-
Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Jalippo
Vaihda ne 1,5 mm o-renkaat sieltä hatun alle tankkiputken alle ja tankkiputken alta 1 mm o-renkaat hatun alle. Tankkiputken o-rengasuria vähän syvemmäksi vaan ja sitten voit kasvattaa hatun halkaisijaa sen 0,5 mm. Tulee samalla hot swap tankki, eli lasin saa irroitettua turvallisesti ilman kahden ylemmän o-renkaan irroitusta. ;)
Joo en ole suunnittelija, joten noi mitat ei välttämättä toimi ihan noin simppelisti, mutta ideana vaan... Hyvä sorvari vois pystyä ehkä tekemään hatun sisäreunaan vahvikkeenkin sen säätöruuvin kohdalle, ettei tarttis seinämiin koskea? Toinen vaihtoehto on, että kierteet on auki hatun sisäpuolella, eli se pystyreikä olis ns C-kirjaimen mallinen?
Pidetään mielessä ja katsotaan saadaanko joskus tulevaisuudessa toteutettua. Jos sitä joskus innostuu pelkän kiukaan tekemään niin siihen voisi kokeilla. Esim. tuollaisen C-kirjaimen muotoisen systeemin tekeminen ainakin nykyisellä konepajalla olisi täysin mahdotonta.
-
Muistathan laittaa pusardolle ja skotille sitten vähintään litran lekan Finlandiaa ikäänkuin "voiteluaineeksi"???
Ikinä pikkuinen voitelu ei ole pahitteeksi, sitä suomalaiset maailmalla ei ikinä opi....
-
Re: Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Macce
Muistathan laittaa pusardolle ja skotille sitten vähintään litran lekan Finlandiaa ikäänkuin "voiteluaineeksi"???
Ikinä pikkuinen voitelu ei ole pahitteeksi, sitä suomalaiset maailmalla ei ikinä opi....
Palan suomalaista historiaa :)
http://img.tapatalk.com/d/12/10/03/zyhyta8y.jpg
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
Charun
Mun mielestä noi "tilaussarjanumerot" kusee koko sarjanumeroinnin idean.. Onhan se "hauskaa" saada vaikka laite nro. 69 tai 420, mutta jos noita numeroita heitellään miten sattuu, valmistuserästä riippumatta, niin eikös se nyt ole sitten ihan sama vaikka kaivertaa kirkkovene väärinpäin siihen laitteen kylkeen, yhtä paljon merkitystä sillä kuin noilla perseelleen heitetyillä "sarjanumeroilla"?
Läppäähän tässä heitin :) Itekkin sitä mieltä että jos valmistetaan käsintehtyjä modeja joita tulee markkinoille se rajoitettu määrä niin pitäähän ne sarjanumerotkin täsmätä. Ei siinä mitään järkeä muuten olisi. Ja varsinkin kun tuotetta viedään ulkomaillekkin.
Kuitenkin oon sitä mieltä että jos sattuu tuotannossa olemaan se sarja johon kuuluu joku henk koht erikoinen sarjanumero niin ainahan voi valmistajalta kysellä että olisiko mahdollista varata ky seinen modi. Valitettavasti tuohon nr 666 kappaleeseen on vielä matkaa :D
-
Itse en kanssa välitä kovin tiukasta imusta. Joten jos tuota reikää haluaa suurentaa niin mites se sitten onnistuu? Ei ainakaan itse viitti akkuporakoneella ja millin välein olevilla terillä siihen touhuun :)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja Breezer
Itse en kanssa välitä kovin tiukasta imusta. Joten jos tuota reikää haluaa suurentaa niin mites se sitten onnistuu? Ei ainakaan itse viitti akkuporakoneella ja millin välein olevilla terillä siihen touhuun :)
Jos et ite nii eti joku "ammattilainen" joka tohon ryhtyy :D kyllä joltakin varmasti löytyy sarja poranteriä mistä löytyy se 1,2 esim. Ite vetäny ihan akkuporakoneella. Iskee ruuvipenkkiin kiinni kumien väliin että ei naarmuunnu ja sitte vaan poraamaan!
-
Dremelin perus setissä tulee mm. nuo 1.2 ja 1.6 terät mukana. Kannattaa käyttää öljyä liukkarina kun porailee.
-
Re: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?
Totta. Alumiinista menee ilman mutta kun rosteri kyseessä lii liukkaria kehiin nii saa reikää porattua helpommi (pun intended)
-
Kunnollinen voitelu pitäs aina olla varmistettuna ennenku aletaan reikää poraamaan. Taisin aikoinaan MoonTV:lläkin aiheesta mainita...
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
LSVap
Kunnollinen voitelu pitäs aina olla varmistettuna ennenku aletaan reikää poraamaan. Taisin aikoinaan MoonTV:lläkin aiheesta mainita...
:D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
LSVap
Onko jätkä se sacha remling?
-
Lassi on mun idoli!
nimim. kaikki koulupätkät katsottu :D
-
Ei hemmetti ! Moon teevee.. oli tuokin episodi ihan unohtunut :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
vanttila
Onko jätkä se sacha remling?
Nyt kyllä aika pahasti loukkasit :D
-
mähän oon sitten kattellu sua sladdi kädessä 8)
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
mulqvist
Too much information. Toivottavasti ei kuitenkaan ollu kyse noista mun arvosteluista youtubella :D
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja mulqvist
Ei *ttu repesin ääneen ja kovaa :D päivän paras
-
Lainaus:
Alkuperäinen postaaja
LSVap
Argh, nyt mä muistankin missä mä oon sut nähnyt ennen :DVieläkö teet lävistyksiä? :P
-
Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?
Juu sehän se mun leipälaji on.
-
Millä pajalla oot? Jos oot sattunu mulle pari reikää lävistää :D