uskaltaako noita läppärin akkuja käyttää? itsellä löyty 6kpl samsung18650 rikkinäisestä läppäristä vihreitä ovat väriltään
Printable View
uskaltaako noita läppärin akkuja käyttää? itsellä löyty 6kpl samsung18650 rikkinäisestä läppäristä vihreitä ovat väriltään
Nää akut mitä ite revin läppärin akusta niin on samoja mitä tulee evicin aloitussetin mukana...
Onhan näitä jotkut jo käyttäny enkä oo kuullu että olis mitään ihmeellistä käyny, joidenki läppäreiden akut vaan saattaa vaan olla loppuun asti käytettyjä..
Battery test-review 18650 comparator
Samoja mahtaa olla kuin minullakin. Hyvin nämä asiansa ajaa vv-modeissa ainakin. Jos mekaanista modia käyttää niin luulisin että silloin viimeistään tarvii asianmukaisemman akun että jaksaa virtaa lykätä tarpeeksi.
Uskaltaa toki käyttää, kunhan ei unohda että kyseessä on suojaamattomat Li-ion -akut.
Hyvä kesto tuntuu olevan näissä/tässä akussa. Oli tosiaan vuoden päivät ollu kaapinperukoilla ja ku heitin vamoon kiinni ni näytti voltteja olevan 3.9 jokaisessa.
Laitoin pari laturiin ja yhen käyttöön. Olen nyt käyttänyt yhtä noista reilu viisi tuntia ja alussa näytti 3.9v ja nyt näyttää 3.8v. Aika tiuhaa oon höyrynny vielä,
Ei voi valittaa ku sai ilmatteeksi 5 akkua.. Kirjottelen tänne lisää aiheesta vielä kun noi on ladannu täyteen ja oon kattonu miten ne kestää...
Annoin appiukolle 6kpl imr akkuja jotka olivat käytönpuutteessa "kuolleita" eli laturit näyttivät vihreää, eivätkä suostuneet lataamaan (xstar2 ja trustfire tr001). 2x Aw ja 4x sinisiä noname akkuja.
Ilmaiseksi olin ne jo aiemmin valmiiksi kuolleina saanut.
Se sitten bongasi ne akut tosta pöydältä, kierrätykseen olivat menossa.
Kertoi että saa ne ehkä herätettyä. Tiesi kyllä kuulema riskit mitä voi käydä joten annoin mennä vaan.
Edellispäivä sit kävin katsomassa tätä toimitusta. Alussa jännite kaikilla akuilla 2voltin luokkaa tai jopa alle. Työvälineinä yleismittari ja vanha laturi, sellainen perus jolla autojen akut ladataan.
Musta miinuskaapeli akun miinusnapaan, sitten nopeita tällejä tällä 12v autolaturilla. Välillä mittailtiin jännitteitä, muuten pysyin kyllä hyvin kaukana tästä toimituksesta. Tää vaan piti akkuja kädessään paljain sormin :D
Uskomatonta mutta totta, yksikään akku ei räjähtänyt ja pienen räpyttelyn jälkeen jokainen akku kipusi yli 3.4voltin!
Sitten akut laturiin ja lähti lataamaan :) Todellista lopputulosta en jäänyt selvittämään kun oli kiire lähteä muille asioille.
Eli pakottamalla äkillisesti korkeampaa (12v) jännitettä kuolleelle akulle, saadaan kennoja heräteltyä taas pelikuntoon.
Itse en kuitenkaan tule ottamaan niitä enää käyttööni, saakoot minulta jonkun modin akuille ja alkaa sitten käyttämään niitä. Trustfiren laturin saa pitää myös, panostan itse mahdollisimman turvalliseen käyttöön noita akkuhommia koskien.
Tulipa tekstiä ja vieläpä kännykällä. Siitä huono kirjoitusasukin...
Juu en, varsinkaan paljain käsin toimitettuna :D
Ja vaikka akut saisi "herätettyä" niin joku kennoista voi jäädä oikosulkuun ja täten olla helvetin vaarallinen operaation jälkeenkin.
Tämmönen tuli vastaan niin laitetaan tänne arkistoon rokumentiksi laitteen korkkaamisesta, Vamo first impression and disassembly how to - YouTube
En ole omaa kakkosta, ja oletan että videossa on vanhempi malli, kokeillu korkata kun ei tarvetta ole vielä ilmaantunu, mutta olettasin olevan vastaava rakenteeltaan.
Hitto kun tätä omaa ei tosiaan pysty käyttää 1x 18350 moodissa. En kyllä välttämättä haluaisikaan käyttää, petyn kuitenkin lyhyeen akunkestoon.
