Kannattaisko pikkaisen höllätä ilmaruuvia? Mulla antaa hirmy höyryt muutenkin vaikken ahdista ilmaa.
Se ilman ahdistaminen suurentaa alipainetta tankissa ja siten lisää mehun saantia.
Printable View
No sun mieliks vähän avasin ilmaruuvia :D
Tosiaan , tykkään kun on vähän tota imuvastusta eikä ole niin kuin pillistä vetelisi :D
Tosin seuraavaan tankilliseen meinaan kyllä pudottaa tota nikkiksen vahvuutta...
Kolme päivää nyt tällä höyryteltyä ei voi muuta kun ihastella.
Nesteen nikotiinimäärät on joutunut puolittamaan että pystyy yskimättä imemään. :esmoke:
Onko toi nikotiinin pudottaminen sama juttu kun mitä penelopen kanssa oli? :D Itte en oo kayfuniin kerenny ees setuppia tekemään vielä. Tänään vois tehdä kun yöllä töistä pääsee.
Setupin teko:
http://www.youtube.com/watch?v=cDkISlUeqdA
Thx Jalippo, saihan tuosta muutaman hyvän vinkin mitä ei vielä ite ole hokannu. Tänään tekasin uuden tolla wickillä mitä tuossa tuli mukana, jotenki tuntuu et maku puuttuu mut höyryä tulee ihan kiitettävästi. Täytyy tulittaa jonkin aikaa ja kahella löytyykö se makukin.
Tuo wick muuten mitä tuossa tuli mukana tuntuu jotenki huonolta, tollasta litteää narua :smoke:
Miltei identtisellä tyylillä oon setupit tehny.
Kayfuni on luultavasti paras e- röyhyyn liittyvä ostos minkä olen tehnyt.
Kiitos videosta.
Mitä muuten tuo ES nimessä tarkottaa? Ei tuu muuta mieleen ku pc-komponenteista engineering sample. ???
Ite väänsin viimeks kokeilun vuoks noi vastuslangan päät sinne navoissa oleviin reikiin ja taivuttelin wickin kaarelle ilmareiän päälle. 2,2 ohmia, 3mm silica ja 0,16 nicr. Tuntuu lämpimälle eden.
Jumankekka. Ei oo kyl pojat turhaan hehkuttanu tätä. Vähän tuli korkee ohminen setuppi(1.4), mut mennään nyt tolla. Ei myöskään tunnu mitään kauheeta kurkkutuntumaa tulevan, mut maku ja höyryn määrä on todella hyvä. Pistin tarkotuksella tommosen nestee, mitä mulla on ollu oikeestaan kaikissa vehkeissä mitä mulla on ollu ja maku on paras ja voimakkain ihan selkeesti tähän astisista. Spheroidi vaan ainoastaan pääsee aika lähelle. Miten hyvin muuten toi makrolon tankki kestää nesteitä? Samaa luokkaa noitten kir fanis tankkien kanssa? Pistin nyt varmuudes simmosen nesteen mikä kestää kaikissa tankeissa, mut olis jatkoa varten ihan hyvä tietää. Näyttää vielä caravelan kanssa ihan hybridiltä. Onneks otin ton kokonaan kirkkaan caravelan kun nää sopii niin pirun hyvin yhteen.
Tänään sain omani. Yllättävän tyylikäs melallitippi ja ruuvari tuli kaupanpäällisiksi. Sen verran tyylikäs että olen harkinnut tuollaista itekkin hankkia. Aina ennen nuo kylkiäistipit on saanut poistaa takavasemmalle. Eka setuppi tuntio onnistuvan hyvin ja maku ja höyryn tuotto oli mahtavaa, vikkas kuin eläin...kunnes huomasin että vikkaa yli. Taitaa ilmareiästä ulos pukata kun siltä puolen on provari koko ajan märkä. Täytyypi tutkia mitä kämmäsin, Jalippon ohjeen mukaan yritin tehä. Pitää katsoa video uusiksi.
Oiko tässä paketissa pitänyt tulla myös pienempiä o-renkaita varaosiksi? Mulla oli pelkästään isoja. Valitettavasti Makrolon tankissa oli ilkeä naarmu, sen tulen reklamoimaan. kuplamuovikuori oli ehja, joten täytyy olla aikasemmin tullut.
http://blg.mypicturetown.com/image/P...item.JPG?rot=1
http://blg.mypicturetown.com/image/P...item.JPG?rot=1
Mulla on kanssa alkanut Kayfun vuotamaan oikeen huolella. Työntää tuolta ilmareiästä tavaraa pihalle vähän väliä.
Avasin tuossa tuon collector-tank systeemin ja se oli myös ihan täynnä nestettä. Voiko olla jos on liian vähän wicklankaa tuolla kupissa niin neste pääsee nousemaan coilin ja ilmareiän väliin ja sitä kautta työntää nestettä pihalle?
Sisäkuppi kuivana onnistuin survomaan silicat kunnolla nestereikien kohdalle ja nyt vikkaa kuin unelma. Varmasti tolla Jalipon märkämenetelmälläkin toimii, mut pitää ainakin harjotella kuivana, märkänä kun en nähny miten ne langat meni ja survoin niitä sit puolisokeena kupin johjalle.
Mahtavaa makua, mahtavaa höyryntuottoa. Ja toi coilin teon nopeus on tosi iso plussa. Ulkonäollisesti aika tylsä laite, mutte noi kaikki muut ominaisuudet on kuitenki tärkeempiä.
Wickkilangallakin on varmasti merkitystä. Ensimmäisen setupin joka alkoi lainehtimaan tein kierretyllä 3mm silcalla. Siinä langan kuppiinsurvomisvaiheessa se jo alkoi purkaantumaan ja siitä tuli sellainen irtolanka. kun taas tää toinen set up on tehty punotulla, paketin mukana tulleella langalla (neljä lankaa coilin läpi). Se pysy kasassa ja sen sai tiiviiksi tupoksi tungettua paikoilleen.
ES tulee materiaalista saksaksi eli Edelstahl= Stainless steel
Jalipolta loistovideo jälleen kerran. Itse tapaan työntää hammastikun ilmareiän ja setupin välistä. Sillä saa näppärästi setupin kivalle kaarelle, ja se minusta auttaa positiviisesti höyryn määrään ja makuun. Samalla se varmistaa ettei setup jää liian lähelle ilmareikää ja aikaan saa kapilaarista vuotoa. Ilmareikää ei sitten kannata sormea tiiviimmällä keinolla koittaa sulkea.
Ainakin tolla 3 mm tuplasilicalla wickkaa niin hyvin, että ilmasäätö voi olla tosi avoinna ja höyryt on sen mukaset. Tosin tykkään kyllä löysemmästä imusta..
En oo saanu Kayfunia vuotamaan vielä, mutta en tiiä oonko sit vaan niin tarkka täyttöjen yhteydessä? Ymmärtäny että kun collector tankkiin saa riittävästi nestettä niin tulvaa on enää vaikea pysäyttää?