Itsellä tällähetkellä suurinosa TPA:n tiivareita joten täällä myös mielenkiinnolla ootellaan sun revikoita.;)
Printable View
TPA-läjän purkua, osa 2/25: Green Apple
10% tiivaria
1 mg niksat
max VG
ravistelut ja pienet pikakypsyttelyt
Viinikumikarkkimaista vihreää omenaa, aika samaa mitä on kirpeissä omenarengaskarkeissa. Hieman on happamuutta mutta ei niin paljoa kuin mitä olettaisi, makeutta löytyy jonkin verran. Pikku esanssisuus puskee taustalta, liemi on tosin vielä sen verran tuoretta että vaatinee hieman lisäaikaa. Kurkkutuntumaa on jonkin verran mutta ei häiritsevästi, makua voisi olla vähemmän, 10% tiivaria on näköjään vähän turhan reippaasti. Rohkenen väittää että tätä on käytetty Jalmarin Juississa, ensipuraisulla oli aika paljon tuttua fiilistä.
Arvosana tälle 6½. Ihan ok perusmaku ja vastaa jokseenkin nimeänsä, joskin sellaisenaan kovin yksiulotteinen ja tylsä.
e. Tuo esanssisuus vaimenee liki olemattomiin kypsyttelyllä, sitä huomaa kypsymisen jälkeen hädin tuskin. Tein uuden pikkusatsin 8% tiivarimäärällä, oli omaan suuhun aika hyvä ja makua tuli sopivasti. Eipä tuo kuitenkaan makumaailmaa yhtään mielenkiintoisemmaksi muuttanut, taitaa loput tiivarista jäädä omenapohjaksi tulevaisuuden läträilyjä varten.
Yritetäänkö täällä mun reseptejä murtaa? :rtfm: :lol:
SALALIITTO!!! :eek:
Juu kannattaa kiristää foliota näin etukäteen, näitä kirjoituksia tulee jatkossakin takuuvarmasti ;) Mä kehitän sellaisen Jalmarin Juissi -kloonin että kukaan ei osta enää aitoa :evil:
Voit myydä sitä sitten hintaan 4,50e/10ml nimellä Jalmarin juissi styled :lol:
http://i.imgur.com/mhrN57t.jpg
On muuten pirun hyvä tämä Billow :)
Väänsin Billowiin setupin dual hybridiwickillä. Ensimmäisellä yrittämällä tuli survottua liikaa pumpulia nesteurien päälle, toisella kertaa meni liian vähän kun yliwickasi jatkuvasti, kolmas kerta toden sanoi ja tuli sopiva. Aika vähän sitä sai kuitenkin laittaa, niin että nestekanavat peittyy päältä ihan kunnolla, mutta hieman enemmän kuitenkin kuin esim. Misteriin.
Maku on sairaspersetissien sanoin top notch, nyt tämä vekotin on kuin dripperi tankilla :) Harmi vaan että mun silkkikatiska alkaa olla ikävän vähissä :unsure:
Olen koittanut metsästää tähän tankkiin varaosia ja nano kitiä, mutta erittäin huonosti niitä myydään Euroopan alueella :( Täyttöruuvin olen jo pariin otteeseen melkein hukannut, ja olen erittäin neuroottinen lasitankin hajoamisen suhteen. Rosteritankki tekisi tästä ongelmasta mitättömän, mutkun ei vaan löydy...
Pari uutta TPA:n lientä on sekoiteltu, niistä tulee katsausta myöhemmin. Olen jopa miettinyt että voisi alkaa läträtä jotain omaa sekoitusta, aikaisemmin oli kahvineste pipon alla mutta nyt olen kallistunut enempi kuivan hedelmäisen tupakkanesteen puolelle. Rahatilanne ei tosin ole tällä hetkellä parhaimmillaan, joten ei tule ihan lähiaikoina nesteitä lähtemään kehittelyyn.
Gene varmaan tekee sulle rosteritankin kun on mitat tiedossa :)
TPA-läjän purkua, osa 3/25: Vanilla Ice Cream
7% tiivaria
1 mg niksat
max VG
2 päivää kypsyttelyä
Dripperistä (pumpulilla):
Aavistus kermaa hyvin miedolla kinuskilla. Makua on todella heikosti, teen pikkusatsin jälkeenpäin isommalla tiivarimäärällä. Makulukko tsek, setuppi tsek, mutta on kuin pelkkää pohjaa höyryttelisi :confused: Tällaisenaan hyvin mitäänsanomaton ja tyhjänpäiväinen. Ei arvosanaa toistaiseksi.