Silti tuli tossa eilen vähän työstettyä pohjakorkin ja headin kierteitä hiekkapaperilla lyhentämällä ja viilalla kiereiden paksuutta kaventamalla. Toiveena oli että olisi tarpeeksi väljää että kierteet menisivät edes jotenkuten kohdalleen.
Noh nyt sentään pohjacäppi kiertyy headiin puoleen väliin 18350 moodissa. Kai sitä noinkin voisi käyttää mut pikkutarkkana haluaisin sen lopunkin puoliskon kiertymään kiinni saakka.
En nyt raaski ainakaan vielä alkaa enempää ottamaan materiaalia pois jos 18650 pituudessaan siitä tulee ihan lerppu.
Ulkomaisilla foorumeilla oli juttua, että "kierrevikaisissa" vamoissa se oikea ongelman aiheuttaja olisikin pelkkä pohjakorkki eikä itse vamon headin kierteet. Ei kyllä jaksais pelkkää korkkia lähteä tilailemaan mistään Suomea kauempaa.
Onko muita kohtalotovereita jotka olisivat kamppailleet näiden kierteiden kanssa? Jollakin oli ainakin sellainen vihreä kaalimato-modin pohjakorkki :D
Vamo alkoi tekemään sellaista, että ei aina tulittanut napin painalluksella. Top cap lähti ihan "vetämällä". Purkuvideossa lähtee pienellä nitkutuksella, mutta itse sain ainakin vääntää niin raivolla, että Bahcon papukaijapihdit purivat "tyylikkäät" urat. Hetken aikaa annoin lillua elektroniikkakliinerissä ja nyt tulittaa taas hyvin. Seuraavalla kerralla tosin tyydyn ruikkimaan cleanerin alakautta.
Nyt kun noita PWM vRms juttuja on lukenut, niin uskaltaako/kannattaako Vamolla edes käyttää cartoja vai hommaanko niille jonkun toisen vehkeen?
Polttaako noi Vamon liialliset volttipiikit carton ennen aikojaan jos normaaleilla volteilla bogeja ajelee?
kansleri, mutta videolla sanotaan että hän oli jo avannut sen aiemmin ja täten lähti noin helposti.
Tonkin videon oon tainnu kerran tai pari kertaa ennen jo linkata tähän ketjuun.
Löytyisiköhän tähän V2:n jostain uusia kuoren osia?
Mulla on ny tää ekaa päivää käytössä ja pakko sanoo näin alkuun että mä oon todella positiivisesti yllättyny!!
Hieno laitos!
Osaisko joku kertoa tyhmälle mitä noi no1 ja no2 asetukset tekee?
Ei oo viel yksikää karto palanu vamossa. 1.5ohm dc ja 3ohmisia ajelen tolla. Oon testannu miten lähtee höyryä ni stäkänny 2*18350 aw imrää ja laittanu watit kaakkoon (15w).
Pelkkää hyvää ja runsasta höyryä tullu.
Toi 6w boosterisysteemi ihmetyttää, kuulee et miten se menee ku vuoristorata, ylös alas ylös alas, en sit tiiä mikä bugi tms se oikeen on...
Eli käytännössä nr2 käyttöön ja unohta koko juttu? :D
No mut suurinpiirtein, pointti tuli varmaan selväksi...
Näin juuri.
No nyt voin sitten huokaista helpotuksesta, kiitokset siitä.
Katsokaas en ole koskaan käyttänyt bogeja vamon kanssa :) Twistillä niitä tuli ajeltua lavatuben lähdettyä vaihtoon.
Arctic Tank, you'll be my bitch once again!
Hyvin jaksaa 3ohmisilla vaikka 15w yhdellä akulla kyllä, mutta jotku maut muuttuu liikaa niin nyt oon pidemmän aikaa ajanu 10-12w. Viikko per karto, eikä kartot oo menny mikskää.
Prööt, väärä vastaus.
Ei ole 15 wattia todellinen yhdellä akulla, jää jonnekin 12 watin paikkeille.
Stäkättynä täydet.
No totta sekin, ei vaan tule käytettyä stäkkinä kun ennemmin noilla joissa kapasiteettia riittää ns. päiväksi. Mutta onhan stäkkinäkin kokeiltu, hyvin jaksaa.
Tosin en muista että ois ykskään karto koskaan suoraan ollut paska, tai ois saanu sen suoraan jollain laitteella paskaksi.
Jjjjumankauta. Nythän noista kartoista vasta irtoaakin.
