Plus mukana kulkee vain se yksi kokonaisuus.
Kaksiteräinen juttu, tosin. Kaikki muu roina jää tarpeettomaksi, mutta jos hyvä, eipä tuolla väliksi. Myy muut pois.
Printable View
Plus mukana kulkee vain se yksi kokonaisuus.
Kaksiteräinen juttu, tosin. Kaikki muu roina jää tarpeettomaksi, mutta jos hyvä, eipä tuolla väliksi. Myy muut pois.
Tätä just ihmettelin. Niinkuin trolli sanoi, kaksiteräinen juttu enkä oikein näe sitä toista terää :) Hybridi käytännössä sulkee pois mahdollisuuden käyttää erilaisia komboja ja jumittaa siihen yhteen vaihtoehtoon. Anteeks kaikki hybridien hypettäjät ja sori teemu topiccisi sotkemisesta, kunhan heittelen tyhmiä ajatuksiani :)
Hyödyt on yleensä siellä tukevuus (lue kestävyys) ja estetiikka puolella. Jossain tapauksissa myös jännitehävikki voi olla pienempi kun ato on naitettu putkeen ilman 510-liitintä.
Aina hybrideihinkin voi sorvata lisäosana vaikka 510-cäpin, kuten GGTS:n stealth cap vs. Odysseus base.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Tapo
Kyllä Suomessa yrittäminen ja siitä maksettavat kulut ovat kovat, ja mitali jokaiselle pien yrittäjälle siitä. Suurin osa hinnasta muodostuu juuri työstä. Kreikkalaisilla ja Kiinalaisilla välttämättä niitä ole tai (tai niitä ei makseta, mehän niitä ainakin Kreikan osalta maksetaan) ainakaan Suomen muodossa ja me pienyrittäjät ollaan kaikesta huolimatta lojaaleja, vaikka valtio valta sen vaikeaksi tekeekin.Kyllä ne isot roistot ovat tuolla hyvä veli verkostossa, ja mielestäni ne tämän Suomen hinta tason ovat nostaneet, emme me joitten kädet työstä likastuu. Sitä pienet perässä mitä isot edellä.
Rispektiä vaan täältä Esmokelle, Gixxxer:ille ja muille jotka jaksavat yrittää. Ja anteeksi lankan sotkemisesta!
Nyt muutaman päivän yksinoikeutettuna atona käyttäneenä voin sanoa onnistuneeni niissä osa-alueissa, joissa suunnittelussa oli käytetty aikaa!
Ensimmäisenä hatun kiinnitys: Hattu istuu mahtavasti lasin päälle luoden linjakkaan jatkon lasille. Hattu ei lähde vahingossa pois, sivulta tulevalla voimalla ei saa hattua pois, ennen vääntyy 510-liitin kuin hattu irtoaa. Kuitenkin pystysuoraan ylöspäin vetämällä hattu lähtee maltillisellakin voimankäytöllä. Samoin kiinnilaittamalla hattu napsahtaa nätisti paikoilleen. Ehdottomasti taskuystävällinen ato tuli luotua :)
Eristys: Eristys toimii mallikkaasti kun kalus siitä poistettiin. 2.5mm läpiviennillä saa meshin mainiosti wickkaamaan ja reikään voi upottaa tiukastikin istuvan meshirullan ilman oikkariongelmia. Eristeen saa pienellä voimankäytöllä työnnettyä pois, jolloin paikalle saa miehekkään 3.5mm meshiwickin. Tällöin setupin tekoon joutuu käyttämään hieman enemmän aikaa ja huolellisuutta, sillä meshin ja johtimien välissä tilaa on millin luokkaa. Kun setupin tekee huolella saa varmasti täysin pystyss wickkaavan paketin mahtihöyryillä!
Ilmareikä: Ensiksi meinasin lähteä liikkeelle 1.2mm reiällä, mutta useampia gennyjä kokeiltuani päätin kuitenkin tehdä suoraan 1.5mm enkä kyllä ole katunut tätä päätöstä lainkaan. Imuvastusta kuitenkin on, mutta ilmareikä asettuu niin lähelle coilia että höyrypilvet on mahtavat!
Sormiruuvit: Nämä helpottavat kyllä setupin tekoa juuri niin paljon kuin osasin odottaa. Miinusnavan ruuvi saattaa olla hieman hankalampi niille, jotka tekevät coilin valmiiksi atoon ja pujottavat meshin sen sisään. Varmaksi tätä en osaa sanoa, mutta tästä varmaan saadaan käyttäjäkokemuksia sitten LSVapilta, kun hän aton käsiinsä saa ja setupin tällä tavalla tekee.
