-
Vs: Yleinen hintakeskustelu
hehe hauskaa OT:nä e-mehut näppiksellä :(
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Andrei
Hävettää ja naurattaa tämä keskutelu nytten...miks ihmsten pitää puuttuu toisen hankintoihin?! Jos joku saa tyydytystä tästä harrastuksesta ja kalliimista mutta varmasti paremmista vehkeistä niin mikäs siinä on vikana ? Minä ainaki tykkään korkealaatuisista vehkeistä mistä se vapotellukin muuttu täysin tyydyttvämmäksi :)
Mutta kun se korkealaatuisuus on vain mielikuva!
-
Tässähän selkeesti menee asioiden edelle se kuuluisa suomalinen perussairaus nimeltään kansantauti eli kateus, Ja toinen on sitten se mustasukkaisuus. Näillä elementeillä on tapettu rakkaat ihmiset, pitäkää nyt pötkylät piilossa jotta naapurit ei näe.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Andrei
Hävettää ja naurattaa tämä keskutelu nytten...miks ihmsten pitää puuttuu toisen hankintoihin?! Jos joku saa tyydytystä tästä harrastuksesta ja kalliimista mutta varmasti paremmista vehkeistä niin mikäs siinä on vikana ? Minä ainaki tykkään korkealaatuisista vehkeistä mistä se vapotellukin muuttu mielestäni täysin tyydyttvämmäksi :)
Näin ettei tule provo.
-
Re: Yleinen hintakeskustelu
Itse niin addiktoituvaa tyyppiä jotta ainut tapani päästä tupakasta eroon on tehdä samantapaisesta asiasta itselleni harrastus. Luovu yhdestä ota kaksi tilalle, mut toista en kerro :)
-
Re: Vs: Re: Vs: Yleinen hintakeskustelu
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja hulluhöyrypää
Tuohon asti jaksoin sun sekoilua tavata. Pointti on se, että minä poltin vielä pari vuotta sitten 1,5 maksi askia päivässä. Joten minun on hyvin hankala käsittää, että joku voisi tarvita 6V vehkeitä sähkötupakointiin. Saatikka, että täytyisi hankkia harrastus mielessä isompia. Mikä helvetin harrastus se on? Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään.
Onko sulla lukihäiriö vai etkö muuten ymmärrä kirjoitettua tekstiä?
Mulle riittää 10w joka vehkeen kans jos ees sitä ymmärrät??????
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasseri
Tässähän selkeesti menee asioiden edelle se kuuluisa suomalinen perussairaus nimeltään kansantauti eli kateus, Ja toinen on sitten se mustasukkaisuus. Näillä elementeillä on tapettu rakkaat ihmiset, pitäkää nyt pötkylät piilossa jotta naapurit ei näe.
Ei. Siinä olet väärässä. Ainoa mikä vituttaa enemmän kuin kateus on typeryys.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hulluhöyrypää
Mutta kun se korkealaatuisuus on vain mielikuva!
Ei se mikään mielikuva ole.
10 euron vehkeessä helposti menee esim. 510 liitin paskaksi hyvinkin nopeasti, elektroniikka ei ole mitään top of the line tavaraa, kierteet hajoavat ym ym.
Itse tykkään ainakin siitä että ei tarvitse arpoa kun lähtee viikonlopuksi mökille että pitääkö ottaa 15 boxmodia mukaan vaan siltä varalta että puolet niistä todennäköisesti laukeaa viikonlopun aikana vaan ottaa yhden provarin ja tietää että se toimii, ja toimii vielä 3 vuoden päästäkin kun lähtee sinne mökille.
Toisin kuin nuo halvemmat laitteet.
-
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
fEE
Vähän jo odottelinkin tätä :)
-
On se jännäjuttu jos hhp saa samat höyryt bogesta ja esim kayfunista. Ja kun nyt niistä hinnoista puhutaan niin kyllä mä maksan mielelläni hyvästä korjattavasti vaikka 200€ tietysti mä bogesta maksan sen euron mutta niinkun eroahan nyt on ku yöllä ja päivällä.
sama homma putkissa kiinanrimpula räks suomen rimpula ei räks
-
Jumalauta ei helvetti..pidän järjen käsissä ja en osalistu tämmöiseen keskusteluun enää :D toivottavasti tämmöisiä ei tule enempää tässä vaikka hauskaahan näitä on katsoa ja nauraa :D
-
Re: Vs: Yleinen hintakeskustelu
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja E-Marlboroman
Vähän jo odottelinkin tätä :)
Pelastaa tilanteen:D
Nyt saunaan ja pari kaljaa hermojen viilennykseen!
