Eurooppalaisissa autoissa ei nähtävästi ole vilkkuja vakiona.
Printable View
Eurooppalaisissa autoissa ei nähtävästi ole vilkkuja vakiona.
Niin, toivomme näin. tosin maanantaina niiden tulo ei minua enää auta kun sunnuntaiehtoolla lähetään jo paruuttaan anoppilaan... :mad: Itseasiassa toivon että tulisivat vasta keskiviikkona, koska sillon tullaan takaisin. Joku pentu käy pian tarkastelemassa postilaatikoita ja lähtee parempiin suihin nesteet. :D
Jos ne ei tule maanantaina niin valitettaavasti kusti ei polje ennen perjantaita. :/
Ite ajelin tuolla tryffeliaskilla surutta 70 km/h 80 alueella kotiin tullessa ja sitten jo hirvitti. Enemmän mua vituttaa ne jotka ajaa "rajoitusten mukaan" eli korjaa mittarin virheen omatoimisesti ja on sitten tientukkona kun ajavat kolarin.
Juurikin eilen yks nokkakolari keräs messevän jonon, on se vittu kun ei ymmärretä tollases 15 sentin lumi/jää/sohjo-sotkussa vähän tarkistaa tilannenopeutta.
Jos ajokeli on hyvä, sitten mua vituttaa nuo liikenteen tulpat, mutta jos se on ku erämaassa pahimpaan myräkkäaikaan, sitten vituttaa ne joilla on ihan vitun kiire. Ne nopeusrajoitukset on yläraja, ei määrätty vauhti.
TILANNENOPEUS.
Päätin ite että jatkossa vedän liinat kiinni kun ykskin auto ajaa puskurissa kiinni. Se on hyvä kun ajaa vanhoilla vehkeillä niin ei haittaa yhtään vaikka joku uudenkarhee vag:gi pamahtaa perään. :D Saa hyvät rahat, liikenteenvaarantajalle paljon ansaitsemansa vitutuksen, sekä tottakai itelle se hyvä mieli tulee siinä sivussa kun pääsee vähän näpäyttämään. Huomatkaa, en tietenkään tällaista tekis missään suuressa nopeudessa, vain pienessä nopeudessa ja tietenkin muita asianosattomia vaarantamatta. :)
Nyt kun näitä alettiin jaarittelemaan niin pitääkin luetella omat vitutuksen aiheet liikenteessä:
-Päättömissä paikoissa ohittelevat ihmiset. Esimerkkinä viime reissulta, ajan suunnilleen puolivälissä n. 20 auton letkaa. Sitten minun takaa lähtee hopean värinen Skoda ohitse vaikka vastaan tulee autoja, vastaantulija joutuu ajamaan pientareen kautta välttääkseen nokkakolarin, ja Skoda kuski sitten tottakai joutuu tunkemaan pieneen rakoon minun edessä ajavan auton eteen. Näillä ei varmaan käy mielessä semmonen että ehkä se ei pääsekkään mihinkään väliin? Jospa siellä onkin puskurinnussija joka ei päästä eteensä autoa?
-Parkkipaikoilla poljin konehuoneessa kiihyttylevät ihmiset, sekä ruutuihin viuhahtavat ihmiset, ketkä kiihyttää ihan vaan sen takia että pääsevät nussiin sen ruudun sun nenän edestä vaikka hyvin näkevät että olet pakittamassa siihen.
-Ohittelevat ihmiset, ketkä kuitenkin sitten heti ohituksen jälkeen jäävät nysväämään siihen eteen.
-Pulunnussijat ohituskaistalla, rajoitus 120kmh mutta ajavat silti pääsääntöisesti vasenta kaistaa maksimissaan 105kmh lasissa. Minkä takia ei voi ajaa sitä oikeaa kaistaa...? Sekä pulunnussijat yleisesti ohitustilanteissa, varsinkin jos näkevät että rekka lähtee ohitse niin poljin on samantien lattiasta läpi ja rekka joutuu palaamaan omalle kaistalleen. Koskee myös linja-autoja sekä muuta raskaampaa kalustoa.
Paljon ja asiaa...
Itse ajelen pakettiautoa ja sen perässähän ei voi sitten mitenkää ajaa vaan eteen tungettava hinnalla millä hyvänsä.
Kyllä täytyy myöntää että joskus valoissa ei voi vastustaa kiusausta kun itsevarma kuski haluaa näyttää ja joutuu sitten takapaikkaan tyytyä ja valoja räpsytelle purkamaan kiukkuaan.
Kyllä setääkin joskus lapsettaa (vit..taa)
Nuuska loppu, kahden viikon reissu etelä_suomeen ja atosta kierteet meni matkalla.. voi peräsin sentään...
