.
Printable View
.
Mun tulkinta olisi, jos tuote on saapunut Suomeen ennen 1.7 niin sen voi hakea pois vaikka 10.7... Oma tilaus on paketoitu Pink Mulen toimesta, tänään lähtee matkaan... mut jos tilaus on seurannan mukaan Suomessa ennen 1.7 niin tullin on se pakko päästä läpi... Jos paketti tulee esim 30.6 Suomeen ja tullimiehet ei ehdi sitä käsitellä sinä päivänä, niin ei todellakaan oo mun ongelma et se käsitellään vasta viikonlopun jälkeen eli 3.7. Luulisin heillä olevan sen verran järkee et päästää kaikki tilaukset jotka on tilattu ennen esim 30.6.
Katotaan miten käy.
Käytännössä kun paketti on mennyt tullipostin läpi ei ole mitään kontrollimekanismia olemassa. Ellei sitten paketti hajoa ja posti näe mitä on sisällä, ja olisivat niin vmäisellä tuulella että vasikoisivat.
Pink Mule lähetys lähti.. 30.6 oli toimitusaika UPS:llä... Nyt muuttui 3.7... Saa nähdä miten käy :/
Itse tulkitsen lakia niin ettei tilata saa enään 1.7 jälkeen mutta sitä aiemmat tilatut saa ottaa vastaan ilman tullin siihen puuttumista. Pink Mulelta kans tilaus tulossa niin saa nähdä kuinka käy[emoji848]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Minä tässä vaan sinnittelen et UPSin mukaan tilaus on saapunut Suomeen perjantai 30.6 mennessä... Pitäisi olla vahva case jos näin tapahtuu..mut sit taas jos tulee 3.7 Suomeen niin minusta tuntuu et voi olla ongelmia.. Lähti omani Madridista eilen et kait se Suomeen puolelle ehtii edes perjantaiksi
Kyllä UPS:kin menee Madridista Suomeen vielä useampi päivä kun paketti menee Ranskan ja Saksan kautta. Tässä pari esimerkkiä omista Pink Mulen tilauksista, Liite 31097 ja Liite 31098. Hyvällä tuurilla pakettisi voi silti ehtiä perjantaiksi Suomeen Enzo.
Totta, tuo on UPS Standard -vauhti. UPS Expressillä tulee parissa päivässä.
Enzolla taitaa ilmeisesti kuitenkin olla tuo Standard koska arvioitu toimitusaika on 3.7. (aiemmin oli 30.6, mutta muuttui myöhäisemmäksi.) Nuo arvioidut toimitusajat yleensä pitävät aika hyvin kutinsa.
Tilanne on tällä hetkellä:
23.6 20:26 Lähtoskannaus Merida, ES
26.6 20:29 Lähtoskannaus Madrid
28.6 01:51 Lähtöskannaus Chilly Mazarin FR
Eli aamulla lähti Ranskasta vissin.. jos on tulossa suoraan Suomeen niin on hyvät mahikset saada Helsinkiin perjantai mennessä..jos taas pysähtyy vielä jonnekki niin sit on toivo mennyt :D
Joo standard oli... mä tilasin sen Viini niksa laatikon niin siihen meni 3 päivää kun ne sitä teki jossain muualla... harmi jos sen takia jää koko tilaus saamatta.. oisin pistänyt pikana jos tietäisin, että tää on tämmöstä päivästä kii touhua :)
Voi voi..noi kuvat just tappoi mun toivon... eli Ranskasta vielä Saksaan...ei helvetti.... ei taida ehtiä...
Eipä nyt manata. Pakettisi tulee EU-alueelta. Ei ole yhtään omaa EU/ETA-alueelta tullutta pakettia avattu paitsi yksi hemmetin iso Saksalaista sikanautaa :rolleyes: sisältänyt laatikko joka painoi 20 kiloa. Voihan niitä vähän kyseinen toimittaja kiinnostaa 1.7. alkaen toki mutta järkyttävän huonoa tuuria pitää olla...
Ja paketti voi tosiaan ehtiä vielä Suomeen perjantaiksi Enzo, riippuu miten nopeasti lähtee Saksasta. Jakelu on vain vasta sitten maanantaina 3.7. Ja vaikkei ehtisikään, uskoisin että saat pakettisi joten älä liikaa stressaa :)
Huomenna Tanskassa, perjantaina Helsingissä... Tuollaisella aikataululla oma paketti liikkuu tällä hetkellä.
29.06 4:04 Lähtöskannaus - Herne-Boernig DE
29.06 6:53 Saapumisskannaus - Langenhagen DE
29.06 9:28 Lähtoskannaus - Langenhagen DE
Jaa..nyt kyl saa käydä aika köpelösti jos ei huomiseen mennessä ehdi Suomen puolelle, tosin voi kait mennä vielä Tanskaan :O
En jaksa millään uskoa, että olisi huomiseen mennessä suomessa. Omissa tilauksissani tuosta Langenhagenin lähtöskannauksesta on mennyt 2-4vrk, että on tullut suomeen. Ainakin itselläni jokaisessa tilauksessa on mennyt tuosta Glostrupiin tanskaan ja siitä ilmeisesti laivalla tulee suomeen.
Onhan sinulle varmaan tullu sähköpostiin lähetysilmoitus UPS:ltä, jossa arvioitu toimituspäivä on mainittu. Hyvin todennäköisesti paketti tulee suomeen edellisenä päivänä, kuin luvattu toimitus on.