Väärin, eRollilla saa kyllä semmoset kurkkuhitit että heikompaa hirvittää. Tiukempaa nestettä vaan tankkiin.
Printable View
Väärin, eRollilla saa kyllä semmoset kurkkuhitit että heikompaa hirvittää. Tiukempaa nestettä vaan tankkiin.
toisille riittää tytär, toiset tarttee äitiä :D
Vai toisinpäin?
Mut niksoja nostamalla saa kyllä semmoset th:t röllistäkin että edes kolmen aan mies ei sitä yskimättä niele :)
voipi olla, mutta ei 24mg El Toro Puros vielä ainakaan riittänyt röllissä mulle mihinkään. Tietty jos jaksoi wörkkiä ja puffailla sitä aikansa niin jotain sai aina välillä irti mut mieluummin ottaa sen potkasun joka sauhuilla ilman että pitää keuhkot samalla tyhjiksi työstää.
Anyway, jos harlekiini haluaa nimenomaan hyvän kurkkutuntuman tarjoavaa settiä niin en kyllä eRollista lähtisi liikenteeseen. Hyvin äkkiä siinä ollaan taas kiskan tiskillä vitonen kourassa :)
Oot vaan tehny jotain väärin, kyllä mä saan joka kerta "puffailematta" hyvät tuntumat ihan parin sekunnin imuilla ;) Niin ja tottahan toki se alkuperäinen silica pitää korvata meshillä. Se vaikuttaa tuntumaan ja makuun todella paljon.
no arvelinkin että jotain fiksauksia siellä täytyy olla tehty jos noin vakuuttuneita ollaan. :)
Siis, sinä aloittelija, osta tällainen eRolli, siihen ei tartte kuin purkaa toi atomisaattori, just se helkkarin pieni, muista suurennuslasi ostaa kans, vetää sieltä vanhat silicat pihdeillä irti ja osata kääriä tällainen rulla meshiverkosta ja laittaa se tonne kiinni. Sit se on aika hyvä.
Liite 7036
:D
Toi nyt on helpoimmasta päästä säätöjä tehdä itse. Mulle on ihan sama mitä kukin käyttää, mikään ei toimi oikeasti hyvin ilman pieniä tweakkauksia.
Taitaa toi erölli olla silti paras noista "tupakan kokosista" ihan out-of-the-box, vaikka siitäkin toki paremman saa virittelemällä. ;)
Itse tuota pariin otteeseen olen testaillut (muokkaamattomana) ja siinä oli mun mielestä kurkkutuntuma 18mg nesteellä suunnilleen samoissa, kuin ~10-12mg nesteellä gennystä. :)
mut höyryä ja kurkkutuntumaa tulee kunnolla ja ihan joka imaisulla, ja tehdassetupilla vielä, tai sitten sä vain teet jotain väärin :D
Kiitos kovasti neuvoista! :cool: Taidanpa päätyä ostamaan sitten tuon eRollin ja läjän nesteitä testiin. En oikein löytänyt sitä muualta kuin puff.fi:stä joten pitänee tilata sieltä, nikotiininesteet sitten erikseen.
Nesteiden päälle pitäisi vielä oppia ymmärtämään. Käytetäänkö noita makuaineita yleensä nikotiiniaineen kanssa blendaillen, vai ostanko valmista?
Tapo: millaisilla nestehommilla sä olet saanut tosta eRollista hyvän kurkkutuntuman?
Tilaa nyt ainakin ihan ekaksi valmiita nesteitä niin pääset nopiasti alkuun.
Ehdottomasti.
Kokkaillessa voi käydä haaveri, kun ei vielä tiedä mitä tekee.
Eikä kyllä todennäköisesti sitäkään, mitä hakee, jolloin koko homman pointti on hukassa.
täällä foorumin kauppapaikalla on aina muutama käytetty eRolli tarjolla about puoleen hintaan kun jengi yrittää päästä epätoivoisesti eroon omistaan.
Ja muista tilata sitä meshiverkkoa kanssa jos meinaat sen eRollin hyvin pelaamaan saada.
mistä saat uuden erollin alta neljänkympin?? Kiinasta?
