Molemmat ovat rikoksia.
Printable View
Eli joudun linnaan siitä, kun olen kavereilleni maistiaisia höyrykkeestäni tarjonnut, tai laittanut kiertoon sellaisia makuja jotka itelleni ei ole uponneet..? Puhumattakaan siitä, että toiselle osapuolelle on varmasti jääneet myös elinikäiset arvet, jotka vaativat pitkäaikaista hoitoa, että pystyy edes jollain tapaa normaalina osana yhteiskuntaa toimimaan?
Kyllä nyt on niin loistava vertauskohde sulla että..
Edit. Plus, että porukka tuskin ketään lähtee lynkkaamaan/vetämään turpaan sen perusteella, että netissä on kirjoteltu sen jakavan nikotiinia, kun taas noilla toisilla syytöksillä semmonen lopputulos on hyvinkin herkästi saavutettu..? ;)
Älkää nyt vääntäkö ei Se mihkään johda :D JOS jussi näin tekee tulee hän saamaan jossain vaiheessa ansionsa mukaan varmasti. Ettei ois niin ot niin vituttaa nämä jatkuvat krooniset kivut jotka aina vain välillä palaavat jostain, ei aina kiinnostaisi tiputtaa itseään kipulääkkeillä uneen.
Ei charun ei, tässä oli kyse elinkeinonharjoittajasta, ei yksittäisestä henkilöstä. Otas se pää ny pois sieltä annelista ja lue uudestaan. Vertasinko missään vaiheessa näitä kahta rikosnimikettä tai niiden vakavuusastetta toisiinsa? Väitinkö että pedofilia on rinnastettavissa nikotiinin jakeluun alaikäisille? Mainitsin ainoastaan että molemmat on rikoksia. Tässä koko vertauksessa oli kyse toisen henkilön/elinkeinonharjoittajan syyttämisestä julkisesti ilman minkäänlaista faktatietoa. Ja kyllä, mikäli kyseisen henkilön elinkeino koostuu näiden laitteiden ja nesteiden myynnistä, niin syytös on kyllä hyvin vakava. Yrittäjä voidaan pahimmillaan asettaa jopa toimintakieltoon jolloin vankila saattais olla jopa ihan hyvä vaihtoehto, siellä sentään saa ilmaisen ylläpidon. Muita asiankohtia joihin haluat tarkennusta?
Lisäys: voidaan jatkaa vaikka yv:llä tai vaikka naamatusten jps haluat. Porukka vissiin jo ihan kypsä aiheeseen.
:facepalm:
:popcorn:Hitto luulis jotta on perjantai kun lukee juttuja:lol:
Porukka täällä kypsyy vähän väliä, mutta jatketaan nyt silti. :D
Minähän en mitään kantaa syytöksiin ottanut, enkä varsinkaan ketään syytellyt, ihmettelin vaan tämmöstä valikoivaa sensuuria ja sitten olitkin mua pedofiliaan yhdistämässä..
Onko jonkun toisen ärsytys "enemmän oikein" kirjottaa tähän ketjuun kuin jonkun toisen?
Toisekseen, tuskin poliisi tässä maassa tutkimatta ja perusteetta ketään lykkää toimintakieltoon, taikka linnaan? Nyt ei kuitenkaan vielä eletä kuten Pohjois-Koreassa.
Jos tuolle väitteelle on jotain perusteita ja viranomaiset sen tutkii, niin varmaankaan seuraamuksista ei voi muita syyttää kuin kauppiasta itseään?
Mikäli taas väite on perusteeton ja Jussi kokee elinkeinonsa (tai eläkeharrastuksensa) vaarantuneen tuon kyseisen tekstin perusteella, niin hänkin on tietääkseni vapaa ottamaan yhteyttä viranomaisiin, jotka voivat asian tarvittaessa tutkia?
Tietääkseni laki ei sinäsä katso onko kyseessä yksityishenkilö, tai elinkeinonharjoittaja, vaan tarvittaessa asiat/syytökset tutkitaan joka tapauksessa samalla lailla, vaikka toki elinkeinonharjoittajalle laki tuo omat pykälänsä mukanaan.
