Vs: Somnium Rebuildable Atomizer
Pitäiskö tää Somnium jotenkin saada aukikin? Olisin pessyt tankin setupin vaihdon yhteydessä, mutta ei noi päätycapit irtoo kirveelläkään. Tongeillakin jo vääntelin aika voimakkaasti, mutta mihinkään ei liiku. Jos nyt vielä voimaa lisää, pelkään koko laitoksen menevän paskaks. Ei tähän mitään kuningasvinkkiä olisi?
Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Se tankki siitä lähtee vetämällä irti :-) cäpit on kiinteät..
Re: Somnium Rebuildable Atomizer
Runko on yhtä osaa, eli saat irti vaan:
- hatun
- keskinavan
- ruuvit
- lasiputken ja o-renkaat
Miksen nyt tajua, ei lasiputki tunnu liikkuvan mihinkään suuntaan. Pitäiskö sitä vain yrittää vetää ylöspäin niiden kahden tiivisterenkaan ylitse pois tuosta paikaltaan?
Edit: lähtihän se. Oli vaan vallan helvetin tiukassa. Kiitos vinkeistä! Oli lähellä, että mennyt mäsäks tämä höyrystin.
Tiukassa se on. Itse en keksinyt muuta keinoa sen irrottamiseen kuin vasara. Jätin paikalleen lasiputken, vaikka muuten osiksi laitoinkin.
Mutta tosiaan ylöspäinhän sen pitäisi liukua, mutta on tosiaan tiukassa.
^Eipä sitä lasiputkea turhan usein tarvikaan irroitella, itse näen sen vain plussana että on pirun tiukka. Ettei vahingossakaan lähde silloin kun ei halua.
Ite en irrottanu sitä koskaan, yrritin kyllä mutten halunnu lasia rikkoa, vettä sisään ruiskulla pikkasen ravistelu ja tyhjennys ja uusin käsittelyn pari kertaa, tuo siis ennen setupin tekoa, olen kerran tehnyt tervan jälkeen setupin kanssa, kun kunnolla kuivapoltti veden pois niin ei mitään haittoja ole ilmaantunut :)
Asiasta toiseen, kokeilin taas ohmeja, olivat nousseet, töhnää ??? no kuiva poltto ja yksi kierros vastuksesta pois 2.4 - 1.6 nyt pörrää Boltillakin :esmoke: kun ennen piti olla Lavassa 4.2-.4.v ennenkuin jotain tapahtui ja jos oli liikaa alkoi lanka loistaa :(
oli 5 kierrosta, varmaan tuosta olisi varaa poistaa vielä yksi kierros mutten ainakaan tänään siihen enää koske :)
7 tankillinen samalla setupilla! (viimeisen akana vastusta lyhennetty)
Edit; nyt alkaa kyllä kans loistaa ylin lanka, ei taida riittää sille pystyasennossa tarpeeksi nestettä :( saattoi olla että se loisti ennenkin mutta nyt kiinnitin siihen huomiota.
Itsellä kävi sillai jotta kun kaikki kehuu maasta taivaaseen tän vehkeen ja minä vääntelin koko vatun viikonlopun setuppia siinä onnistumatta sekä somniumiin ja Zapiin, eikä tullu mitään no vaihdoin somniumin penelopeen ja meinasin heittää tolla zapilla naapurin rumaa akkaa kupoliin.
Sit välähti jospa toi ostamani A1 kanthal onkin syypää, sit kaivoin Yakouseilta saamani kanthalin ja nyppäsin Zapista tiivisteen huitsiin ja väänsin 400:stä pötkön Hapetin ja 5 kertaa niksaa kärytin,hehkutin kanthalin tein setupin tuli 2,2 Ohm, pikkasen ois saanu olla pienempi mutta ei se provarilla haittaa ja avot.
Meinasin perseelle lentää kun imut otin olihan meinaan parhaat höyryt kuuna päivänä, eli syypää olikin toi mukamas A1 kanthal oisko kumminkin ollu Ö5, ja ny vituttaa kun vaihdoin ton somniumin pois, no saahan noita tilattua lisää. Eli vika ei välttämättä ole siinä setupin tekijässä.
Olen vähän pohdiskellut samaa, että olisiko nyt kanthalissa vikaa ( ??? ). Heittelee vastus välistä 1.2 - 1.5 välillä, ja joudun kieputtamaan noin 3 kierrosta että tulee tuo 1.2ohm. Kyseessä siis ilmeisesti 42ohm/metri kanthalia. Kolmella kiepillä saa hätäseen pari kertaa nopeat imut ennen kuin alkaa langat hehkua punaisena.
Noh, kokeilin sitten 0.2 nichromella (~34ohm/metri) - sain Lambon mukaan noin 1 ohmin setupin, ja sillä tulee kohtuullisia höyryjä 3.8V. Heitin kiinni teleskooppiin ja kertalaakista tulitusnappia kun hipaisi niin lanka poikki, kolmesti.
Porukka on raportoinut että on saaneet #325 meshillä tämän toimimaan niin ei helvetti, pakko tämä on saada toimimaan. Alkaa vaan pikkuhiljaa tosissaan usko loppumaan koko hommaan, kun 3pv aikana on väännetty A5 meshillinen niin tankoa kuin kolmisen metriä kanthalia. Suurin ihmetys lienee se että 1.5 ja siitä korkeammat setupit toimivat ihan uskomattoman huonosti, aivan se ja sama vaikka antaisi Lambolla täydet 6V.
