Meshiä ei ilmeisesti saa työntää tankin pohjaan saakka? Se ei tosin ollut syynä, mutta kysynpä kuitenkin sitäkin.
Printable View
Sähkön kuuluisi kulkea vastuslankaa pitkin plusnavalta miinukseen. Huonosti tohotettu tai kokonaan tohottamatta jätetty mesh johtaa sähköä, ja maadoittaa runkoon. Eli sähkö kulkee plusnavalta meshiin, ja meshistä runkoon. Tuloksena joko hehkuva lanka juuri tuosta kohtaa mistä sinulla hehkui, tai lanka poikki. Vastuslanka ei tällöin kuuemen lainkaan, paitsi tuosta kohdasta mistä sähkö ehtii mennä (plusnavalta meshiin kulkeva pätkä)
jos ei tohottaa halua niin tiiviste siihen meshireikään. Silloin ei johda maihin.
Katso ettei mesh osu pohjaan ja varmista, että Kanthal on A/A1 laatua. Itselläni ainakin toimii moitteetta :)
Langan tosiaan saa poikki, vaikka meshi-reikä onkin eristetty, koska meshin vastusarvo on olematon.
Hyvälaatuinen kanthal ja pienemmät tehot kehiin niin ei pala poikki ja jotain kerkii asian eteen tekemäänkin :)
Millä laitteella muuten sait tuon langan palamaan?
Mä en ole saanut kertaakaan tota tohottamatonta meshiä toimimaan niin, että kierrän langan meshin ympärille, vaan kierrän vastuslangan esimerkiksi poranterän ympärille paikalleen, vedän poranterän pois ja työnnän meshin samasta reiästä sisään.
Ilmeisesti sulla on ollut siis liian kireällä vastuslanka siitä kohtaa, josta se palaa poikki.
Yleinen ohje vastuslangan kireydelle on, että sen pitää ottaa tasaisesti jokapuolelta kiinni meshiin, mutta niin löysästi, että pystyt pyörittämään meshiä vastuskierrukoiden sisässä. Tällöin ei voi mennä pieleen.
Vaikka sulla ei ole tohoa, niin suosittelen silti tekemään nestepolttoa sytkällä meshirullaan, helpottaa tekemistä kummasti.
Lava Tornado 3 volttia.
Voiko lanka olla liian löysästi meshin ympärillä?
Tällein se kannattaa tehdä, mikäli helpolla haluaa päästä.
Mutta itse sain kerralla toimimaan tuon ilman tohoa ja vapaalla kädellä pyöritin kanthalin meshin ympärille, ja ottaa joka kohdasta kiinni meshiin. Osaiskohan joku viisas selittää, että miten toi on mahdollista? Mesh-reijän eriste on paikoillaan.
Voi olla, mutta tuolloin se ei kyllä pala poikki, ei ainakaan se mun antama lanka, vaan hehkuu tasaisesti punaisena. Liian löysästä langasta tulee se ongelma, ettei se neste pysty hyppäämään sieltä meshiltä sinne langalle, vaan lanka hehkuu punaisena myös vaikka meshissä olisi juissia
Jep, mulla on jatkuvia ongelmia wickauksen kanssa. Käyttänyt 400:sta meshiä. Vaikka kuinka oon poltellut nesteellä (n. 5 kertaa), niin ei tahdo wickata kunnolla. Keskireikäkin on mielestäni riittävän iso. Tänään tuli tuota 500:sta meshiä postissa. Josko koittais sille, wickaisiko paremmin.
Wickauksessa huomasin sellaisen seikan, että jos tekee vähänkään liian tiukan eristettyyn reikään niin wickaus tyrehtyy suurin piirtein puoliväliin ??? Hieman väljempi niin johan toimii.
Toho on kyllä suositeltava hankinta.
E-röökissä kun ei ole sitä sytyttämisen ja stumppaamisen niin sanottua riemua (jota on joku täällä kaipaillut), niin toi tohotus tulee ihan uudeksi riemuksi. On kiva tohottaa. Vettä lasi, toho, tohhhhhhhhhhhhhh ssshhhhhhhh..... tohhhhhhhhhhhhhh sshhhhhhhhhhhhhhh....... tohhhhhhhhhhhhhh ssshhhhhhhhhh. pssst!
Tulee hyvä fiilis kun on käsissä jäykkä kunnolla hapettu mesh, vaikka sitä ei tarttiskaan :D
Pervo harrastus. Tekisimpä duunini yhtä innolla!
Sytkärillä kuumensin, kaksi kertaa nestepoltin.
Nyt hehkui lanka ylhäältä ja alhaalta kunnes paloi alhaalta poikki.
Nyt toimii.
Viileä höyry, löysä imu, makua kaipaisin enemmän. 1.8 ohmia näyttää Lava, nostelen voltteja pikku hiljaa. Paljonkohan tuo kestää?