MIKSI olen joskus saanut sen päähänpinttymän et cartolle turvallinen raja menee siinä 8-9watissa?
Hallelujah.
Ehtiikö muka wickata millään tarpeeksi näillä röyhyillä?
Ehtii ehtii :)
Tottakai ehtii, olettaen että valmiit reiät kartoissa ovat riittävät että neste kulkee hyvin.
1.5ohm DC tankkikartoja ajelen usein sellasella 4.2-4.6v tjsp alueella (11-13w tjsp) ja Smokin MDCC:eitä saa surutta löylyttää 4.8-5.0v (jos ei oo kokeillu kuin jollain 4-4.2v noita ajaa niin kokeilkaas tuupata 5v noille, tukka tötterölle meinaan :D )
SR bogeille ei ole tullu tuupattua kuin jotain 5v mutta kyllähän noillekin kehtaa enemmän töpätä, ainakin sellaisella laitteella joka antaa hieman tasasempaa virtaa. IMHO ainakin tuo äskettäinen 3ohm boge mitä ajelin niin ei tehnyt mieli nostaa yli tuosta 5v..
Juu eka vaihtovolttinen laitteeni muutti kyllä käsityksen MDCC-kartoista. Voi sitä maukkaan usvan määrää :) Yks on tos swaggerin kanssa retrokäytössä. Harmi et neste loppui ja vanu rupeaa olemaan jo aika kuivaa.
Jostain syystä en ole luottanut valmiiksireijitettyjen cartojen reikien kokoon ja aina itse alkuperäisellä Arctic-puncherilla tökkinyt reijät. Mut nyt ehkä jatkossa saatan siirtyä valmisreikäisiin kun monelta kuullut että toimivat aika vg-painoitteisillakin nesteillä.
Kyllä ne ainakin 50/50 litkuilla vielä toimii. Itse jos tankissa kartoa käytän niin silloin nesteet onkin siitä 50/50-80/20 alueelta (80/20 jo siinä rajoilla tulviiko vai ei kaksi reikäisen karton kanssa), paksummilla kiisseleillä tarvinnee enemmän ja/tai isompia reikiä.
Elikkäs, ensimmäinen Vamo v2 meni vaihtoon Puffille, toisen sain tilalle tänään ja nyt loppui tulitus kuin seinään ja ohmit ovat 9,9. Ystäväni sanoi, että vika on siinä, kun vamon ja tankin plus-navat eivät saa kosketusta (jos oikein ymmärsin). O-renkailla neuvoi korjaamaan. Samalla myös huommasin, että tämän kyseisen Vamon näytön "suojus" on huteran ja irtonaisen tuntuinen. Onko normaalia ja onko tämä 9,9 ohmin ongelma kyseinen o-rengas probleema?
Ei ole normaalia toi näytönsuojuksen irtonaisuus.
Tankin keskimmäinen napa ei ylety vamon keskinapaan kiinni kierrettynä = ei kontaktia/9.9ohm. Mistään o-renkaiden hyödystä tossa asiassa en ole kuullutkaan, mihin ne pitäis muka laittaa?
koitappa nostaa jollain piikillä tai pienellä talttapää ruuvarilla sitä keskinapaa ylöspäin
Yksi probleema Vamossa on se, että joillakin tankeilla ilma ei kulje läpi hyvin/ollenkaan, sillä vamon päässä ei ole ilma-aukkoja.
Esim Smokin U-DCT tankin kanssa ilma ei kulje ollenkaan, jos tankissa on kiinni pohjalukko, joka on udct tankin hienous.
Itse korjasin homman sillä että vedin Vamon päähän tremelillä 4 kaunista aukkoa, ja nyt kulkee ilma hyvin millä tahansa.
Jos alatte tuolla tremelillä värkkäämään niin varokaa hyvät ihmiset sitä ettette osu liittimeen. :D
Mäki oon miettiny että pitäskö porailla tohon topkäppiin reikä ilmaa varten.. Varmaa kaks 1mm reikää riittäis vierekkäin.(?)
Semmosta mietin että mistä noihin saa niitä tarrakuoria?
Standard Designs
Tuolta nyt ainakin.
Onko tähän pohjakorkin kuumenemiseen jotain fixiä? mistä sais uusia jousia?
Siis toi vamon 510 liitin on noin puol milliä ylempänä ku topkäppi, just siksi että ilma liikkuisi. Vivi novien ja normi dct tankkien väliin jää semmonen hienon pieni makurako.. Onko se udct tankki semmonen että se painuu pikkasen sisään?