Kyllä tuo nyt alkaa näyttää siltä että setuppi olis kohta uusittava, 10 sec jaksaa wikata ja sitten alkaa langat loistaa, olisko jo niin karstassa 7 tankillisen jälkeen? :)
Syypää saattaa tosiaankin olla toi kanthal, eihän tolla nyt pitäs mitään suurta vaikutusta olla onko 325 vai 400, ite huomasin kun rullasin tota paskaa kanthalia jonka olin tohottanut, niin se oli silti helevaatin pinkeetä eikä kiertynyt meshin ympärille kunnolla vaan jäi silmin nähden irti meshistä, toi muutama topicci ylempänä Vanttilan kommentti sai miettimään että vika ei voi olla minussa, vaikken heti sitä vaihtoehtoa ole valmis nielemään, nieltävä se on kynsin hampain vika olikin paskalaatuisessa kanthalissa.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
jasseri
Syypää saattaa tosiaankin olla toi kanthal, eihän tolla nyt pitäs mitään suurta vaikutusta olla onko 325 vai 400, ite huomasin kun rullasin tota paskaa kanthalia jonka olin tohottanut, niin se oli silti helevaatin pinkeetä eikä kiertynyt meshin ympärille kunnolla vaan jäi silmin nähden irti meshistä, toi muutama topicci ylempänä Vanttilan kommentti sai miettimään että vika ei voi olla minussa, vaikken heti sitä vaihtoehtoa ole valmis nielemään, nieltävä se on kynsin hampain vika olikin paskalaatuisessa kanthalissa.
No kyllä tässä kun on jo 3pv melkein kokoajan väännelty setuppeja, niin alan uskomaan itsekin että on nyt jossain muussa vika kuin käärijässä. Odotellaan nyt Esmokelta #400 meshit ja jostain pitäis sitä matalavastuksisempaa kanthalia keksiä.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
defuncta
No kyllä tässä kun on jo 3pv melkein kokoajan väännelty setuppeja, niin alan uskomaan itsekin että on nyt jossain muussa vika kuin käärijässä. Odotellaan nyt Esmokelta #400 meshit ja jostain pitäis sitä matalavastuksisempaa kanthalia keksiä.
Ootko muutes huomannu esmes Jalipon videossa kun se kanthakia tohottaa niin se kanthal on ensin kun seisova mulkku, sit kun liekki osuu siihen niin se ikäänkuin lerpahtaa ja menee sellaiseksi mustaksi, siitä huomaa milloin kanthal on laatu tavaraa.
Itellä oli sellaista että vaikka kuinka tohotti niin sen jännitys ei muuttunut mihinkään ja sitä ei saanu käärittyä meshin ympärille sillai kun se pitäisi saada käärittyä.
Onneks ei tarvinu heittää Zapia naapurin ruman akan naamaan(kauneus on katsojan silmissä)ja mullahan on tunnetusti huono näkö.
Minun Arizonalta ostettu kanthal näyttää tältä:
http://i2.aijaa.com/b/00787/11264906.jpg
Kyllä se tohottamalla oikenee hieman, mutta kyllä se edelleen on vaan yhtä **ttua kietoa kohdilleen. Alkaa pikkuhiljaa lehmänhermoni kyllä kiristyä :D
Nyt kun noita ongelmia on koitunut, pääasiallisesti paskoista setuppiaineksista johtuen, niin mitä te olette mieltä onko paha rasti laittaa muutama euro (3-5e) ja pakettiin mukaan hieman kanthalia ja meshiä?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Nyt kun noita ongelmia on koitunut, pääasiallisesti paskoista setuppiaineksista johtuen, niin mitä te olette mieltä onko paha rasti laittaa muutama euro (3-5e) ja pakettiin mukaan hieman kanthalia ja meshiä?
Ihan helvetin hyvä idea.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
defuncta
Kyllä se tohottamalla oikenee hieman, mutta kyllä se edelleen on vaan yhtä **ttua kietoa kohdilleen. Alkaa pikkuhiljaa lehmänhermoni kyllä kiristyä :D
Mun tilaamani oli aika lailla samanlaista,ei taivu sinne minne haluaa, hyvä kanthal on kuin nainen tanssilattialla valssin soidessa(vaikken valssi ihminen olekkaan)seuraa viejää, siteeraan nyt Jalippoa: sen kanthalin pitää kiertyä meshin ympärille ikäänkuin vihkisormuksen nimettömään sen pitää olla siellä ei saa kiristää, mutta kuitenkin pysyä siellä, ja jos on paskaa kanthalia joka on pinkeä kuin venäläinen maatuska niin eihän se voi onnistua.
alkanut palaa hermot täysin kartoihin ja alkanut miettiä tälläisen hankintaa. Mitä eroa tällä on cobraan? hinta on sama ja painin vähän näiden kahden aton välillä. Laitteena provari.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
esmoke
Ei todellakaan ole paha, just noin se pitää mennä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
defuncta
Kokeiles jotta käärit sen ensin jonkin muun esim. poran terän tai ristiruuvarin ympärille, sitten irrallaankin sen vastuksen voi ymmärtääkseni mitata ennen kuin pujottaa meshin siihen kierukkaan, silloin tuota on varmaan helpompi säätääkin lisäämällä tai vähentämällä kierroksia (neuvoo hän vaikkei ole itse kokeillut) :)