En mä siihen halunnut ottaa kantaa. Kummalliseen kysymykseen vain kummallinen vastaus.
Ei se mini rballa pöllömpi ato ole teholuokassaan munkaan mielestä.
E: Taino halusin ehkä vähän. :whistle:
Printable View
onko tää parempi ku nautilus mini ja atlantis?
Makuasioita kuten jo mainittu. Oma näkemykseni on että Nautilus enemmän verrattavissa esim kangerin aerotankkeihin. Atlantis ja Subtank sitten taas samassa sarjassa subohm tankkeina. Plussaa menee varmaankin subtankille rba basen myötä (tietääkseni atlantiksessa ei tätä ole) eli tuotteena näyttää olevan sellainen että sillä pääsee kokeilemaan subohm vapottamista ja pikkuhiljaa myös siirtyä/opetella itse rakentelemaan.
Youtubesta vain revikoita katselemaan ja atlantis vs subtank videoita ja lopulta tekemään omat johtopäätöksensä.
Tuohon Nautilus vs. Subtank asiaan oon ite sitä mieltä että Nautilus on hyvä mutta Subtank siihen nähden paljon muutakin. Eli Nautilus on mitä on,hyvä laite. Mutta Subtank muunneltavissa enemmän. Siitä saa irti Nautiluksen kaltaiset pehmeät höyryt mutta tarvittaessa myös enemmän ja erilaista. Ite oon tykästynyt Subtankin rba:han, sillä saa säädettyä laitteen just sellaseks kun haluaa. Oma suosikki on noin 0,8-1.0 ohmin setuppi.
Mites on, onko kukaan tehny Subtank miniin meshi setuppia onnistuneesti? Cottonit tahtoo kärähtää turhan usein niin sellanen on ollu mielessä. Meshin käyttö on itelle ihan tuntematon asia mut vois kokeilla..
Jokuhan sitä meshiä kokeili subissa ja parit hatsit sai. Homma kaatui korvausilman puutteeseen... Mutta ei heitetä lusikkaa nurkkaan vielä, ihminen on siinä mielessä kummallinen otus että ratkaisua onglemaan haetaan vaikka harmaan kiven läpi. Varsinkin suomalainen.
Tuohon neulalla Reittämiseen jos itse vaihtaa Mutut niin sinne on hyvä laittaa Lankaa samalla sisään ottaa sen sitten viimesenä pois ..Hyvin imee nestettä :thumbup:
Mun mielestä tänä päivänä on niin paljon hyvää pumpulia tarjolla ettei oikein ole edes järkeä tuunata mesh setuppia bottom feederiin..
Omia ajatuksia tästä atosta..
Pidän kyllä, mutta rba Base on todella heikkolaatuinen ainakin ensimmäisessä mini versiossa..
Itselläni ihan uudessa vekottimessa (ja aidossa) plussa hölskyy niin paljon että ohmit pomppii ja iskee oikaria..
Ja kiristämis mahdollisuutta ei ole.
Joudun käyttämään valmis atoja, mutta eipä niissä valittamista, laadukkaita ovat 0.5ohm vastukset mielestäni, 1.2ohm vastukset jättävät jotenkin kylmät höyryt omaan makuun...
Käytetty japski cotton valmis atoissa on mielestäni laadukasta,ei ainakaan tunge suuhun silica atoista tuttua tiskirätin pashkan makua.
Tämä viesti on kännykällä ja tapatalk illa kirjoitettu, joten kaikki kirjoitusvirheet suotakoon anteeksi tällä kertaa
Mesh setuppi onnistuu kyllä suht helposti tähänkin. Tekee ns. hybridi setupin: sellainen microcoil kuin haluaa, esim. 2mm halkaisijalla, sopivan mittainen mesh pötkö pyörittäen sisään ja pulssitus. Sitten pumpulista "jalat" jotka siirtävät nesteen meshille. Tällä setillä vetelin minisubin RBA päällä ja kaiffarilla.