Tankista (meshillä):
Melko autenttista vanhan ajan vaniljajäätelöä, eli vaniljaa, toffeeta, hieman nougata ja custardityyppistä kermaisuutta. Vähästä kypsyttelystä huolimatta maut ovat aika hyvin tasapainossa ja mikään ei maistu raa'alta. Todella pehmeä, joskin kohtalaisen tunkkainen mutta ei kuitenkaan häiritsevän sellainen. Makeutta on juuri sopivasti tämän tyypin nesteelle. Makua voisi tässäkin olla aavistuksen enemmän, mutta tämäkin on vallan riittävä ADV-käyttöön. Lähin vastaavantyyppinen liemi mitä olen maistanut on Hangsenin Vanilla Custard, joskin tässä on vaniljaa vähemmän ja tämä on kaikin puolin paremmin balanssissa makujen suhteen. Hyvää tavaraa ja riittävän mielenkiintoinen liemi höyrytellä pidempiäkin aikoja, tämä jatkoon. 4+/5
Kun vetelet max VG:nä,niin eikös sitä tiivaria kannattas laittaa paljon enemmän että jotain makua irtois?
Voi se tietenkin olla,että ite on niin tuohisuu että laitan esimerkiksi green applea aina sen 15-20% :lol:
Mulla on yks sekoitus tällä hetkellä mihin tulee Green Applea kokonaiset 2% ja tuoreena se silti maistuu siitä läpi :D Oon huomannut että aika vahva tiivari.
Kyllä mä tapaan laittaa yleensä ihan ronskilla kädellä noita tiivareita. Tsekkasin tuosta tällä kertaa sekoitussuhteen, viimeksi Green Applen suhteen luin jotain internetin syövereitä jossa suositeltiin 8-10% tiivarimääräksi.
http://www.e-savuke.com/vb/diy-e-nes...tml#post530791
Jos meinaat tuota Vapingundergroundin listaa,niin siinä ainakin on että: Green Apple Flavor 12-20%
Mutta joo,tykitä vaan tekstiä tänne niistä muistakin vaan nopeesti. Pitää kohta itekkin laittaa taas tiivaritilausta menemään,niin josko löytys jotain muutakin makua kun omena ja menthol. :D
Ota ens tilaukseen myös tavallista Applea, siitä tykkään ite enemmän ku Green Applesta :)
Aloin kehitellä omaa tupakkamakua, ensimmäisellä yrityksellä ei lainkaan hassumpi lopputulos, vaikka eri makujen suhteet vähän persiilleen menivätkin. En tiedä aionko viedä kehittelyä hirmu pitkälle, koska melko eksoottinen makuyhdistelmä, mutta ei sitä koskaan tiedä vaikka tuollainen kaupaksi menisikin :)
Paavon liemet viimein syynin alle. Saankohan nyt bannia? :unsure:
Jalmarin Juissi
Pumpulilla:
Mansikkaa ja kirpeää omenaa. Melko hapanta ja aika kova kurkkutuntuma, raastava alkuun mutta noin viikon kypsyttelyn jälkeen siedettävä (silti aika kova). Parempaa isoilla tehoilla, mansikkaa ja aavistuksen persikkaakin tulee enemmän esiin. Ei nappaa ADV:nä, kurkkutuntumaa on liikaa ja omenaan kyllästyy melko nopeasti. Ihan hyvä perushedelmämaku, joskin pidemmän päälle vähän tylsä. Testiversio oli minusta parempaa. 3/5 (Olen huomannut että pieni salmiakki/anislisä parantaa lientä melkoisesti, maistuu aika lailla Bonbonin kaatissäkin vihreille pallokarkeille.)
Meshillä:
Persikkaa, omenaa ja mansikkaa. Huomattavasti pehmeämpää edelliseen verrattuna, persikka maistuu melko vahvasti ja omena on miedompi, mansikkaa sopivasti. Balanssi on ok, kaikin puolin hedelmäisempi ja kuivempi, omaan suuhun kaipaisi ehkä pikku aavistuksen makeutta lisää. Katiskalla paljon parempaa kuin pumpulilla, tosin tälleinkään ei ole suurta ADV-herkkua mutta kyllä tätä jaksaa jonkin aikaa höyrytellä. 4/5
Patrikin Pirtelö
Vaniljajäätelöä mansikalla ja banaanilla. Tuoreena mansikka maistuu heikosti, puolentoista viikon kypsyttelyn jälkeen aika hyvässä balanssissa. Kerma on melko raikas, joskin aavistus tunkkaisuutta löytyy. Vanilja on melko pehmeä, kerma ja banaani peittää sitä aika hyvin ja sopivasti. Balanssi on erinomainen, mikään maku puske päälle ja mitään makua ei oikeastaan kaipaa lisääkään. Liemi ei kestä suuria tehoja, 40 watin jälkeen alkaa maistua palanut maitokiisseli. Pumpulilla parempaa kuin meshillä, meshillä kerma ja banaani menevät turhan kulmikkaiksi, pumpulilla mukavan pyöreää ja täyteläistä. Menee ADV:nä itsellä hyvin, viime joulun aikaan höyryttelin viikon pelkästään tätä enkä missään vaiheessa kyllästynyt. Erinomaista tavaraa, löytyy top-liemistöstäni.
