Kokeile ensin vg neste, ainakin itellä pg vetää todella kuivaksi ja kipeäksi kurkun..
Printable View
Kokeile ensin vg neste, ainakin itellä pg vetää todella kuivaksi ja kipeäksi kurkun..
- Ylikuiva yskä (tosin tupakasta tuli myös, mutta erilainen yskä)
- "Överit" helposti (pitäis varmaan vaihtaa miedompiin nesteisiin, mutta kurkkutuntuma on mulle kaikki kaikessa :S)
- Akun loppuminen pahassa paikassa
- Hapenottokyvyn heikkeminen (myös tupakan kanssa välillä)
- Laitteiden ja osien laatuvaihtelu
En nyt tähän hätään ainakaan muuta keksi.
Nojoo, niinhän se on että yleensä jos höyryttelen enemmän kun on tarpeen niin happea ei saa niin hyvin. Pitäis vaan höyrytellä vähän vähemmän. Mutta oon kyllä kuullu että nikotiini supistais keuhkojen hapensaantia joka tapauksessa.
Oon pari vuotta sähkötupakkaa poltellut, ja siitä noin 8-10kk säännöllisesti ilman tupakkaa eli uskoisin että kaikki tupakanaiheuttamat myrkyt on keuhkoista lähtenyt.
e: Vai ymmärsinkö mä jotenkin väärin ton hapenottokyvyn parantumisen sun kysymyksessä? Puhuitko siis höyrystä?
Ite en ole ainakaan vielä huomannut yskineeni mitään paskaa keuhkoistani. Joko en ole vain älynnyt, tai sitten se tervapaska ei ole lähtenyt.
Hapenottokyvyssä en ole huomannut eroa, olisin luullut parantuneen.
Noh, onneksi makuaisti on parantunut jonkun verran. Tuohisuu olen kuitenkin edelleen. :D
Jottei nyt täysin offariksi menisi, niin sanotaan, että vituttaa kun nämä laitteet eivät aina toimi. Tupakointi oli vaivattomampaa, mutta se vitutti enemmän.
Et ymmärtänyt. Villisti veikkaan, että sulla on vieläkin niksaa vähän enemmän kuin vähemmän ja tulee kiskottua "vähän joka välissä" joten niksaa on koko ajan elimistössä, tulee övereitä jne. Minä oon huomannu keuhkotilavuuden olevan parempi, mutta mietin että missä tilanteessa tuo sun hapenottokyky on koetuksella?
Joskus nimittäin nimenomaan liiallinen määrä ilmaa keuhkoissa (esim. höyrytellessä joskus, kun oikein vetelee innolla) aiheuttaa tommosen olon, ja se johtuu siitä että ilmavirtaus ulospäin ei ole optimaalinen.
Ja kai sulla pitäis olla keuhkot jo selkeesti paremmat, ja erilaiset tulehdukset sieltä poissa myös.
Toisaalta, jos röökistä on jo noin kauan aikaa, niin ootkos ajatellu esim. astman mahdollisuutta? Jos ei ilma kulje kunnolla, niin PEF-mittaus vois olla paikallaan.
Nikotiini supistaa verisuonia paikallisesti. Keuhkojen kautta nautittuna supistaa siis keuhkoja ja huonontaa täten hapenottokykyä. Toki tupakoinnin lopettamisen jälkeen tervakerroksen poistumisen pitäisi jonkinverran parantaa tilannetta..
Kaikki hyvät nesteet loppu ja uudet odottelee ulkomaanterminaalissa. Voi kun voisi vai kipsalta kipaista ja hakea pikkuputelin pitämään kosteana pari päivää.
Astmaa ei oo todettu, mutta keuhkoissa todettu samantyyppisiä oireita mitä astma aiheuttaa varsinkin kesäisin kun on siitepölyä jolle oon allerginen. Eli mulla keuhkot on varmaan vähän normaalia heikommat joten johtuu varmaan suurimmaksi osaksi siitä. Tosta vielä että missä tilanteissa sitä hapenpuutetta ilmenee, niin ihan missä ja milloin vaan jos on höyrytellyt liikaa. Pahimmillaan jopa puhuessa joutuu haukkomaan välillä henkeä jos oikein paljon puhuu, mutta yleensä se on vaan aika pientä hapenpuutetta joka ilmenee jos tekee jotain rasittavaa. Mutta on kyllä keuhkot nykyään selkeesti paremmat kun on lopettanu normaalin tupakan polton, ei tuu enää samanlaisia kipuja ym. keuhkoihin kun joskus tuli ja muutenkin tuntuu että voin paremmin.