Onhan tuo ns:okkis Occ hyvin helppo Päivittää .. Onhan tuosta juttua ollut Mut tuo Pumpulin Vaihto nyt on hyvin helppo Homma jotain kai siinäkin säästää .. Ainakin mulla kestää noin 20 vaihtoa ...... Suoraan vetelen tuolla 20 w
Onko kellään Vantaa seudulla antaa/myydä varalasia tuohon normi 6ml Subtank varalasia? Oma meni rikki kun putsasin tankkia. Voin tulla hakemaan vielä tänäänkin
Antaapa tymäkät höyryt tämä värkki! Ego onella juuri ja juuri pystyy höyryttää 11mg nestettä, tällä kolmet henkoset. 8mg testasin ja viidet henkoset kärsi ottaa, alkoi koskemaan keuhkoon. Ensi viikolle kypsyy 3mg nesteet vasta. Pitää egolla mennä sinne asti.
Tänään pitkä vapottelu tauko päätty ja analogiset lensi roskiin kun postista tuli istick 50w ja subtank mini. Testaillu nyt tolla 1.2 ohmin päällä 14-18w tota ja hyvin pelittää. Edellinen kosketuksenki clearoihin oli evod ja protankit ja onhan tää ny ihan eri luokkaa. Järkevästi vaan tilasin HOL:n 15mg nesteitä ja nyt sattuu kurkkuun ja päässä heittää :D Olis varmaan pärjänny vähän laimeemmillakin liemillä. No onneks on 6mg pohjia tulossa ja tiivareita löytyy niin pääsee testaan tätä kunnon käytössä sit.
KOettakaa ohentaa pikkunen satsi vaikka tankkiin niitä liemiä ihan rohkeesti ..eihän siin mee ku 5ml maximissaan hukkaan jos maku on ihan hukassa sen jälkeen
Nyt kun kännissä kestää vedellä kovempiakin nesteitä, niin vetelin toiseksi isoimmalla henkireiällä 75vg nestettä. Jossain vaiheessa höyryttelyä otti sitten kurkkuun aika saatanasti ja totesin, että palanutta pukkasi. Siihen ensiapuna parit poskarit ja watteja pienemmälle ja edelleen pelaa ihan mainiosti. Eli ensin oli 18w jolloin tuli palanut ja sen jälkeen 15w ja ei palanut. 1ohm ato käytössä punasilla tiivisteillä. Mutta kyllä tuolla 15w kun ilma-aukot on isoimmalla ja kehtaa vetää oikeen kunnolla keuhkoon, niin se höyryn määrä on lähestulkoon pysäyttävä :D
Oon aina ihmetelly, kun jengi saa tasapainoaistin sekaisin nikotiinilla. Ite yrittäny sitä vaikka kuinka monta kertaa ja ei se koskaan mene päähän. Ainoastaa tulee ihan saakelin huono olo joka ei korjaa muutenkuin ottamalla iisisti. Toisaalta, kokeilin sitäkin, että vedin 24mg niksanestettä niin pitkään, että menis päähän. No ei mennyt, mutta laatta lensi sen sijaan. Kai se on yksilöllistä sitten?
Elikäs kangerin miniin pitäisi tilata lankaa ja pumpulia, täytyy alkaa väsäillä tuohon rba:han setuppeja. Olen vasta-alkaja (mutta näppäräsorminen:lol:) niin josko kertoisitte mahdollisimman tarkkaan mikä lanka ja pumpuli olisi hyvä. Tarkoitus olisi tehdä 0.5-1.0 coileja..
Saa suositella kauppojakin joista näitä saa, mutta mieluiten kotimaisia.
Tilaa kaikkea 0.35-0.5mm väliltä, niillä pärjää kaikissa tilanteissa. Pumpuliksi sitten Mujia, se on parhaaksi koettu maun ja wickauksen osalta.
Ok. Toi puffin pumpuli koh den do racotton muji olisi ookoo?
Osta pumpuli suoraan ebaysta. 80 levyä n~12e kuluineen
Onkos kellään noit NI200 atoja ollu jo testissä? Aattelin jos pistäs fästekiltä tulemaan muutamat paketit ku näyttäs olevan ihan kohtuu hinnoissa.