"Vasenkätinen rakenne": Ei ollutkaan niin suuri muutos kuin luulin. Tämähän on DID:n omaaville tuttu, mutta itsellä ollut aina "oikeakätisiä". Vasenkätisyys helpottaa coilin punomisen niin, ettei ruuvien kiristys kiristä coilia.
Ai että "svenska kierteet".....no enpä sano enempää.... :D
No nyt helpotti :D
Kiitoksia selvennyksestä.
Valitettavasti joudutaan viikon verran odottamaan hovitestaajien tuomioita, kun protoerässä oli pienenpieni työstömoka (plussanapa löi maihin runkoon). Oman korjasin kotikonstein, mutta loput lähti korjattavaksi.
Ihmetyttää tää hinta spekulaatio mikä porukoiden mielessä pyörii...30€ tai enemmän...:)
Joka tapauksessa loppujen lopuksi valmistaja päättää hinnan.:.sitä odotellessa...
Ennemmin minä nyt tästä maksan 129€ kuin esim. AC9:stä, saa Suomenkielella jurnuttaa jos jotain jurnutettavaa :D
Kyllä mä äänestän lompakolla, eli ostan tän kiljuen heti kun tulee myyntiin! :)
Speksien valossa tämä on mun mielestä pisimmälle (lue käyttäjäystävällisimmäksi) suunniteltu RTA.
Ainoa hienous mitä tässä ei ole, on AC9 tyylinen erillinen tankki, mutta se ei voi olla lasia, joten tässä tilanteessa kaikki nesteet kestävä tankkiratkaisu vie pidemmän korren. :)
Sori kaima että lainaan tätä sinun ketjua kun tässä nyt tuntuu kaikki spekuloivan tuota hintaa varsinkin että tätä verrataan Diabloon.
Kuten tuossa lainauksessa käy ilmi niin itse tässä vaiheessa teen noita ihan harrastepohjalta ja yksityishenkilönä ja jos kysyntää riittää vielä 2-3kk päästäkin ja saan tuon VW-putken työn alle niin tulen todennäköisesti pistämään nettikaupan pystyyn ja silloin hinta tosiaan nousee Diablollakin ja voi olla että se on lähempänä 200 euroa siinä vaiheessa.
Joku vielä lisäyksenä niin koneistuksen osalta kalleimmasta halvimpaan osaan paketti menee seuraavasti ainakin omalla kohdalla:
1. kiuas
2. nappi
3. ylähattu
4. akkuputket
Joten jos teet pelkän kiukaan niin se ei halpaa ole koska siihen pitää sorvata yllättävän paljon kaikkea pientä.
Ja vielä vähän avautumista niille jotka kokee nämä hinnat "epäreiluina" niin eikun vaan konepajalle piirrustusten kanssa ja omaa väsäämään jos haluaa "halvalla" saada.
Joo ei tässä missään Störmsö:ssä puuhailla!
Mä en ymmärrä, et miks porukka jaksaa tota hintaa ihmetellä. Se on mikä on, eikä varmasti tatkotuksella "korkea". Jos ei pelimerkit riitä niin sit ostaa jotain halvempaa aka laaduttomampaa.
Eikös tämä ole keskustelu foorumi missä keskustellaan asioista.
Henkilökohtainen mielenkiinnon kohteeni oli mistä hinta suomessa rakentuu. Tähän olen vastauksen tältä sivulta mielestäni nyt saanut. Hintaa ei mielestäni ole kritisoitu.