Noniin eiköhän iskeny vuoden pahin räkätauti just silloin kun sitä vähiten kaipaa.:(
Mun mielipide näistä liikennejutuista. Joo, muakin ärsyttää jos joku ajaa kesäkelillä alinopeutta 20km/h, mutta ei siinä auta muuta kuin mennä ohi jos harmittaa, ja jos ei kykene ohittamaan niin sitten on tyydyttävä kohtaloonsa ja ajettava kiltisti perässä pitäen riittävää hajurakoa. Se on oma moka jos ei uskalla mennä ohi autosta josta mummokin pääsisi potkukelkalla ohi. :lol: Ja sitten siihen vetoominen että ei aina ole paikkaa mennä ohi. Kyllä se paikka aina tulee, joskus voi joutua odottamaan, mutta kannattaa lähteä muutamaa minuuttia aikaisemmin liikenteeseen jos aikataulu on kiinni siitä että voi joutua ajamaan pari kilsaa jonkun hitaamman perässä. Eniten mua raivostuttaa oman elämänsä räikköset jotka ajaa olosuhteista riippumatta suurinta sallittua tai ylinopeutta. Kun tiellä on 20cm sohjoa niin silloin pitää kasvattaa pallit ja kehdata ajaa alinopeutta. Jos ei itsestään välitä, niin jos edes siitä että voi tappaa jonkun vastaantulijan kun auto lähtee hanskasta. Suurin sallittu on SUURIN SALLITTU, ei sama kuin oikea tilannenopeus. Poliisin kanssa joutuu vaikeuksiin jos ne katsoo että tilannenopeus on ollut liian suuri kun jotain tapahtunut, vaikka ei periaatteessa olisi ylinopeutta ajanutkaan. Täälläkin näillä valtion mutkaisilla hiekkateillä saa periaatteessa ajaa 80, mutta jos vetää mutkaan kahdeksaa kymppiä ja poliisi tulee vastaan niin saletisti saa sakot. Täällä on asvalttitietkin pitkälti mutkaisia täynnä pimeitä paikkoja ja metsä kiinni tiessä, siihen kun lisätään älyttömän suuri sorkkaeläinkanta niin ei pimeällä kannata hirveästi yli kuutta kymppiä ajaa, koska peurakin pistää auton lunastuskuntoon aika helposti. Jos sieltä tulee hirvi konepellille, niin 60km/h selviää ihmiset melko varmasti hengissä. Mutta jos törmää hirveen 80km/h niin silloin on vain mahdollisuus selvitä, MAHDOLLISUUS, se ei ole enää todennäköisyyden puolella. Sataa ajaessa onkin peli selvä.
Loppujen lopuksi me kaikki omistetaan nämä tiet ihan yhtälailla ja kaikilla on oikeus siellä kulkea. Vaikka tunnustan että kyllä sitä tulee käytettyä värikästä kieltä välillä kun joku teiden tukko osuu eteen. :evil: Mutta mä olen varmasti itsekkin toisten mielestä tientukko koska en aja ylinopeutta (melkein) ikinä, mutta se on taas niiden ongelma ja mä myönnän että saan sairasta mielihyvää jos joku repii verkkarinsa mun takana, jos on niin paskahousu ettei uskalla ohi mennä vaikka haluaisi. :evil: Tosin mielihyvä muuttuu usein vihaksi kun niillä on taipumus ajaa parin metrin päässä takapuskurista. Turha luulla että sillä saisi hoputettua, mä reagoin siihen autokoulun oppien mukaan löysäämällä kaasujalkaa jos näyttää siltä että perässä tuleva aikoo huohottaa vaan perseessä eikä mennä ohi.
Oikein :D
Edit. Kerran kun aamukolmen jälkeen tulin töistä ja ajelin rajoitusten mukaan, juurikin hirvien takia, joku perkeleen rekkakuski hiillosti ihan puskurissa kiinni. Ei uskonu vaikka miten väläytteli jarruvaloja tai löysäs kaasua.
Ei siinä, lastilla kiire jne, mutta joku roti raskaallakin liikenteellä. Kymmenen kilometrin kohdalla palo käpy, ja jyrkkään ylämäkeen jarrutin sinne 20-30 km/h paikkeille. Rekka jäi siihen ku tikku paskaan eikä vaivannu enää loppumatkalla. Olis jättäny fiksun hajuraon, olis voinu jatkaa rauhassa matkaa. Törttö.