Miksi Magneto ei tykkää pikku 18350 akuistani? Joka toinen päivä kuumenee polttavaksi ja pitää vaihtaa isoon akkuun.
Hankin Puffilta Smokin Scar mallisen dripperin, koska en ole ikinä dripperiä kokeillut. Eilisen illan sillä vähän harjoittelin ja koska tehdassetuppi ei mielestäni vakuuttanut, niin tein oman. Joku 0.9 se oli yleismittarin mukaan ja ei kun tutustumaan laitteeseen. Aamulla tuli avattua laite ja huomasin että toinen puoli oli kuiva ja toinen melko kostea, eli toinen käämi käy kuumempana, pumpulit pois ja kyllähän se toinen puoli syttyi nopeammin. Hitaammin syttyvässä oli pidempi jalka, joten ajattelin että työnnän sitä hieman sisään ja se korjaantuu. Suihkuun piti vielä kuitenkin mennä. No käämin jalka katkesi ja muutaman ärräpään jälkeen uutta coilia tekemään, mutta montas kierrosta niissä vanhoissa oli :confused:
Eli molemmat puolet uusiksi. Molempiin saman verran kierroksia ja säätämään. Taas toinen syttyy huomattavasti aiemmin, ehkä jos sitä vähän hehkuttaa ja puristelee. Hehkutus ja puristus, paranee -> hehkutus ja puristus, lähellä ollaan -> puristus ja hehkutus, voi perse kipuna ja katkennut lanka. :banghead:
Uusi yritys, nyt sentään muistan kierrosten määrän, joten ei tarvitse molempia uusia. Edelleen hehkuu epäsynkassa ja samantien tulee joku hotspotti ja naps. Ei ole todellista :crying:
No kesken en jätä jos kerran olen aloittanut. Eihän siitä mikään huippu tullut, mutta ainakin jotenkin toimii.
Mitähän se kello on... jaa että meni sitten tunti, enkä ole käynyt edes suihkussa. Ei siinä mitään, mutta muksu pitäis viedä vielä tarhaan ja reilun puolentunnin päästä on aamupala-aika.
No koska pistiäinen ei ole mikään nopein herääjä, niin ei muuta kuin herättämään ja ohjaamaan vessaan. Itse menen äkkiä suihkuun ja kun palaan, niin pistiäinen istuu vielä pöntöllä, onneksi sentään suht heränneen oloisena.
Kun ihmeen kaupalla saadaan rensselit niskaan suht nopeaan tahtiin, niin huomaan että Diablo on vielä täyttämättä. Äkkiä nestettä tankkiin ja sekin meni niin nappiin että dekki tulvii, vaikka tankki ei ole edes ihan täysi. Topcappi päälle... ja miksei se nyt mene, mikä siellä nyt mättää. No niin tietysti väärässä asennossa ja kuristepala muussasi setupin ihan paskaksi.
Ei mahda mitään kanthalia mukaan, teen sitten töissä jonkun hätäsen korjauksen. Ennen kuin lähdetään niin tokihan kokeilen onko avaimet taskussa... ai saatana mikä pisti sormeen. Imeskellessä verta sormenpäästä tajusin että kanthalrullahan se siellä. No muksu sentään ehti tarhaan viimetingassa.
No töissä sitten pikakorjaus Diabloon ja tuli kyllä melko irvokkaan näköinen setuppi. Meshi rulla ihan solmussa ja paras setuppi ikinä :laugh: Eli edes joku onnistui tänään.
Vajausta tipeistä. Muoviset menee paskaks suht helposti kun laitteet sattuu toisinaan putoilemaan.. ärsyttää.. metallisista en tykkää. Mitäs muita niitä on perus muovisen lisäksi, jotka eivät tunnu kylmiltä? Lasiset pitää varmaan kokeilla jossain vaiheessa.. nää metalliset ja alumiiniset ei oo iskeny missään vaiheessa..
Pyrex-lasiset tipit ovat parhautta sillä niistä ei edes lämpö johtu ja ovat mukavan tuntuisia :D
Ja pudonnut lasinen viiltää huuliakin paremmin kuin epämuodikkaat muoviset.
Se tunne kun huomasin puffilta löytyvän pyrextippejä edullisesti mutta out of stock vetää turpaan X-(
"Koitatko repiä liikaa ampeereja pikkuakusta? Googlaa speksit, ja jos on joku nimetön niin vie kierrätykseen..."
Aerotankki 1.5 päillä, Magnetossahan ei pysty sen enempää sitä säätäämään. Tilaan AW:t Efestien tilalle.