-
Vs: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Timohe
Mä oon vaan kylmän viileesti antanu sen vastuslangan olla kiertymättä ja vetäny hopeen niin tiukalle ku voi. Sitten katkassu vastuslangan ylimääräsen pätkän ja kiertäny sen hopeen "uudestaan" kaiken ympärille ni yllättävän hyvin on pysynyt. Vois koittaa juottamistakin jossain vaiheessa jahka toisen Odysseuksen osat rantautuu Suomeen.
Samalla tavalla nyt väänsin ton ekan setupin tuolla vastuslangalla, kun en sitä saanut antautumaan. Hyvin sain kuitenkin liitokset pitämään, ja vastus on mukavat 1.2ohmia. Sen takia alhainen, kun en jaksa kickin kanssa pelleillä. Saa akkua vaihtaa vähän väliä, kun se alkaa jo 3.6voltissa pätkimään.
-
Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Tästä saparoaiheesta saattanut olla jo juttua, sori jos näin, mutta ei kait noissa ressitöntä lankaa käyttävissä viritelmissä R-langan pituudella, joka jää hopealangan kanssa solmuun, ole väliä? Sähköhän juoksee joka tapauksessa punoksessa NR-lankaa pitkin.
-
juu, jos on hyvin tehty liitos niin se on ihan samantekevä se ylimääräisen R-langan pituus.
-
Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Mulla lukee tuolla e-vape.gr sivulla tilauksessa completed. Tarkottaako se sitä, et se on lähteny sieltä jo? Ei oo mitään shipped ilmotusta tullu
-
Vs: Re: Meshin käärintää ja vastuslangan virittelyä
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jali
Mulla lukee tuolla e-vape.gr sivulla tilauksessa completed. Tarkottaako se sitä, et se on lähteny sieltä jo? Ei oo mitään shipped ilmotusta tullu
Ei oo vielä lähtenyt. Mulle on sieltä tulossa tavaraa ja toissapäivänä tuli tuo ilmotus eli on vissiin saanut rahat silloin. Tänään sitten tuli shipped viesti, jossa seurantakoodi.
-
Miten tuolla voi noin saatanan kauan kestää toi lähetys
-
Joo tuntuu tosiaan kestävän :D Tän viikon maanantaina laitoin oman tilauksen sisään ja maksoin samantien, niin tänään ne sai sen liikkeelle. Tosin tuos rahansiirrossa kestää se pari päivää ulkomaille. Toivottavasti tulis nopsaa, että pääsis testamaan 3.5mm wickiä penessä. Tuo esmoken 3mm wick ei ollut niin hyvää, mitä penen mukana tullut 3mm.
-
Jaa mä tilasin viime perjantaina eikä viel oo lähteny. Ei tolla nyt sillee mikään hoppu oo kun sain hellfireen toimivan setupinkin nyt. Tais aikasemmin olla huonossa hapetuksessa vika. Tohotin tota wickiä ihan pirun kauan nyt ja pelittää. 3/4 coili on vaan liian vähän kun tulee jotain 1.1-1.3 ohmia. Tänään tuli viel paksua lankaa ni pääsee penelopeen tekemään matalavastuksisen coilin. Kyl taas riittää askarreltavaa
-
Liekköhän tuo meshi ollu tuossa orionissa jo turhan pitkään kun rapisee jo palasin pois ja on aivan haperoa??? Wiccaa kyllä tosissaan paremmin kuin hyvin vaikka on gorilla tankissa, ja ei ole hotspoteista tietoakaan. Oliskohan tuo ollut tuossa vasta sen 3kk, tosin vähäisellä käytöllä kun on ollu noita ggts-hässäkkää..
-
Aika sinnikkäästi oot käyttäny tota setuppia; itellä alkaa hapertumaan parissa viikossa. :D
-
Kertokaas kaikki niksit miten tuo line kuuluu saada toimimaan. saan aina vaan aikaiseksi oikosulun.. on poltettu wickit ja dipattu veteen useaan otteeseen, poltettu noet päälle ja kokeiltu sätkäpapereita mutta ei. olen siis käsi ??? lanka palaa aina joko katki tai on jäätävä hotspotti. line on kuitenkin täysin ehjä. olen tehnyt montakymmentä setuppia mutta aina sama juttu..