Mulle ei vittuilla. Edes rekkakuskit.
http://img.tapatalk.com/d/13/12/21/py3y6uju.jpg
HAHHAHHAAA loistavaa Barole!!! :lol: Tieks, mä olen meinannut kerran tehdä saman itsepuolustukseksi kun oli tosi liukasta ja rekkapena uhitteli perseessä kiinni, jos olis jotain yllättävää sattunu niin se olis jyränny mut hengiltä. Matkan varrella oli yks piiitkä aika jyrkkä mäki ja mä harkitsin että jätän sen siihen mäkeen kun oli yö eikä todistajia. Samasta syystä jätin sen tekemättä koska mietin että mitä jos se kuitenkin pääseekin sen mäen ylös ja saa raivokohtauksen, kiilaa mut tieltä ja hakkaa paskat pihalle. Tai seuraa kotiin ja hakkaa paskat pihalle. :D
Ärsyttävimmät ihmiset liikenteessä on ne paskahousut jotka eivät hyvällä säällä viitsi ajaa sallitulla nopeudella, kunnes ne ohitetaan. Silloin tämä Pentti Perheenisä Corolla Versollaan vetää herneen venttiiliin ja roikkuu perässä loppumatkan. Omassa autossa (niin työ kuin siviilipelissä) on vakionopeudensäädin, mitä tykkään käyttää. Säädän sen juuri suurimpaan sallittuun nopeuteen ja pidän siinä. Varsinkin työautolla (Transit) tulee usein tilanne, missä ohitan juuri tämmöisen pienen tila-auton vakionopudensäädin päällä. Tätähän tuo tila-autokuski ei suodata vaan hänen on pakko ohittaa minut ja siirtyä eteeni ajamaan hitaampaa nopeutta. Tilannetta parantaa vielä se, että huometessaan tulevani uudelleen ohi, tämä perseenreikä kiihdyttää jolloin minun pitää joko lisätä nopeutta yli sallitun nopeuden tai vähentää nopeutta hänen haluamalleen nopeudelle, koska hänhän ei voi pakettiautoa päästää ohi. Omalla autolla saatan hieman kiihdyttääkin tässä tilanteessa, mutta työautolla kun täytyy jonkinlaista itsehillintää käyttää kun firman teippaukset näkyy kuuhun asti.
Muutenkin huomannut liikenteessä, että juurikin nämä perinteiset pienitehoiset perheautot aiheuttavat eniten vaaratilanteita. Milloin tehdään älyttömiä ohituksia, milloin puikataan jonon väliin ohituskaistalle puskureita hipoen. Vaikka kaikki premiumautokuskithan ovat tunnetusti mulkkuja (itseni mukaanlukien), ei nuo volvot, bemarit ja audit törppöile yhtä paljon kuin muut. Joka voi kyllä johtua siitä, että nämä autot pääsevat vaivattomasti kulkemaan suuremman tehon turvin.
Vaistoan hyvän keskustelun alun:laugh: Sääli vain että olen töissä, tätä olisi mukava seurata rommitotin kera:)
Taidan kyllä yöllä ehtiä mukaan:laugh:
Volvon listaaminen premiumautoihin pisti kyllä hymyilyttämään :popcorn:
Alotetaanko täälläki HE vs pirkka- keskustelu :laugh: Tai kloonikeskustelu, kaikissa taitaa olla 4 rengasta :thinking:
Niin. Tota hidastamistahan et voinu tehdä alamäessä tai sopivalla suoralla, että rekka olis päässy ohi ja menny menojaan. Vittu mitä idiotismia :banghead:
Edit
Ihme vitun poliisin leikkimistä. "ei tarvi sentään ylinopeutta ajaa" Voi jumalauta! Poliisit siel on niitä nopeuksia valvomassa, ei muut!
Eikai nyt kukaan hullu muulla kuin bemarilla enää vuonna 2013 ajele??
Ei, koska silloinhan se ei olis ajanut tarkoitustaan joka oli näpäyttää rekkapenaa sormille. Vaikka kuinka olis kiire ja kärkkyis ohituspaikkaa niin ei sitä puskurissa kiinni tarvi eikä saa tehdä, jos näin tekee niin ihan oikein että hyytyy ylämäkeen hetkeksi miettimään maailman menoa :)
Pian alkaa autokeskustelu tyyliin merkkifoorumit ja Suoli24:laugh:
Nimenomaan, jos et itse ole ajanut kyseisillä autoilla niin mielipiteet on aika pinnallisia ;) Penarissa on omat puutteensa mutta slogan "The ultimate driving machine" ei oo paljoa väärässä. Niissä on panostettu enemmän ajettavuuteen kuin ulkonäkö- tai mukavuusseikkoihin. Näin todella isosti yleistäen.
