Mä en ollu aiemmin edes kuullu tästä Ardanaysta ennen kuin joku siitä foorumilla mainitsi ohimennen. En silloin kuitenkaan löytänyt sen videoita, että on kaiketi poistanut ne..
Printable View
Ardanay oli klassikko jo saapuessaan. :D
Vituttaa kun oon loukussa kotona kun kuulemma myrsky kaatanu puita sille tielle jota mun tarttis ajaa... Jee, kiva. X-( Onneks sentään sähköt pysyny. Kai mä jossain vaiheessa lähden koittaan onneani jos ne olis vaikka siivottu. Pääseepähän taas peruuttelemaan urakalla kun täällä on niin kapeet tiet ettei niillä oikein venkslaamallakaan autoa saa ympäri. Eihän edellisestä kerrasta ole kuin pari viikkoa ku puu kaatu eteen ja piti palata takasin. :thumbsup:
Tuota....Ei?
Noiden tuulenkaatamoisten perkaaminen on sellainen juttu, joka kannattaa jättää ihan suosiolla ammattilaisille.
Kesämökillä varsinkin aika pakko hoitaa hommat aina ite. Pari vuotta sitten sen myrskyn jälkeen ~30 runkoo mökkitiellä. Kuitenkin tärkeysjärjestyksessä siellä kohtuu loppupäässä jonkun yksittäisen kesämökin tiet ja sähköt.. Sähköt tais olla kaks päivää poikki jonka jälkeen tuli soitto että korjattu on, vitut ollu korjattu kun linjan viimenen rakennus eikä näy ees sähköyhtiön koneilla.. Sai vielä ylimääräsen päivän ootella että kävivät korjaamassa. Ootteleppa siellä sit puol viikkoo työmiehiä..
Ei se niin hankalaa ole jos omaa maalaisjärkeä.
Kaverin kanssa, mitähän olis ollu ikää, 20v molemmilla.
Oltiin just menty raksalle hommiin ja kyse oli uusista paritaloista.
No meidän eka homma siellä oli se, että mentiin johtajan kanssa tielle seisomaan ja johtaja viisoo "tuolla on toi keppi, tuolla on tollanen keppi. Tässä on tällanen 100m neliö tätä mettää. Pistäkää kaikki matalaksi".
Kumpikaan meistä ei ollut koskaan ennemmin kaatanut puita tasan yhtään.
Ja olihan se homma aluksi vähän helvetin varovaista ja ne tuppas välillä kaatua vähä väärään suuntaan.
Mutta kyllä kun siihen pääsi jyvälle niin homma alkoi kulkea. Ehdottomasti kyllä villein työ mitä mulle on annettu ilman opastusta.
Kaikkea erikoista on joutunu tekemään mutta ilman opastusta tuo mettän kaataminen kuumottanu ehkä eniten :)
e: Ja aiheeseen, ei sitä missään tampereen keskustassa kannata ite tuulikaatoja sahailla, mutta kyllä täällä sivummalla on aika yksin nuoden asioiden kanssa. Helpointa ylivoimaisesti jos ite vaan hoitaa tai soittaa jollekki joka osaa sahata.
Se että taidan olla tulossa kipeäksi.. Kurku pärähti melkein umpeen ja mitään ei pysty oikein siis syömäänkään.. Poskiontelot huutaa taas hoosiannaa vaikka ne vasta leikattiin ja piti tulehdusten kadota.. Huomenna jos tulee pyyntö töihin ni kiukuttaa viel enemmä. Pakko sit vaa douppaa kaikkee mahollista reseptivapaata ja reseptikamaa.. Vihaan flunssia jne!
Se on kato kun se on NIIIIIIIIIIN kallista!!! Kaivaa nyt kaapelit maan sisään, huh huh. eikä sähköyhtiöille mitään käteen jää, ihan hyvää hyvyyttään sitä ihmisille myyvät.
(eli kansalaisten pitää maksaa nämäkin bileet. Ennen kaivamista ja sen jälkeen korkeampana sähkön hintana.)
Vitun perkeleen uusi puhelin vittu ja paska uusi tapatalk.. Enpä saanut notificationia gtubesta vaikka myydään osiosta pitäis tulla. No ei mennyt muutenkaan tänään tuubiin.. joku ostaa mun kaiki putket? meni käpy.