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Sebar
Kertokaas kaikki niksit miten tuo line kuuluu saada toimimaan. saan aina vaan aikaiseksi oikosulun.. on poltettu wickit ja dipattu veteen useaan otteeseen, poltettu noet päälle ja kokeiltu sätkäpapereita mutta ei. olen siis käsi ??? lanka palaa aina joko katki tai on jäätävä hotspotti. line on kuitenkin täysin ehjä. olen tehnyt montakymmentä setuppia mutta aina sama juttu..
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Kokeileppa semmosta, että kasaat setupin normaalisti ja kun on valmis hapetat vielä meshi ja vastus-yhdistelmän muutamaan kertaan ja sitten laitat koko höskän kasaan.
Tollai tehny nyt kolme setuppia ja yhdessäkään ei hotspotteja ilmenny. :)
;)
-
Poltettu wicki? Eli ootko sellasella kaasutoholla kuumentanut punahehkuiseksi meshin moneen kertaan? Sytkäri ei siis riitä...
Onko wicki liian tiukka reikään? Ottaa helposti oikosulkuja jos pitää väkisin tunkea... pitäis mennä melkee tiputtamalla tankin sisään.
Kierrätkö kanthalin oikeen voimalla? Sillon se kyllä pureutuu meshin sisään ja oikkarit varmoja.. rennolla kädellä vaan kierretään se kanthali meshin ympärille?
Mitä muuta sais olla?
-
Yks homma vois olla myös vääränlainen vastuslanka. Itellä oli alkuun peleonilta tullutta ohutta (0,15mm?) lankaa ja se teki juurikin tuota että käräytti langan välittömästi tai lähes välittömästi poikki. Sain sen toimiin jotenkuten punomalla langan kaksinkerroin, tuolla jossain on juttua siitä. Nyt kun oon hommannut 0,2mm (32AWG?) lankaa on line toiminut hienosti. Oon jopa oppinut luottaan siihen siinä määrin että pidän sitä mukana töissäkin, tosin bogeja on työpöydän laatikossa hätätilanteiden varalle.
Ja tota rizlakikkaa oon käyttänyt myös ihan varmuuden vuoksi, muutama kymmenen toimimatonta setuppia tuli tehtyä ohuella langalla.
-
http://www.youtube.com/watch?v=qIet7BRcOCI&feature=plcp
Ei jumalauta :D Kattokaa miten se tekee setupin, 8min --
Edit. Vittu mitä paskaa koko sokea hypetys "arvostelu"
-
Hmm.. Jotenkin ei omien kokemuksien perusteella ihan parhaalta mahdolliselta vaikuttanut. :P
Edit. Mä olin myös siinä uskossa, että nimenomaan meshin ympärille ton langan voi kääriä kireemmälle ja silica taas ei wickaa, jos vastuslanka on liian tiukalla. Myöskin pohjaan ottava meshi ei ole mikään ongelma, jos on riittävän hyvin hapetettu.
Tosin olin myös siinä käsityksessä, että tommonen letku meshwick ei ois kauheen toimiva ja toisekseen niitä lankoja ei kannata hirveesti liikutella, kun setuppi on tehty.
No, nää nyt vaan on mun omia havaintoja Atomaisterin kanssa, mikäs mä oon vastaan väittämään noin asiantuntevan arvostelijan näkemyksiin.. :D
-
Juu ei... Tulispa BAM pian vois tehä enkun kielisen arvion :D Tuo oli ihan hyvä pointti ettei kannata antaa meshin levätä tota pohjaa vasten, usein kun hapetetaan niin se johtaa vielä ihan normisti sieltä meshin "sisältä" jolloin toi pohjakosketus voi aiheuttaa ongelmia. Erityisesti Zenesiksessä kun ylhäällä on se idioottimaisen iso keski ruuvi.
-
^Ite leikkaan sen alapään ~45 asteen kulmaan, hapetan sen ja laitan sen terävän kärjen juuri ja juuri pohjaan asti, jolloin ei ota maihin, mutta kerää viimesetkin pisarat tankista. :)
-
Tossa Busardon haastattelupätkässä tää Mr Zen väittää että sillä idioottimaisen isolla keskiruuvilla on joku olennainen merkitys ilman kulkuun atomisaattorissa ja sitä kautta höyryntuottoon ja kaikkeen: http://www.youtube.com/watch?v=arWKfQN3l3k.Voihan se olla että äijä puhuu paskaa lämpimikseen, mene ja tiedä.
-
Kokemuksen pohjalta väitän että paskaa.
EDIT: Se ylä "mutteri" on tuollainen laakea ja matala koska se yläosan ilmatila/cäppi on haluttu pitää matalana mutta samalla niin että plus johdin eli keskinapa on tarpeeks korkea että jää tilaa coilille, jos siihen laittais perinteisen mutterin joutuis korottamaan koko tota systeemiä. Ilman kiertoon noin pieni muotoero ei vaikuta mutta sen yläcäpin korkeus kyllä vaikuttaa. Eli tavallaan kompromissi tuo levee ja lättänä kontakti ruuvi.
-
Todellakin paskaa.
Riesoo ihan törkeesti toi geekgirl. Saatana ku kaikki ohjeet mitä se antaa on aivan päin seiniä ja se onnistuu jotenki saamaan joka helvetin aton kurlaamaan. Todella vastenmielistä kuunnella sitä jatkuvaa kurlutusta jopa odyn kanssa, mikä nyt on aika helvetin helppo pitää kivana.
Asiasta viidenteen, taisin just ostaa ihybridin. hups.
-
onkos kukaan koittanut tehdä kaksois wikkiä? eli ensimmäinen tehdään isolla reiällä ja toinen tehdään pieni ja tuo pieni laitetaan tuon ison sisälle.... itellä meinaa olla ongelmia saada didiä wiccaamaan kunnolla... oliskohan tuosta apua vai mikä mulla mättää???
E: nesteenä käytän pääpiirtein el toroja. meshiä oon koittanut 325 ja 400 mut ei vaan nouse tarpeeksi vikkelää :(
-
Kuulostaa todella kummalta. DID on yleensä helpoin saada wickkaamaan. tee tarpeeksi iso että se on just sopiva siihen reikään, kunnon aukko keskellä, tarkasta ensin cappi auki ettei ole hotspotteja joista kuivuus johtuu ja sitten jos ei skulaa niin enempi vastusta coiliin. Kokeile aluksi että näet sen wickkaavan kunnolla ennenku otat käyttöön.
-
voipi olla tuo vastus mun ongelma. oon tykänny tehdä tosi matalia .3 langalla 3/4 coilia ohmia en tiedä mitä tuosta tulee... nyt on didissä .2 punotulla 3/4 coilit ja 2 wikkiä 10 yrityksestä jotka pelittää hyvin.. koitin noita muita koe ajaa silleen että laitoin nestettä kippoon ja dippailin niitä sinne mutta ei vain tunnu nousevan neste...
-
Olisko LSVapilla aikaa/viitseliäisyyttä tehdä (video tai kirjotettu) tutoriaali kunnolla wickaavan meshin valmistukseen? :)
Itselläni wikkaa mielestäni ihan ok, mutta paremminkin voisi pelittää, jotta kestäis vähän enempi voltteja.. ::)
-
Jospahan tuota ehtis vaikka jossain välissä niin voinhan mie tehdä. Tossa Jannen ongelmasa tosiaan se vastus on se syy, yks kierros lisää ja sitten kokeilemaan....
-
Pakko tulla kertomaan että nyt sain sen toimimaan kun ostin kunnon töhön, ei tuo zipon painesytkäri näköjään tehnyt temppujaan.. :D Eli nyt ei enää ole sitä ongelmaa että ottaisi maihin. Vielä kun saa kunnolla langan kastumaan niin avot! kiitos neuvoista.
-
Noniin - kärsivällisyys DIDin kanssa oli jo tulla tiensä päähän.. Mutta koitetaan nyt vielä..
Ottaa helposti ko. vehje oikaria liitoksesta tankin ja "kannen" välisen reijän seinistä.. Joten otin käyttöön sellaisen karton sisältä löytyvän sukan, pätkin siitä lyhyen pätkän, jonka ujutin steel meshin päälle - kohtaan, joka tulee tuon reijän kohdalle. Ohmit ovat 3/4 kierroksella 1.5-1.8 ohmia. (yleensä 1.5ohmia) - äsken wickasi vähän huonosti, tosin näytti siltä että wicki oli hieman lytyssä (vastus vedetty liian kireälle ehkä?) - nyt vaikuttaisi wickaavan paremmin, otin rautalankaa (käämilankaa) jota yleensä pidän meshin sisällä kun tohotan sitä.. Ja rassasin wickin läpi, ainakin aluksi tuntui alkaneen wickata paremmin.. Katsotaan miten homma edistyy..
EDIT:
Eipä tunnu wickaavan edelleenkään-- :/ Auttaa kun kallistelee tuota laitosta, mutta sehän osoittaa vain sen, ettei kapilaari-ilmiö toimi vaan wickaaminen tapahtuu wicki reijästä tapahtuvan "vuodon" vuoksi..
EDIT2:
Tein vähän kuivapolttoa ja kun vastus hehkui kauttaaltaan, lopetin kuivapolton. Wicki oli aivan kuiva ja vastushieman oli polttanut sitä, ihan katselemalla näin kun se kastui. Kapilaari-ilmiö siis toimii. On vain turhan hidas..
-
Siinä menee jonkun aikaa ennen ku alkaa wickaamaan kunnolla. Ihan normaalilta kuulostaa ja alkuun saa tosiaan kallellaan pitää ettei tule dryhittehä
-
No nyt on LR setuppi Phoenixissa; 1ohm (0.2 Kanthal 3/4 kierrosta). :D
On kyllä hiukka turhan kiukkunen 2.9 voltillakin.. Pitänee seuraavalla kerralla pistää yksi kierros enemmän. Toimii kyllä sillon kun ato tulvii, mutta muuten tulee pikkasen turhan kuivaa löylyä omaan makuun. :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jake1981
Noniin - kärsivällisyys DIDin kanssa oli jo tulla tiensä päähän.. Mutta koitetaan nyt vielä..
Täällä on vähän sama homma tuon DID:n kanssa. Yhden "kohtuullisen" setupin oon saanut tehtyä, lukemattomista yrityksistä huolimatta. Nyt piti olla oikein hyvää mesh -verkkoa ja kaikkee, mutta paskan marjat. Hot spoteista ei tahtonut päästä oikein millään eroon, ja sitten kun lopulta pääsin, niin kylmää höyryä ja sitäkin kehnonlaisesti. Kyllä mun hermoilla olis parempi vaan tyytyä Penelopeen. Se tuntuu pelaavan aina laakista eikä tartte tuntitolkulla käyttää aikaa eri setuppien tekemiseen. Taidan pitää pienen "hermolevon" tuon DID:n kanssa ja yrittää sitten taas jossain vaiheessa uusiksi, kun hermot kestää. :D
-
Kuinka nopeaa porukalle on saapunut DID e-vape.gr:ltä? Omasta tilauksesta tulee huomenna 2 viikkoa, eikä pakettia näy. Esmoke-gurulta saapui tänään paketti, joka oli tilattu viikkoa myöhemmin kuin did :-\
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
spirit222
Kuinka nopeaa porukalle on saapunut DID e-vape.gr:ltä?
Kyllä siinä toista viikkoa vierähtää helposti.. Onko tullu seurantakoodia? Sillähän sen näkee missä menee. Vai onko tullu ees shipped ilmoitusta?
