Pitäisi lähestulkoon. Ato pois ja jatkopala kans, sitten vaan kämmentenväliin ja painat kiinni. Mulla se rako on ollut useamminkin isommalla ja parikertaa lähtenyt irti koko putkenpätkä kun oikein on rymytty. Palat vaan kiinni ja meno jatkuu.
Printable View
Pidä plus tai miinus nappia pohjassa yli kymmenen sekuntia tjsp, mun mielestä toimii molemminpäin. Ekaks näyttää ohmit/akunvarauksen mut kun pidät kauempaan pohjassa ni näytössä pitäis lukea NO2 sit ku oikea moodi valittuna.
Volttisäädöstä pystyt vaihtamaan Wattisäätöön painamalla molemmat eli plus ja miinus napit pohjaan yhtäaikaa ja odotat n. 5 sekuntia. Se on hyvä aina lähteä sieltä n. 8 Watista katsomaan et mihin suuntaan sit tarvii säätää.
Kiitos! Tämän löysin myös jos joku muukin kaipaa: http://www.e-cigarette-forum.com/for...user_guide.pdf
Kerrotko vielä kannattaako käyttää watti vai volttisäätöä, onko jotain käytännön merkitystä?
Watti säätö on semmone että ku laitat siihen aluks vaikka sen 8W ja koitat onko hyvä. Jos on niin anna olla. Ruuvaat siihen mitä vaan kiinni, niin se vekotin laskee itse vastuksen mukaan paljonko antaa Vatteja atolle. Eli kun löydät hyvän kohdan että höyryä on tarpeeks ja maku hyvä, niin anna olla siinä vaan ruuvaat sit kiinni mitä vaan. Näin niinkun yksinkertaistettuna. Voltti säätö on sit semmone et mitä isompi ohminen ato/varto tms niin sitä enemmän pitää ite ruuvata vatteja ulos, ja mitä pienempi vastus niin sitä vähemmän. Vähä liikaa ni palaa jne jne.
VW on vaan helpompi.
elikkäs siis Watti tarkottaa sitä suhdetta vastuksen ja virran kohtaamisessa.
Tämä voltti + tämä vastus = näin paljon watteja.
Kun säädät ite watteja, niin ei tarvi laskeskella että paljonko on ohmeja kartossa.
Käsittääkseni sama asia eritavalla selitettynä. :D
Tässä sulle lisää pilkkuja: , , , , , , , ,
;)
Nus.
Eli wattisäätö pyrkii aina antamaan samantehoiset höyryt atopään vastuksesta/ohmeista riippumatta. Mut ei sekään aina täysin päde kun kaikkihan tietää että esim carto palaa jo niillä wateilla millä joku "kunnon vehje" pääsee vasta oikeuksiinsa.
Itse oon käyttänyt clearoja ja bogeja siinä 8-12W välillä. Viime Boge tosin kärähti kun 11Watista pistin 11.5W, on se tarkkaa :D
Kyllä Vamo on ollut meillä yksi parhaiten toimivista modeista. Näitä on jo pelkästään meidän kautta myyty suomeen yli puoli tuhatta ja näitä vissiin aika pitkälti kaikilla muillakin kaupoilla, joten ilman muuta myös vikojen raportointia on enemmän. :)
kyllä kartoille (ja muille) riittää se just 7--9w. 10w tai yli meinaa olla omaan makuun jo liikaa, ehkä mä nautiskelen ku aika ketjussa vapoilen....
Itse ketjuvapotan JA haluan jatkuvasti aivan kaiken irti :D
Mites tän pohjakorkin kuumenemisen sais kuriin? Tää on muistaakseni sitä uudempaa mallia esmokelta, päivitetyllä jousella, mutta silti kuumenee. Oon koittanu putsata kierteitä.