Lisätään nyt tarpeettomasti oma kaksi senttiäni :)
”Arizonan jussihan on myynyt laitteita ala-ikäisille jo kauan.” (asia tullut julki kauppiaan kommenteista sekä itse laitteiden myyminen alaikäisille ei ole laitonta)
” Nyt kuulin kaverien kaverien kautta että lirauttelee tiskin alta myös niksaa näiden junioreiden mehuihin” (ei suoranaista syytöstä vaan kuulopuheiden toistamista. Ainoa sana, minkä lisäisin tuohon olisi ”mahdollisesti”, koska siten luodaan lukijalle heti kuva siitä, että kyseessä ei ole toteen osoitettu fakta. Tällainen fakta voidaan saada aikaiseksi laillisin keinoin esim. testiostolla, jossa alaikäinen suorittaa ko. ostoksen)
Toisaalta jos foorumilla pyörii lainopillinen käyttäjä niin voisi oikaista olettamustani. Jos et halua laittaa tähän niin laita mulle YV:llä.
Juu kyllä testiostelu taitaa suomessa kiellettyä. Eiköhän suomen virkavalta toimi erilailla kuin miami vice antaa ymmärtää. Siinä taitaa olla riski yllyttää rikokseen vaikkei rikollista toimintaa olisikaan harrastanut.
E. Njaa ei se täysin laitonta taida olla :
http://www.laki24.fi/riri-poliisilaki-valeosto.html
Toki alaikäistä poliisia ei taida olla ja siviilin käyttäminen operaatioon ainakin pitäisi olla pois laskuista.
Ei oo testiostelu kiellettyä, oon useaan otteeseen lukenu lehdistä testejä että missä kaupoissa/kiskoissa myydään alaikäisille alkoholia.
Tuo ikärajojen tarkistelu tuli kanssa mieleen, onhan siitä tainnut olla puhetta joskus jossain.
E. Äkkiseltään löytyi vain muiden kuin poliisin tekemiä valeostoja tutkimuksiin noudatetaanko ikärajoja.
Olihan se oikein kirjoittaa mustamaalaavia kuulopuheita ärsytysketjuun, jos ne ärsyttää. Kuten oli myös oikein kirjoittaa ärsyyntyminen kyseisten kuulopuheiden levittämisestä. Eihän tässä nyt mitään sensuuria tai muutakaan vakavaa päässyt syntymään. Paitsi, että pedofilia-kortti tais vilahtaa.
On se arizona aika mahtava kauppa siis. Vaikka häädettiin forumilta, onnistuu silti jakamaan porukan kahteen jengiin.
Okei okei, mun moka. Käsitellään asia vaikka jatkossa että charun myy viinaa alaikäsille, saattais se silti sinitakkisia kiinnostaa ja saattais käkätinkin jonkun äkäsen iskän toimestä punastua. :)
Tarkoitukseni oli vain luoda mielikuvaa siitä että ei se varmaan kenestäkään kivaa ole, että tuollaisia juttuja levitellään.
Ei päässyt ei, mutta kyllä sitä kovasti ainakin tunnuttiin yrittävän. :D
Taitaa jotenkin noita Riksulaisia meikäläisen pärstä ärsyttää, kun kovasti tuntuvat meikäläisen nimeä aina millon mihinkin hommaan vetävän mukaan (en ole ainakaan huomannut muualta tulevan yhtä paljon henkilökohtaisuuksia), mahtaakohan olla poliisiasian paikka..? :lol:
Onko siellä teillä päin sekotettu jotain ylimäärästä juomaveteen, kun aina tuntuu olevan kova tarve vetää meikäläisen nimeä lokaan milloin minkäkin asian yhteydessä?
Edit. Esim. nyt tässä keskustelussa itse keskityin lähinnä tuohon sensuuriin ja jotenkin sitten koit tarpeelliseksi alkaa mua syyttelemään pedofiliasta tai viinan myynnistä lapsille?
Onko Jussi levitelly propagandaa, vai mikä vaivaa?
Harmi kun..
http://www.suuntanamaailma.com/wp-co...2/venemies.jpg
...ei pääse osallistumaan tähän keskusteluun :laugh:
Ei täs mitään henkilökohtaista ole, tää selvennys liitty tuohon aiempaan kommenttiin jossa yritin sulle pointtiani selittää ilmeisen heikoin lopputuloksin. Mut jos se häiritsee niin muutetaan vielä muotoa, eli Pekka Jokinen (nimi muutettu) Paraisilta (paikkakunta muutettu) myy sitä viinaa alaikäsille. Tarkoitukseni ei ollu kohdistaa ivaa sinua kohtaan vaan ainoastaan käyttää esimerkkiä jolla toisin pointtini selväksi. Anteeksi jos loukkasin, se ei ollut tarkoitukseni.
:popcorn: Oh boy, here We go again.