-
Vs: Re: Vs: Yleinen hintakeskustelu
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasso
Hyvät perustelut sulla;)
Älä rupee dissaan kalliimpia vehkeitä, käytä vaan niitä edullisia vehkeitä, äläkä mollaa niitä jotka haluaa laittaa rahaa enemmän kiinni näihin vehkeisiin;)
Helveti hieno asia että selviät niillä mutta älä rupea vittuilemaan niille jotka sijoittaa rahaa ns kalliimpiin vehkeisiin.
Autovertaus hyvä esimerkki, toiset ajaa ladalla ja ovat tyytyväisiä, joku hullu ostaa mersun tai bemarin ja ovat tyytyväisiä?
Pitääkö kaikki laatu saada halvimmalla hinnalla? Köyhä ostaa kaks... yhden halvan ja sen jälkeen sen kalliimman;)
Halpa ja hyvä on erittäin harvoin samas paketis:)
Noniin luin sen nyt loppuun. Jälleen kerran tuli se auto vertaus, joka ontuu pahasti.
Oikea auto vertaus olis jos meillä olis Toyota ja Ferrari jossa molemmissa olis 600hp, koska toisinkuin autoissa sähköröökeissä ei ole paljon suoritus eroja.
Olen BMW kuljettaja :D
-
Ehkä isoin ongelma on se ettei HHP:llä ole nyt ollenkaan omakohtaista kokemusta näistä laitteista. Metallialan duunarina kuvittelee kaiken metallin olevan samanlaista (pitäs niistä toleransseista ja laaduista hiukka tietää tuonkin alan ihmisen...) ja että kaikilla modin tekijöill on omat pajat joissa tehdä putkia. Minun mielestä ihminen jolla ei ole mitään kokemusta eri laitteista ei niistä myöskään mitään voi sanoa. Hyvänä esimerkkiä tuo väite että Darwin on vain patteri kotelo, osoitti hyvin tietämättömyyden laitteiden ominaisuuksista ja eroista.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hulluhöyrypää
Noniin luin sen nyt loppuun. Jälleen kerran tuli se auto vertaus, joka ontuu pahasti.
Oikea auto vertaus olis jos meillä olis Toyota ja Ferrari jossa molemmissa olis 600hp, koska toisinkuin autoissa sähköröökeissä ei ole paljon suoritus eroja.
eGo ja Darwin rinnakkain on just sama asia kuin lada ja ferrari rinta rinnan. Mullakin bemarin paska.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hulluhöyrypää
Minä voin metallialan ammattilaisena kertoa sinulle, että se runko ei ole paskankaan arvoinen. CNC koneen työtunnit ei maksa mitään, ja piirilevy on myös suht halpaa. Ainoa mikä maksaa on käsityö.
Hitto.. eiku suunnitellaan modi, ostetaan romikselta metallia ja hullu hoitaa meille CNC koneilla upeat modit ilmaiseksi.
-
Hommaa lada niin pääset asian ytimeen! Ymmärrät tiedostetusti luettua tekstiä vai? Ainakin ymmärrät kolme kirjainta yhteen kirjoitettuna eli PNV!
Alumiinivanteet ja puuratti, ei ne tee autoo vielä8)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hulluhöyrypää
Okei :D
I'll rest this case.. lol
-
Ootte kaikki iha perseestä. Höyryttäkää niillä mikä hyvältä tuntuu ja thats it. Rupee nää foorumit kohta muistuttaa jotai murobbs bf3 threadiä.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
pki
Hitto.. eiku suunnitellaan modi, ostetaan romikselta metallia ja hullu hoitaa meille CNC koneilla upeat modit ilmaiseksi.
Sulla se ei vieläkään uppoa kaaliin, mitä on massatuotanto.
-
Re: Vs: Yleinen hintakeskustelu
Lainaus:
Minä voin metallialan ammattilaisena kertoa sinulle, että se runko ei ole paskankaan arvoinen. CNC koneen työtunnit ei maksa mitään, ja piirilevy on myös suht halpaa. Ainoa mikä maksaa on käsityö.
Kuinka paljon haluat maksaa käsityöstä? Minua ei kiinnosta onko laitteen tehnyt kone vai Keijo. Se on sinun päätettävä.
