Ja rippi tripperssi kyllä tietää:)
Printable View
Ja rippi tripperssi kyllä tietää:)
Kyllä helvetti näissä pysy perässä. Kaikenkarvaiset vaijerit ja pumpulit, nyt vielä wickless coil..:wheee:
No ei kai ole pakkokaan, jos se perinteinen micro pumpulilla toimii?
Kaikkea kun ei tarvi kokeilla, mutta se, että innovaatio vain laukkaa, on hyvä asia.
No eihän toki ja onhan se. Toisinaan vaan kummastuttaa että mistä jengi repii näitä ideoita.
innovaatio on hyvästä juu...mut joku järki...ei vittu superhyper duper nanocoilit vittu mitä paskaa :D
Indeed. :D
Kertokaahan kuinka monta kieppiä ja moni millisen tikun ympärille kannattaa 0,25 kanthalia kieputtaa että saisi 0,3-0,7 ohmin setupin
Sinkkuna vai dualina?
http://www.nettikioski.com/~overflow/e-savuke/calc/
Tuolla voit katsoa millä langalla ja millä halkasijalla saat infon että kuinka paljon kieppejä tarviit saadaksesi haluamasi ohmit.
Kaiffarin ongelman syy löytyi, kanthal alkaa hehkumaan itsekseen noin 3 sec tulituksen jälkeen, ei vissiin normaalia? Ohmeista ei mitään muistikuvaa mutta veikkaisin jotain 0.65-0.75ohm.
Milläs tuon coilin saa niin ettei se hehku ittekseen? Enemmän pumpulia? Isompi halkaisija coilille? Nyt taitaa sisä halkaisija olla jotain 1.5mm. Korkeammat ohmit?
Kokeile 2mm terän ympärille käärästä microcoili. Itse olen saanut parhaimmat höyryt 2mm microcoililla .40 langasta 10 kieppiä josta tulee n. 1ohm. Tämä siis minikaiffarilla+mekaanisella. Jos kaiffarista kuuluu rätinää paljon tulituksen jälkeen niin se yleensä tarkoittaa, että pumpulia ei ole tarpeeksi.
Mulla tekee tuota jälkipolttoa joskus kun on oikeen vanha coili.
Uusi coili, niin hommat pelaa taas kuin saksalaisessa elokuvassa.
Sinkkuna
Syy taisi tosiaan olla pumpulin vähyys, nyttei ala kesken leikin hehkumaan :D olen aina laittanu pumpulia oikein vähän kun siitä sanotaan että vähän ja ilmavasti.
Ainaki itellä toimii parhaiten kohtuu tiukasti, toki niin että coili ei räjähdä. Kokeillut joskus laittaa ilmavasti ja kauhea paskanmaku.
Millasen koilin mun kannattas lähtee tekee 2mm poran terään 0.32 kanthaalista ? 8 kieppiä ?
Tämä on aikas pätevä laskuri:
Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators
Kiitos, lähinnä kyllä sitä kyselin että mihin ohmeihin kannattaa tähdätä singlenä ? 1.1-1.3 ?
Ja millä laitteella käytät? Ego VV?