Erittäin iso +1
Kaipa tämäkin pitää sitten lyödä hankintalistalle ! :D Ihan jo pelkästään nimenkin vuoksi. Itse en tätä tule hankkimaan suomalaisen tukemiseksi, vaan siksi, että on jo nyt vakuuttanut mut todella laadukkaana tuotteena ihan kuvien ja kertomusten perusteella. Itse haen hyvää hinta/laatu suhdetta. Ja jos hinnasta puhutaan porukka unohtaa, että esmoken kaupasta ostettuna tälläkin taitaa toimia tuttu "esavuke" ja heti putoaa hinta :D
Itsekkin joskus hämmästellyt kummastellut etenkin näiden putkien hintoja, missä nyt ei edes ole mitään vaativaa insinööriälyä vaativaa suunnittelua. Atot sitten asia ihan erikseen. Mutta kaikkien egokrääsän, atojen, kartojen, clearojen yms jälkeen tämmöisen rebuildable-värkin hintahan on erittäin helppo perustella itselleen. Silkkaa säästöä! Vai mitähäh? ;)
Töissä testietsauksen jälkeen vielä ylipitkän ykkösversio hatun kanssa:
https://dl.dropbox.com/u/73757470/so...019_123218.jpg
Onko sulla esmoke ens viikolla kaupassa mukana tota? Voisin duunin jälkeen joku päivä tulla kattomaan kummonen se on
Tuosta AC9 tankista, että onko se nyt mikään kovin ihmeellinen ominaisuus. Jos sen pystyisi vaihtamaan lennosta purkamatta setuppia, esim. alakautta, niin asia olisi toinen. Ja lisäksi jos tankkiin saisi vielä korkin, niin voisi kuljettaa mukana muutamaa eri makua. Mutta itse kyllä jaksan höyrytellä vaikka sen 5ml samaa makua ja sitten työntää toista tupaan...
Mutta tämä Somnium vaikuttaa kyllä lupaavalta ja olisin siitä valmis maksamaan enemmänkin. Ja tuosta hinta jutusta. Voihan sitä teettää vaikka kiinassa noita (laatua?). Mutta siinä pitää sitten huomioida tulevat tullit ja ALV sekä vielä ALV uudestaan myydessä. Eli pelkkiin alveihin menee 46% rahnaa. Että sitä voi sitten miettiä miksi kaikki täällä maksaa. Yhyyy... Ja ensivuonnahan tuo taitaa ollakin sitten 24%. Jotenkin vaan ärsyttää, kun kaikki pitäs saada mielellään heti ja ilmaiseksi. Vaikka en yrittäjä olekkaan. Sori avautuminen. ;)
olisiko mahdollista saada kuvaa somniumista gussin/papsin nokassa?
Kuin kaksi marjaa...
http://imageshack.us/a/img191/1958/6q0k9850.jpg
"Kuin kaksi marjaa" on viittaus yhdennäköisyydesta :D
Ainakin minusta 3ml tankillinen Cobra on aika sama näköinen ja kokoinen Somniumin kanssa. Varsinkin tuon ensimmäisen version hatun suhteen mitoitus näyttäisi olevan aika yksi yhteen. En ole syyttelemässä kopioinnista.
Noh nytpäs vasta huomasin tuon kuin kaksi marjaa :D
Kyllähän atosta löytyy yhteläisyyksiä mihin tahansa gennyyn. Tuskin kuitenkaan identtinen. Piti itseasiassa oikein mitata niin tuo ensimmäinenkin versio hatusta on aika paljon lyhyempi. :) Ja kyllä, mulla on ollu cobra tätä suunnitellessa, joten siitäkin on vaikutteita otettu, kuten DID:stä ja ZAP:stäkin :)
Joo, mutta ulkonäköön ne yhtäläisyydet jääkin. Eri materiaali, eristetty wick reikä yms...
^^ Miten putkista voi saada erilaisia vaikka tekisikin ne erilailla, putki on aina putki vaikka voissa paistais :)
Saatavilla on sitten varmaan samaan aikaan myös ne muut tarvikkeetkin :) Meshit, langat ja niin edespäin.
Jos luin oikein lasiputkella? niin lasiputkiakin varmaan kannattaa olla varalla... oho lipsahti, kraks! :)
Vaikka ois muovia, silti varmaan kannattaa olla varalla. Eroa niissä on sen verran, että lasisen rikot itse ja muovisen neste. ;)
Viimeinkin semmonen genny että enköhän minäkin lähde tähän kelkkaan mukaan!
eLehiksen kanssa yhtämieltä varaosista, vaikka niiden myyntiin tulo taitaakin olla lähes itsestäänselvyys? Sen verran on luottoo ;)
Hinta hirvittää, mutten jaksa aiheesta aloittaa. Kukin itse arviokoon, mihin rahansa haluaa käyttää. Itse haluan käyttää rahani Suomalaisen laatutyön, ja suomessa rakentamisen tukemiseen. :esmoke:
Saa vaan nähdä miten sitä rahaa sitten löytyy, kun sen aika koittaa.
Äläkä Teemu ota paineita minkään hybridin rakentelusta, se on helppo tapa pilata hyvä ato tai vastaavasti erinomainen putki. 510 sitäpaitsi palvelee huomattavasti suurempaa käyttäjämäärää. ;)