Se on kans jännä ku vuotaa aina kuljetuksessa. Ei koskaan pöydällä pystyssä ollessaan.
Printable View
Se on kans jännä ku vuotaa aina kuljetuksessa. Ei koskaan pöydällä pystyssä ollessaan.
Samaa hommaa tekee täällä.
Pari viikkoa kerkesin ajella uutta Subtankkia ennenkuin alko lorottamaan ilmansäätö rinkulan väliin. Pesin kaiken ja kuivailin parhaani mukaan(vaikea kuivata se ilmansäätö rinkula kokonaan).
Nyt ei ole taas viikkoon kuseksinut, en vaan älyä miks toi rupee säännölisin väliajoin vuotamaan. Mysteeri.
Kondensio-nestettä kertyy sinne pohjalle ja sieltä vuotaa pois? Itsekkin jouduin kuivaus&pesu-operaation tekemään.
Taas muistin mikä mua tökki tän Subtankin kans. 21w ja silti saa olla jännäkakka housussa että koska tulee dryhitti. 1.2 ohmin atopää siis kyseessä. Ite se on tehtävä kaikki jos meinaa saada hyvän.
Nyt on pestynä ja RBA vastus 1.1 ohmiin pyöritelty.
Pumpuliin nesteytin ja neulalla tein pienet väylät seinämästä reikiin.. Kyllä on maut ja savut huomattavasti paremmat tällä omatekoisella systeemillä nyt.
Lievää räiskintää oli alussa ja suupalaan tuli nestettä. mut tässä hörytellessä vähentyt nuo roiskinnat.
edit: Ei ole mitään käsitystä pitääkö nuo väylät tehä, vai pitääkö pumpulin siellä olla vaan.
RBA deck nyt käytössä. 0.49 öhmiä nichrome80 langasta, wickiä helvetin vähän ja kyllähän tämä miten kuten toimii.
N80 langan kans työskentely on muuten huomattavasti miellyttävämpää jos vertaa kanthaliin. langan ominaisvastus on kanthalia aavistuksen matalampi, tein siis seittemän kieppiä 3mm ruuvariin. Kanthalilla vastaavat ohmit olis viidellä kiepillä.
Olenko ainut jonka mielestä subtankista maistuu litkut aika mauttomilta? On koitettu 0.5, 1.2, rba dualeilla ja sinkulla ja tehdasatoon säädetty dualit niin aika mauttomat höyryt lähtee vaan aina. Ei auta tehojen säätelytkään juuri yhtään. Tänään laitoin creme bruleeta subtankkiin ja russian 91% looniin niin maussa ihan järkyttävä ero russianin hyväksi. Olis kuitenkin kiva olla joku liero mihin voi vaihtaa reissussa vaan aton jos tarve tulee, kun aina ei voi alkaa säätämään coilien ja wickien kanssa. Onko atlantiksessa tai delta 2 tai jossain muussa lierotankissa selkeästi parempi maku kuin subtankissa?
Mulla on kanssa höyryt mauttomia, sama se mitä atoa käyttää.
Voisko se muka olla jotenkin tankista kiinni? Itsellä on toi plus ja se taitaa ollaa viimeisin versio koko tankista.
Outo juttu. Mun mielestä subtankissa on vähintään yhtä hyvä maku ku Kaiffarissa. Delta II en ole koittanut, mutta Atlantiksen Subtank mini pieksee selvästi. Voisko olla vaan huonohkoja atoja osunut kohdalle? Punaisella tiivisteellä olevat on itsellä toiminut parhaiten, ja pelkästään 1.2 ohmisia atoja käytän. 0.5 ohmisella tulee liian kuumaa höyryä mun makuun.
Mä olen sitä mieltä että Subtankissa on jopa parempi maku kuin kaiffarissa, mutta mä olenkin aika huono tekemään setupeja. :lol:
Vahingossa tuli tilattua 1.2ohm atoja Puffilta mutta ihan yhtä hyviä nämä on ku nuo 0.5ohmiset.
