Maustahan ei kukaan puhunut mitään, vaan laadusta;)
Printable View
Maustahan ei kukaan puhunut mitään, vaan laadusta;)
Kuten viestissäni kirjoitin, sille ei tapahdu yhtään mitään.
Pitelettekö toisianne kädestä siellä chatissa, kun tulee vaan hömpötystä :laugh: Vai alkaako unihiekkaa olemaan varpaidenvälissä:)
Nam! Hauki on muutenkin Suomessa aivan liian hyljeksitty kala. Kohta pääsee taas kalastamaan, koska ei oikein iske pilkkiminen. Tiedä sitten, että mikä on kun se ei ole samalla tavalla koukuttanut kun kevät/kesä/syksy kalastelu. Mulle on myös tärkeää se, että saan sen kalan heittelemällä :rolleyes:
Eihän hauessa oo muuta vikaa ku hankalat piikit.
Exä joskus nappas hauen kun oltiin mökillä soutelemassa. Iljettävä limainen otus joka haisi yököttävälle, sätki ja riehu niin että mä meinasin hypätä järveen sitä karkuun. :D Rannassa mä paimensin sen välittömästi käsien pesulle ja vartioin ettei se vaan koske mihinkään. Pesusta huolimatta se haju tarttu niin että vaikka se dumppas sen hauen johonkin niin mä pidin autossa ikkunaa raollaan koko matkan kotiin. :laugh: Mäkätin ilmeisesti riittävästi koska sen jälkeen ei enää ikinä kalastanu jos mä olin paikalla. Mä en tajua kuka syö järvikalaa, niissähän voi olla matojakin...
Edit. HAHAHAHAA jää jokaisen pääteltäväks kirjotanko toisessa lauseessa kalasta vai exästä!! :lol:
En tiedä, mielestäni joskus kuullu ettei meressä elä ja leviä madot niin helposti kun siellä on suolasta ja virtaukset eri luokkaa. :thinking: Kanoilla voi olla kanatäitä mutta ne lähtee kyniessä, niiden sisäloisista en tiedä kuten en sikojenkaan. Mutta lehmällä ei ainakaan ole mitään loisia koska ne ei selviä lehmän ruuansulatuksesta hengissä, koska pötsi ja märehtiminen ja silleen! :teaching: Ja hei muuten onhan sioillakin joku loinen joka voi mennä ihmisen aivoihin ja tappaa, sen takia sianlihan kanssa ei voikkaan pelata kypsyysasteen kanssa...
Juup, kyllä noissa merikaloissa on loisia jotka ihmiseen voi tarttua, toki ehkä vähemmän kuin järvikaloissa mutten nyt kummastakaan kummemmin huolehtisi. Itse olen pikkupojasta asti syönyt järvikalaa ja koskaan ei ole mitään ollut että tuo kuumottelu noiden järvikalojen loisien suhteen on aika suurenneltua.
e: toisin sanottuna, jos noita järvikaloja ei raakana suuhun mätä niin ei siitä paljoa huolehtia tarvii.
Kyllä meikäläinen on tottunu ihan kypsentämään nuo kalat :thinking:
Eiköhän se niin ole, ettei mitään muuta kuin naudan lihaa kannata muuna kuin kypsänä syödä. Kanoista ja muista linnuista saa salmonellaa, kaloissa (niin järvi kuin meri) voi olla loisia ja siassa lapamato. Harvinaisemmat lihat sitten oma lukunsa ja tuittu tuskin mitään Petteriä on syömässä saatika sitten hirveä (joka muuten ihan hemmetin hyvää oikein tehtynä). Hai oli ihan mielenkiintoinen kokeilu, vaikka päässä soikin sitä valmistaessa Rayn tuplaus-musiikki (taisin silloin katsoa jotain ohjeita ja oli vähän ristiriitaa haista, koska islannissa hain lihassa on myrkyllinen määrä ureaa). harmittaa vieläkin kun lähi K-supermarket ei oo enää erikoistunut lihatiskiin (sieltä löytys tota haita joskus ja on löytynyt ainakin strutsia ja hirveä ja muita vähän eksoottisempia anteja lihatiskillä).
Kunnon lahnassahan on aina tagliatellet mukana:laugh:
Kyllä mun ruokavalioon hirvi ja peura kuuluu... ;) Sitä tuli viime syksynäkin kolmelta eri tyypiltä, ihan ilmaiseksi ja pyytämättä. :D Ylitarjontaa...
En osaa päättää onko tää huutonaurun ja vai huutoyrjön paikka... :lol:
No suht omalaatuinen maku vieroksuttaa itseä hauen suhteen, vähän sama juttu, kuin maksassa. Voissa jos paistaa ja kunnolla maustaa, niin toimii kyllä, mutta se on sitten taitolaji.
Trikiini taisi olla se, mitä tuittu haki.
Hyvää huomenta vaan saakeli, kuume sen kuin jatkuu ja viime vuorokausi oli pitkään aikaan kamalin miesmuistiin. 40.1C tais olla pahimmillaan. Nyt vielä pötsi heitti voltin ja oksensin muutenkin tyhjän mahan kramppaillen viimeistä pisaraa myöten tyhjäksi.