Hifistellä saa aina, tää menee jo aika pitkälle ;)
Printable View
Hifistellä saa aina, tää menee jo aika pitkälle ;)
Tuolta ainakin moni on tilannut 400 meshiä ja ovat olleet tyytyväisiä: http://www.themeshcompany.com/acatal...fine-mesh.html
Miten pitkään porukka käyttää yhtä silica/kanthal setuppia?
Ainakin Kayfunin mukana tullu 2 ohm setuppi on nyt 4 päivän ja ehkä 6-8 millilitran (ei ollut ainoo vehje käytössä) käytön jälkeen ihan entinen, siis varmaan puolen millin kuonakerros päällä ja ei ennää höyryä irtoo.
Ymmärrän et tietyt nesteet aiheuttaa tuota, oon kokeillu El Toton cigarillosta, edeniä ja papillonin forest fruittia viimesenä tolla samalla setupilla jokaista muutama millilitra.
Myös jokainen noista käyttämistäsi mehuista on varmaan pahimpien atotuhoajien top3:ssa 8)
Myös FSUSA:n Nallekarkki tukkii Penelopen muutamassa päivässä. Mesh-vehkeillä ei moista ongelmaa ole.
Onkos kukaan kokeillut tehdä tuplamesh-setuppia? Siis sellaista, että on kaksi mesh-rullaa, molemmissa omat coilit (ehkä 2,5-3,0 ohm) ja nämä kytketään rinnakkain. Kokeilisin Cobralla, mutta meshit ovat vielä postissa..
Oon kokeillu orionissa, mut hyöty jää huomaamattomaksi kun toinen ilmareikä puuttuu ja muutenki vaatii akulta aika paljon. Pitää kokeilla loppuviikosta uudelleen kun bliss saapuu, jossa siis on ilmareiät molemmille wickeille.
Johtuu varmaan aika paljon langasta sit toi. Mulla oli penelopessa sama setuppi kuukauden verran ja sinä aikana meni vähän reipas 60 milliä gummy bearia läpitte. Ei ollu mitään tukkeutumisen merkkejä ja toimi tuolloinkin vielä mun mielestä ihan kuin uutena.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Rotax
Cobrassa toimii dual mesh erittäin hyvin koska ne meshit tulevat siihen ihan vierekkäin, jolloin ilmaa saadaan molemmille coileille ihan ok, kun laittaa reijän siihen keskelle. Meshien rako on about 1-2mm.
Ainakin omassa toimii ja höyryä tulee tukehtumiseen asti :esmoke:
Pitänee tehdä tuommoinen setuppi kunhan tulee lisää meshiä. Paljonko sulla on kokonaisohmit siinä setupissa?
^^Mulla on Penelopessa eSmokelta hankittua 3mm silicaa kahden langan yhdistelmällä siten, että molemmissa kanavissa on omat langat ja wickin kohdalla ovat päällekkäin. Toki oma kämmäys on aina mahdollista..
Kokeillut tuplia, Odyssa, Penessä, Orionissa, HF Minissä ja Megassa sekä Blississä. Noista nuo silica pohjaset on parhaiten toimineet tuplilla, Genesis tyylisissä ongelma yleensä ilman syöttö ja myöskin tuo tehon vienti. Paras Genny tuplilla on ollut BliSS ja paras silica atty Odysseus kahdella langalla toteutetulla tuplalla.
Hei vinkatkaas joku et mistä sais 0.3 a1 kanthalia tilailtua? :)
http://www.ebay.com/itm/Resistance-h...item3a78fb1f99
Google kertoi minullekkin... :)
Toi on kait lähinnä tota 0.3 paksuutta?
http://www.ebay.com/itm/A-1-28-awg-r...05%26rk%3D2%26
Öööh... nyt kyllä meni sormi suuhun pahemman kerran.. DID wickaa liian hyvin, vaikka täyttökorkkikin on kiinni.. onko kellään mitään ovelaa kikkaa millä ton wickaamisen sais vähän rauhottumaan, vai pitääkö vaan nostaa tehoja?
Nipistä meshin pää kiinni.
Itte käytän penelopeissa ja odyssä enää pelkästään paksumpaa lankaa. Ei tule kun pari kierrosta 0.2mm langalla. Nyt paksummalla langalla ei tarvitse punoa kahta lankaa ja saa helposti sen 1.3 ohmin tuntumassa olevan coilin.Lainaus:
Alkuperäinen postaaja gixxxer
Joku tietävä vois kertoa miten toi U-mesh tehdään näppärästi...LSVap?
ps. Toi ebay:n 28awg kertoisi olevansa A-1, tosin tuskin sillä kovin suurta merkitystä höyryjen laatuun ole vaikka oliski D.