Aina vaa paranee [emoji8]
http://images.tapatalk-cdn.com/15/05...40541a821f.jpg
Vakiopää purettu ja Ni200 lankaa tilalle [emoji106]
Mites muuten _S_ akku kestää, kun voltteja ei paljoa revitä noin matalille ohmeille? Sori OT. ;)
Puhutaan vaan OT mulla on vankila kortteja vaikka muille jakaa :)
Kyllä sellainen kutina on että jaksaa puskea kauemman vaikka piiri joutuu tuossa duunii (pitämään siis voltit ja lämmön kurissa) vs 25W ajoon
Voin lähipäivinä ajaa testimielessä parit akulliset tuollain ja normi coililla katsoo kumpi ajaa enemmän läpi [emoji106]
Ostakaa laite jossa on kaks akkua rinnan niin kestää. Nyt oon tykitelly Flaskilla 23-25w sub miniä ainoana laitteena kaks päivää aamusta iltaan ja akut puolvälissä.
Mut joo. Tää uudempi versio, jossa on ilmareiät molemmin puolin, maistuu paremmalta ku aiempi jossa oli vaan toisella puolella ilmaröörejä. 1.2 ohmisia atopäitä oon ajellu, 0.5 tilauksessa koska nää on ihan liian viileitä omaan makuun.
Ihan mielenkiinnosta: Minkäslainen setuppi tuli, lanka/ohmit? Minkälaisilla wateilla olet kokeillut noita?
mukana tullut pumpuli toiminut mulla kyllä hyvin, makuakin tulee hienosti. Mulla nyt rba:ssa 0,40 kanthalia/ 0,8 ohmia, ajellu tuota 12-18,5 watilla ja toiminut hienosti.
Mulla minisubi ja sillä olen testannut 6 atopäätä (1,2ohm), kahdella tuli muutakin kuin palaneen makua, ei kuitenkaan yhtä hyvä maku mitä esim. Nautiluksella samalla litkulla :(
En kyllä ymmärrä mikä vika itse tankissa vois olla, mut oudon huono tuuri jos 6 atoa olis susia ?????
Vielä olis yksi ato jäljellä, mutta säästin myyntiä varten, mut eipä tota edes kehtaa myydä :(
Rba:ta en oo kokeillut kun näkö ei riitä väkertämiseen ;)
Tyylikäs tuo musta minisubu. Ymmärsinkö oikein että tuossa on paranneltu entisestään rba-pohjaa?
Sopis mun mustan Sharkin päälle ku isi äitin selkään.
Minkä vahvuista kanthalia suosittelette aton uudelleen rakentamisessa jotta päästään 1,5 ohm paikkeille? 3mm poranterän ympärille ajattelin kietaista.
Voisko toi "maun puute" johtua siit et imee "poskareita"? EI itellä oo onkelmia mut tulipas mielehen
Itse vedän kyllä suoraan keuhkoon. Et ei pitäs ainakaan siitä johtua.
Mulla on ollut tätä samaa minin kanssa.
Tosin, ensimmäisen vuodon syy oli varmastikkin se, että lasitankissa oli pienen pieni halkeama,
mitä ei ihan heti huomannut. ->> roskiin ja uusi tankki kehiin.
nyt ei ole vähään aikaan vuotanut (kop kop),mutta eiköhän tuo kohta taas ala..
Itsellä sama, noin 20-30ml jälkeen alkaa vuoto, joka on ihan vitun ärsyttävää kun laitetta nostelee taskusta, jonka seurauksena kädet aina mällissä. Itellä vuotaa siitä säätörenkaan juuresta, ilmeisesti pumpuli päästää nestettä läpi baseen.
Tänään tuli Elektrosavuilta ekat punasilla eristeillä olevat OCC-päät. On muuten helkkarin paljon parempi maku nyt ku niillä vaaleilla.