Öö nyt vasta hokasin ton sun kommentin... CNC KONEEN TYÖ EI MAKSA MITÄÄN? Ootko tosissas? Et voi olla tai sitte oot vaan niin yksinkertainen... Kysyppä mitä maksaa tunti pyörittää+työkalukustannus cnc-koneella?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
LSVap
Ehkä isoin ongelma on se ettei HHP:llä ole nyt ollenkaan omakohtaista kokemusta näistä laitteista. Metallialan duunarina kuvittelee kaiken metallin olevan samanlaista (pitäs niistä toleransseista ja laaduista hiukka tietää tuonkin alan ihmisen...) ja että kaikilla modin tekijöill on omat pajat joissa tehdä putkia. Minun mielestä ihminen jolla ei ole mitään kokemusta eri laitteista ei niistä myöskään mitään voi sanoa. Hyvänä esimerkkiä tuo väite että Darwin on vain patteri kotelo, osoitti hyvin tietämättömyyden laitteiden ominaisuuksista ja eroista.
Sinä kun tunnut luulevasi tietävän toleransseista ja laaduista, niin voitko huvittaa minua kertomalla miten ne käytännössä parantaa höyryttely kokemustasi?
Ja se sun Darwin on edelleen ihan yhtä arvokas kuin mikä tahansa taskulampun runko.
-
Massatuotannosta voidaan puhua ehkä juuri egojen ja jopa provareiden tasolla. Top end-modien tuotantoerät ovat kuitenkin yleensä joitain kymmeniä, ehkä satoja, kappaleita. Aika kaukana massatuotannosta.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hulluhöyrypää
Sinä kun tunnut luulevasi tietävän toleransseista ja laaduista, niin voitko huvittaa minua kertomalla miten ne käytännössä parantaa höyryttely kokemustasi?
Ja se sun Darwin on edelleen ihan yhtä arvokas kuin mikä tahansa taskulampun runko.
Miten ne renkaat parantaa sun ajokokemusta? Pystyyhän sitä pelkillä vanteillakin ajamaan.
-
Darwin hitusen huonohko verrokki, se kun on ruma kuin piru, mutta sisältä edelleen ylittämätön.
Valitettavasti luovuus loppui kuoren suhteen kesken, eli siinä suhteessa omasta mielestäni eGo kyllä vie, ei sitten muuten.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasso
Öö nyt vasta hokasin ton sun kommentin... CNC KONEEN TYÖ EI MAKSA MITÄÄN? Ootko tosissas? Et voi olla tai sitte oot vaan niin yksinkertainen... Kysyppä mitä maksaa tunti pyörittää+työkalukustannus cnc-koneella?
Ei nyt millään pahalla arvon Jasso, mutta eiköhän ne tehtaat oo jo koneensa maksaneet.
Ne katsos tekevät paljon muutakin kuin pelkkiä sähkötupakin runkoja.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Miten ne renkaat parantaa sun ajokokemusta? Pystyyhän sitä pelkillä vanteillakin ajamaan.
Tässäkään vertauksessa ei ole mitään järkeä.
-
JEE MEILLÄ ON UUS LEGENDA HHP!
Kiitokset siitä, olemme nauttineet läsnäolostasi täysillä.
Toivottavasti viihdytät meitä vielä pitkään viisaine kommentteineen...
Tulee mieleen alkuajoilta kaveri jolla oli tiedossa yybermodi joka siihen aikaan pyyhki Darvinilla lattiaa;)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hulluhöyrypää
Ei nyt näinkään. Perus Ego antaa sen mitä antaa ja ei mitään muuta ja siihen ei välttämättä kannata alkaa mitään omilla vastuksilla varustettuja KayFuneja ja muita laittamaan, kun saisi millimetri mitalla mittailla vastuslankaa, että saa varmasti oikean pituisen. VV-vehkeellä se ei niin tarkkaa sitten olekkaan, mutta amppeerit on rajoitettu piirien suojaamiseksi ja ei välttämättä anna höyrytä sitä 100W teholla litraa henkäyksellä. Sitten taas mekaaniset on vain järjettömän kestäviä, koska ei ole mitään piirejä joihin tulisi oikosulkuja ja toiminta savu tulisi pihalle höyryn sijaan.
Ja jos vertailuja haetaan niin yksi voisi olla kitaravahvistimet. Toinen hankkii sen satasen transistorivahvarin ja toinen hankkii sen muutaman satasen maksavan putkivahvarin. Molemmista lähtee ääntä samalla tavalla ja kuulostavat ihan samalta kun Alexi Laiho menee soittamaan 20 efektin läpi säröä. Erona vain on se, että transistorivahvarit kuulostavat kaikki samalta kun soitetaan ilman efektejä, putkivahvarit taas ovat yksilöitä ja jostain Rolandin käsin tehdystä putkivahvarista saa pulittaa helposti 10 000€. Varsinkin blues-kitaristit ovat nirppanokkia vahvareistaan ja ovat valmiita pulittamaan satoja tuhansia jostain 50-60-luvun kolme kertaa palaneesta ja neljä kertaa ojasta löydetyistä vahvareista, vaikka kaupasta saisi muutamalla satasella samoilla spekseillä olevan vahvistimen, erona vain soundi.