Hyvä, jää sitten perjantaillekkin jutunjuurta :D
En tunne tyyppiä, enkä voi ottaa kantaa suuntaan taikka toiseen tuossa asiassa, mutta ei se silti mua häiritse, jos siitä koet tarpeelliseksi tänne kirjottaa..?
En nyt varmaan vieläkään ymmärtänyt sun pointtia, mutta jos olet kuullut, että Pekka Jokinen Paraisilta myy viinaa alaikäisille ja se sua ärsyttää, niin miksi et saisi sitä tähän ketjuun kirjottaa?
Eri asia ois, jos kuulopuheita jakelet faktoina ja siinä taitaa jo kunnianloukkauksenkin tunnusmerkit täyttyä, mutta näin ainakaan tässä keississä mun mielestä ei ollut (Tapohan kirjoitti alunperin, että "kuulin kaverien kaverien kautta")? Toki en ole lakimies, taikka viranomainen, niin varma en voi olla, mutta ei kai se siltikään ole tavallisten foorumikäyttäjien päätettävissä mitä passaa kirjotella, vaan tarvittaessa viranomaiset tai oikeus loppukädessä kertovat oliko moinen sopivaa vai ei..?
Edit. Toki eri asia ois, jos joku tulis vaikka mun kaveria syyttelemään, niin voisin alkaakin häntä puolustelemaan jos kokisin sen asiattomaksi, mutta ei se siltikään mun mielestä ole mikään nettisensuurin paikka.
Mut nykyään sulla on isommat hartiat kun gurun voimat tuli :worship:
:lol:
tulin vaan pyörii:wheee:
Vaikka lapsi onkin rakas ja oma, niin hampaiden pesemisestä voitais tehdä ihan pikkasen helpompaa. Silmät kiinni setupin teko ja asentaminen on huomattavasti helpompaa.
Nyt Pekka Jokinen Paraisilta on aivan kusessa, että mistä v*tusta noi jätkät tietää mun bisneksistä :laugh:
Hitto ois kyllä hieno olla kärpäsenä katossa, kun Luuppi tulee lukemaan näitä juttuja. :lol:
Kaveri vielä kuljetusalan yrittäjä Kuljetukset luotettavasti koko Suomessa, Kuljetus Pekka Jokinen Oy
Ettei vain virosta hakisi isoja lasteja ja trokaa niitä... :thinking: Osoitekin näytti olevan Kaskenpolttajantie, ettei kuitenkin koskenkorvanpolttajantie
Edit: ei ollutkaan Paraisilta, eli meni hemmot sekaisin, sorry.
Todennäköisesti heitän lisää bensaa liekkeihin mutta eikös nikotiinin myynti ylipäätänsä ole suomalaisissa kivijalka tai nettikaupoissa kielletty? Eli jos ko. kauppa, joka varsin värikkäällä maineella on täällä tullut tunnetuksi (jos se on uusille tulokkaille jäänyt huomaamatta), tekee minkään näköistä kauppaa ala/täysikäisille nikotiinista vaarantaa oman lupansa ja alkaa keräämään valviran tummia pilviä päänsä yläpuolelle.
Tietysti lapsien mukaan sotkeminen kommentteihin luo aina pikantin säväyksen keskusteluun :thinking:
miten niin tulee lukemaan? :evil:
luuponen o/
Noh, mä puhuin tästä keissistä hypoteettisella tasolla, enkä ala tätä sen kummemmin perustelemaan kun se ilmeisesti joillekin on arka aihe. Vaikka ehkä mahdollisesti olisikin kättä pidempää tarinan tueksi jota en siis väitä olevan etteivät riksun hurjat vedä mua tän takia oikeuteen tai karkota vuorille :lol:
Olipa taas paskaa, ajellessani satuin kuulemaan NRJ:ltä tuleen tupakanvastaisen ohjelman, jossa oli joku syöpälääkäri ja stumpin edustaja. Höyryttimet ohitettiin perus "ei olla tutkittu"-mantralla ja heti samaan hengenvetoon suitsutettiin nikotiinikorvaustuotteita sekä varenikliiniä ja bupropionia.
Stumpin edustaja sanoi kannattavansa sähkökessua henkilöille "jotka ovat paatuneita nikotinistejä", joilla on mennyt pari askia päivässä. Muuten kuulemma ihmiset palaa aina tupakkaan takaisin sähkötupakasta kun "tapa säilyy".
:facepalm:
Itse en oikeen enää jaksa edes kuunnella noita pätkiä, joissa höyrykkeitä käsitellään, kun tuntuvat samaa tuubaa aina tunkevan kaiuttimista..