No, harmitti vain hiukan tuon aloittelijan puolesta. Itse vetäisin vieläkin mallua jos eRolli ois mulle ekaksi laitteeksi saatu myytyä,
mutta eipä se tosiaan mun ongelma ole. Onneksi itse sain aikanaan parempia neuvoja :D
Toki paremman höyryn, kurkkutuntuman ja maun antavia laitteita on, mutta käsittääkseni kysyjällä oli hakusessa nimenomaan tuommoinen tupakkaa muistuttava tikku, jolloin itse ainakin pyrin neuvomaan parhaan laitteen niiden joukosta, enkä lähde esim. Diabloa suosittelemaan.. :rolleyes:
Jos joku kysyy mikä on kätevä ja pienikulutuksinen, suht edullinen kaupunkiauto, niin et varmaan säkään lähde Maybachia suosittelemaan, vaikka varmasti antaa mukavammat kyydit kuin esim. Aygo..? :)
minä taas luin sen niin että juuri tuo kurkkutuntuma oli tälle kaverille se erityisen tärkeä juttu. Johtuu varmaan siitä että se oli myös mulle aikanaan ja edelleenkin kaiken aa ja oo.
Käyttelen itse myös eRollia lähes päivittäin, lähinnä maistelen sillä nesteitä kun nuo sen tankit on nopeita pestä, ja joka kerta kun pistän sen taas lataamaan ja otan huikat vaikkapa vain Twist+eVod-kombosta niin muistuu mieleen miksi tuo eRolli ei mulla mihinkään muuhun kelpaa. Fiksaamalla tarpeeksi saa vaikka Porschen tehtyä Fiatista mutta kuinka moni sitten on heti noobina kiinnostunut räpeltämään silikoja ja vastuslankoja irti ja rullailemaan meshiverkkoa tilalle??
Kuten Charun jo valisti, kysyjä etsi tupakan oloista laitetta. Jos kerran paremmin osaat neuvoa niin anna palaa, pysyn edelleen kannassani että eRoll on tässä kokoluokassa paras.
Esim täältä rölli sopivalla hinnalla: Joyetech eRoll
"Isoin kysymys on kuitenkin nyt ne nesteet. Haluaisin hyvän kurkkutuntuman, samanlaisen kuin mentolitupakalla on."
Painotus sanoilla "isoin kysymys".
Pidän myös edelleen kiinni että jos kurkkutuntumaa nimenomaan haetaan ja meinaa analogiset lopettaa niin
parempi nuo pikkutikut unohtaa. Epäilemättä jotkut saa niistäkin sitä potkua heille aivan riittävästi jos vaan osaa ja viitsii fiksailla ne tikut kuntoon.
Ei tällainen luetunymmärtämiseen liittyvä asia varmaan tästä väittelemällä parane. :D
Nikotiinillahan sitä kurkkutuntumaa saa säädeltyä laitteisiin sopivaksi.. ;)
45mg nestettä vaan niinkun enjoyssa niin varmasti on kurkkutuntumaa :)
juuri näin, pääsee vielä aloittelijana kokkailemaankin :D
Liite 7040
Jos luetunymmärtämisestä puhutaan, niin missä kohtaa tekstiä "Isoin kysymys on kuitenkin nyt ne nesteet. Haluaisin hyvän kurkkutuntuman, samanlaisen kuin mentholtupakalla on." puhutaan yhtään mitään laitteistosta? Mun ymmärryksen mukaan siinä puhutaan nimenomaan nesteistä :)
Meitä on hyvin moneen junaan. Toiset haluaa irroittautua tupakasta suht huomaamattomasti ja neutraalisti, toiset metsästää höyrynirvanaa ja harrastaa. Tupakan ikeestä irroittautumiseen riitää mainiosti pienemmätkin ja vähemmän huomiotaherättävät laitteet.
Niin ja tokihan kaikki tiedostaa sen että jos ei oo turruttanut aistejaan isojen poikien laitteilla, vähänikotiininenkin neste tehottomassa laitteessa potkii aloittelijalla paremmin kuin sitten kun toleranssia kehittyy.
..niin ja pahoittelut alkuperäisen kysymyksen esittäjälle. Ei tää aina oo näin vaikeeta :D
"vähänikotiininenkin neste tehottomassa laitteessa potkii aloittelijalla paremmin"
unohdit tuossa että siellä on se pikkuruinen juttu nimeltä tupakointiharrastus taustalla. Sieltäkin yleensä tulee suhteellisen reipas annos sitä nikotiinia,
olit höyryämisessä aloittelija tai sitten et. Yleensä kai se menee niin että aloitellaan vahvemmilla niksoilla ja lasketaan hiljalleen- jos lasketaan??
tämä nyt kääntyi ihan kummalliseksi kun jengi rupeaa puhumaan jostain diabloista tai pabloista ja isojen poikien vehkeistä vaihtoehtoina eRollille. Kuulun itse juuri siihen porukkaan jolle tämä on nimenomaan vain tapa vieroittautua tupakasta. High-end harrastuksena en koe tätä yhtään mielenkiintoiseksi, vielä vähemmän cooliksi tms. ja sen vuoksi isommat rahalliset sijoitukset menevät aivan jonnekin muualle.
