Meillä samaa luokkaa, samankokoisessa perheessä jossa on samanikäinen lapsi. :thumbsup:
Printable View
Kannattaa varmaan pikkuisen budjetoida/suunnitella. Jokin tuommoisessa summassa mättää pahasti! Jos se suusta menee sisään.
10€/pvä on jo kohtuullisen paljon, mutta vaatii kyllä etukäteen suunnittelua.
10e päivässä per lärvi vai koko poppoo? kuulostaa vaan niin olemattomalta summalta päiväb syömisiin.
10e päivässä tekee ruuat helposti parille ihmiselle, helposti jää yliki seuraavaks päiväks.
Siis tekee itse ruoat, ei lämmitä pelkästään.
kybällä saa lihan kaalin perunan sipulin maidon. who cares wins. :laugh:
Mahdollista toki kuulostaa vain kovin vähältä jos amiainen+ 2 lämmintä + iltapala useammalle kuin 2 hengelle. Itse kun asustan hyvin nirson akkelin kanssa niin mennään nyt lähinnä sen mukaan mitä toinen suostuu syömään. Usein se menee siihen että meillä on 2 eri ruokaa, minä kun en tonnikalaa siedä sitten ollenkaan eikä perse millään kestä vetää ihan pihviä joka päivä. Ei kelpaa jauheliha missään muotoa saati mikään missä on kastiketta :crazy:, itse tähän olen jo tottunut vuosien aikana mutta vähän vieraampia jaksaa aina ihmetyttää akkelin ruokatottumukset :)
Ostakeepas oliot kartoja vaihteeksi, yllätti iloisesti.
"Karto yllätti iloisesti, neljä seuraavaa maistuikin jo laavalta."
Kahestaan muijan kans, sen tenavat ottaa ilmaa siipien alle :thumbup: Toinen asuu opiskelijakämpäs ja toinen armeijan harmaissa. Eilen ruokakauppaan 30e :eek: Perjantaina seuraavan kerran ;) Meikä tekee meillä ruoat, muija syö töis useinmiten ja ite teen ruokaa töiden jälkeen. Ennen meni toista tonnia kuussa ruokakauppaan, nykyään ehkä 3-400e :thumbup: Valmisruokia envsuostu syömään vaan kaikki lähestulkoon teen itse :)
Otan osaa(sinne Jasson yläpuolelle):laugh: Aivan järjetöntä elättää näitä muutamaa tukkuria, nykyään on jo etnisiä kauppoja paljon ja Tallinna on lähellä jos noutaa hyviä juustoja, makkaroita etc. Toki ne pitää hakea vähän sataman ulkopuolelta:laugh: Mutta raitsikat ja bussit kulkee sinne mistä normi kansalainen pöperönsä hakee. Ei siellä laivalla aina tarvitse baarissa istua jne
Mutta kyllä niitä vaihtoehtoja löytyy jokapuolella, ei siellä kaupassa ravata jokapäivä! Vaikka vkon ruoka kerralla, kahden vkon lisukkeet kerralla, kuukauden kuivatut/jauhot etc kerralla jne. Sämpylät etc voi leipoa vaikka muutaman pvän välein.
tämmöinen pieni raapaisu vain siihen todellisuuteen:)
Helppo huudella sieltä hell sinkistä :D Me täällä ruuhkasuomen ulkopuolella susirajalla haetaan liha metsästä ;)