Mutta se siitä OT:sta, ei tää mua ärsytä :D
E: Eikä tämä ollut mitään puolustelua, en omista jatketta tällä hetkellä :)
Toi pitää kyllä paikkansa että uusissa autoissa on menny hommat vaikeeks kun ei edes akkua saa itse vaihtaa kun tietokoneet menee sekasin eikä lamppua vaihtaa jne.
eiköhän tuo pakkasongelma ole lähinnä dieselien perusominaisuus eikä niinkään sen mersun uutuudesta tai vanhuudesta kiinni. Oikeanlaiset nesteet sisällä ja ajastettu lämmitys niin kyllä se pakkasellakin pelaa. Omistajista vain aina löytyy tätä minä vain ajan ja tankkaan - porukkaa.
Onhan tuossa kyllä perää että yllättävän usein ne ovat juurikin nämä uudemmat premiumautot tuolla tien varrella konepellit pystyssä tai hinurin kyydissä. Vastaavasti taas todella monilla tutuilla on näitä reilusti yli puoli miljoonaa kilometriä nähneitä Carinoita vai mitä lie ovat..helvetin rumia Toyotan farkkuja kuitenkin mutta eivät raaski luopua kun edelleen kuulemma kukkuu kuin uutena..:thinking:
Nykypäivän autot on täynnä turhaa elektroniikkapaskaa joka on vikaherkkää ja sikakallista korjata..tietysti verrattaessa entiseen onhan hienoa että panostetaan turvallisuuteen ja vähäpäästöisyyteen mutta jotenkin on tullut mieleen että nämä luistonestot, ajonvakautusjärjestelmät ym,ym on saanut aikaan sen että autoa ei oikeasti tarvise edes osata ajaa:sneaky:. Tästä nyt on valitettavia esimerkkejä kun luotetaan elektroniikkaan eikä tajuta liikenne tai keliolosuhteita ja kun kinneri lähtee lapasista liian tilanne nopeuden vuoksi eikä "hienot järjestelmät" enää pysty tilannetta hallitsemaan...silloin mennään ja rytisee oikein kunnolla.
tohon lampun vaihtoon niin mulla oli ford mondeo ja siinä oli polttimon vaihto todella fiksusti suunniteltu,umpiosta nosti lukitus liuskat pois johto irti ja umpio käteen,sit vaikka keittiön pöydällä lamput sisään:thumbsup:
-04 A4:ssä 2 ruuvia irti ja 2 löysälle ja on umpio kädessä. Nopeammin vaihtuu polttimot kuin Micrassa missä mahtuu paikallaan vaihtamaan, kun ei tarvitse arpoa missä asennossa poltin menee paikoilleen, eikä luiskahda poltin pois kun koittaa laittaa lukitusta kiinni. Ja tuohon premiumkeskusteluun voisin väittää että ns. premium merkit tekevät niin sutta kuin premiumiakin. Ainakaan en A3:sta enkä edes A4:sta pidä juuri minään. Onhan tuo nelkku moneen saman segmentin autoon verrattuna laadukkaamman oloinen ja hiljaisempi, mutta kyllä se kolleegan Lexukselle häviää 6-0. Vasta tuolla A8, S-sarja ja BMW:n 7 sarjan autoissa on sitä kunnon saksalaista premiumia. Lähinnä puhuin premum merkeistä mitä mielletään premiumiksi, joista tuolla suoli24:llä valitetaan jatkuvasti. Ja kyllä ainakin mielestäni isommat volvot ovat premiumia, enkä nyt puhu mistään seitenneliskulmaisesta vaan uudemmista, väärästä päästä vetävistä.
Tuohon vanha vs uusi keskusteluun on hankala yhtyä kun vanhin autoni oli vm-94 ja vanhin ajamani auto oli vm 91 fiesta, mutta mielummin otan sen uudemman auton, missä käyntihäiriön voi paikallistaa läppärillä, kuin että ropailen jotain kaasutinta ja toivon että vika on siinä. Ainakin mitä olen noita uudempia polttiskoneita joskus korjaillut, on se paljon yksinkertaisempaa kuin vanhemman koneen korjaus. Tosin korjailen pääsääntöisesti sisätrukkeja joten polttikset ovat hieman vieras ala.
Jumalauta että vituttaa, nyt sitten kyynärpäitten kutina on vaihtunut kutinaan PLUS kuivuuteen! Aaargh! Noh, nyt on muksun Abobasea levitetty kumpaankin kyynärpäähän niin tuntuu edes jotenkin siedettävältä.
Volvon laadusta ei pahaa sanottavaa, mutta ne on jotenkin niin profiloituneet tylsän alemman demarikeskiluokan perheautoiksi. Eikä siinäkään mitään vikaa, itselläniki yksi Volvo ollut. :)