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hulluhöyrypää
Sulla se ei vieläkään uppoa kaaliin, mitä on massatuotanto.
Onko CNC ilmaista jos seo on massatuotantoa?
Oikeesti.. ymmärrätkö mitään lukemaasi?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Massatuotannosta voidaan puhua ehkä juuri egojen ja jopa provareiden tasolla. Top end-modien tuotantoerät ovat kuitenkin yleensä joitain kymmeniä, ehkä satoja, kappaleita. Aika kaukana massatuotannosta.
Voit uskotella itselles mitä haluat, mutta totuus on että heität hynää roskiin.
-
No kyllä se käytettävyydessään pieksikin, jollei sattunut pasksti kasattu versio.
Ei se silti mikään uber ollut.
VVPV siis.
TOMMI,TUU TAKAS!
-
Otappa järki käteen.
Jos kiinanpojat suunnittelee sun patterikotelon ja sen elinikäinen menekki on laskettu 10k tasolle ja sunnittelu on maksanut 10ke, niin sen modin hintaan sisällytetään se 1e siitä suunnittelukustannuksesta.
Jos suomipoika kehittää sen sun patterikotelon, mitä et juttujesi perusteella tule ostamaan, elinikäinen menekki on laskettu 100kpl mukaan, mutta suunnittelu on maksanut saman verran kuin tuossa kiinaputkessa, hintaan sisällytetään 100 euroa.
Se että missä vaiheessa suunnittelun kustannukset versus menekki kohtaa ylivertaisuutensa ja onko se kannattavaa, en ota kantaa.
Todellisuudessa tämä haitari on vielä isompi
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hulluhöyrypää
Tässäkään vertauksessa ei ole mitään järkeä.
Aivan yhtä paljon siinä on järkeä kuin sun kirjoituksissas. Jos modin kierteet on paskat, kiristyy ja löystyy omia aikojaan, nappi toimii joka kolmas kerta ja alacapin liimaukset kusee niin kyllä se höyryttelykokemus jää aika saatanan vajaaksi. Samanlain kuin autolla ajaminen ilman kumeja ois aika paska ajokokemus.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
hulluhöyrypää
Voit uskotella itselles mitä haluat, mutta totuus on että heität hynää roskiin.
Päinvastoin, mä jopa teen rahaa ostamalla ja myymällä kalliita modeja. Sä heität olematonta hynääs roskiin osatamalla ö-laatuista roskaa, jonka elinikä on kuukausia korkeintaan ja jonka jälleenmyyntiarvo on nolla.
-
Re: Vs: Re: Vs: Yleinen hintakeskustelu
Lainaus:
Ei nyt millään pahalla arvon Jasso, mutta eiköhän ne tehtaat oo jo koneensa maksaneet.
Ne katsos tekevät paljon muutakin kuin pelkkiä sähkötupakin runkoja.
Eli tekevät ilmanedestä kamaa ulos?
Nyt loppu kyl huumori... Oot 15-vee
tai täysin markkinataloutta ymmärtömätön duunari...
Taistele tuulimyllyjä vastaan niinpaljon ku jaksat. Mulla loppu rautalanka ja hermot!
-
Ja esimerkiksi Somniumin tuotteistamisen ja alkupääoman laittaminen ei ole kauhean kaukana tuosta 10ke:sta.
-
Joono jos mäki olisin tilannu 10 000 kiuasta het alkuun ni ei niille paljon kappalehintaa tulis mutta ensinnäkin olisin joutunut palkkaamaan joka ikisen juopon ja muuten vaan hullun että olisin saanu ne liikkeelle :D Ei tuollaiset pienet erät mitään halpoja ole... ainakaan höyrähtäneelle :P
-
Raha ei tee ketään onnelliseksi, mutta itken mieluummin Jaguarissa kuin linja-autossa
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
pki
Onko CNC ilmaista jos seo on massatuotantoa?
Oikeesti.. ymmärrätkö mitään lukemaasi?
Kuuleppas nyt. Kiinassa on helvetin paljon isoja tehtaita. Nämä tehtaat tekevä massatuotantona ihan mitä ikinä haluat niiden tekevän. Niillä on tietoa, taitoa ja osaamista muovista, metalleista ja komposiiteista, kemikaaleista ja kaikesta muustakin.
sinäkin voit perustaa oman sähkötupakkayhtiön ostamalla konTillisen romua aivankuin finnvape aikoinaan ja sittemmin monet muut Suomalaiset firmat.
Tää ei ole mitään avaruusfysiikkaa.