Satanen tarjottu näkemättä :evil:
No itseppä verta nenästäni kaivoin, mutta oharit samalta tissieläimeltä jo toisen kerran. Olkoot tästä etiäpäin.
Hyvä hommahan se on jos ite saa perattua. Mutta jos tosiaa ei tiedä ku sen että saha lähtee narusta käyntiin ni ei missään nimessä! Niissä on välillä sellasia jännitteitä että jos ei tiedä mitä tekee ni henki pois! Siinä ei paljoa aurinkolasit tai edes kypärä ja viiltosuojahousut auta.
On hieno fiilis koulun kafeteeriassa yrittää maksaa 80 sentin sumppi kortilla ja todeta että ei oo katetta. Nyt ollaan sitten koko perhe tilit nollilla ja käteistä ei ole. Jakaiskohan nuo ruoka-avustuksia tässä lähiaikoina...
Joo mutta kaatunut puu on usein helvetillisen jännityksen alla. ekakertalainen kun menee sahaamaan ni saha on jumissa ja huonolla tuurilla ampuu kovaa kohti kun katkeaa ja jännitys laukeaa. Ja jos on juurineen tullu alas ni juurakkokin kaatuu vielä johonkin suuntaan, senki kanssa saa olla tarkkana ettei jää alle.
Joo, no en nyt kuitenkaan ihan tosissaan suositellu ketään menemään moottorisahan kanssa sohimaan, jos ei tiedä mitä tekee. ;)
Ärsyttää kun ei saa sohia moottorisahalla vaikka ei tiedä yhtään mitä tekee.
(joking... ;) )
Ei sua kukaan estä.
Missäs niitä Darwineita saikaan ehdottaa...?
:D
Kirjallinen varoitus työpisteellä höyryttelystä :) nice
Jep ulos tupakka paikalle mars! Kiinostaa mennä haistelee sitä nortin käryä
Oliko sisällä höyryttely kielletty?
Ei kai sitä kuitenkaan voi kirjallista varotusta antaa, jos ei ole ohjeistettu etukäteen? :confused:
Joko siis pihalle nortin käryyn tai alat käymään vessassa tavallista tiuhempaan. Tai sitten googlesta Stealth vape guide maratooni.
Lappu suoraan käteen :) tää on menny niin perse touhuks täällä vittu kytätään ihme asioita eikä oikeisiin ongelmiin tartuta. Aivan sama :)
Juuh en tollasen saatanan en sano etten loukkaa.. Pysty asioista edes keskustelemaan ni olkoon mennään sitten ulos tai vessaan. Näkyy muuten samantien mun työmäärissä kun työpisteeltä lähden aina "höyryille" :D
Kannattais tosta kumminki luottarilta viel kysästä.
Luottaro voi vetää mun työkengän perseeseen täys mulkku! Onneks ensv vuoden puolella valitaan uus, tuo melkein kirjittaa tyhjälle paperille nimen ja antaa herroille saatanan räsynukke pelle! :)
Se on kyllä perseestä ettei enää nykyään oo duuneissa rento meininki. Rehti kilpailu on ihan mukavaa hommaa, kiellot ja kyräily, FUCK. X-(
Se on työyhteisö sellaista. Istutaan pöydän ääressä tekevinään ja pidetään lainmukaisesti tauot. Kaikki "normaalista" poikkeava ei ole suotavaa. Höyrytys työpisteellä on jo älytön ylilyönti :smoke:Tupakointiaikana huomasi kuinka ihmiset istui tuntikaupalla kahvipaikalla voivottelemassa miten tupakoijat ramppaa tupakalla ja he tekevät enemmän töitä kun eivät käy tupakalla. Lisäksi tietty pidennetty ruokatunti että vähän tasoittuu työaika tupakoijiin verrattuna.
No onneksi maailma menee paremmaksi ja enenevässä määrin ihmiset istuu kuten pitää työajat työpisteellä. Kaikin puolin työyhteisöt alkaa mennä terveeseen suuntaan. Ihmiset on onnellisempia ja terveempiä ja työyhteisöt kukoistaa. Elämme hienoja aikoja.