Onnittelut etukäteen :)
Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Printable View
Onnittelut etukäteen :)
Toivottavasti kaikki menee hyvin.
no jatkoa seuraa kun pienokainen on putkahtanut maailmaan <3 ja kiitos jo etukäteen onnitteluista
Onnea matkaan :) toinenkerta menee rutiinilla.
Meillä oli hyvä et toisen kanssa kerittiin edes sairaalaan :)
Onnex olkoon!..tupla höyryt ja paukut sen kunniaksi ;)
Tulta päin vaan...isien huoneessa vaihdat vaatteet kädet täristen. Toivottavasti homma hoituu nopeasti, ettei veny odottaminen jumalattoman pitkäksi. Meillä käynnisteltiin 4 päivää...aamusta iltaan istuskelin sairaalan kovalla tuolilla ja odottelin. Lopuksi vietin yhden yön synnytysalissa...mulle tuotiin jopa vapaana oleva sänky :D Seuraavan päivä alkoi sitten tapahtua...kylläkin vasta siinä puol viiden aikaan. Vaimo se ponnisteli pojan maailmaan ja minä pysyttelin siellä vaimon kasvojen alueella...lopuksi kätilö nosti poikaa minua kohde ja sanoi: "isä leikkaa nyt napanuoran" (huom, tämä oli ainoastaan ilmoitus, ei kysymys). Leikkasin napanuoran ja silloin iski tajuntaan, että poika tuli...näin jälkikäteen pystyn rehellisesti tunnustamaan, että kyyninen ihminen sisälläni sai aimo kolauksen ja ihmisyys otti omaa tilaansa. Kätilö ja hoitaja ympärillä...ja minä poika purskahdin itkuun :) Sitä ei ohjattu järjellä vaan se vei mukanaan...
Tosiaan onnea synnytykseen ja tiedossa on ainutlaatuinen tapahtuma monin tavoin...höyryt sille! :esmoke:
onnittelut ja höyryt sille! :esmoke:
Onnittelut!
Mahtihomma, onnittelut! Itselleni syntyi tässä 10. päivä esikoinen, tytär perkele :D Täällä homma on ollut hieman enempi jännäämistä, kun ei ihan vielä tuo lapsenhoito ole niin hyvin hanskassa kuin toivoisi, mutta tulta ja tappuraa (pissaa ja kakkaa) päiten leuka pystyssä! Tsemppiä sinne myös :)
onnea! se ilokaasu on muuten aivan haitarista O0
no perkeles ku mäkää en ekas synnytykses saanu koittaa ku kätilö kielsi (on kuulemma isät vetäny sillä sellasia övereitä et niitä on jouduttu poistaan synnytyssalista :D)
ehkä koitan tässä tulevassa synnytyksessä salaa ku kätilö menee käymään jossain :D :smoke:
Ite koitin sitä ilokaasua salaa kun kätilö oli muualla käymässä, eihän se edes miltään tuntunut. Siinä sitä pössyttelin ja annoin eukolle takas, kun näytti enempi tarvittevan ilmeen perusteella :D
Mäkin sitä otin ja tuli kyllä tarpeeseen, tuli kevyt ja rauhallinen olo. Tosin taisin tarvita sitä enemmän kuin puolisoni, koska taisin itkeä siellä kaikkein eniten... niin se pikkuinen tyttö vei raavaan Güntherin sydämen.
Nyt jo kaksivuotias reipas isin tyttö. ;)
Nimim. Olin niin sekaisin koko hommasta etten tajunnut itkeä.. vaikka jotain lirua silmäkulmaan tulikin. Lähinnä meinasin pyörtyä kyllä :D
Kolme kertaa olen ollut vastaanottamassa, hienoja kokemuksia :) Ja ihan jokaisella kerralla toivomukseni välilihan tiukemmasta tikkaamisesta on saanut huonon vastaanoton :D
Jooh, kyllä sitä itellä kanssa linssit huurustu melko haipakkaan. Vielä synnytyshuoneessa olin rauhallisena ja kaikki hyvin, mutta kun napanuora luiskahti lopun lapsiveden kera niin, että paniikissa 4+ hoitajaa/kätilöä/lääkäriä lähtivät hätäsektioon mun elämän jatkumisen kahden syyn kanssa alle minuutissa ovesta ulos, niin sellainen näky ja voimattomuuden tunne Murtaa Miehen. Onneksi pääsin nopeasti ns. "vastaanottohuoneeseen" odottamaan sektion tulosta ja sieltä se tyttö tuli parkasten. Kun tajusin että hätä oli ohi, niin tipuin lattialle, tärisin ja itkin onnesta. Sellainen ~12 kätilöhenkilökuntaa siinä oli sitten onnittelemassa, keräsin itteni, otin tytsyn syliin ja siinä sitten oltiin isä ja tytär 2½h ihan kahdestaan kunnes äitee heräili heräämössä. Monesti olen kuullut kuinka mahtava/kauhea kokemus tuo on, mutta ei sanat sille oikeutta tee. Se on vaan itse koettava että ymmärtää :)
Meillä synnytyssalissa emäntä jo hermostu mulle että lopeta jo se ilokaasun imppaaminen..kaasun vaikutus ja nopea imeytyminen riippuu hengitustekniikasta ja itse tietysti väännin varkaiten hanat täysille :laugh: