Sama kävi kun tuota ECW:n Salmiakkia höyrystelin koko 30 ml:n pullon aika eksklusiivisesti.
Ei oikein mikään maistunut miltään, ja jos maistui niin se todennäköisesti maistui salmiakilta :D
Printable View
Sama kävi kun tuota ECW:n Salmiakkia höyrystelin koko 30 ml:n pullon aika eksklusiivisesti.
Ei oikein mikään maistunut miltään, ja jos maistui niin se todennäköisesti maistui salmiakilta :D
Hehe. Sulle käyny sama kun mulla. :) Tuli tosiaan toffee testeri pullo Flavour artilta, ja joka paikkaanhan sitä tuli laitettua. :) Mulla oli lopulta niin överitoffee liemet käytössä että kaveri otti yhdet höyryt eikä sen jälkeen pystynyt kun oli niin toffeinen maku. :D
20% seoksella taisin tuota toffeeta lopulta sekotella ja 2% muistaakseni suositus.
Silti tykkään vielä toffeesta. Täytyykin tilata. :D
juu =) vähensin jopa toffeeta viimeisimmistä sellaseen 5%. tosin taisin heittää kaikkee muuta lähes saman tapaista makua sit yhtä paljon.
Noh nyt tehdään ihan kaikkee muuta kuin toffee/siirappi/pähkinä makuja... tai jos yhden tipan siirappia... ja jos laittais yhden vielä. kaks toffeeta
Hampaitten pesu auttaa ensiapuna tohon makuaistiin. Varsinkin jos on imuttanut useampaa eri makua lyhyen ajan sisään.
Perhana, tännekin postattava.
Minulla makuaisti katoilee aina välillä ja menee tunteja ellei päivä, ennenkuin palaa takaisin. Flunssaa ei tässä ole juurikaan ollut, että se tuskin olisi syynä.
Mikähän tuon aiheuttaa? Joku aikaisemmilla sivuilla sanoi, että dryhit veisi häneltä makuaistin tunneiksi. Voisiko se olla syynä? Dreamilla kun välillä tuppaa dryhittejä.
Mulla katoaa makuaisti töissä yleensä, tai siis kun töissä vedän sitä yhtä nestettä vaan niin aamulla siitä saa hyvin makua.
Ttossa kymmenen aikaan viimeistään ei enää maista oikeastaan mitään, tosin höyryttelen aika paljon töissä.
Muuten pidän noin 3 eri nestettä eri laitteissa kiinni kotona niin ei ehdi turtua siihen yhteen ja samaan makuun.
Mulla myös välillä ei maistu oikein millekkään mutta samahan se oli tupakan kanssa. Jos poltti paljon niin ei sekään enää maistunu millekkään. Ja jos vaikka syö niin sen jälkeen taas maistuu paremmalta.
Liittyneekö aiheeseen mutta.
mielenkiintoinen experimentti tuli kokeiltua veljen kanssa. itellä absintti ja veljellä mansikka-vanilja. kummatkin valittaa että maku alkaa nesteistä kadota. no vaihdettiin veljen pesemättömään atoon suoraan absintti neste ja maisteltiin kumpikin samasta atosta. veli maistoi vain absintin ja minä vanhan mansikka-vaniljan jonka maku juurtunut silicaan. eli yhteenvetona maku aisti turtuu tietylle nesteelle kun sitä muutaman päivän putkeen kiskoo. nyt etsinnässä toinen all-day-vape absintin rinnalle että sais vaihdella menettämättä nesteen makua. :)
Noissa kyl vois huomioida eräs pikkuseikka kartojen kohdalla, ei se makuaisti välttämättä turru siihen nesteeseen vaan se karto rupee oleen niin karstottunu ettei enää lähde makua nesteestä;)
Kun aikoja sitten käytin kartoja niin joka toinen päivä sai olla vaihtamas kartoo kun maku hiipu. Karto toimii hyvin aika pitkäänkin mut maku hiipuu loppupeleissä aika äkkiä:p
Itellä kävi sama pari pv sitten. Pari tuntia väliin ja taas alkoi pelittämään, ei kyllä enää samaa nestettä kun aiemmin :D
Itsellä kans tuntuu makuaisti turtuvan aika tehokkaasti vähän väliä. Lisäsin VG-ryynäseen noita Vapeonin mansikka sun muita tivareita niin alkoi taas maistua. Kaveri kun otti höyryt niin yskimään alkoi mokoma. :D
Toimiskohan tässä sama homma kuin sushin syönnissä eli vetäis inkiväärilastuja väilillä makuaistin palauttelemiseks? Pitää varmaan ottaa sellainen "säilykepurkki" seuraavan kerran messiin kun lähtee radalle ketjuvapoamaan. :D
Pari suosittua kikkaa Redditin puolelta:
Naama kahvipakettiin ja syvä sisäänhengitys. Varokaa kuitenkin ettette vedä puruja henkeen.
Syö suolakurkku.
Höyryttele jotain vahvaa mentholia.
Ja sitten se kaikista hauskin tai miksikä sitä nyt haluaa nimittää - tamponi suuhun. Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin niin kuulemma tosiaan auttaa :D
Mitä sää oot vetäny :D Uskalla edes kännissä kokeilla moista. Otin kielilävistyksen pari kuukautta sitten ja siitä asti olen miettinyt että voiko olla syy siihen että jotkut nesteet ei maistu samalla tavalla kun ennen. Toki maistan nesteet mut joskus tuntuu siltä että joku maku on on ollut voimakkaampi kun nyt. Ehkä jotain paranoidia meininkiä.
Tuolla viime miitissä neuvottiin kokeilmaan viilin/jugurtin syömistä ja sen päälle höyryttelemistä. En vielä ole kokeillut.
Toinen hyvä keino nollata makuaisti on suolapähkinänä tai parin napisiminen höyryttelyjen väliin.
Tässä parhaillaan kokeilin chilipähkinöitä. Ei hyvä, turtuu liikaa koko suu. Vedellä purskuttelu tai mentholnesteet itselle paras.
Been there done that. Hangsenin mint kingiä, mentholia ja VR:n Fresh Mintiä tuli vedettyä pari kuukautta putkeen. Suurinta namia olivat, kunnes..
..eräs päivä väänsin epäonnistuneen setupin evodiin, jonka tankissa sattui olemaan mentholia, joka maistui palaneelta. Tästä on nyt noin kuukausi, ja vieläkin KAIKKI menthol/minttu nesteet maistuu aivan järkyttävälle kuralle. Sille samalla palaneelle/metalliselle mentholille joka siitä huonosta setupista irtos. Makeat hedelmämaut on tällä hetkellä mun juttu.