Lähinnä twist+evod kombosta olen tässä yhteydessä puhunut vaihtoehtona. Ei minusta mitenkään huomiotaherättävä isojen poikien laite ole kyseessä ja takuuvarmasti hakkaa eRollin kaikessa paitsi hukattavuudessa. Olen ihan varmasti viimeisiä nickejä tällä foorumilla joka on suosittelemassa ketään sijoittamaan modiin tai atomisaattoriin kolmenumeroista summaa. :)
En unohtanu.. Tupakasta ja höyryttimestä se nikotiini tulee eri muodossa + höyry itsessään tuntuu aivan eriltä kuin savu. Anna jollekin pinttyneelle tervakeuhkolle tarpeeksi nikotiinia sisältävä sähkötupakka niin eipä se tervakuorrutus mitään auta, samanlailla uudelta se tuntuu keuhkoissa kuin neitsytkeuhkollakin.
Pitkälti se on tottumiskysymys. Jos totuttaa itsensä koviin niksoihin ja koviin tehoihin, ei pienemmät tunnu enää missään, mutta jos aloittaa hillitysti niin ei tarvitse edes nostaa sitä toleranssia liian korkealle ja pysyy silti tyytyväisenä.
vaikea sanoa tuohon kun ei ole kuin oma kokemus. Aloitin 18-24mg:lla ja ego+kartoilla ja se oli aika huomaamaton siirtymä. Just sopivan reipas kurkkupotku vahvempiin savukkeisiin verrattuna. Ei siinä mitään oho-elämystä kyllä tullut. Muistan vaan että pirun kauan sai alkuvaiheessa kerralla kiskoa sitä höyryä että niksahimot lähti. Arvostan itse höyrystämisessä vaivattomuutta ja kurkkutuntumaa yli kaiken muun. Nimenomaan tuota taustaani vasten en suosittelisi kenellekään aloittelijalle noita pikkutikkuja, olivat ne sitten luokkansa priimuksia tai ei. Tietty jos jotain Ultra Light Mentholia on jotain 2-3 vuotta poltellut niin voi olla ihan eri juttu mikä riittää :D
Heipsan! Mielenkiintoista keskustelua ollut täällä :) kurkkutuntuma on tosiaan mulle tärkeimpiä asioita (joskin halusin ehdottomasti tupakan näköisen laitteen, ainakin näin alkuun).
Pistin tilaukseen eRollin ja nesteitä, ja saapuivat tänään. Kauhian nätti ja söpö tuo eRoll ainakin on! Laitoin ensimmäiseksi nesteeksi Minnesota Menthol 1,5%, ja ei kyllä ollut ainakaan kovin raikas menthol. Ensikokeilulta kurkkutuntumaa ei juurikaan ollut, mutta maistui silti paremmalle kuin joskus pari vuotta sitten ostamani & kokeilemani toisenmerkkinen laite. En vaan nyt yhtään muista mikä laite se oli. Siinä ei kuitenkaan ollut nikotiinia ollenkaan, joten liekö tuo parempi maku osin siitäkin. Saattaisin kyllä hyvinkin tottua tuohon myös ilman voimakasta kurkkutuntumaakin, saa nähdä miten käy!
Ajattelin mahdollisesti kokeilla sen mesh-verkon vaihtamista, jos se parantaisi kurkkutuntumaa. Onko vinkkejä esim. hyvästä youtube-ohjeesta tms, jolla onnistuisi vähemmänkin näppärä? :)
Hommaa vähän vahvempia nesteitä, esim. 24mg (eli siis 2.4%), niin saat paremman kurkkutuntuman. Tuo Minnesota ei tosiaan mikään älyttömän raikas mentholi olekaan, vaan enempi semmonen pikkasen tunkkanen menthol"tupakkamainen". Tuosta ketjusta löytyy juttuja eri menthol-mauista, jos se on se oma juttu: http://www.e-savuke.com/vb/tayttones...thol-maku.html
Ei kai se meshin vaihtaminen kurkkutuntumaa paranna, lähinnä vähentää vastuksen kuivumisen todennäköisyyttä ja ehkä hieman puhtaampaa makua antaa. Tossa nyt tollanen video, joka kuukkelista tuli ensimmäisenä osumana:
http://youtu.be/GkcxJnIgLNo
eRollia en ole kokeillut, mutta Kanger bottom coil LR carto on (ainakin Totally-Wickedin) 510-akun päässä ihmeen pätevä höyryäjä. Pikkuclearot ainakin jää aika kauas.