No niin herrasväki! Ekat höyryt vetäisty Subtakilla ja 0,5ohm valmispäällä, jossa vaaleat tiivisteet. Ja tuohan toimii! Pienin reikä on suht sopiva poskareihin ja kaks isompaa lugn hitteihin, pelkäsin ettei tuolla voisi poskareita edes vetää mutta huoli osoittautui turhaksi. Tällä hetkellä käytän tuota mekaanisella nemmyllä, 50W minätikkua odotellessa saapuvaksi. :thumbsup:
Ja kysymyksiä: minkäs mittaisia imuja yleensä otatte tällä, ja minkä koon ilmarei'illä? Kyselen siksi että olis vähän hajua miten tää suoriutuu ennenkuin wikki käryää. :)
Itsellä about 60VG/40PG nesteet käytössä, se varmaan aika optimi näille valmispäille?
Jos teillä vuotaa tuo ato niin mistä kohtaa? Lasin ja pohjan välistä? Vai ilmarei'istä?
Ja ehkä tärkein kysymys! Millä pe*keleellä saa tuon lasin irti tuosta topcapista rikkomatta lasia ja käsiään?? :laugh: On nimittäin aivan helvetin tiukassa tuo lasi! Löytyykö vippaskonsteja minkä pitäisi auttaa? Pakastin tms??
Muutaman sekunnin lunghittejä 21w 0,5ohmin atopäällä, ei oo kuivaa antanu vielä, paitsi ehkä kerranpari talvipakkasilla.
Aluks vuoti 2/3 subeista ilmareijistä ja tai lasin ja aton välistä mut lasinvaihto/kääntäminen/tiivisteiden vaihto auttaa siihen.
2 lasi lähti ihan nätisti irti, mut kolmannesta lähti vasta kirveellä. Halkes ja oli pakko vaihtaa mut en saanu irti mitenkään niin oli pakko hajottaa koko lasi et sen sai vaihdettua.
Thanks for the info, bro! :) Joo, siis tuo lasi on oikeesti ihan järkyttävän tiukassa tossa. Tänään posti toi myös varalaseja, oisin halunnut sovittaa ovatko oikean kokoisia, pitäisi olla authenticeja kyllä.
Niin ja jostain olin lukevinaan että tuossa olis 4 erilaista ilmareikää, omassa basessa ei ole kuin tasan tarkkaan kolme; se horohahlo, sit sellainen ehkä 2mm halkaisijaltaan ja sit minireiät. Nämä siis kaikki tuplana. Onko jollain oikeesti neljä säätöä näissä? :)
Niin ja onhan tuo topcap ihan vetämällä kiinni, eikös juu?
Subtankissa (25mm) on neljä asentoa ilmansäädölle; 3 reikää, 2 reikää, 1 reikä ja kiinni - Minissä, Nanossa ja Plussassa semmoset mitkä kuvailit.
Se lasi lähtee normaalisti ihan vetämällä siitä metallikehikon päältä, minissä oli tosin mullakin aika pirun tiukassa. Lämmin vesi ja kiertämällä veto avitti irrotuksessa.
Kiiti jorpakko! Tosiaan itsellä tuo Mini niin tämä selvitti asian. :) Hitto jos olis kämpässä kylpyamme niin ottaisin tuon sinne seuraksi jos sen jälkeen suostuisi lasi irtoamaan :D
Ota tippi irti ja laita se tankin sisään sen ilmaputken/piipun päähän. Pidä lasista kiinni ja työnnä peukalolla tippiä. Itse avasin juuri tänään omani noin. Jos on tiukassa, niin pidä tankkia lähellä seinää tai jotain, mistä saat osat helposti kerättyä. Itellä lensi tippi ja tankki erisuuntiin ja sai etsiä mokomia kun en arvannut että ne sinkoo niin vauhdilla.
Mä sain lasin irti kun laitoin tankin (ilman pohjaa tietty) 5 minuutiksi tulikuumaan veteen teemukiin. Sen jälkeen nopea kuivaus, nahkahanskat kädessä kiinni että sai pitävän otteen, ja plop!
Tekeekö noilla valmiilla nikkeliatopäillä mitään? Lämpösäätelyä haluis päästä kokeilemaan ja rakenteluun oon täysin kypsä. :eek: