Osta piippuun sopiva rba ato riippuu piipun varren paksuudesta mikä mut esim sheproid tai kayfun 2.1. Microstixkiin osta nahual
Osta piippuun sopiva rba ato riippuu piipun varren paksuudesta mikä mut esim sheproid tai kayfun 2.1. Microstixkiin osta nahual
Tarkista ensimmäisenä että maadoitus ruuvi on kunnolla kiinni. Pluspostiin kannattaa lanka laittaa niin että se kiertää yhden kierroksen postin ympäri, näin saat tukevan kontaktin. Kun kontaktit on varmasti kunnossa heittely voi johtua siitä että virta lähtee kulkemaan meshiä pitkin kanthalin sijaan. Tämän seurauksena resistanssi eli ohmit heittelee. Tyhjennä tankki ja pulssittele wick kuivaksi, tarkista että vastuslanka hohkaa tasaisen punaisena, jos ei pulssittele ja liikuttele vastuslankaa.
Taas jälleen kerran kysymystä pukkaa, mikä neuvoksi kun höyryn tuotto on heikkoa?:blushing: Käytössä on KTS+ ja RSST vaijeri-wick mesh setupilla. Vastuslanka hehkui tasaisena wickin ollessa kuiva.
Minkäslainen vastus sulla mahtaa siinä olla?
3/4 kieppiä 0,25 kanthalia.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/24313788/coil.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/24313788/coil2.jpg
Siinä vielä pari kuvaa.
Veikkaisin yliwickausta/alitehoja..
En oo ite vaiheria käytelly, mutta mitä oon täältä foorumilta lueskellu, niin vaatii enemmän tehoa kuin pelkkä meshsetuppi. Kokeile ottaa yks kieppi pois, tai tee samanlainen setuppi paksummalla langalla jos semmosta sattuu löytymään. :)
Täytyypi koittaa näitä konsteja, kiitoksia jälleen kerran avusta!:)
Mielessä pyörinyt jo jokusen hetken ajatus ensimmäisestä genny atosta ja mekaanisestä modistä. Valinnan vaikeus vaan on se juttu taas ja hinta tottakai. En viitsi lähteä mitään kallista värkkiä hommaamaan ekaksi tälläiseksi harjoitus ja testi laitteeksi joten olen miettinyt seuraavia:
I-Chybrid V3 Hybrid -mod i-Atty
tai
Smoke RSST + k101 (tai rahatilanteen salliessa SMOKE MAGNETO)
Kumpaa vaihtoehtoa kannattas lähteä miettimään enemmän? Tai vaihtoehtoisesti mitä muita vehkeitä kannattais funtsata? Varsinaista budjettia en oo miettiny, lähinnä halvalla mutta on mut enennkin ylipuhuttu... :D
Tää on silleen hauska juttu, kun oon miettiny ihan samaa; mekaanisia tulee tutkittua aika tavalla. Oon vaan ite ajatellu just toisinpäin, ostan kerralla kalliimman ja jos nyt sitten sattuu ettei jostain syystä nappaakkaan (epäilen kyllä), niin on jälleenmyyntiarvoa.
Smoke RSSTstä on ainakin ollu paljon juttuja, onnea etsintään :)
Kyllä mullakin se mielessä käynyt että jos kalliimman laadukkaamman hommaa niin saa myytyä jos ei nappaa tai jotain.. Mut perkele mihin ne roposet taas laittaiskaan? :D
Pojot i-chybridille vaikkei kokemusta olekkaan.
Voi olla RSST:hen helpompi tehdä setuppi kun on eristetty meshreikä ja muovinen tankki.
Ite ottasin Magneton ja RSST:n. Helppo tehdä setuppi, eikä nyt välttämättä kaipaa edes modaamista. Magneto on mun käsittääkseni ihan asiallinen putki vaikka en käpäämään oo päässykään, ja joka tapauksessa jos haluaa "oikeesti laadukkaan" niin saa heittää vähintään satasen lisää budjettiin. Noissa halvoissakin putkissa alkaa toiminta olla sitä luokkaa, että lisähinta ei tuu muusta ku työn laadusta ja teknisistä ratkaisuista. Ja ennemmin sijoittaa siihen atoon ku putkeen, sano kuka vaan mitä vaan niin putki on putki, ja atomisaattori vastaa höyryntuotosta. Ostaa vaikka se Magneto, ja jos haluaa laatua, heittää siihen Somnium Novun tai H-Atty kaveriksi. :)
Rsst ja mekaaninen on luultavasti paras tapa lähtee liikkeelle, siihen viel vitosen dripperin kaveriksi niin pääsee jo pitkälle. Siitä on helppo sitten laajenaa suuntaan jos toiseenkin jos pahasti lähtee harrastaminen päälle. Rotaryllä on hyviä videoita rsst, magnetosta ja monesta muustakin kannattaa tsekata :)
Barolen kanssa samoilla linjoilla. Itsellä Magneetto ja RSST toimii mainiosti, Magneetto iskee kyllä kovaa jopa niin että ei voi tuota kuristepalaa pitää hatussa, höyry on niin kuumaaaaaa! On nätti putki, ainakin tuossa 18350 koossa.
Toinen on tuo Smokin Natural, ei hinnalla pilattu! Tosin siinä on tuunamista tuon napin kanssa, että saa mieleisekseen!
Tykkään tuosta naturalista ja sivu napista, nätti putki kaikissa akku koossa.
Nämä nyt on näitä mielipiteitä. Mutta edellä mainituissa ei kauheesti €uroja hukkaannu.
Ois tarkotus siirtyä RBA maailmaan kartoista ja clearoista. Ajattelin alotella jollain silica atolla joka olisi suht helppo rakentaa ja sopisi joka päiväseen käyttöön (ei vuoda, varmatoiminen jne..). Joku kiinankopio olisi varmaan sopiva alkuun eli max hinta ois noin 30e. Itse olen katellut tota BT804, mutta mitä gurut ehottas?
Igo-W. Dripperit on helpoimpia uudelleenrakennettavia. (:
No juu tolla budjetilla tankillisista silica atoista dream bt 804 varmaan paras. Siihen satsaa muutaman kympin lisää ja hommaa jostain kayfunin tai russianin :)
Tylsää jos kysellään vain guruilta ku ei niitä oo ku muutama :) Ja niistäkin kaikki paitsi yksi käyttää enimmäkseen meshiatoja tai silica-atoissa pumpulia (viimeistä silicamohikaaniakin varmaan yritetään käännyttää pumpuliin ja microcoiliin).. Dreamin saa suomestakin pariin kymppiin. Muuten kaiffarin kopiota löytyy useaa mallia. Toisaalta jos kiinasta tilaa voi ottaa samoin tein mesh aton, kerkee kyllä oppimaan meshin väännön siinä ajassa ku tilaus saapuu :)
(E: aina joku kerkee vastaamaan loistokkaan vastauksen siinä ajassa ku ite satuilee puoliksi diipadaapaa ;))
Jättäisin nykyään Dreamit sikseen, Fogger V2 on niin paljon helpompi saada toimimaan ja höyry on kuumempaa ja maistuvampaa. Dreameja käyttelin kyllä Foggeriin asti, nyt niitä vaan lojuu useampi hyllyssä.
Dreamin setuppi kiinnitys systeemi menee aika nopeeta väljäksi. En kyllä sitä menis hankkimaan.
Mielummin se foggeri tai täältä foorumin myyntipalstalta ostaisin jonku esim. kayfunin.
Jäät sitten myöhemmin kuitenki ihmettelemään että miksen ostanu heti high endiä ja pistin rahoja turhuuksiin. :)
Jaa? Mulla on helmikuusta asti ollu Dreami, joka on nykyään emännällä päivittäiskäytössä, eikä siinä ainakaan vielä ole tapin reiät löystyneet..?
Toki en väkisin halua neuvoa ketään jättämään HE:ta väliin ja onhan esim. Kayfun aika eri tasolla kuin Dream, mutta ihmetytti vaan tuo väljistyminen. ;)
Noissa on just ne kiinan toleranssit, itse suosittelin kaverille aikanaan Visionia, jossa olla kanssa nuo tappitolpat; menivät poikki alta aika yksikön, siinä missä omani toimivat pitkän aikaa :D
Raha ratkaisee; Kayfun Liten saa jo semihalvalla ja siinä on (ei välttämättä helpompi) parempi setupointi ja huoooomattavasti isompi tankki. Mutta kuten Urdu sanoi, kaiffarin hinnalla saa jo 4 Dreamia. Kannattaa varmaan se Urdun revikka vilkaista, siitähän saa jo lähtökohtaisesti paljon infoa.
e. Ja niin, ihan ekaksi suosittelisin ehkä jotain dripperiä ja siihen tarpeeksi setuppiaineksia. IGO-W on hyvä valinta.
^Aivan. Ei voi yleistää. ;)
Paitsi ehkä siltä osin, että yleensä hintavampi laatukama hakkaa kiinan halpatuotannon. :D
Mutta ehdottomasti vaan yleensä. :D
Dreamin tapit väljistyy varmasti jos ne hakkaa kiinni pihdeillä kuten jossain videossa näin. Sama koskee tietty kaikkia muitakin laitteita, etenkin edullisimpia; ne kyllä saa kulumaan nopeasti asiaankuulumattomalla käytöllä.
Mun käytössä Fogger V2 hakkaa Kayfun Liten ja neljä Dreamia. Jos nyt ei yhdellä iskulla niin viimeistään kolmannella.
Helppo sitä on kalliimpaa suositella. Mutta edelleen 20€ on halpa. Jos taas santsaa satkun atoon ni tokihan paree putki on suositeltava. Ja sitten ollaankin hinnassa että voi suositella misteriä mihin on helppo tehdä silica setup ja helppo täyttää suoraan paksukärkiselläkin pullolla. Itse laitoin kanssa dreamin eteenpäin ja on kuulemma palvellut päivittäisessä käytössä ok. Suurin miinus on varmaan ne tapit mutta jos on tarkkana setupeissa ni niiden kanssa pärjää. Fogger mielestäni on pykälää vaativampi mutta toimimaan senkin saa. Ja mahdollistaa kikkailut aina vaijerisetuppiin saakka. Ja hinta varmaan laskenut lähes dreamin tasolle. Ite en vaan kätevästi oppinut pohjatäyttöä ja neulatäyttö on itselle huomattava miinus. Dreami taas täyttyi helposti päältäkin vuotamatta kun vaan asian kerran oppii. Eli onnistuu pullosta suoraan.
Fogger tuntuu kyllä vähän riskaabelilta ehdotukselta ensimmäiseks laitteeks, kun miettii, että täällä kokeneemmatkin heittäneet värkillä vesilintua ja onnelliset omistajat taitaa kuulua aika vahvasti vähemmistöön. Dreamissa taas mahdollisesti kuluvat tapit ja konstikas täyttö.
Foggerista ei toki ole omakohtasta kokemusta eikä se kyllä paljon auttaiskaan, kun niitä olis pitäny päästä kumpaakin testaamaan samaan aikaan ekoina laitteina, että osais arvioida aloittelijaystävällisyyttä.
Mitä nyt selailin tota Foggerin ketjua niin enemmän siitä löysin negatiivista sanomista ku dreamista. Pitää nyt vielä tutkailla noita tai sit ostaa alkuun tosiaan joku dripperi ja jos innostuu enemmänki nii jotai hi-endiä jälkeenpäin.
Mä oon tehny Dreameihin kymmeniä setuppeja, mutta aina siitä höyrystä jotain puuttuu. Fogger toimi heti ekalla paremmin kuin Dreamit koskaan. On totta että Foggerissa atokammion hatun ruuvaaminen yläosaan pihdeillä on aika must, saa nestesäädön käyttöön. Ilman sitä toi imulankojen tiiviys on aika arpapeliä.
Miksiköhä nuo setupit mulla menee mustaksi jo muutaman tunnin jälkeen.
Olen kyllä kieputtanu vastukset puhtain käsin ja kaikki on tohoteltu hyväksi. Vastukset nykysin tähdänny 1-1.4ohmin väliin ja ajellu mekaanisella. Sama toistuu kayfunissa ja spheroidissa. House of liquidin sikari\tupakka nesteitä käyttäny.
Onko se syyllinen tuo neste? Nyt ollu kayfunissa pari päivää finnvapen tervalaku ja ei ainakaan vielä ole ite nestettä värjänny.
Nesteet sen tekeem jotkut karstottaa enemmän jotkut vähemmän
Jos en nyt ihan väärin muista, niin ainakin ite koputtelin videolla ne tapit pihdeillä kiinni ja samaa linjaa olen jatkanut tähänkin asti, eikä tosiaan ongelmia ole ollut. ;)
Toki pitää ottaa huomioon, että naputtelee ne vaan kevyesti kiinni, eikä niinku yrittäs naulaa hakata peruskallioon. :laugh:
Oi höyrytieteen suurvisiirit! Onko mitään käryä miksi Sigelein ohmi mittari heittelee tuota vastusarvoa +-0,05 ohmia? Just väänsin ekan stupin Igluun ja tuo mittari näyttää 1,46-1,57 ohmia. Ajattelin eka et on oikosessa, mut toi mittari tekee tuota samaa Protankille ja kaikelle mitä kaapista löytyy. Vaikuttaako se et käytän sitä USB virralla enkä akulla?
Setuppi toimii hienosti ja höyrykin maistuu siltä miltä pitää. 0,2 kanthalista puolenkymmentä kieppiä ja pumpuli wickki.
Eiköhän tuommoinen heittely ole ihan toleranssien sisällä? Aika pientähän tuo on ?
Varsinkin jos setuppi toimii, niin ei kannata sen suuremmin huolestua.