Tervehdys kaikille! Olisikohan täällä ihmisillä kokemusta eri kauppojen eGo-akkujen ja CE4/5-clearojen laatueroista? Onko esimerkiksi Finnvapen eGo-K-aloituspakkaus ( FinnVape eGo-K aloituspaketti, 900mAh, musta | FinnVape - Sähkötupakka- ja nikotiinineste-kauppa ) laadultaan samaa luokkaa kuin ecigwizardin starter bundle ( http://www.ecigwizard.com/electronic...iumbundle.html )? Mietin vain, kun ensin mainitusta saisi halvemmalla atomisaattorivaihtopäitä ja muutenkin tuntuu olevan huokeampaa.
Oletettavasti toi Finnvapen setti aivan samaa laatua kuin ecigwizardin.
Menee hitusen ohi, mutta jos et vielä ehtinyt tilata, niin unohda nuo CE:t ja kokeile ensiksi Evodilla.
Olen oikeastaan jo viikon kohtuullisen tyytyväisenä tuprutellut tuota ecigwizardin CE4:ää. Aluksi joutui painimaan ilmaputken läpi patteriin vuotavan nesteen kanssa, mutta sittemmin vuotava määrä vakiintui siinä määrin siedettävälle tasolle, ettei kurlausta enää tapahtunut, vaan tarvitsi lähinnä aina uudelleentäyttäessä pyyhkiä paperilla patterin pää puhtaaksi. Nyt kävin lähikaupasta (Turun Esmoke) noutamassa tuollaisen EVODin ja 1,8-ohmisia vaihtopäitä sekä olen kymmenisen minuuttia höyrytellyt menemään. On muuten huomattava ero höyryntuotossa (ensireaktiona "Oho...")! Tämä näyttää olevan myös rakennettu niin, ettei tuota kuitenkin kohtuullisen rasittavaa vuotoa tapahdu sitä vähääkään mitä CE4:lläni parhaimmillaan. Kaiken lisäksi hyvä jämerä rakenne, höyrykoneen painopiste nous selkeesti ylemmäs :D Kiitoksia tästä.
Terve kaikki! Ensimmäinen posti näille foorumeille ja täten kajautankin kysymyksiä ilmoille: Olen tässä nyt katsellut näitä höyrystelyvehkeitä jonkun aikaa ja tullut siihen tulokseen, että välineistö joilla lähden on akku ja "clearo". Eikös niinkun välineistön puolesta pärjää näillä? Vehkeet joita olen katsellut, ovat "kanger mt3-clearo - musta" ja "Joyetech Ego-C 650mAh akku - musta". Olen katsellut kyseistä laitteistoa finnvapesta, onko joku parempi paikka mistä kannattaisi ostaa? Ainakin puffiin nähden hinnat on hyvät ja vehkeitä on kehuttu ympäriinsä.
Omaan esteettiseen silmääni iskee musta ja suht koht pieni (Ei yli 20cm) putkilo (mielummin vähän paksumpi kuin pidempi). Ja aika satunnaisena höyryttelijänä ajattelin että 650mAh riittää mulle hyvin. Myös 3ml säiliön luulis olevan enemmän kuin tarpeeksi.
Joten onko samassa hintaluokassa parempia välineistöjä samoilla kriteereillä saatavilla vai onko tämä hyvä setti mihin päätyä?
Kangerin eVod on paljon parempi clearo kuin MT3. Siihen 1,5-1,8 ohmisia vaihtopäitä.
Siinä on myös puolet pienempi tankki. Kiitos että yritit auttaa, mutta edes pieni sanainen miksi näin on tai miksi pitäisi valita eVod MT3:n sijaan olisi kovin kiva.
MT3 kurlaa ja maistuu paskalle suhteessa enemmän kuin EVOD.
Jos isompaa tankkia halajat, niin hommaa jostakin MT3s. Pitäisi olla EVODin hyvät puolet ja 2.4 millin tankki.
ja sitten vielä, että onko suunitelmassa muuten mitään mätää? ja tuleeko jotain latureita mukana vai onko ostettava erikseen?