Näiden liemien ehdoton plussa on erittäin halpa hinta muihin suomitiivareihin verrattuna. 10,50 euroa on aika lailla maksimihinta mitä 10 ml tiivaripullosta olen valmis maksamaan, KrabJuicesin 4,90 euroa/10 ml panee hinnalla muita valmistajia perseeseen.
Jalmarin jääversiota täytyy maistaa joskus, nyt on hyllyllä niin hirvittävä määrä eri tiivareita että täytyy saada jotain höyryteltyä alta pois.
Miksi minä nyt mielipiteistä bannaisin, varsinkin näin mairittelevista :lol:
Murossakin joku puhui että Jalmari ja salmiakki sopii hyvin yhteen. Pitää testata itse joskus...
4,90 euroa/10 ml panee hinnalla muita valmistajia perseeseen...... mulla on housut kintuissa ja rasvat valmiina :D vaikka 10.50 ei ole hintana vaan 9.90 :D
http://www.sherv.net/cm/emoticons/sm...y-emoticon.gif
Kysyntä ja tarjonta ;)
Tarttis kyllä hommata lisää Fragilea, en ole kerennyt sitä vielä katiskalla kunnolla testata :)
iStick 20W ja Mini Nautilus. Kombon hommasin alunperin käännyttääkseni broidin, mutta ei kelvannut sille vaan kessua vetelee edelleen. Otin kombon omaan käyttöön ja yllätyksekseni, olen tykännyt kovin. Maku, höyryntuotto ja imuvastus ei ole lähellekään sitä mihin olen tottunut, mutta toimii kuin junan vessa ja on pirun näppärän kokoinen. 5 mg niksat ja 10 wattia tyydyttää varsin mainiosti tarpeet, akkukin kestää hyvin yhden päivän. Kun menen reissun päälle, nappaan mieluiten tämän kombon mukaan kuin jonkun muun.
iStick 50W:n olen harkinnut ostavani kun ovat monet sitä kehuneet. Näppärän kokoinen, riittävästi tehoa, riittävä akunkesto, napit eivät helise ja toimii muutenkin niin kuin pitää. Sharkki hoiti muuten hommansa mutta 30 wattia ja 1 18650-akku ei riittänyt, akkua sai vaihtaa vähän väliä ja olisi toivonut pikkuisen lisää hönkää. 40W versiota harkitsin hetken mutta hinta on sen verran suolainen että perse ei kestä. Pikkuherra tulee (rdenan tilalle) joka tapauksessa taloon hybridiversiona, saa nähdä onko omiin tarpeisiin taas riittävän hyvä.
Kunnon reissukombo eli näppärän kokoinen reguloitu+varmatoiminen tankki on silti hakusessa. Billow ei vuoda paitsi jos sitä kallistelee, ja takin taskussa se sitä paljon tekee. Vapor Giant ei vuoda mutta työkalua täytyy kuljetella koko ajan mukana. Misteri on muuten oikein hyvä, mutta siinä on itselle liian tiukka imuvastus ja sen saa kiinni ainoastaan M20x1-kierteillä oleviin laitoksiin. Matalavastusclearoille en ole liiemmin syttynyt mutta ehkä semmoisen voisi ottaa kokeeksi.
Itsellä näyttäisi tuo Kayfun kulkevan enemmän ja enemmän mukana. Työpäiväksi ei vaan välttämättä tuo 4,5ml kapasiteetti ihan riitä, mutta mini Nautilus menee nätisti akkulan 18650 akkukotelon sisälle ja kulkee laukussa näin nätisti mukana tuomassa pari milliä lisää kapasiteettia. Eikä maussa juurikaan Kaiffarille häviä.
Kyllä mullakin nestepullo aina mukana kulkee, pääasia ettei tarvi olla joka hetkellä täyttelemässä. Lientä kuluu vähimmilläänkin aika reippaanlaisesti.
MISTeri on siitä helppo että sen täyttämiseen ei tarvitse mitään ruuvareita tai poppaskonsteja, sen kun kiertää hatun auki, pruuttaa liemet sisään ja hattu kiinni. Oi tulisipa se STEAMer nyt jossain vaiheessa...