-
Tuo tulee ilmasilla posteilla, kun on yli 70€ tilaus ja siinä ei tuu sivujen mukaan seurantakoodia. Verkkokaupan mukaan tilauksen tilana on "complete". Joten ei oo tainnu vielä edes lähteä ??? No pitää laittaa aspaan emailia ja kysellä mikä on tilanne.
-
Noniin, nyt on mullakin DID-kokemusta jaettavaksi asti. Niitä ekoja yrityksiä en viitti sen kummemmin kommentoida, koska käteenhän ne meni :)
Eilen väänsin pari coilia, molemmat fat wickiin. Ensimmäiseen 0,2mm Kanthalista muistaakseni 5/4 kierrosta, siitä tuli heittämällä 2,2 ohmia enkä jaksanu sitä kauheesti ajella sisään. Toisen tein Vanttilan esimerkin mukaisesti eli punotulla langalla yks kieppi enemmän, se antoi 1,2 ohmia. Wick oli tukeva ja just DIDin reikään sopiva ja lanka hehkui koko matkalta tosi nätisti ja tasaisesti.
Tätä imuttelin eilisiltana vähän reilun tankillisen verran. Vastus pysyi koko ajan 1,2 ohmissa, wickaus toimi ongelmitta jne. Maku ja höyry on "ihan ok", muttei lähelläkään mun normia eli Empiren LR-510:ä. Onko nämä tottumiskysymyksiä vai onks kyse vaan sisäänajosta? Miten tota nyt lähtis parantelemaan? En tiedä yhtään mitä tossa tekis, koska wickaus toimii ja lanka hehkuu nätisti koko matkalta. Litkua kuluu selvästi enemmän kuin Empiren atolla, mutta ei se kyllä mauksi tai höyryksi muutu samalla tavalla.
EDIT: ajatusvihre
-
Onkos ilmareikä suoraa coilin kohdalla? Jos höyryt on miedot, mutta kurkkutuntuma kova, anna lisää ilmaa (ime kovempaa, tai tarvittaessa suurenna hieman ilmareikää). ;)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Onkos ilmareikä suoraa coilin kohdalla? Jos höyryt on miedot, mutta kurkkutuntuma kova, anna lisää ilmaa (ime kovempaa, tai tarvittaessa suurenna hieman ilmareikää). ;)
DIDissä ilmareikä tulee kierteillä suoraan coilin kohdalle. Imu on jo nyt aika ilmava, en mielelläni rupeis tota reikää suurentamaan. Ei tossa oikeen kurkkutuntumaakaan ole, mutta höyryä saa ilmoille enemmän vetelemällä marcoseattle206maisia monen sekunnin imuja (heh).
-
Muistathan irvistää kunnolla kun puhallat höyryt ulos? Lisää höyryntuottoa, kurkkutuntumaa ja katurispektiä 150%! :D
EDIT: Itellä oli DID:in kanssa painiessa pari kertaa coili liian löyhästi meshin ympärillä ja sillon tuli aika heikko esitys kaikin puolin, oisko tämä mahollista?
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Aced
Muistathan irvistää kunnolla kun puhallat höyryt ulos? Lisää höyryntuottoa, kurkkutuntumaa ja katurispektiä 150%! :D
Heh, pitää kans sanoo "mmmkay" joka viides sekunti.
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Aced
EDIT: Itellä oli DID:in kanssa painiessa pari kertaa coili liian löyhästi meshin ympärillä ja sillon tuli aika heikko esitys kaikin puolin, oisko tämä mahollista?
En usko, coili on napakasti kiinni ilman että se kuitenkaan painais meshiä mistään. Kokonaisuus on tosi tukeva. Tarvinnee tää ilta vaan imeskellä ja kattoa, jos se sisäänajosta tokenis.
-
Kyl noilla genesiksillä ainakin oman kokemuksen perusteella pitää vetää vähän pitempiä imuja. Itte vetelen pääasiassa jotain reilu 5 sekunnin mittasia.