Itse ajelen Subu miniä RBA:lla ja nikkelit sisällä [emoji8]
Mikäköhän on kun uus Puffilta tilattu subi mini antaa jokasella atolla alle 1 tankin jälkeen palaneen makua ja ato saa lentää rodeen? Nyt kolme atoa käytetty ja ei pelaa.. RBA-päällä sama homma, pumpuleita vaihtanut sekä uudet langat tekassu, mutta ei auta.. Tehoja käytetty 0.5 atoilla siinä 18-22w, ekat puoli tankkia ihan ok, mutta sen jälkeen ei pelaa enää, tuntuu että ei wickaa tarpeeksi ja ato menee ihan tukkoon. VGPG 10/90 kun VG oli loppu. Tiivarit mixattu atmoksen pg:seen. Tänään pitäisi tulla uudet atmoksen mist pohjat, niin pitää koittaa sillä. Tiivarisuhde sellanen 25% ja fw:n tiivareita, johon capellan cool minttiä snadisti mukana sekä mana potionia. Tuntuu myös, että maku kadoksissa parin imuttelun jälkeen. Ja atot kostutettu reilusti ja annettu muhia ennen käyttöä. Atot punasella tiivisteellä puffilta samalla tilattuja.. Tätä ennen drippaillu ja aikoinaan nautilusta ongelmitta käyttäny. Eihän tää nyt voi olla näin huono vai maanantaikappale sattunut kohdalle?
Lainatakseni yhtä suurta ajattelijaa eli "Huoleton mies on Kangeriton mies" :)
Onkos porukka testaillu irtooko vastuksesta maku keittämällä vai joutuuko vaihtaan pumpulit? Silica vehkeissähän riitti pesu ja kuivapoltto, mutta näissä toi kuivapoltto ei taida olla mahdollisuus. Ja jos täytyy pumpulit vaihtaa noihin valmispäihin niin irtooko se coilin "hattu" ihan nyppäämällä?
Ilmeisesti meinaat kun nesteet vaihtaa, omalla kokemuksella voin sanoa että uus neste sisään ja parit imut niin maku vaihtuu. Ite oon rakennullu nuo atot uusiksi pelkästään reipimällä sisuskalut helvettiin ja tekasen uuden coilin tiputan sen ylä kautta sisälle, coilin halkasijalla olevalla poranterällä lukihtee sen paikoilleen, laittelee ala pää eristeen ja kontaktin paikoilleen terä pois, sitte vanu coilin läpi, vanun lyhennys ja työntelee ylimääräsen vanun varovasti aton sisälle, kostutus ja ajelua vaa. Pekoni pumpuli toimii hyvin :)
Juu mul jäi näköjään pari sanaa puuttuun tosta eli nimenomaan tota nesteen vaihtoa meinasin. Joo ja siis itsellä oli tarkotus päästä helpolla eli mietin että onnistuuko pelkkien vanujen vaihto niin että vanha coili jää paikoilleen. Sinänsä tuo coilien rakentaminen ei mulle oo mikään ongelma mutta en jaksais ainakaan viä siihen lähtee varsinkin kun valmis atopäät tuntuu toimivan ihan hyvin. Mut joo täytyy koittaa lähtiskö vanhat maut pois ihan itsestään. Ainakin aikoinaan silicavehkeistä ei meinannut hirveen helpolla lähtee HOL tupakkamaut pois, mutta se on kyl aika voimakas neste maultaan.
Periaatteessa siis pumpulit pois, coilit pari kertaa punaiseksi ja vesihanan alle. Tietysti lopettaa tulittamisen ennen kosketusta veteen ja sen näkee sitten koska se coili on puhdas. Sitten pumpulit sisään ja kovaan ajoon. Vaikken subtankkia omista, niin tuo toimii käytännössä kaikille pumpulilaitteille. Coileja käytän itse kuukauden tai kaksi yleensä, silloinkin vaihtelun halun takia vaihdan, en tarpeen takia.