Allsprite. Eilen tuli Vamo. Phoenix RDA:lle 7w tuntuu olevan paras. 350-akku kesti koko työpäivän, eikä loppunu senkään jälkeen. Olenko ymmärtänyt oikein, että sitä akun varausta voi/tulisi tarkkailla sillä miinus napilla? Että se ei saisi alittaa jotain tiettyä lukua? täytenä se näyttää 4,2v.
Mikä näiden Aw-akkujen käyttöikä on? Ilmeisesti jossain vaiheessa ei enää kestä koko työpäivää.
edit: Muotoilin "paremmin".
Tuon kultaisen/keltaisen jousen pitäisi toimia. Kierrä jousta, jolloin se hiertyy vasten metallia ja ongelman pitäisi poistua.
Mulle tulossa lisäsatsi jousia ensiviikolla . coldplated. Arizonan jussi. Muuten vamo ollu tosi luotettava modi, vaikka myyny niitä
rutkasti niin vai pari takuuvaihtoa - toisessa yks numerosegmentti pimee ja toisessa pikkunäppäin jumiutui. Yleensä esilletulleet
viat on johtuneet jousen huonosta kontaktista tai kahden prässätyn liitoksen aukeamisesta. Aina on auttanut tuo hiertäminen tai
prässäysten kiinnilyöminen.
Vamon akkujen kesto on paljon kiinni "kaasujalasta". Sinänsä akut kestävät n 300 latausta ennenkuin niiden hyötysuhde laskee. Runsaalla höyryttelyllä ei pikkuakku kestä kokopäivää.
Kun akun jännite laskee alle 3.3 voltin, vamo katkaisee virran tai näyttää LO. Akku saattaa vaurioitua jos se joutuu oikosulkuun esim taskussa - säilytä aina
kotelossa. Vaurioitunut akku on tietenkin heikkotehoisempi. Myös jos käytetään alle 1.2 ohmin vastusta, vamo sammuu. Tai jos akku on huonokuntoinen ja ei pysty antamaan vaadittua
tehoa.
Voihan sillä miinusnapilla päätellä että missä mennään mut kyllä se Vamo sammuttaa itsensä sit ku mennään liian alas.
Minullakin uudemman mallin Vamo mut silti sain vaihtaa oman jousen sisälle et kuumeneminen lakkas. Kai sen orkkijousenkin saa tuunattua paremmalla kontaktilla tai kuparilankalla tjsp.
Ei löytyny lähisivuilta vastausta joten kokeillaan. Vamo tulittaa "viiveellä". Painaa napin pohjaan, niin ei tapahdu mitään, mutta ku pitänyt nappia noin 1-3 sekuntia painettuna alkaa pöhisemään? Ja aika on aina tuo vakio 1-3, ei sen enempää. Joskus täydellä akulla tulittaa samantien. Pohjassa jäykempi jousi, muutei ei mitään tehty.
Mulla tekee satunnaisesti samaa, nykyään jo tottunut ja osaan ns. "samantien" klikata nappia uudestaan ja alkaa heti tulittaa. Tiiä sitten vian syytä tai vakavuutta, oo tuota vamostakaan tarttenu taas aikoihin niin enpä ole jaksanu kiinnostua.
Mulla taitaa olla joku puolen sekunnin viive tulituksen alkuun ja tulittaa vielä n. 0.5s kun lopettaa painamisen, se on ominaisuus mikä ei mua haittaa..
Se jälkitulitus on ominaisuus, satunnaisesti alkava tulitus ei.
Hmm, ei täälläkään Vamo enään tulita niin pahalla viiveellä mitä alkuaikoina. Oliskohan uus jousi aikanaan tehnyt tehtävänsä ja "ongelma" unohtunut ihan itsestään.
Tuntui et kaverin Evicissä vasta viivettä olikin.
Samoja oireita oli täällä ja Vamo oli lähellä lentää roskiin. Muistin, että olin ostanut muutama kuukausi sitten varalle jäseneltä djtimse jäykemmän ja halkaisijaltaan alkuperäistä pienemmän pohjajousen. Laitoin kokeeksi uuden jousen alkuperäisen (Versio 2) sisäpuolelle, kuorin pätkän tavallista 0,75 mm2 sähköjohtoa ja sidoin uuden jousen kiinni alkuperäiseen jouseen sähköjohdon sisuksella.
