa meshin sisään silicalangan?
Onkohan hyöty luokkaa +/- 0?
Mikäli kapillääri-ilmiö toimii ei tuo varmaan paranna wickausta, eikä sillä ole vaikutusta hot spotteihin tms.
Itseasiassa wickkaus voi jopa huonontua, koska tankkiin ei sitten pääse enää mistään korvausilmaa, mikäli nesteentäyttöreikä on suljettu.
Olikohan se VW:llä kun joku oli kokeillut ja ilmeisesti wickannut paremmin kuin pelkkä meshi, ainakin kyseisen henkilön kohdalla.
Eli ei myöskään vuoda.
Entäs polttamattonan meshin ja canthalin väliin silica sleeve eriteeksi?
Tokihan voi olle, että tyypin normi meshwickit ei toiminu ihan optimaalisesti ja saanyt sen takia tuolla silicalla pelittämään paremmin..
Eos, kun en ole kokeillut. :)
Tota pitäisi kyllä itse kans kokeilla jos sillä sais estettyä sen ettei tuo laite vuotaisi ollenkaan. Olisi suuri plussa hyvin pienellä vaivalla.
Ei se tuo silica sen meshin sisällä auta yhtikäs mitään... tietysti jos ei osaa tehä wiccaavaa <??? meshiä niin siitä voi olla apua, kyllähän se silika juoksuttaa sitä nestettä mut on paljon helpompi vaan kallistaa atoa niin se neste tulee heti eikä viijestoista päivä, anopin (orion) kanssa kun piti yrittää vähän kaikkea... :D
kyllähän sen nesteen aina saa juoksemaan vähälläkin vaivalla mut toi silica-sleeve.... hmmmm...
Vois sanoa että se ois kokeilun arvoinen idea...
vaikeampi se kuitenkin noita hotspotteja on poistaa ja saada lanka hehkumaan tasaisesti varsinkin jos meinaa enempi virtaa käyttää, kuin saada kosteutta tarpeksi...
Hotspottien poisto/eliminointihan on lasten leikkiä verrattuna Genesis-tyylisen aton riittävän nesteensyötön saavuttamiseen, ilman että laite tulvii missään asennossa. :D