Irtoo pihdeillä nitkuttamalla...murtuu ne reunukset helposti, eli malttia touhuun. llman sitä hattua on IMO helpompaa tökätä uhuella neulalla tmv. ne vanun päät rei'istä ulos, ja sitten vaan varovaista pyöritysliikettä käyttäen viruttaa vanutuppo ulos.
Orginaalin käämin voi kuivapolttaa puhtaaksi. Jos on itse rakennellut siihen uuden käämin KÄYTTÄMÄTTÄ NR-lankoja, niin ei kannata kuivapolttaa. Kärähtää se kontaktipään kumiholkki.
Uudelleen pumpuloinnissa tupsujen sisälle pujoitukseen toimii parhaiten pätkä 0,4 kanthalia. Sillä varovasti tökkii vanutupsun reunoja kiertäen vanut sisälle. Tällöin ne vanut on nätisti ja ilmavasti hajallaan sen reiän ympärillä. Pelkällä ruuvarilla tmv. tapilla rankasti koko tupsun kerralla runtaten, jää reiän sisäpuolelle kasaan puristunut vanutuppo joka ei wickaa kunnolla
Subtank minissä tuntuu toimivan nuo Aspiren BVC-vastukset eli siis nuo
Aspire BVC vaihtovastus
Piruuttani kokeilin kun oli 1 kpl noita vastuksia laatikossa ja piti testata kun näytti jotenkin sopivalta :)
Ainakin toimii näin alkuunsa tiedä sitten miten pitkään tai alkaako vuotaa jostain.....
Khyl vaan! Vannoutunut bogemies - paria surkeeta cleoro-kokeilua lukuunottamatta - on siirtynyt vihdoin ja onnistuneesti cartotankkista tähän päivään. Tosin hyvän bogen sattuessa kohdalle, on bogekin helkkarin hyvä edelleen mutta niitä hyviä taitaa enää sattua kohdalle harvemmin kuin lottovoittoja. Eli, viikko takana subtank miniä, ei mitään ongelmia. Höyryä tulee enemmän kuin höyryveturista, maussa ei niinkään eroa bogeihin. Imutekniikka tosin piti opetella uusiksi, kun oli posken kautta tottunut ottamaan, samoin kaksi ekaa päivää meni yskiessä kovan kurkkutuntuman takia. Ensimmäinen coilikin tuli jo rakennettua muji-pumpuliin ja sekin toimii yllättävän hyvin, vaikkakin ketjuvapottelussa sen kanssa tuli ekaa kertaa tutuksi termi "dry hit". Täytyy sanoa, että vihdoin on löytynyt cartotankin syrjäyttäjä meikäläiselle. Helppo käyttää ja helppo täyttää.
Tein ekan re-wickin 1.2 Ohm occ atoon. Ei kurlaa, eikä puske palanutta. Se mikä tässä on outoa, on se että saa antaa tehoja 20w eikä tule silti höyryä kunnolla. Makua kyllä piisaa mainiosti. Mikä tässä meni pieleen? Onko wick liian tiukka vai liian löysä? Tältä foorumilta puuttuu wickauksen tietopankki! Olisi niin helppo sieltä tarkistaa mikä näissä itse tehdyissä mättää kun ei toimi oikein. Tehkääpä joku noheva soturi semmoinen.
Nesteen PG-VG suhde? Liikaa PG ja makua tulee mutta ei höyryä. Liikaa VG ja tulee höyryä muta ei makua.
Itsellä kokonaan uusiksi rakennettu OCC ato 1.3 ohm 0.35 kanthalista luomupumpulilla, ja samaa vikaa tosin käyttämäni nesteen PG/VG on ehkä 70/30, eli ei tule höyrypilviä mutta maku on hyvä.
Yksi hyvä indikaattori tuoreessa wickissä on jälkipoltto. Jos jälkipolttoa niin liikaa pumpulia. Myöhemmin ilmestyvä jälkipoltto on oire käämin paskottumisesta.