Kaikki tulitushäiriöt/viiveet loppuivat kuin seinään ja akkukesto parani huimasti. Niksi ei varmaankaan tepsi kaikkiin vastaaviin tapauksiin, mutta suosittelen kokeilemaan jotain vastaavaa.
Vamo alko heittään 02 erroria ja näyttö välkkyy ja laite sammuu. Välillä antaa höyrytellä, mut välillä taas heittää tota 02 erroria. Oon koittanu eri akuilla, eri atoilla jne. Mistähä tää vois johtua?
E: Huomasin tossa just, että 18350 akuilla tekee tota melkein kokoajan, 18650 akuilla tekee harvemmin :o
Miettinyt pitkään ja hartaasti ostaa PUFF:ilta Vamo V2:n, akut + laturi! Joten mitäs akkuja suosittelisitte????(18350 vai 18650)
P.s Kanger ProTank olis sit kii
Se on ihan miten tykkäät. Yllättäen, 18650 moodissa on pidempi, mutta akkukesto on sit paljon pidempi. 18350 akulla taas suhkot kompakti, mutta akkukesto ei niin hyvä. Ite käytän 18650 kotona, ja on-the-go 18350 :P
Nykyään pelkässä kotikäytössä vamo nijin se on 18650 2600mah akut, parin päivän välein vaihto..
Työpäivän varmaankin kestää mennä tolla 350, vai onko sit miten virta syöppö ? Kiitos etukäteen :o
Sanoisin, että kyllä. Riippuu tietysti vähän paljonko höyryät. Itselläni riittää 700mAh työpäiväksi ja jos on täynnä niin ylikin. Ehkä tunnin parin välein käyn höyryillä ja otan sellaset 10-15 "imaisua".
Edit: Heitetään nyt tähän analyysin vuoksi, että ohmit vehkeissä on 2.0 +- 0.4 ja 11 watilla paahdetaan. Se onkin kyllä tosin aika maksimi mitä Vamo tosiasiassa antaa, mutta hyvät on löylyt!
Jahas, nyt ei lähe vamo päälle. Kokeiltu on neljällä eri akulla kahdessa eri koossa (2x18650, 2x18350) ja eioota tarjoo. Akut on kunnossa, joten taitaa vika rajottua laitteeseen.
EDIT: esmoke.fi:n wiisaita setiä lähestytty sähköpostitse, vastausta odottelemma.
Itse sain saman korjattua ainakin tilapäisesti venyttämällä varovasti päätycapin jousta. Samalla katosi 18650 akun kolina, mutta koska tämä ei todennäköisesti ole kuitenkaan paras ratkaisu niin päätin tilata kokonaan uuden päätykäpin kullatulla jousella.
Kyllähän tää mun Vamo on aivan täys katastrofi. Nuo 510 -kierteet kuoriutuu paskaksi, käyttöä takana noin kuukausi. Dreamin kanssa oon tätä pääsääntöisesti nyt käytelly ja joka päivä tuolta plussanavan vierestä löytyy kierteistä peräisin olevaa metallilastua. Heiluu tuo koko laitos tuossa Vamon nokassa jo todella rajusti, veikkaan että tätä menoa viikon päästä tuossa ei oo kierteitä ollenkaan.
ettei olis Dreamin puolella se vika? Ei se Dreami mullakaan kaikkien laitteiden nokassa pysynyt kiinni vaikka pro tankit tai boget meni kaikki ongelmitta samoihin modeihin. Muutamat muutkin raportoineet että Dreamin kanssa ollut kierreongelmia.
Raportoin ettei Dreamin kierteet ole mitkään parhaat. Vamon kierteet taas toimii hyvin.