TPA-läjän purkua, osa 4/25: Green Tea
10/15% tiivaria
1 mg niksat
max VG
2 päivää kypsyttelyä
10% tiivarimäärällä:
Laimeaa vihreää teetä. Makua tulee kyllä riittävästi mutta maistuu silti kuin olisi uittanut teepussia vain hetken aikaa. Tylsä, hieman mitäänsanomaton ja flegmaattinen olemus. Turhan makea omaan palettiin ja kaipaa vihreän teen ominaista kitkeryyttä, pikku mausteisuuskaan ei olisi pahitteeksi. Juon normiteen mustana ja vihreän teen ruskeana, joten tämä liemi ei säväytä yhtään. Kaikesta huolimatta ihan ok ADV, jaksaa höyrytellä vähän pidempiä aikoja.
Arvosana tälle 6½.
Tänään just meinasin tulla huutelemaan tähän sun ketjuun,että missä ne revikat viipyy. :laugh:
Puffin kirje saapui tänään :yeah:
http://i.imgur.com/Aq2aWvg.jpg
Onhan tuo ihan näpsäkän kokoinen :)
TPA-läjän purkua, osa 5/25: Pina Colada
15% tiivaria
1,5 mg niksat
85% VG
tuulettelua yhden yön verran, hetki lämpöhaudetta, 5 päivää kypsyttelyä
Ananasta kermaisuudella. Ananaksen perusfiilis ei ole mitään esanssipommia, vaan melko lähellä tuoremehuananasta, joskin huomattavasti tätä vähemmän hapan ja aavistuksen makeampi. Kerma on hyvin raikas, ei pina coladalle tyypillisesti kookosmaisuutta mukana vaan maitomainen suorastaan. Ei siis Pirtelö/Tissimehu-tyyppistä kermaa vaan huomattavasti blankompi. Isoilla tehoilla (~50 W) en ole tätä testannut, mutta maistuu hyvin kyllä 37 watillakin.
Osuvampi nimi tälle liemelle olisi Pina Coladan sijaan Pineapple Cream, sillä tässä ei ole (palettini mukaan) yhtään rommia tai kookosta, ja ananas maistuu kermaa enemmän. Toisaalta todella hyvää näinkin, uppoaa meikäläisen makunystyröille ADV:na varsin mainiosti kiitos pehmeytensä ja tunkkaisuuden puutteensa.
Arvosana tälle 8½. Suunmyötäisimpiä perusmakuja mitä olen maistanut.
ps. Pina colada on yksi lempidrinkkejäni :)
Mukavaa luettavaa nämä TPA arvotelut, saa vähän osviittaa millasia ne voisi olla niin viitsii tilailla enemmän ns sokkona. Kiitokset näistä ja vanilla ice cream varmaan mukaan ensi tiivari tilaukseen. :)
Eikö maistu Pina Coladassa kookos? Alkuperäisessä drinkissähän on kookosmaitoa.
Niin vielä, näistä TPA-katsauksista on linkkikooste ensimmäisessä postauksessa :) Arvosanoillekin linkkasin melko osuvat gifit :lol:
TPA-läjän purkua, osa 6/25: Peach
10% tiivaria
1 mg niksat
80% VG
viikko kypsyttelyä
Persikkajääteen tyyppistä säilykepersikkaa, maistuu keinotekoiselle. Ei hirmu makea, jonkin verran happamuutta, kurkkutuntumaa on yllättävän paljon. Meshillä hieman parempaa (hedelmäisempi ja vähemmän hapan) mutta tarvitsee makeutusta, pumpulilla ja isoilla tehoilla (~50 W) sama juttu. Rohkenen väittää, että tätäkin on käytetty Jalmarissa (kloonaajat huomio! :lol:). Edes tankillista ei jaksa höyrytellä, kurkkutuntuma ja happamuus pilaavat. Hyvin yksiulotteinen, tylsä ja luotaantyöntävä.
Arvosana tälle 5½. Onneton persikkaviritys tällaisenaan.
e. koitettu uudestaan myöhemmin, ei ollut yhtään parempaa.
TPA:lla on kaksi persikkaa. Peach ja Peach (Juicy). Minä kun käytän vain TPA:n tiivareita, niin jompikumpi niistä se väkisinkin on mitä Jalmarista löytyy :lol:
Jos joku haluaa mun nesteet kloonata niin siitä vaan, ei siinä köyhäkään paljoa säästä :D
Onhan köyhälläkin kahisevaa.
https://images.duckduckgo.com/iu/?u=...en_LRG.jpg&f=1