Hmm, mä oon aina höyrytelly D kanthalilla kun sitä saa paljon helpommin. Eipä niissä muuta eroa taida olla kuin että A1 kestää enemmän lämpöä joten hot spotit ei nappaa coilia poikki niin herkästi.
Mullakin kaikissa genesiksissä käytössä nykyään vaan 0.3mm kanthal, juurikin tuon pienemmän resistanssin takia.
Mulla taas 0.28 lanka käytössä tällä hetkellä DIDissä ja hyvin tuo pelittää, noin 4 kiekkaa ja ohmit 0,8 ja hyvin potkii pelkällä akulla. Tein uuden setupin illalla eikä tuo tosiaan vuoda tippaakaan kun teki paksumman meshin tuohon.
Se A tai D ei vaikuta tippaakaan tosiaan höyryn määrään, D vaan kestää jonkun 100 astetta vähemmän lämpöä mikä ei vaikuta paljon mitään kunnon coililla.
U-wick onnistuu tosiaan helpoiten niin että leikkaa neliön meshiä niin ettei se ole suoraan ruutujen mukaan leikattu vaan pitkät sivut kulkee 45 asteen kulmassa ruutujen poikki, sen jälkeen pyöritys, kevyesti taivutetaan U:n muotoon ja lämmitetään keskeltä kunnes haluttu muoto on saavutettu, sitten hapetus. Ei oo vaikea.
Nyt on pakko hehkuttaa. Jostain syystä tämä laitos iskee kuin miljoona volttia. Setuppi on sama mitä käytän kaikissa atoissa, 4 kiekkaa 0.3mm kanthalia, mutta jostain syystä tässä masiinassa höyryä, makua ja lämpöä tulee helvetisti enemmän kuin esim z-attyissa. Setuppikaan ei äärettömän onnistunut ollut näin aamupöhnässä, mutta silti sekunnin imasulla puhallellaan keuhkoja puoli tuntia tyhjäksi 8)
http://i8.aijaa.com/b/00320/10930190.jpghttp://i6.aijaa.com/b/00751/10930388.jpg
Mistä hommasti ja kenen tekemä? ECF:llä noita ollut kyllä myynnissä...
Onko kanthal ja nichrome langalla jotain eroa ???
Käykö toi nyt sitte tollaseen bullyyn vastukseksi?
http://www.ebay.de/itm/320984929509?...ht_2320wt_1163
T:tampio
Käy.
Kiitos!
On. Kanthal on kauppanimi, nichrome taas lyhenne Nikkelistä ja Kromiumista. Nichrome kestää eri tavalla lämpöä ja tuottaa pinta-alaan verrattuna eri tavalla vastusta kuin Kanthal.Nichrome laajenee hieman kuumentuessaan toisin kuin Kanthal ja joittenkin mielestä nichromea olisi paras käyttää silica pohjaisissa ja Kanthalia mesh pohjaisissa atoissa. Oon siitä aika samaa mieltä.
Provape ilmoittaa naamakirjassa: "Next week we should be ready to release the Z-Atty-Pro!! Stay tuned as we will have the date and time of release soon" ;)
En oo pitkään aikaan käyny kattomassa listaa, mut nyt kävin ja näyttää siltä, et tulee hellfire mega seuraavasta erästä :D Mulla ei taida olla tolle käyttöä, mut pakko toi on silti varmaan ottaa :D
Tilasin itselleni ton Phoenix Picon, itselleni ensimmäinen mesh verkolla oleva ato. Ohjessa lukee seuraavaa "Leikkaat mesh -verkosta noin 3×4cm palan ja pyörität sen noin 2-2.5mm paksuksi rullaksi", mutta kumminpäin kannattaa rullata (3cm vai 4cm pötkyläksi)?
Leveys 3, pituus 4. Lisäksi sinne tankkiin tulevaan päähän leikataan 45 asteen kulma.
I did it!
Usko meinasi jo loppua tuon DID:in kanssa kun vääntelin setuppeja ja meinasi lentää seinään koko laitos.
Väliin dry hittejä, milloin maku puuttui vaikka höyrysikin, toisinaan maistui palanut.
Mutta sitten lopulta - n. v5.0 - kaikki asettui kohdilleen, voi veljet mitkä höyrypilvet ja maku.
Ero samalla nesteellä dct-tankkiin verrattuna aivan uskomaton. :esmoke: